Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Kochani, ma problem z reklamacją zlewozmywaka Teka z tegranitu. Po rozpakowaniu okazał się pęknięty, pęknięcie było dopiero widoczne w momencie całkowitego wyjęcia zlewozmywaka z kartonu i po przecięciu taśm zabezpieczających. Sklep internetowy w którym kupiłam Tekę twierdzi, że jeśli kurier nie spisał szkód to nie mogę zlewozmywaka reklamować! Czy ktoś miał taką sytuację?
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/157889-reklamacja-zlewu-kupionego-w-sklepie-internetowym/
Udostępnij na innych stronach

KamilladeMon nie daj się wrobić! :) Kurier spisuje protokół reklamacyjny jeżeli masz zastrzeżenia co do paczki, w sensie jej opakowania. Twoim prawem jako konsumenta jest to, że kupując cokolwiek przez internet masz to prawo oddać bez podania przyczyny w przeciągu bodajże tygodnia lub 2. Jest to rozumiane tak, że towaru wcześniej nie widziałaś, zamówiłaś w ciemno i zwyczajnie Ci się nie podoba. Walcz o swoje :)

 

P.S. To nie jest towar używany bo nie był obsadzany u Ciebie jeszcze w blacie i klejony więc łaski Ci sklep nie robi ;)

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/157889-reklamacja-zlewu-kupionego-w-sklepie-internetowym/#findComment-4732893
Udostępnij na innych stronach

10 dni

problem jest taki ze zwraca sie towar w stanie idealnym, zaś kamilla jak sama przyznała - chce sie pozbyć towaru uszkodzonego. czyli reklamacja a nie zwrot, o którym mowa w ustawie o sprzedaży na odleglosc

(rekojmia konsumencka oczywiście może mieć zastosowanie)

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/157889-reklamacja-zlewu-kupionego-w-sklepie-internetowym/#findComment-4732931
Udostępnij na innych stronach

Kochani, ma problem z reklamacją zlewozmywaka Teka z tegranitu. Po rozpakowaniu okazał się pęknięty, pęknięcie było dopiero widoczne w momencie całkowitego wyjęcia zlewozmywaka z kartonu i po przecięciu taśm zabezpieczających. Sklep internetowy w którym kupiłam Tekę twierdzi, że jeśli kurier nie spisał szkód to nie mogę zlewozmywaka reklamować! Czy ktoś miał taką sytuację?

 

Zanim zaczniesz cokolwiek reklamować zadzwoń( a najlepiej idź osobiście ) do Rzecznika Praw Konsumenta, przedstaw mu co i jak a on Ci powie co masz dalej robić. Nam rzecznik prowadzi sprawę o uszkodzenie piekarnika ( niestety nie obejdzie się bez sądu :( )

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/157889-reklamacja-zlewu-kupionego-w-sklepie-internetowym/#findComment-4733079
Udostępnij na innych stronach

ile dni minelo od otrzymania paczki do zobaczenia, ze zlew jest uszkodzony? bo wiem, ze jest kilka dni na wezwanie kuriera i spisanie szkody
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/157889-reklamacja-zlewu-kupionego-w-sklepie-internetowym/#findComment-4733159
Udostępnij na innych stronach

hmmm.... kwestia jest taka ze bez kuriera sie nie obedzie. Kurier bedzie twierdził, że karton był nie naruszony i zlew uszkodziłaś ty :/ ale z doswiadczenia wiem ze zlew teki nie pęka delikatnie tylko w pół jak się w niego juz pożadnie przywali albo jak spadnie :( nie jeden rozwaliliśmy więc wiemy :) jak jestes z śląska moge podac nr do przedstawicieli moze coś poradzą. Konsumentem sklepu radze nie straszyc to działa jak płachta na byka a i tak maja dupochron ;(
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/157889-reklamacja-zlewu-kupionego-w-sklepie-internetowym/#findComment-4733186
Udostępnij na innych stronach

postępowanie przed rzecznikiem praw konsumenta tylko przedłuża sprawę, trwa to i trwa, kończy sie ugoda, od której i tak w większości przypadków ktoś sie odwołuje do sadu powszechnego.

skorzystanie z przepisów o rekojmi konsumenckiej jest szybsze, łatwiejsze no i stwarza możliwość skorzystania z korzystnych dla konsumenta domnieman

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/157889-reklamacja-zlewu-kupionego-w-sklepie-internetowym/#findComment-4733261
Udostępnij na innych stronach

sorki ale ja nie mówiłam o straszeniu rzecznikiem praw konsumenta. Mówię tylko, żeby do niego się zwrócić a on najlepiej podpowie jakie masz prawa do reklamowania towaru. Wiem na własnym doświadczeniu, że pospieszyłam się z reklamowaniem na podstawie gwarancji (sofa przyszła do domu i okazało się po rozpakowaniu, że jest dziura).

