Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Reklamacja zlewu kupionego w sklepie internetowym


KamillaDeMon

Recommended Posts

Kochani, ma problem z reklamacją zlewozmywaka Teka z tegranitu. Po rozpakowaniu okazał się pęknięty, pęknięcie było dopiero widoczne w momencie całkowitego wyjęcia zlewozmywaka z kartonu i po przecięciu taśm zabezpieczających. Sklep internetowy w którym kupiłam Tekę twierdzi, że jeśli kurier nie spisał szkód to nie mogę zlewozmywaka reklamować! Czy ktoś miał taką sytuację?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KamilladeMon nie daj się wrobić! :) Kurier spisuje protokół reklamacyjny jeżeli masz zastrzeżenia co do paczki, w sensie jej opakowania. Twoim prawem jako konsumenta jest to, że kupując cokolwiek przez internet masz to prawo oddać bez podania przyczyny w przeciągu bodajże tygodnia lub 2. Jest to rozumiane tak, że towaru wcześniej nie widziałaś, zamówiłaś w ciemno i zwyczajnie Ci się nie podoba. Walcz o swoje :)

 

P.S. To nie jest towar używany bo nie był obsadzany u Ciebie jeszcze w blacie i klejony więc łaski Ci sklep nie robi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kochani, ma problem z reklamacją zlewozmywaka Teka z tegranitu. Po rozpakowaniu okazał się pęknięty, pęknięcie było dopiero widoczne w momencie całkowitego wyjęcia zlewozmywaka z kartonu i po przecięciu taśm zabezpieczających. Sklep internetowy w którym kupiłam Tekę twierdzi, że jeśli kurier nie spisał szkód to nie mogę zlewozmywaka reklamować! Czy ktoś miał taką sytuację?

 

Zanim zaczniesz cokolwiek reklamować zadzwoń( a najlepiej idź osobiście ) do Rzecznika Praw Konsumenta, przedstaw mu co i jak a on Ci powie co masz dalej robić. Nam rzecznik prowadzi sprawę o uszkodzenie piekarnika ( niestety nie obejdzie się bez sądu :( )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm.... kwestia jest taka ze bez kuriera sie nie obedzie. Kurier bedzie twierdził, że karton był nie naruszony i zlew uszkodziłaś ty :/ ale z doswiadczenia wiem ze zlew teki nie pęka delikatnie tylko w pół jak się w niego juz pożadnie przywali albo jak spadnie :( nie jeden rozwaliliśmy więc wiemy :) jak jestes z śląska moge podac nr do przedstawicieli moze coś poradzą. Konsumentem sklepu radze nie straszyc to działa jak płachta na byka a i tak maja dupochron ;(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

postępowanie przed rzecznikiem praw konsumenta tylko przedłuża sprawę, trwa to i trwa, kończy sie ugoda, od której i tak w większości przypadków ktoś sie odwołuje do sadu powszechnego.

skorzystanie z przepisów o rekojmi konsumenckiej jest szybsze, łatwiejsze no i stwarza możliwość skorzystania z korzystnych dla konsumenta domnieman

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki ale ja nie mówiłam o straszeniu rzecznikiem praw konsumenta. Mówię tylko, żeby do niego się zwrócić a on najlepiej podpowie jakie masz prawa do reklamowania towaru. Wiem na własnym doświadczeniu, że pospieszyłam się z reklamowaniem na podstawie gwarancji (sofa przyszła do domu i okazało się po rozpakowaniu, że jest dziura).

