Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Kominek Trocia


Trociu

Recommended Posts

Czytaj uważnie z zrozumieniem, bez zbędnych uprzedzeń i prób ośmieszania innych.

 

Napisałem wyraźnie i jednoznacznie skład mikstury do zastosowań modułu bezpośrednio do dymu.

 

Inny skład mikstury już opracowany, jest do zastosowań: rura metalowa w środek...

To takie proste.

 

Zrozumiałeś już? panie szanowny

 

Ja nie testuje, produktów innych producentów, czy wykonawców.

Jedynie, jeżeli jest takowa potrzeba sprawdzam swoje wykonawstwa.

 

Widzisz różnicę?

 

To też zrozumiałeś?

 

A nożyce zadrżały ... ale skoro poruszyłeś temat mego wzroku to napiszę... Widzę nędzną reklamę w wątku Trocia.

Gdyby tak zamiast poniżającego "panie szanowny", to bym się zapisał w kolejkę, ale Krzeszowice liczą sobie ponad 32 tys. mieszkańców, kolejka może być długa ...

Intencją było pobudzenie Twojej wyobraźni, w kwestii promowania się. Widać (widzę!), że za dużo czasu spędzasz na "pieszczeniu formy". Po-przebywaj trochę z ludźmi.:hug:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 411
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Bohusz, nie naprężaj się tak, bo Ci jakie naczynko krwionośne chlaśnie...

 

Spokojnie, bez nerwów. Nie ma o co i po co.

 

Facio się przejął moim marketingiem i coś z dobrej, nieprzymuszonej woli mi sugeruje pomocowo i doradczo.

Są jeszcze tacy ludzie.

Może nie wie, że mój styl marketingowo reklamowy, przynosi pozytywne efekty których ogrom zaczął mnie przerastać.

Może dlatego, że jest taki, a nie inny. Poprostu mój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę powoli nad tym rozwiązaniem z rur gotowych i pojawia się pytanie. Wyjście z kominka ma fi180 a wejście w komin 200. Gdzie zastosować przejściówkę?

- przy wyjściu z kominka - wtedy całość "instalacji" idzie na fi200

- przy wejściu do komina - wtedy całość instalacji idzie na fi180

??

 

Czy to bez znaczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę powoli nad tym rozwiązaniem z rur gotowych i pojawia się pytanie. Wyjście z kominka ma fi180 a wejście w komin 200. Gdzie zastosować przejściówkę?

- przy wyjściu z kominka - wtedy całość "instalacji" idzie na fi200

- przy wejściu do komina - wtedy całość instalacji idzie na fi180

??

 

Czy to bez znaczenia?

Jakoś dziwnie ucichło więc zajrzałem przy okazji do instrukcji obsługi, która przyszła razem z wkładem i tam jest o tym, że cały komin wystarczy mieć 180, więc się skieruję w tym kierunku również przy przygotowywaniu mojej konstrukcji. Zatem przejście z 180 na 200 odbędzie się tuż przy wejściu w komin....

 

No chyba, że któryś z szanownych kolegów wskaże na jakiś fakt, który przemawia nad wersją z 200 na całości długości wymiennika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komin masz wentylowany (przynajmniej powinieneś), wiec przez ściankę pustaka (5 cm), generować będziesz straty ciepła...
W sumie to nie wiem, czy on jest wentylowany czy nie. Z tego co pamiętam kiedyś instrukcję montażu któregoś systemu kominowego, to tam jakaś wełna się pojawiała między wkładem a pustakami.

Ale w sumie jakoś nie pomyślałem o tej stracie, bardziej o jakimś zgubnym wpływie nagrzewania tejże ściany. Mam trochę szamotki to wyłożę tam w takim razie przy wymienniku. A za kominkiem, gdzie nie zmieści mi się dam chyba jakąś płytę izolacyjną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam, to szybry standardowo nie są szczelne, tylko są lekko ścięte z jednej strony. Ponieważ dla wymiennika potrzeba raczej pełnej szczelności, to trzeba będzie dospawać pełny okrąg.

 

Zastanawia mnie również, czy nie będzie uciekać przy ściankach. Jest konieczność jakiegoś uszczelnienia między klapą a ściankami? Czy te mm nie będą robić różnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam, to szybry standardowo nie są szczelne, tylko są lekko ścięte z jednej strony. Ponieważ dla wymiennika potrzeba raczej pełnej szczelności, to trzeba będzie dospawać pełny okrąg.

 

Zastanawia mnie również, czy nie będzie uciekać przy ściankach. Jest konieczność jakiegoś uszczelnienia między klapą a ściankami? Czy te mm nie będą robić różnicy?

 

 

Trzeba wspawać dwa półksiężyce z pręta, najlepiej o kwadratowym

przekroju. Jak zrobisz to precyzyjnie, Twoja klapa rozpałowa będzie szczelna

prawie na 100 %.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wspawać dwa półksiężyce z pręta, najlepiej o kwadratowym

przekroju. Jak zrobisz to precyzyjnie, Twoja klapa rozpałowa będzie szczelna

prawie na 100 %.

 

Tak też myślałem, więc potwierdziłeś mój plan. Dzięki.

 

To teraz jeszcze ostatnie przeliczenia i czas zamawiać.

Co dziwne najtaniej mi do Wrocławia zamówić z Suwałk... eh ta globalizacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjedź. Nie tylko to zrozumiesz :)

Piotr dzięki za zaproszenia , na pewno się wybiorę przy czasie,

 

" A jak zobaczysz coś takiego jak na rysunku. Dodam, że powinno być tego 2 sztuki. Przestawiając szyber w poziom dotyka on do tych "blaszek" i się uszczelnia. "

 

Coś takie sobie wyobrażałem, ale trochę mnie zmyliły te kwadratowe pręty. Trzeba będzie jakoś je wygiąć w łuk. Ja tylko dospawałem do klapki brakującą część.

Zrobi się ciepło spróbuję to uszczelnić patentem Piotra

Dzięki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...

Dobra - wiosna przyszła więc czas zabrać się do roboty, bo kolejnego sezonu bez kominka żona mi nie daruje.

 

Tak więc na pierwszy ogień poszedł szamot, którym będzie wyłożona obudowa od środka. Na załączonym zdjęciu obwódką zaznaczona jest przestrzeń, która będzie wyłożona cegłami.

 

Póki co szoruję te szamotki, które jakiś czas temu przywiozłem po dziadku. Trochę ich trzeba będzie zebrać, aby mieć komplet na tą powierzchnię.

Równolegle muszę się wreszcie zmobilizować i zamówić rury do podłączenia.

Szamot.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szamot się szoruje, a na wylewam betoniki na dworze korzystając z braku mrozów.

 

I tak zaglądając ostatnio do Casto po cement, zwróciłem uwagę, że cena worka zaprawy szamotowej ZSZ 1/III czyli takiej, jaka przewija mi się w notatkach nie jest jakaś zabójcza - coś koło 27zł/worek. I pojawia się ponownie lekki dylemat

- miałem tylko przyklejać ten szamot do istniejącej ściany Atlasem

- a zaczynam się zastanawiać, czyby nie zmieszać zaprawy z cementem jak zalecane i nie jechać tym ścianki

 

 

W tygodniu też muszę wreszcie zamówić rurki do odprowadzenia spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...