KamillaDeMon 07.06.2011 17:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 Kochani, ma problem z reklamacją zlewozmywaka Teka z tegranitu. Po rozpakowaniu okazał się pęknięty, pęknięcie było dopiero widoczne w momencie całkowitego wyjęcia zlewozmywaka z kartonu i po przecięciu taśm zabezpieczających. Sklep internetowy w którym kupiłam Tekę twierdzi, że jeśli kurier nie spisał szkód to nie mogę zlewozmywaka reklamować! Czy ktoś miał taką sytuację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Venus_m 07.06.2011 18:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 KamilladeMon nie daj się wrobić! Kurier spisuje protokół reklamacyjny jeżeli masz zastrzeżenia co do paczki, w sensie jej opakowania. Twoim prawem jako konsumenta jest to, że kupując cokolwiek przez internet masz to prawo oddać bez podania przyczyny w przeciągu bodajże tygodnia lub 2. Jest to rozumiane tak, że towaru wcześniej nie widziałaś, zamówiłaś w ciemno i zwyczajnie Ci się nie podoba. Walcz o swoje P.S. To nie jest towar używany bo nie był obsadzany u Ciebie jeszcze w blacie i klejony więc łaski Ci sklep nie robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
duś1719506024 07.06.2011 18:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 10 dniproblem jest taki ze zwraca sie towar w stanie idealnym, zaś kamilla jak sama przyznała - chce sie pozbyć towaru uszkodzonego. czyli reklamacja a nie zwrot, o którym mowa w ustawie o sprzedaży na odleglosc (rekojmia konsumencka oczywiście może mieć zastosowanie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrówka75 07.06.2011 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 Kochani, ma problem z reklamacją zlewozmywaka Teka z tegranitu. Po rozpakowaniu okazał się pęknięty, pęknięcie było dopiero widoczne w momencie całkowitego wyjęcia zlewozmywaka z kartonu i po przecięciu taśm zabezpieczających. Sklep internetowy w którym kupiłam Tekę twierdzi, że jeśli kurier nie spisał szkód to nie mogę zlewozmywaka reklamować! Czy ktoś miał taką sytuację? Zanim zaczniesz cokolwiek reklamować zadzwoń( a najlepiej idź osobiście ) do Rzecznika Praw Konsumenta, przedstaw mu co i jak a on Ci powie co masz dalej robić. Nam rzecznik prowadzi sprawę o uszkodzenie piekarnika ( niestety nie obejdzie się bez sądu ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markoto 07.06.2011 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 ile dni minelo od otrzymania paczki do zobaczenia, ze zlew jest uszkodzony? bo wiem, ze jest kilka dni na wezwanie kuriera i spisanie szkody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkkamilka 07.06.2011 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 hmmm.... kwestia jest taka ze bez kuriera sie nie obedzie. Kurier bedzie twierdził, że karton był nie naruszony i zlew uszkodziłaś ty :/ ale z doswiadczenia wiem ze zlew teki nie pęka delikatnie tylko w pół jak się w niego juz pożadnie przywali albo jak spadnie nie jeden rozwaliliśmy więc wiemy jak jestes z śląska moge podac nr do przedstawicieli moze coś poradzą. Konsumentem sklepu radze nie straszyc to działa jak płachta na byka a i tak maja dupochron ;( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
duś1719506024 07.06.2011 21:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 postępowanie przed rzecznikiem praw konsumenta tylko przedłuża sprawę, trwa to i trwa, kończy sie ugoda, od której i tak w większości przypadków ktoś sie odwołuje do sadu powszechnego. skorzystanie z przepisów o rekojmi konsumenckiej jest szybsze, łatwiejsze no i stwarza możliwość skorzystania z korzystnych dla konsumenta domnieman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrówka75 08.06.2011 18:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2011 sorki ale ja nie mówiłam o straszeniu rzecznikiem praw konsumenta. Mówię tylko, żeby do niego się zwrócić a on najlepiej podpowie jakie masz prawa do reklamowania towaru. Wiem na własnym doświadczeniu, że pospieszyłam się z reklamowaniem na podstawie gwarancji (sofa przyszła do domu i okazało się po rozpakowaniu, że jest dziura).Złożyłam reklamacje na podstawie gwarancji w sklepie gdzie kupowaliśmy i to był poniekąd błąd, bo po podpisaniu papierka sklep umył ręce (i było o dziwo to zgodne z prawem) i okazało się , że teraz muszę "użerać się "z producentem z drugiego końca kraju. A trzeba było zareklamować na podstawie szczególnych warunków sprzedaży konsumenckiej i nie było by problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
