Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Zabawa:Sądzę,że w tym sezonie grzewczym spalę.  

40 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Zabawa:Sądzę,że w tym sezonie grzewczym spalę.

    • poniżej 2 ton
      6
    • 2-3 tony
      16
    • 3-4 tony
      10
    • 4 i więcej
      8


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 28,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • karoka65

    3480

  • zbigmaz01

    2445

  • minertu

    2414

  • bobasxx

    967

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Przejrzałem na szybko tą instrukcję i jeśli nic nie przeoczyłem producent tego sterownika nie przewidział w oprogramowaniu obsługi rusztu awaryjnego.

Tryb ręczny o którym piszesz służy praktycznie tylko do rozpalenia kotła czy ewentualnie ręcznego uruchomienia np. pomp obiegowych, podajnika czy wentylatora podobnie jak w Twoim sterowniku ( włącz/wyłącz, ręcznie ).

Czyli pozostaje albo wypiąć wtyczkę podajnika z gniazda sterownika, będzie pilnował pomp, temperatur i wentyla a podkładasz ręcznie na ruszt, albo właśnie w trybie ręcznym uruchomić pompki które Cię interesują żeby pracowały i palić jak w śmieciuchu przy uchylonych drzwiczkach popielnika co jest trochę upierdliwe.

Odłączyłem mu podajnik chyba najlepsze rozwiązanie i proste:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowe gniazdka mają obciążalność 16A i wystarczy przekrój 1,5mm2. Bezpiecznik do takiego gniazdka nie powinien być większy niż 16A. Kable sieciowe sterowników pieców mają w większości przekrój 3x1mm2 i zabezpieczenie takiego obwodu nie powinno być większe niż 10A. Osobiście polecam wykonanie niezależnego obwodu do zasilania pieca z oddzielną różnicówką i zabezpieczeniem prżeciwprzepięciowym.
Jak sie nie znasz na elektryce, tyo nie zabieraj głosu. Nie masz o niej jakiegokolwiek pojęcia i bzdury piszesz.

 

typowe obciążenie to 8A na każdy 1mm2. Zabezpieczenia nadprądowe daje się najbliższy z typoszeregu w dół.

 

Typoszereg to 6,10,16,20, 25,32,40 itd.

Czyli :

  1. 1mm2 - zabezpieczenie 6A (bo 10 za dużo)
  2. 1,5mm2 - zabezpieczenie 10A ( 12 nie ma a 16 za dużo)
  3. 2,5mm2 - zabezpieczenie 16A lub 20A typowo 16A bo 20 jest na styk
  4. 4mm2 - zabezpieczenie 25A lub 32A (typowo 25)

i tak dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem elektrykiem, ale to nie dział elektryczny.

Skoncentrujcie swoje umysły odpowiadając na pytania o piec oraz hydraulikę. Jak zapytałem o zawór 3d lub 4d albo o prawidłowe podłączenie bojler to zapadła cisza. Nie wiem czy nie macie o tym pojęcia i nie chcecie wprowadzać mnie w błąd, czy jednak się znacie ale macie tajemnicę a tu szukacie tylko przyszłych klientów.

Sam zrobię instalacje o wiele lepiej niż fachowiec z okolicy który sam już nie wie ile liczyć za punkt, a zawór 4d nie tylko nie widział, ale nie wie ile ma za jego podłączenie wołać.

Kolejny spec zrobił sąsiadów układ zamknięty coś Ala bomba, nawet zbiornik wyrównawcze raz już rozerwało.

Proszę o fachowe porady, bo inaczej wstyd będzie jak coś zle zrobię i się tu pochwałę. Wtedy to wszyscy krytykują a doradzić nie ma komu.

 

Ps. Znalazłem firmę co mi przeniesie piec z garażu do piwnicy. Jak będzie po wszystkim to zrobię fotorelację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem elektrykiem, ale to nie dział elektryczny.

