KamillaDeMon 07.06.2011 17:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 Kochani, ma problem z reklamacją zlewozmywaka Teka z tegranitu. Po rozpakowaniu okazał się pęknięty, pęknięcie było dopiero widoczne w momencie całkowitego wyjęcia zlewozmywaka z kartonu i po przecięciu taśm zabezpieczających. Sklep internetowy w którym kupiłam Tekę twierdzi, że jeśli kurier nie spisał szkód to nie mogę zlewozmywaka reklamować! Czy ktoś miał taką sytuację? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/157889-reklamacja-zlewu-kupionego-w-sklepie-internetowym/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Venus_m 07.06.2011 18:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 KamilladeMon nie daj się wrobić! Kurier spisuje protokół reklamacyjny jeżeli masz zastrzeżenia co do paczki, w sensie jej opakowania. Twoim prawem jako konsumenta jest to, że kupując cokolwiek przez internet masz to prawo oddać bez podania przyczyny w przeciągu bodajże tygodnia lub 2. Jest to rozumiane tak, że towaru wcześniej nie widziałaś, zamówiłaś w ciemno i zwyczajnie Ci się nie podoba. Walcz o swoje P.S. To nie jest towar używany bo nie był obsadzany u Ciebie jeszcze w blacie i klejony więc łaski Ci sklep nie robi Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/157889-reklamacja-zlewu-kupionego-w-sklepie-internetowym/#findComment-4732893 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
duś1719506024 07.06.2011 18:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 10 dniproblem jest taki ze zwraca sie towar w stanie idealnym, zaś kamilla jak sama przyznała - chce sie pozbyć towaru uszkodzonego. czyli reklamacja a nie zwrot, o którym mowa w ustawie o sprzedaży na odleglosc (rekojmia konsumencka oczywiście może mieć zastosowanie) Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/157889-reklamacja-zlewu-kupionego-w-sklepie-internetowym/#findComment-4732931 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrówka75 07.06.2011 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 Kochani, ma problem z reklamacją zlewozmywaka Teka z tegranitu. Po rozpakowaniu okazał się pęknięty, pęknięcie było dopiero widoczne w momencie całkowitego wyjęcia zlewozmywaka z kartonu i po przecięciu taśm zabezpieczających. Sklep internetowy w którym kupiłam Tekę twierdzi, że jeśli kurier nie spisał szkód to nie mogę zlewozmywaka reklamować! Czy ktoś miał taką sytuację? Zanim zaczniesz cokolwiek reklamować zadzwoń( a najlepiej idź osobiście ) do Rzecznika Praw Konsumenta, przedstaw mu co i jak a on Ci powie co masz dalej robić. Nam rzecznik prowadzi sprawę o uszkodzenie piekarnika ( niestety nie obejdzie się bez sądu ) Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/157889-reklamacja-zlewu-kupionego-w-sklepie-internetowym/#findComment-4733079 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markoto 07.06.2011 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 ile dni minelo od otrzymania paczki do zobaczenia, ze zlew jest uszkodzony? bo wiem, ze jest kilka dni na wezwanie kuriera i spisanie szkody Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/157889-reklamacja-zlewu-kupionego-w-sklepie-internetowym/#findComment-4733159 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkkamilka 07.06.2011 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 hmmm.... kwestia jest taka ze bez kuriera sie nie obedzie. Kurier bedzie twierdził, że karton był nie naruszony i zlew uszkodziłaś ty :/ ale z doswiadczenia wiem ze zlew teki nie pęka delikatnie tylko w pół jak się w niego juz pożadnie przywali albo jak spadnie nie jeden rozwaliliśmy więc wiemy jak jestes z śląska moge podac nr do przedstawicieli moze coś poradzą. Konsumentem sklepu radze nie straszyc to działa jak płachta na byka a i tak maja dupochron ;( Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/157889-reklamacja-zlewu-kupionego-w-sklepie-internetowym/#findComment-4733186 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
duś1719506024 07.06.2011 21:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 postępowanie przed rzecznikiem praw konsumenta tylko przedłuża sprawę, trwa to i trwa, kończy sie ugoda, od której i tak w większości przypadków ktoś sie odwołuje do sadu powszechnego. skorzystanie z przepisów o rekojmi konsumenckiej jest szybsze, łatwiejsze no i stwarza możliwość skorzystania z korzystnych dla konsumenta domnieman Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/157889-reklamacja-zlewu-kupionego-w-sklepie-internetowym/#findComment-4733261 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrówka75 08.06.2011 18:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2011 sorki ale ja nie mówiłam o straszeniu rzecznikiem praw konsumenta. Mówię tylko, żeby do niego się zwrócić a on najlepiej podpowie jakie masz prawa do reklamowania towaru. Wiem na własnym doświadczeniu, że pospieszyłam się z reklamowaniem na podstawie gwarancji (sofa przyszła do domu i okazało się po rozpakowaniu, że jest dziura).Złożyłam reklamacje na podstawie gwarancji w sklepie gdzie kupowaliśmy i to był poniekąd błąd, bo po podpisaniu papierka sklep umył ręce (i było o dziwo to zgodne z prawem) i okazało się , że teraz muszę "użerać się "z producentem z drugiego końca kraju. A trzeba było zareklamować na podstawie szczególnych warunków sprzedaży konsumenckiej i nie było by problemów Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/157889-reklamacja-zlewu-kupionego-w-sklepie-internetowym/#findComment-4734374 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