Złożyłam reklamacje na podstawie gwarancji w sklepie gdzie kupowaliśmy i to był poniekąd błąd, bo po podpisaniu papierka sklep umył ręce (i było o dziwo to zgodne z prawem) i okazało się , że teraz muszę "użerać się "z producentem z drugiego końca kraju. A trzeba było zareklamować na podstawie szczególnych warunków sprzedaży konsumenckiej i nie było by problemów

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/157889-reklamacja-zlewu-kupionego-w-sklepie-internetowym/#findComment-4734374
Udostępnij na innych stronach

no właśnie to jest to - ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej zawiera szerg ułatwień dla konsumentów. jedyny problem z nią to dosyć krótkie terminy które w pewnych sytuacjach ograniczają dostęp do tych uprawnień

 

no ale do rzeczy

 

konsument może skorzystać z rekojmi a wiec odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru z umowa. gwarancja to uprawnienie dodatkowe, wynikające niejako z dodatkowej umowy miedzy kupującym a sprzedawca. przy rekojmi a domniemania działają na korzyść konsumenta bo to sprzedawca musi udowodnić ze dostarczył towar zgodny. przy gwarancji - to konsument musi udowodnić niezgodność.

sprzedaż na odleglosc (a wiec internet) to jeszcze inna bajka ;)

 

do rzecznika praw konsumenta polecam iść po poradę ale niekoniecznie bawić sie w postępowanie przed rzecznikiem (czas!). jeśli jesteś gotowa zapłacić 100 czy dwie - przejdź sie do radcy prawnego lub adwokata i popros o napisanie pisma z odpowiednim oświadczeniem.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/157889-reklamacja-zlewu-kupionego-w-sklepie-internetowym/#findComment-4734673
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się chciała przyłączyć do pytania - kupiliśmy piekarnik przez internet. Odbiór było osobisty w sklepie. Na miejscu sprawdziliśmy piekarnik i wszystko wyglądało ok. Po ok. 2 miesiącach zamontowaliśmy piekarnik w kuchni i wtedy okazało się, że na szybie jest wada (jak dla mnie ewidentnie fabryczna bo są takie jakby pęcherzyki na szybie). Ja to reklamować?
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/157889-reklamacja-zlewu-kupionego-w-sklepie-internetowym/#findComment-4734769
Udostępnij na innych stronach

Nam Rzecznik radził na przyszłość- jeżeli od chwili kupna nie minęło 6-cy reklamować u sprzedawcy jako towar niezgodny z umową. Powyżej tego okresu na gwarancję. Ale dlaczego akurat tak to nie ma pojęcia.
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/157889-reklamacja-zlewu-kupionego-w-sklepie-internetowym/#findComment-4735205
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się chciała przyłączyć do pytania - kupiliśmy piekarnik przez internet. Odbiór było osobisty w sklepie. Na miejscu sprawdziliśmy piekarnik i wszystko wyglądało ok. Po ok. 2 miesiącach zamontowaliśmy piekarnik w kuchni i wtedy okazało się, że na szybie jest wada (jak dla mnie ewidentnie fabryczna bo są takie jakby pęcherzyki na szybie). Ja to reklamować?

 

Jako towar niezgodny z umową- masz do wyboru wymianę lub zwrot pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/157889-reklamacja-zlewu-kupionego-w-sklepie-internetowym/#findComment-4735208
Udostępnij na innych stronach

Napisała Duś:

do rzecznika praw konsumenta polecam iść po poradę ale niekoniecznie bawić sie w postępowanie przed rzecznikiem (czas!). jeśli jesteś gotowa zapłacić 100 czy dwie - przejdź sie do radcy prawnego lub adwokata i popros o napisanie pisma z odpowiednim oświadczeniem.

 

Duś

Rzecznik zrobi to za darmo :)

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/157889-reklamacja-zlewu-kupionego-w-sklepie-internetowym/#findComment-4735209
Udostępnij na innych stronach

tak, tylko prawnik napisze ci coś takiego "na jutro" albo "na popołudnie"

a u rzecznika różnie bywa. jak masz niefart przelecą terminy.

 

a co do tego skąd się wzięło 6 miesięcy - przez 6 miesięcy na korzyść konsumenta działa domniemanie niezgodności towaru z umową. czyli przez pierwsze 6 miesięcy to sprzedawca musi udowodnić, że towar był jednak zgodny. potem to ty musisz wykazywać fakt niezgodności oraz okoliczność, że niezgodność nie powstała z twojej winy, co w praktyce wcale nie musi być proste (więc de facto po 6 miesiącach uprawnienia z "rękojmi" przybieraja dokladnie taką samą formę jak te z gwarancji).

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/157889-reklamacja-zlewu-kupionego-w-sklepie-internetowym/#findComment-4735579
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Więc tak, sprawa stanęła na tym, że następnego dnia po otrzymaniu zlewozmywaka przyjechał do mnie kurier, pokazałam mu uszkodzenie i spisał protokół szkody. Napisałam oświadczenie, że zlewozmywak został dostarczony nie w moje ręce, tylko odebrali go inni ludzie, że następnego dnia przy kurierze otworzyłam paczkę i spisaliśmy protokół szkody, że opakowanie nie było uszkodzone, ale zlewozmywak zabezpieczony był jedynie kartonowymi przegródkami a na opakowaniu nie było oznakowania ostrzegawczego.

Jutro zadzwonię do sklepu, chociaż rozmawiałam już z kobietą z obsługi, która twierdzi, że wszystko leży już w gestii TEKI a nie w ich rękach.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/157889-reklamacja-zlewu-kupionego-w-sklepie-internetowym/#findComment-4748845
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...