Kominki Piotr Batura 31.05.2012 03:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2012 Trochę luzu radzę zostawić. Jak wszystko pospawasz na "zicher", solidnie,rozwali ci przyłącze kominowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 31.05.2012 05:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2012 Ano dość powoli bo i czasu malutko. A że to zajęcie dodatkowe, to ma niższy priorytet. Zresztą do jesieni jeszcze trochę czasu zostało a plan minimum to sam wymiennik i ewentualnie ściana z tyłu. Też nie chcę wszystkiego na sztywno zespawać. Jedno luźne łączenie na pewno będzie za kolanem w kierunku komina. Muszę najpierw znaleźć odpowiednią redukcję zwiększającą bo wejście w komin to 200 a reszta to 180. Może dzisiaj mi się uda wyrwać na jakieś zakupy. Wtedy też będę wiedział, czy uda mi się to połączyć obcinając jedynie górną krawędź "trójnika". Zawsze mam jeszcze z 2cm do obniżenia na nóżkach wkładu - zawsze to coś. Obacymy co się da zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sterowiec40 31.05.2012 10:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2012 No i już mam pierwszy zespawany element - zestaw 2 trójników i szybra. Co prawda mimo tłumaczenia, że na szybrze ma być dołożone uszczelnienie, tego elementu póki co nie ma. Ale najpierw chcę zmontować wszystko na sucho a potem dopinać resztę szczegółów. Trociu Po mojemu na tym etapie wspawanie uszczelnienia będzie trudne. Migomatem raczej nie możliwe. Ale może się mylę. Ale przepustnicę szybra przerobiłeś na "pełne koło" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 31.05.2012 18:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2012 Muszę najpierw znaleźć odpowiednią redukcję zwiększającą bo wejście w komin to 200 a reszta to 180. Tutaj my nie stosujemy żadnej redukcji.... Jedynie sznur, lub insze uszczelnienie pozwalające pracować metalowi. Mówię, jeżeli rura metalowa ma wejść w kolano ceramiczne. No ale o tym, i innych tego typu wejściach, różnych sposobach multum informacji na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 01.06.2012 07:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 Zawsze mniejszy problem, jak mniejsze ma wejść w większe. Jak to mówił G. Hackman w roli gen. Sosabowskiego ("O jeden most za daleko") - "śnur", tylko "śnur". Powstanie tam szczelina o szerokości 10mm, więc sznur trochę większy. Najlepiej kwadratowy, okrągły też z braku laku może być. Tyle zwojów, ile wejdzie.Nawiasem - jestem ciekawy, dlaczego producenci tych kształtek dymowych robią takie długie te króćce. Przecież jakby miały minimalną długość, wykonawca miałby o wiele większe pole manewru. Nie szkoda im materiału? Ja bym nawet więcej zapłacił, żeby to wszystko było krótsze. Jeden trójnik i trzeba pół metra wolnego miejsca. A żeby skręcić od niego kolanem, to już metr.Wysunę też przy okazji śmiałą tezę. Ta część wymiennika stanowiąca tylko i wyłącznie krótki obieg mogłaby mieć już mniejszą średnicę. Bo im ona mniejsza, to też mniej strat - mniejsza powierzchnia wymiany w najgorętszych okolicach. Mam na myśli straty kominowe. Mniejszy szyber też mniej by puszczał. Większe też byłoby pole manewru, jeżeli chodzi o geometrię. Spaliny mają tam przecież już mniejszą objętość, a krótki obieg z definicji jest tylko do rozpalania i to nie zawsze będzie potrzebny. Jeżeli układ jest ciepły, szyberka można nie otwierać wcale.To tak w ramach wolności słowa i musztardy po obiedzie.A wracając do wspomnianego generała - jego brygada, działając w Holandii, to chyba już nie polska, tylko niderlandzka była? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 01.06.2012 11:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 Trociu Po mojemu na tym etapie wspawanie uszczelnienia będzie trudne. Migomatem raczej nie możliwe. Ale może się mylę. Ale przepustnicę szybra przerobiłeś na "pełne koło" Tak - jest dorobione pełne koło. Czy da się dospawać - zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 01.06.2012 11:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 Tutaj my nie stosujemy żadnej redukcji.... Jedynie sznur, lub insze uszczelnienie pozwalające pracować metalowi. Mówię, jeżeli rura metalowa ma wejść w kolano ceramiczne. W kolano ceramiczne włożona jest rura 200 owinięta