Złożyłam reklamacje na podstawie gwarancji w sklepie gdzie kupowaliśmy i to był poniekąd błąd, bo po podpisaniu papierka sklep umył ręce (i było o dziwo to zgodne z prawem) i okazało się , że teraz muszę "użerać się "z producentem z drugiego końca kraju. A trzeba było zareklamować na podstawie szczególnych warunków sprzedaży konsumenckiej i nie było by problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie to jest to - ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej zawiera szerg ułatwień dla konsumentów. jedyny problem z nią to dosyć krótkie terminy które w pewnych sytuacjach ograniczają dostęp do tych uprawnień

 

no ale do rzeczy

 

konsument może skorzystać z rekojmi a wiec odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru z umowa. gwarancja to uprawnienie dodatkowe, wynikające niejako z dodatkowej umowy miedzy kupującym a sprzedawca. przy rekojmi a domniemania działają na korzyść konsumenta bo to sprzedawca musi udowodnić ze dostarczył towar zgodny. przy gwarancji - to konsument musi udowodnić niezgodność.

sprzedaż na odleglosc (a wiec internet) to jeszcze inna bajka ;)

 

do rzecznika praw konsumenta polecam iść po poradę ale niekoniecznie bawić sie w postępowanie przed rzecznikiem (czas!). jeśli jesteś gotowa zapłacić 100 czy dwie - przejdź sie do radcy prawnego lub adwokata i popros o napisanie pisma z odpowiednim oświadczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się chciała przyłączyć do pytania - kupiliśmy piekarnik przez internet. Odbiór było osobisty w sklepie. Na miejscu sprawdziliśmy piekarnik i wszystko wyglądało ok. Po ok. 2 miesiącach zamontowaliśmy piekarnik w kuchni i wtedy okazało się, że na szybie jest wada (jak dla mnie ewidentnie fabryczna bo są takie jakby pęcherzyki na szybie). Ja to reklamować?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się chciała przyłączyć do pytania - kupiliśmy piekarnik przez internet. Odbiór było osobisty w sklepie. Na miejscu sprawdziliśmy piekarnik i wszystko wyglądało ok. Po ok. 2 miesiącach zamontowaliśmy piekarnik w kuchni i wtedy okazało się, że na szybie jest wada (jak dla mnie ewidentnie fabryczna bo są takie jakby pęcherzyki na szybie). Ja to reklamować?

 

Jako towar niezgodny z umową- masz do wyboru wymianę lub zwrot pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisała Duś:

do rzecznika praw konsumenta polecam iść po poradę ale niekoniecznie bawić sie w postępowanie przed rzecznikiem (czas!). jeśli jesteś gotowa zapłacić 100 czy dwie - przejdź sie do radcy prawnego lub adwokata i popros o napisanie pisma z odpowiednim oświadczeniem.

 

Duś

Rzecznik zrobi to za darmo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, tylko prawnik napisze ci coś takiego "na jutro" albo "na popołudnie"

a u rzecznika różnie bywa. jak masz niefart przelecą terminy.

 

a co do tego skąd się wzięło 6 miesięcy - przez 6 miesięcy na korzyść konsumenta działa domniemanie niezgodności towaru z umową. czyli przez pierwsze 6 miesięcy to sprzedawca musi udowodnić, że towar był jednak zgodny. potem to ty musisz wykazywać fakt niezgodności oraz okoliczność, że niezgodność nie powstała z twojej winy, co w praktyce wcale nie musi być proste (więc de facto po 6 miesiącach uprawnienia z "rękojmi" przybieraja dokladnie taką samą formę jak te z gwarancji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Więc tak, sprawa stanęła na tym, że następnego dnia po otrzymaniu zlewozmywaka przyjechał do mnie kurier, pokazałam mu uszkodzenie i spisał protokół szkody. Napisałam oświadczenie, że zlewozmywak został dostarczony nie w moje ręce, tylko odebrali go inni ludzie, że następnego dnia przy kurierze otworzyłam paczkę i spisaliśmy protokół szkody, że opakowanie nie było uszkodzone, ale zlewozmywak zabezpieczony był jedynie kartonowymi przegródkami a na opakowaniu nie było oznakowania ostrzegawczego.

Jutro zadzwonię do sklepu, chociaż rozmawiałam już z kobietą z obsługi, która twierdzi, że wszystko leży już w gestii TEKI a nie w ich rękach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...