duś1719506024 08.06.2011 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2011 no właśnie to jest to - ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej zawiera szerg ułatwień dla konsumentów. jedyny problem z nią to dosyć krótkie terminy które w pewnych sytuacjach ograniczają dostęp do tych uprawnień no ale do rzeczy konsument może skorzystać z rekojmi a wiec odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru z umowa. gwarancja to uprawnienie dodatkowe, wynikające niejako z dodatkowej umowy miedzy kupującym a sprzedawca. przy rekojmi a domniemania działają na korzyść konsumenta bo to sprzedawca musi udowodnić ze dostarczył towar zgodny. przy gwarancji - to konsument musi udowodnić niezgodność. sprzedaż na odleglosc (a wiec internet) to jeszcze inna bajka do rzecznika praw konsumenta polecam iść po poradę ale niekoniecznie bawić sie w postępowanie przed rzecznikiem (czas!). jeśli jesteś gotowa zapłacić 100 czy dwie - przejdź sie do radcy prawnego lub adwokata i popros o napisanie pisma z odpowiednim oświadczeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skibusia 08.06.2011 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2011 Ja bym się chciała przyłączyć do pytania - kupiliśmy piekarnik przez internet. Odbiór było osobisty w sklepie. Na miejscu sprawdziliśmy piekarnik i wszystko wyglądało ok. Po ok. 2 miesiącach zamontowaliśmy piekarnik w kuchni i wtedy okazało się, że na szybie jest wada (jak dla mnie ewidentnie fabryczna bo są takie jakby pęcherzyki na szybie). Ja to reklamować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrówka75 09.06.2011 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2011 Nam Rzecznik radził na przyszłość- jeżeli od chwili kupna nie minęło 6-cy reklamować u sprzedawcy jako towar niezgodny z umową. Powyżej tego okresu na gwarancję. Ale dlaczego akurat tak to nie ma pojęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrówka75 09.06.2011 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2011 Ja bym się chciała przyłączyć do pytania - kupiliśmy piekarnik przez internet. Odbiór było osobisty w sklepie. Na miejscu sprawdziliśmy piekarnik i wszystko wyglądało ok. Po ok. 2 miesiącach zamontowaliśmy piekarnik w kuchni i wtedy okazało się, że na szybie jest wada (jak dla mnie ewidentnie fabryczna bo są takie jakby pęcherzyki na szybie). Ja to reklamować? Jako towar niezgodny z umową- masz do wyboru wymianę lub zwrot pieniędzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrówka75 09.06.2011 09:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2011 Napisała Duś: do rzecznika praw konsumenta polecam iść po poradę ale niekoniecznie bawić sie w postępowanie przed rzecznikiem (czas!). jeśli jesteś gotowa zapłacić 100 czy dwie - przejdź sie do radcy prawnego lub adwokata i popros o napisanie pisma z odpowiednim oświadczeniem. Duś Rzecznik zrobi to za darmo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
duś1719506024 09.06.2011 14:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2011 tak, tylko prawnik napisze ci coś takiego "na jutro" albo "na popołudnie"a u rzecznika różnie bywa. jak masz niefart przelecą terminy. a co do tego skąd się wzięło 6 miesięcy - przez 6 miesięcy na korzyść konsumenta działa domniemanie niezgodności towaru z umową. czyli przez pierwsze 6 miesięcy to sprzedawca musi udowodnić, że towar był jednak zgodny. potem to ty musisz wykazywać fakt niezgodności oraz okoliczność, że niezgodność nie powstała z twojej winy, co w praktyce wcale nie musi być proste (więc de facto po 6 miesiącach uprawnienia z "rękojmi" przybieraja dokladnie taką samą formę jak te z gwarancji). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrówka75 09.06.2011 15:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2011 nam akurat napisał "od ręki", ale różnie bywa wiadomo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KamillaDeMon 19.06.2011 16:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2011 Więc tak, sprawa stanęła na tym, że następnego dnia po otrzymaniu zlewozmywaka przyjechał do mnie kurier, pokazałam mu uszkodzenie i spisał protokół szkody. Napisałam oświadczenie, że zlewozmywak został dostarczony nie w moje ręce, tylko odebrali go inni ludzie, że następnego dnia przy kurierze otworzyłam paczkę i spisaliśmy protokół szkody, że opakowanie nie było uszkodzone, ale zlewozmywak zabezpieczony był jedynie kartonowymi przegródkami a na opakowaniu nie było oznakowania ostrzegawczego.Jutro zadzwonię do sklepu, chociaż rozmawiałam już z kobietą z obsługi, która twierdzi, że wszystko leży już w gestii TEKI a nie w ich rękach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.