Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Zabawa:Sądzę,że w tym sezonie grzewczym spalę.  

40 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Zabawa:Sądzę,że w tym sezonie grzewczym spalę.

    • poniżej 2 ton
      6
    • 2-3 tony
      16
    • 3-4 tony
      10
    • 4 i więcej
      8


Recommended Posts

Ja bym zadał tylko 1 pytanie:

czy kolega dokonał oględzin po dostarczeniu do niego kociołka?

jeśli tak to powinien już w momencie dostawy stwierdzić występowanie niektórych usterek i oczekiwać od producenta ich usunięcia do czego ma prawo wynikające z gwarancji.

jesli nie obejrzał a wnioskuję z jego wpisów że tak było to teraz jest to jedynie próba zrzucenia na innych odpowiedzialności za swoje niedbalstwo.

 

inna kwestia jest fakt wystąpienia tych niedoróbek i może rzucac złe światło na producenta ewentualnie dac mu sygnał do zmiany sposobu kontroli lub jej uszczelnienia.

 

Jak ktoś czytał moje posty od początku dostarczenia kotła to wiedział że producent dostarczył go z opóźnieniem 2-3 tygodniowym (jak już się udało dodzwonić to się dowiadywałem że a,to ktoś się rozchorował, a to brakuje jakieś części i już zostaje wysyłany, po czym mijał kolejny tydzień i pieca nie było), przez to zawalili mi termin montażu u hydraulika który przesunął mnie na koniec kolejki i nie było czasu na reklamacje i zwrot pieca, bo obawiałem się że przyjdą mrozy i rozsadzą mi instalacje CO i CWU (koniec listopada). Pisałem też że jak piec już przyszedł to okazało się że jest niezgodny z zamówienie (inny typ przekładni niż zamówiłem), po drugie dostarczony piec był niesprawdzony i niesprawny (przekładnia obracała się w przeciwnym kierunku, zawór DBV był tak wkręcony że jakby hydraulik tego nie sprawdził i nie przekręcił odpowiednio w czasie zagotowania wody nie spełniał swojej funkcji i groziło to wybuchem pieca - mam układ zamknięty). Nie chce pisać o kolejnych kwiatkach które wychodziły już w trakcie użytkowania pieca. Co prawda Karoka proponował mi odkupienie pieca, ale proponował to wiedząc że z tego nie skorzystam bo był przecież środek zimy i załatwianie innego pieca i wolnego terminu u hydraulika mogło mnie kosztować zniszczeniem całej instalacji CO (100% podłogówki) i CWU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 28,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • karoka65

    3480

  • zbigmaz01

    2445

  • minertu

    2414

  • bobasxx

    967

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Jak ktoś czytał moje posty od początku dostarczenia kotła to wiedział że producent dostarczył go z opóźnieniem 2-3 tygodniowym (jak już się udało dodzwonić to się dowiadywałem że a,to ktoś się rozchorował, a to brakuje jakieś części i już zostaje wysyłany, po czym mijał kolejny tydzień i pieca nie było), przez to zawalili mi termin montażu u hydraulika który przesunął mnie na koniec kolejki i nie było czasu na reklamacje i zwrot pieca, bo obawiałem się że przyjdą mrozy i rozsadzą mi instalacje CO i CWU (koniec listopada). Pisałem też że jak piec już przyszedł to okazało się że jest niezgodny z zamówienie (inny typ przekładni niż zamówiłem), po drugie dostarczony piec był niesprawdzony i niesprawny (przekładnia obracała się w przeciwnym kierunku, zawór DBV był tak wkręcony że jakby hydraulik tego nie sprawdził i nie przekręcił odpowiednio w czasie zagotowania wody nie spełniał swojej funkcji i groziło to wybuchem pieca - mam układ zamknięty). Nie chce pisać o kolejnych kwiatkach które wychodziły już w trakcie użytkowania pieca. Co prawda Karoka proponował mi odkupienie pieca, ale proponował to wiedząc że z tego nie skorzystam bo był przecież środek zimy i załatwianie innego pieca i wolnego terminu u hydraulika mogło mnie kosztować zniszczeniem całej instalacji CO (100% podłogówki) i CWU.

 

Ja pamiętam też że jeszcze przed zakupem pisałeś jaki ten kocioł jest do du... i mimo to kupiłeś go. Nie rozumiem dlaczego. Jeśli faktycznie było tak jak mówisz o przekładni itp to producent powinien to wziąć pod uwagę i wprowadzić zmiany w kontroli jakości. Błędy zdarzają sie wszędzie. Trzeba byłorreklamować towar. Nie przesadza że rozsadzilo by ci instalacje. Wszyscy wiemy jaka była ostatnia zima.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pamiętam też że jeszcze przed zakupem pisałeś jaki ten kocioł jest do du... i mimo to kupiłeś go. Nie rozumiem dlaczego. Jeśli faktycznie było tak jak mówisz o przekładni itp to producent powinien to wziąć pod uwagę i wprowadzić zmiany w kontroli jakości. Błędy zdarzają sie wszędzie. Trzeba byłorreklamować towar. Nie przesadza że rozsadzilo by ci instalacje. Wszyscy wiemy jaka była ostatnia zima.

 

Jakiś rok przed zakupem poczytałem forum o RBR-eże i zebrałem wszystkie usterki i opisałem je myśląc że w ciągu roku zostaną poprawione, ale widzę że producent ma wszystko w du..... i po roku zamiast mieć poprawiony piec dosłałem jeszcze gorszy bubel.

