Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jakie tynki


Gość

Recommended Posts

Mam dom w tej samej technologii.

Jeśli chodzi o tynk wewnętrzny to gipsowy ( od razu gładkie ściany i zdrowy mikroklimat). Wielu znajomych decydowało się na tynk cementowo wapienny i kończyło się naciąganiem ścian gipsem co zdecydowanie podnosi cenę.

W przypadku tynków zewnętrznych polecam wykonanie podkładu cementowo wapiennego i wykończenie warstwą tynku krzemianowego.

Tynk krzemianowy ma tę zaletę,że nie stanowi znaczącej bariery dla dyfuzji pary wodnej więc ściana może "oddychać" (to jedna z głównych zalet POROTHERMU), poza tym tynk krzemianowy jest dość elastyczny więc nie pęka, łatwo też się go oczyszcza.

Nie proponuję rozwiązania z tynkiem docieplającym - niewiele poprawia termikę natomiast kosztuje słono.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tynk gipsowy (z agregatu) jest niewątpliwie tańszy od mineralnego z zaciąganiem. Słyszałem jednak, że z tą gładkością nie zawsze musi być tak dobrze i bardzo często przed malowaniem należy ścianę zaszpachlować. W rezultacie tynk mamy tańszy ale malowanie droższe. Co o tym sądzicie, czy jest to informacja prawdziwa?

Innym problemem jest podobno (??) żółknięcie tynku gipsowego przy metalowych prowadnicach (mają one swoja fachową nazwę, ale zapomniałem jaką). Wynika to z tego, że gips chłonie wodę i po pewnym czasie pokryty przezeń metal koroduje. Można tego uniknąć stosując metale niekorodujące, ale to podraża koszty. Wszystko to jest podobno i wobec tego chciałbym poznać Wasze opinie jak to jest naprawdę. Sprawa powinna zainteresować wiele osób, które staja przed dylematem: zapłacic za tynk tanio i ponosić tego konsekwencje, czy tez drożej i miec późniejsze problemy z głowy.

 

Mam jeszcze jedno pytanie? Ile może rozsądnie kosztować m2 tynku gipsowego, a ile zacieranego tynku mineralnego. Chodzi mi tu o cenę łączną materiałów i robocizny. Interesuje mnie rozsądna cena górna (Warszawa i okolice). Moje doświadczenia z "tanimi" ekipami sa niestety negatywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czy tynk jest polozony rowno i poziomo nie zalezy od

typu tylko dokladnosci wykonujacego, rownie latwo

mozna zrobic nierówny tynk cem-wap jak i gipsowy.

A zrobic równy jest jednakowo trudno :smile:.

A co do laczenia gipsu i zelaza, to wiadomo, ze gips

powoduje korozje stali wiec profile i listy musza byc odpowiednio zabezpieczone. Inaczej rdza bedzie wychodzic

na tynk w postaci zoltych plam wiec odradzam tego sie nie da

zlikwidowac inaczej niz przez wymiane czesci metalowych i skucie

zazólconych fragmentów tyknu, wylezie toto spod kazdej farby

(no moze pod olejna sie ukryje)

Cypel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wewnętrzne tynki gipsowe z agregatu mają b. dobrą strukturę są gładkie - wychodzi b. mało farby (chłonność napewno mniejsza od kartongipsu), bardzo łatwo się w tym wierci - wszelkie mocowania na kołki rozporowe do gipsu - bardzo pewne.

polecam

 

a przy okazji: co sądzicie o tynkach silikatowych na starych murach z cegły ocieplonych wełną mineralną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...