Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Zabawa:Sądzę,że w tym sezonie grzewczym spalę.  

40 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Zabawa:Sądzę,że w tym sezonie grzewczym spalę.

    • poniżej 2 ton
      6
    • 2-3 tony
      16
    • 3-4 tony
      10
    • 4 i więcej
      8


Recommended Posts

Nie rozumiesz że dla nas kupujących producent nie jest stroną !!! On tylko udziela dobrowolnej gwarancji - może ją uznac a nie musi ot.

 

Stroną dla konsumenta jest SPRZEDAWCA.

 

Nieprawda!!!!!. To od konsumenta tylko zależy czy zechce złożyć reklamację z tytułu gwarancji (jeśli takową Gwarant/producent udzielił), albo trybie przewidzianym w ustawie - czyli towar niezgodny z umową.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/158093-rbr-ekouniwersal/page/493/#findComment-6130657
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 28,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • karoka65

    3480

  • zbigmaz01

    2445

  • minertu

    2414

  • bobasxx

    967

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

no właśnie SPRZEDAWCA odsyła, a nie konsument, To od sprzedawcy masz paragon FV, Poczytaj ustawę o szczególnych warunkach sprzadaży konsumenckiej.

 

Sprzedawca sprzedaje a nie produkuje. Gwarancję daje ten co produkuje a nie sprzedaje.

Edytowane przez minertu
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/158093-rbr-ekouniwersal/page/493/#findComment-6130661
Udostępnij na innych stronach

Jakie utracone korzyści? Trzabyło sobie Defro z certyfikatem kupić a później płakać jak ci co ten błąd zrobili i teraz do nas dzwonią po pomoc.

 

Kupując piec klient mógł brać pod uwagę dofinansowanie za piec ekologiczny do którego potrzeba certyfikatu A, jak no nie dostał to stracił dofinansowanie i może się zwrócić do producenta o zwrot kwoty dofinansowania, jeżeli jej nie otrzyma może skierować sprawę do sądu. Sąd orzeknie na podstawie dowodów czy został celowo wprowadzony w błąd (wystarczy skan z strony instalco i DTR-a), to samo dotyczy sprawy jak wprowadzą konieczność posiadania certyfikatu tylko wtedy biegły oceni zużycie pieca i wymianę na nowy z certyfikatem.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/158093-rbr-ekouniwersal/page/493/#findComment-6130673
Udostępnij na innych stronach

Nieprawda!!!!!. To od konsumenta tylko zależy czy zechce złożyć reklamację z tytułu gwarancji (jeśli takową Gwarant/producent udzielił), albo trybie przewidzianym w ustawie - czyli towar niezgodny z umową.

 

A co napisałe że to PRODUCENT daje gwarancję, i to PRODUCETN uznaje warunki na jakich udziela gwarancji. Producent udziela jej na 5 lat szczelność korpusu, 2 lata pozostałe elementy kotła, producent nie gwarantuje sprawnosci i nie gwarantuje certyfikatów - ale takie są zawarte w DTR, a jeśli nie ma tego w gwarancji to nie masz czego szukać u producenta.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/158093-rbr-ekouniwersal/page/493/#findComment-6130678
Udostępnij na innych stronach

Spdzrdawca sprzedaje a nie produkuje. Gwarancję daje ten co produkuje s nie sprzedaje.

 

Grzegorz - trochę za ogólnie. Większość społeczeństwa nie rozróżnia instytucji gwarancji od rękojmi. Bywa często, że dana reklamacja jest załatwiana w trybie przewidzianym w ustawie a strony i tak nazywają to gwarancją. Widać to coraz częściej np przy zakupie sprzętu RTV/AGD. Jeśli się popsuje zgłaszamy się do sprzedawcy - ten nas odsyła na infolinię producenta i konsument posłusznie wraca do domu mając za zadanie wykonać zgłoszenie. Gdyby konsument się uparł i zechciał skorzystać z trybu ustawy to nie ma zmiłuj. Ale to rodzi obowiązki po stronie konsumenta. Wyobraź sobie teraz wziąć na swe plecy piec i biegać z nim do sprzedawcy;)

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/158093-rbr-ekouniwersal/page/493/#findComment-6130684
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie certyfikatów - jeśli ktoś będzie upierdliwy - wykorzysta brak atestów na 11tki i 17tki... A wtedy niektórym majątku braknie, bo wszystko na kary pójdzie. A że biznes to biznes - ludzie mogą zacząć zwracać kotły i domagać się zwrotu pieniędzy (bo kotły nie będą mieć badań na klasę A).

 

A odnośnie gwarancji - to sprzedawca bardzo często decyduje, na co, na jaki okres i czy w ogóle jej udziela. I w 99% gwarancja producenta nie pokrywa się z gwarancją sprzedawcy.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/158093-rbr-ekouniwersal/page/493/#findComment-6130686
Udostępnij na innych stronach

....

A odnośnie gwarancji - to sprzedawca bardzo często decyduje, na co, na jaki okres i czy w ogóle jej udziela. I w 99% gwarancja producenta nie pokrywa się z gwarancją sprzedawcy.