Skoncentrujcie swoje umysły odpowiadając na pytania o piec oraz hydraulikę. Jak zapytałem o zawór 3d lub 4d albo o prawidłowe podłączenie bojler to zapadła cisza. Nie wiem czy nie macie o tym pojęcia i nie chcecie wprowadzać mnie w błąd, czy jednak się znacie ale macie tajemnicę a tu szukacie tylko przyszłych klientów.

Sam zrobię instalacje o wiele lepiej niż fachowiec z okolicy który sam już nie wie ile liczyć za punkt, a zawór 4d nie tylko nie widział, ale nie wie ile ma za jego podłączenie wołać.

Kolejny spec zrobił sąsiadów układ zamknięty coś Ala bomba, nawet zbiornik wyrównawcze raz już rozerwało.

Proszę o fachowe porady, bo inaczej wstyd będzie jak coś zle zrobię i się tu pochwałę. Wtedy to wszyscy krytykują a doradzić nie ma komu.

 

Ps. Znalazłem firmę co mi przeniesie piec z garażu do piwnicy. Jak będzie po wszystkim to zrobię fotorelację.

O

 

O zaworze 4D już pisałem. NIe wiem co jeszcze chcesz wiedzieć. Tak jak napisał kobra wrzuć schemat instalacji a my podpowiemy co poprawic/zmienić ewentualnie. Nikt tu nie ma szklanej kuli i nie wróży z fusów. Każda instalacja jest inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką grupę bezpieczeństwa polecacie do mojego rbra? Układ otwarty.

I gdzie ją skręcić bo na górze kotła oprócz wyjść zasilania jeden cal, jest jeszcze jedno 0,5 i jedno 3/4.

Manometr musi być a jak i termometr to weźcie pod uwagę aby był niski, najlepiej wskazówkowy a nie słupków.

Mile widziane linki gdzie go kupić gotową taką grupę.

 

A swoją drogą co to za wyjście na boku pieca w połowie. Najniżej jest na zawór spustowy, ale to w połowie to zagadka. Podejrzewam że to do układu zamkniętego.

Układ otwarty (naczynie wyrównawcze) to po co grupa bezpieczeństwa? Manometr wkręcasz na samym dole przy zaworze spustowym.

U góry w 3/4" wkręcasz zawór bezpieczeństwa na 1.5Bara.

Mile widziany link. A co góógla wyłączyli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym 1,5 bar bym się mocno zastanowił. Taki u siebie założyłem (instalacja otwarta - normalne ciśnienie w układzie = 0,8bar) i któregoś dnia w kotłowni pełno wody. Zawór puścił i zalało kotłownię. Zawór firmowy - dwu letni. Teraz założyłem 2,5bar.

Nie strasz. Może po prostu się zepsuł. I również może się to zdarzyć temu na 2.5Bar.

A zgodnie z instrukcja kręciłeś co jakiś czas tym grzybkiem?

Najlepiej wyjście tego zaworu podłączyć do kanalizacji. Coś takiego planuje u siebie chce akurat do umywalki technicznej poprowadzić.

Edytowane przez fenix2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym 1,5 bar bym się mocno zastanowił. Taki u siebie założyłem (instalacja otwarta - normalne ciśnienie w układzie = 0,8bar) i któregoś dnia w kotłowni pełno wody. Zawór puścił i zalało kotłownię. Zawór firmowy - dwu letni. Teraz założyłem 2,5bar.

Na odcinku kocioł - naczynie nie ma żadnej armatury odcinającej? Jest bezpośrednio rura min dn25?

W moim układzie zamkniętym o ciśnieniu 0.5 bar (P stat 0.3bar) przy temperaturze kotła w okolicach 100 stopni maksymalne ciśnienie w układzie było w okolicach 0.8 bar, wszystko zabezpieczone dwoma zaworami 1,5 bara. I jeśli z nich kapie to tylko wtedy gdy kontrolnie co kilka tygodni "obracam" nimi aby się nie zapiekły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...