sznurem. Redukcja ma być na przejsciu z wymiennika, który jest fi180, w tą rurę. Redukcję już mam i wszystko wygląda następująco. Kolejny krok, to sprawienie, aby to co pionowe połączyło się z tym poziomym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 01.06.2012 13:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 Trójnik miał wewnątrz więcej niż 200? Czy może to jakiś adapter?Proponuję obciąć na zero ten pionowy króciec trójnika i, w zależności czy redukcja w kominie jest "nyplowa" czy "mufowa", dospawać mu odpowiedni pierścień, wykorzystując do tego tę obciętą część (zwiększyć lub zmniejszyć średnicę). W ten sposób nie będzie tu niepotrzebnego usztywnienia, jak to by było w przypadku dospawania kolana. Potem po prostu zwykłe kolano nastawne lub sztywne z rewizją. W ten sposób "spaw" będzie mógł być na zewnątrz rury i to miejsce nie będzie dodatkowo narażone na korozję (chociaż tu już jest raczej sucho). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 01.06.2012 16:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 Pogubiłem się trochę w temacie wpięcia do komina TROCIA Jakowaś wyższa szkoła komplikowania to co może być poprostu proste, łatwe i przyjemne, tym samym bezpieczne i użyteczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 04.06.2012 08:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2012 Bohusz, chodzi Ci o te elementy stalowe wetknięte w trójnik ceramiczny?Niepotrzebne są - to fakt. Nie znaczy to, że nie można ich użyć, tylko:ponawiam swoje pytanie do Trocia o średnicę wewnętrzną tego ceramicznego trójnika. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 04.06.2012 08:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2012 Witam. Bohuszowi chyba chodzi o to że ta konstrukcja z rurek może być zrobiona w przeciągu niecałej godziny za pomocą odpowiednich kształtek, bez żadnego spawania, docinania, tudzież zastanawiania się że coś do czegoś nie pasuje lub w którą stronę jest skierowane ... Tak mniemam ... no przynajmniej ja też bym tak zrobił ... Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 04.06.2012 09:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2012 Tak głównie to miałem na myśli, ale również samo wpięcie do komina.No ale tradycja mówi, że zapytowywujący i tak zrobi po swojemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 04.06.2012 10:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2012 Witam.Seryjnie produkowane są następujące elementy przyłączy dymowych, m.in.:- kolana stałe (szczelne) 45 stopni- j.w. z wyczystką- kolana stałe (szczelne) 90 stopni- j.w. z wyczystką- łącznik męski- łącznik żeński z kryzą na skropliny- elementy szybra do zamontowania na każdej rurze- trójniki z szybrami- redukcje męskie/żeńskie w zakresie 120 - 250 mm (każda konfiguracja - w sumie 56 różnych modeli)Mają jedną wadę - nie są dostępne w marketach budowlanych ... bo nie są towarem "masowym".Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 04.06.2012 10:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2012 Złożenie takiej konstrukcji z tych elementów niestety jednak przestaje być tanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 04.06.2012 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2012 (edytowane) Witam.Wojtek - a czym się różni od tego co robi Trociu ...Elementy stałe (np. kolana) są tańsze od ruchomych, odpada koszt spawania we własnym zakresie, przerabiania, docinania.Trociu i tak przecież wszystko kupił ... dużo drożej.Tak obserwując ten temat i trociowe zmagania (nie mylić z wędkarskim wypadem nad jedną z pomorskich rzek) nasuwa mi się od samego początku myśl następująca ...Patrz Trociu (to do Ciebie teraz), kupiłeś palenisko, kupiłeś też jakieś tam elementy tego co zamierzasz wykonać. Zajęło Ci to ileś tam czasu, wiele rzeczy Cię zaskoczyło i miałeś (masz wiele wątpliwości). Wydałeś dużo kasy bo zakupy robisz ze stawką VAT 22%. Kosztuje Cię transport. I przeróbki oraz spawanie.Jakbyś znalazł rozsądną firmę niedaleko Ciebie - taką żeby ogarniała to wszystko, to miał byś zrobiony pięknie zwymiarowany co do centymetra projekt instalacji, kupione wszystko z VAT-em 8%, przywiezione jeszcze za friko i zmontowane od razu.A jak lubisz majsterkować to cała reszta była by polem do