To ciekawe. Bo do tej pory bylem przekonany, że to ustawodawca obligatoryjnie narzucił pewne terminy.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/158093-rbr-ekouniwersal/page/493/#findComment-6130695
Udostępnij na innych stronach

...i to PRODUCETN uznaje warunki na jakich udziela gwarancji. Producent udziela jej na 5 lat szczelność korpusu, 2 lata pozostałe elementy kotła, .....

 

Co do tych 2 lat na pozostałem elementy kotła - tu zgoda, to w przypadku gwarancji na szczelność wymiennika jest różnie. Są producenci którzy określają ten termin krócej. Np 3 lata.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/158093-rbr-ekouniwersal/page/493/#findComment-6130705
Udostępnij na innych stronach

Sprzedawca bierze na siebie odpowiedzialność za produkt,który sprzedaje.

To on jest gwarantem tego produktu.

 

Nie jest gwarantem. Nie myl pojęć. Sprzedawca jest zobowiązany do pewnych działań w oparciu o regulacje KC.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/158093-rbr-ekouniwersal/page/493/#findComment-6130708
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz nie producent za to beknie a SPRZEDAWCA.

 

W sądzie i tak przejdzie roszczenie na producenta, sprzedawca jest tylko pośrednikiem. Jedynym wyjątkiem jest że sprzedawca coś obiecał co nie pokrywa się w dokumentacji u producenta (w tym wypadku o certyfikacie piszę producent, a sprzedawca tylko jego cytuje).

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/158093-rbr-ekouniwersal/page/493/#findComment-6130711
Udostępnij na innych stronach

data

 

Ja kupujacy RBR

ulica

miasto

telefom

 

Do:

Sprzedający RBRA

 

Reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową

 

W związku z zakupem kotła RBR Ekounowersal nr ser: ....... o mocy XX zakupionego dnia ...... zgłaszam niezgodność wydanego towaru z umową polegającą na :

 

- braku zadeklarowanego certyfikatu ekologicznego A

 

- nie osiąganiu przez kocioł zadeklarowanej sprawności wiekszej od 88%

 

w związku z powyrzszym domagam się

 

- zwrotu kosztów zakupu wraz z poniesonymi kosztami - montazu i demontazu kotła

 

- wymianę kotła na kocioł zgodny ze specyfikacja

 

- obnirzenia ceny cekupu o XX%

 

podstawa prawna ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej

 

Bardzo proszę - można wkleić uzupelnić i za 14 dni bedziesz wiedział

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/158093-rbr-ekouniwersal/page/493/#findComment-6130714
Udostępnij na innych stronach

W sądzie i tak przejdzie roszczenie na producenta, sprzedawca jest tylko pośrednikiem. Jedynym wyjątkiem jest że sprzedawca coś obiecał co nie pokrywa się w dokumentacji u producenta (w tym wypadku o certyfikacie piszę producent, a sprzedawca tylko jego cytuje).

Wszystko zależy od tego, jaka jest umowa między Producentem (dostawcą) a Sprzedawcą (kupującym).

Producenci dobrze wiedzą jak zrobić, by to na Sprzedawcy spoczywała odpowiedzialność za produkt.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/158093-rbr-ekouniwersal/page/493/#findComment-6130717
Udostępnij na innych stronach

W sądzie i tak przejdzie roszczenie na producenta, sprzedawca jest tylko pośrednikiem. Jedynym wyjątkiem jest że sprzedawca coś obiecał co nie pokrywa się w dokumentacji u producenta (w tym wypadku o certyfikacie piszę producent, a sprzedawca tylko jego cytuje).

 

Aby odpowiadał producent to by go musiał pozwać sprzedawca - a co jest w umowie pomiędzy nimi to tajemnica handlowa.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/158093-rbr-ekouniwersal/page/493/#findComment-6130726
Udostępnij na innych stronach

data

 

Ja kupujacy RBR

ulica

miasto

telefom

 

Do:

Sprzedający RBRA

 

Reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową

 

W związku z zakupem kotła RBR Ekounowersal nr ser: ....... o mocy XX zakupionego dnia ...... zgłaszam niezgodność wydanego towaru z umową polegającą na :

 

- braku zadeklarowanego certyfikatu ekologicznego A

 

- nie osiąganiu przez kocioł zadeklarowanej sprawności wiekszej od 88%

 

w związku z powyrzszym domagam się

 

- zwrotu kosztów zakupu wraz z poniesonymi kosztami - montazu i demontazu kotła

 

- wymianę kotła na kocioł zgodny ze specyfikacja

 

- obnirzenia ceny cekupu o XX%

 

podstawa prawna ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej

 

Bardzo proszę - można wkleić uzupelnić i za 14 dni bedziesz wiedział

 

Tutaj się zgodzę że zwracasz się do sprzedawcy, ale gdy dojdzie do sprawy sądowej to na pierwszej rozprawie sędzia za stronę uzna producenta i sprawę oddali.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/158093-rbr-ekouniwersal/page/493/#findComment-6130730
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...