duś1719506024 08.06.2011 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2011 no właśnie to jest to - ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej zawiera szerg ułatwień dla konsumentów. jedyny problem z nią to dosyć krótkie terminy które w pewnych sytuacjach ograniczają dostęp do tych uprawnień no ale do rzeczy konsument może skorzystać z rekojmi a wiec odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru z umowa. gwarancja to uprawnienie dodatkowe, wynikające niejako z dodatkowej umowy miedzy kupującym a sprzedawca. przy rekojmi a domniemania działają na korzyść konsumenta bo to sprzedawca musi udowodnić ze dostarczył towar zgodny. przy gwarancji - to konsument musi udowodnić niezgodność. sprzedaż na odleglosc (a wiec internet) to jeszcze inna bajka do rzecznika praw konsumenta polecam iść po poradę ale niekoniecznie bawić sie w postępowanie przed rzecznikiem (czas!). jeśli jesteś gotowa zapłacić 100 czy dwie - przejdź sie do radcy prawnego lub adwokata i popros o napisanie pisma z odpowiednim oświadczeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/157889-reklamacja-zlewu-kupionego-w-sklepie-internetowym/#findComment-4734673 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skibusia 08.06.2011 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2011 Ja bym się chciała przyłączyć do pytania - kupiliśmy piekarnik przez internet. Odbiór było osobisty w sklepie. Na miejscu sprawdziliśmy piekarnik i wszystko wyglądało ok. Po ok. 2 miesiącach zamontowaliśmy piekarnik w kuchni i wtedy okazało się, że na szybie jest wada (jak dla mnie ewidentnie fabryczna bo są takie jakby pęcherzyki na szybie). Ja to reklamować? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/157889-reklamacja-zlewu-kupionego-w-sklepie-internetowym/#findComment-4734769 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrówka75 09.06.2011 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2011 Nam Rzecznik radził na przyszłość- jeżeli od chwili kupna nie minęło 6-cy reklamować u sprzedawcy jako towar niezgodny z umową. Powyżej tego okresu na gwarancję. Ale dlaczego akurat tak to nie ma pojęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/157889-reklamacja-zlewu-kupionego-w-sklepie-internetowym/#findComment-4735205 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrówka75 09.06.2011 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2011 Ja bym się chciała przyłączyć do pytania - kupiliśmy piekarnik przez internet. Odbiór było osobisty w sklepie. Na miejscu sprawdziliśmy piekarnik i wszystko wyglądało ok. Po ok. 2 miesiącach zamontowaliśmy piekarnik w kuchni i wtedy okazało się, że na szybie jest wada (jak dla mnie ewidentnie fabryczna bo są takie jakby pęcherzyki na szybie). Ja to reklamować? Jako towar niezgodny z umową- masz do wyboru wymianę lub zwrot pieniędzy. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/157889-reklamacja-zlewu-kupionego-w-sklepie-internetowym/#findComment-4735208 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrówka75 09.06.2011 09:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2011 Napisała Duś: do rzecznika praw konsumenta polecam iść po poradę ale niekoniecznie bawić sie w postępowanie przed rzecznikiem (czas!). jeśli jesteś gotowa zapłacić 100 czy dwie - przejdź sie do radcy prawnego lub adwokata i popros o napisanie pisma z odpowiednim oświadczeniem. Duś Rzecznik zrobi to za darmo Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/157889-reklamacja-zlewu-kupionego-w-sklepie-internetowym/#findComment-4735209 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
duś1719506024 09.06.2011 14:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2011 tak, tylko prawnik napisze ci coś takiego "na jutro" albo "na popołudnie"a u rzecznika różnie bywa. jak masz niefart przelecą terminy. a co do tego skąd się wzięło 6 miesięcy - przez 6 miesięcy na korzyść konsumenta działa domniemanie niezgodności towaru z umową. czyli przez pierwsze 6 miesięcy to sprzedawca musi udowodnić, że towar był jednak zgodny. potem to ty musisz wykazywać fakt niezgodności oraz okoliczność, że niezgodność nie powstała z twojej winy, co w praktyce wcale nie musi być proste (więc de facto po 6 miesiącach uprawnienia z "rękojmi" przybieraja dokladnie taką samą formę jak te z gwarancji). Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/157889-reklamacja-zlewu-kupionego-w-sklepie-internetowym/#findComment-4735579 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrówka75 09.06.2011 15:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2011 nam akurat napisał "od ręki", ale różnie bywa wiadomo. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/157889-reklamacja-zlewu-kupionego-w-sklepie-internetowym/#findComment-4735636 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KamillaDeMon 19.06.2011 16:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2011 Więc tak, sprawa stanęła na tym, że następnego dnia po otrzymaniu zlewozmywaka przyjechał do mnie kurier, pokazałam mu uszkodzenie i spisał protokół szkody. Napisałam oświadczenie, że zlewozmywak został dostarczony nie w moje ręce, tylko odebrali go inni ludzie, że następnego dnia przy kurierze otworzyłam paczkę i spisaliśmy protokół szkody, że opakowanie nie było uszkodzone, ale zlewozmywak zabezpieczony był jedynie kartonowymi przegródkami a na opakowaniu nie było oznakowania ostrzegawczego.Jutro zadzwonię do sklepu, chociaż rozmawiałam już z kobietą z obsługi, która twierdzi, że wszystko leży już w gestii TEKI a nie w ich rękach. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/157889-reklamacja-zlewu-kupionego-w-sklepie-internetowym/#findComment-4748845 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.