wykonania dla Ciebie.Fakt - musiał byś zapłacić z montaż ... ale ręczę że w sumie kosztowało by Cię to taniej niż zakup samych materiałów ... No i miałbyś okazję do kupna również dużo taniej pewnie i innych materiałów do zrobienia całej zabudowy.Dam Ci też inny przykład - przyłącza jednej z firm w jednym z marketów budowlanych są droższe o około 5-25 % od cen detalicznych producenta. Kratki i inne pierdółki - do 100 %. Bo jak na palenisku zarabia market 50 zł to na czymś musi sobie odbić ... A że ludzie zwracają uwagę tylko na to co grubszego kalibru ...Dobra ... to o cenach tyle ... tak uświadamiająco dla innych.Dajesz dalej, bo ciekawie się ogląda.Pozdrawiam. Edytowane 4 Czerwca 2012 przez Forest-Natura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sterowiec40 04.06.2012 11:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2012 (edytowane) Panowie Fachowcy!: jak robicie wycenę kominka to podajecie cenę za całość ?Czy robisz to szczegółowo:1/palenisko....2/rury ...3/kolanka...4/cegły..5/kratki6/inne7/ROBOCIZNA Edytowane 4 Czerwca 2012 przez sterowiec40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 04.06.2012 12:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2012 Panowie Fachowcy!: jak robicie wycenę kominka to podajecie cenę za całość ? Czy robisz to szczegółowo: 1/palenisko.... 2/rury ... 3/kolanka... 4/cegły.. 5/kratki 6/inne 7/ROBOCIZNA Jak sobie Pan życzy. :)Generalnie kompleksowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sterowiec40 04.06.2012 12:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2012 (edytowane) "Jak sobie Pan życzy. Generalnie kompleksowo. " Z doświadczenia ze stolarzem , który robił mi kuchnie na zamówienie "przebicie cenowe " na samych blatach miał 100% a on kupował podobno w hurtowni. To samo dotyczy uchwytów w hurtowni meblarskiej uchwyt szt 14,50 w PRAKTIKERZE 9zł I jak tu wierzyć FACHOWCOM "ŁO PANIE JA KUPUJE W HURTOWNI I MAM TANIEJ?" Z DOŚWIADCZENIA WIEM ,ŻE W TYM "KOMPLEKSOWO" fachowcy mają dodatkowy "ukryty" zarobek. Każdy orze jak może Dlatego na tym forum są tacy jak Trociu ,ja i inni (każdy orze jak może) , którzy liczą na pomoc fachowców bo po to forum jest- tak mi się wydaje bynajmniej:confused: Edytowane 4 Czerwca 2012 przez sterowiec40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 04.06.2012 13:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2012 (edytowane) Panowie Fachowcy!: jak robicie wycenę kominka to podajecie cenę za całość ? Czy robisz to szczegółowo: 1/palenisko.... 2/rury ... 3/kolanka... 4/cegły.. 5/kratki 6/inne 7/ROBOCIZNA Tylko i wyłącznie kompleksowo, do konkretnej sytuacji. Wyliczenia materiałowe, koszty transportu, wynagrodzenia, ZUS, US, itp. to są wyliczenia wewnątrz firmowe. Nie wiem zresztą jak by miało wyglądać takie wyliczenie szczegółów dla klienta.... - kruszywo szamotowe i insze - cement górkal - woda do rozrabiania - energia elektryczna - 8, 6789 kg kleju, itp. - półtora tarczy do cięcia rur dymowych - itp. itp. Przypomina mi to zakup samochodu i domaganie się kupującego, ile każdy element kosztuje i czy pracownik w fabryce samochodów czasem nie zarabia za dużo... Edytowane 4 Czerwca 2012 przez bohusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sterowiec40 04.06.2012 14:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2012 (edytowane) bohusz uprościłeś wszystko!PISZESZ:"Nie wiem zresztą jak by miało wyglądać takie wyliczenie szczegółów dla klienta...." Prowadzisz firmę i nie wiesz jak ma wyglądać szczegółowe wyliczenie?Przecież Ty to szczegółowe wyliczenie masz gotowe przedstawiając ofertę , tylko ja jako klient chcę je poznać , a Ty ukrywasz je podając mi cenę za całość. Nie pytam o ZUS bo "ROBOCIZNA" to jest między innymi Twój ZUS, WODA , ENERGIA ,PÓŁ TARCZY,PALIWO,KAWA, HERBATA, REKLAMA i inne koszty które ponosisz jak prowadzisz firmę.ZADAŁEM KONKRETNE PYTANIE I PÓŹNIEJ DAŁEM PRZYKŁAD (NA STOLARZU) JAK U WAS FACHOWCÓW , CZY HURTOWNIKÓW MOŻNA KUPIĆ MATERIAŁ TANIEJ????? PORÓWNANIE Z ZAKUPEM SAMOCHODU ZUPEŁNIE NIE TRAFIONE - PUDŁO BOICIE SIĘ SZCZEGÓŁOWEJ WYCENY BO WTEDY MOŻNA PORÓWNAĆ CENY I KLIENT DOWIE SIĘ ILE MACIE NARZUTU NA "KLAMOTY" Edytowane 4 Czerwca 2012 przez sterowiec40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.