 

Odnośnie ostatniej zimy to skoro jesteś jasnowidzem i wiedziałeś jaka miała być ostatnia zima napiszesz jaka będzie teraz zima i ile węgla trzeba zakupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś rok przed zakupem poczytałem foruom o RBR-eże i zebrałem wszystkie usterki i opisałem je myśląc że w ciągu roku zostaną poprawione, ale widzę że producent ma wszystko w du..... i po roku zamiast mieć poprawiony piec dosłałem jeszcze gorszy bubel.

 

Odnośnie ostatniej zimy to skoro jesteś jasnowidzem i wiedziałeś jaka miała być ostatnia zima napiszesz jaka będzie teraz zima i ile węgla trzeba zakupić.

 

Nie jestem jasnowidzem ale jak trzeba i się chce to można ustawić dostawę kotła i instalatora w jednym terminie. Miałeś konkretna propozycję i nie skorzystales. Taka zamiana samego kotła nie trwa bardzo długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś rok przed zakupem poczytałem forum o RBR-eże i zebrałem wszystkie usterki i opisałem je myśląc że w ciągu roku zostaną poprawione, ale widzę że producent ma wszystko w du..... i po roku zamiast mieć poprawiony piec dosłałem jeszcze gorszy bubel.

 

Odnośnie ostatniej zimy to skoro jesteś jasnowidzem i wiedziałeś jaka miała być ostatnia zima napiszesz jaka będzie teraz zima i ile węgla trzeba zakupić.

 

A tak w ogóle to nie rozumiem twojego toku myślenia. Po co kupowac kociol który ma tyle usterek z nadzieją ze będą poprawione przed zakupem zamiast kupic inny bez usterek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem jasnowidzem ale jak trzeba i się chce to można ustawić dostawę kotła i instalatora w jednym terminie. Miałeś konkretna propozycję i nie skorzystales. Taka zamiana samego kotła nie trwa bardzo długo.

 

Nie wiem czy ty umiesz czytać że zrozumieniem, kocioł był zamówiony na konkretny termin na poniedziałek, instalator był umówiony na środę (wziąłem 2 dni poślizgu jakby kurier zawalił), tylko nie wziąłem pod uwagę że Instalco zawali tak termin. Po pierwszym telefonie do Instalco gdy piec nie przyszedł dowiedziałem się że będzie opóźnienie tygodniowe i tak też przełożyłem hydraulika, gdy nie przyszedł po raz kolejny hydraulik już nie chciał ze mną rozmawiać o kolejnym terminie, powiedział że jak w końcu przyjdzie mam zadzwonić i wtedy ustalimy termin instalacji.

Po drugie przeanalizuj co piszesz, przychodzi kocioł niezgodny z zamówieniem, zaczyna się zima i mam szukać kolejnego pieca, czekać jak go dostarczą i umawiać kolejny termin montażu z instalatorem nie wiedząc czy za kilka dnie nie spadną temperatury poniżej zera i będę miał instalacje do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ty umiesz czytać że zrozumieniem, kocioł był zamówiony na konkretny termin na poniedziałek, instalator był umówiony na środę (wziąłem 2 dni poślizgu jakby kurier zawalił), tylko nie wziąłem pod uwagę że Instalco zawali tak termin. Po pierwszym telefonie do Instalco gdy piec nie przyszedł dowiedziałem się że będzie opóźnienie tygodniowe i tak też przełożyłem hydraulika, gdy nie przyszedł po raz kolejny hydraulik już nie chciał ze mną rozmawiać o kolejnym terminie, powiedział że jak w końcu przyjdzie mam zadzwonić i wtedy ustalimy termin instalacji.

Po drugie przeanalizuj co piszesz, przychodzi kocioł niezgodny z zamówieniem, zaczyna się zima i mam szukać kolejnego pieca, czekać jak go dostarczą i umawiać kolejny termin montażu z instalatorem nie wiedząc czy za kilka dnie nie spadną temperatury poniżej zera i będę miał instalacje do wymiany.

 

Z tego co pamiętam to miałeś propozycję wymiany kotła od kol. Karoki. Mogę się mylić ale chyba nawet byla mowa o szybkim montażu. To miałem na myśli a czytac ze zrozumieniem chybaTy nie umiesz. Skoro wymiana to ok. 5 godz to w czym problem. Ja bym reklamowal towar i tyle. Nawet po uruchomieniu. A reresztę można juz tak dograc żeby to trwalo jak najkrócej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Propozycję wymiany z montażem proponowałem innemu koledze.

Od Mahera chciałem chyba odkupić bo brakowało mi wtedy chyba ze 30 sztuk do wysłania z zamówień.

W sumie chyba jakaś opatrzność nade mną czuwa że takiego szrota nie odkupiłem, hehe

Często robię zakupy na allegro i wiadomo sprawdzam sobie komentarze jakie ma na koncie dany sprzedawca.

Zaglądam, tam jest czasami ze 20 tysięcy pozytywów i jeden negatyw, co wtedy mi do głowy przychodzi to Macher :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Propozycję wymiany z montażem proponowałem innemu koledze.

Od Mahera chciałem chyba odkupić bo brakowało mi wtedy chyba ze 30 sztuk do wysłania z zamówień.

W sumie chyba jakaś opatrzność nade mną czuwa że takiego szrota nie odkupiłem, hehe

Często robię zakupy na allegro i wiadomo sprawdzam sobie komentarze jakie ma na koncie dany sprzedawca.

Zaglądam, tam jest czasami ze 20 tysięcy pozytywów i jeden negatyw, co wtedy mi do głowy przychodzi to Macher :)

 

No to się mylilem. Zwracam honor. Nie zmienia to faktu ze nigdy nie kupil bym kotła z nadzieją że zanim do mnie dotrze to producent poprawi go tak żeby mi odpowiadał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ty umiesz czytać że zrozumieniem, kocioł był zamówiony na konkretny termin na poniedziałek, instalator był umówiony na środę (wziąłem 2 dni poślizgu jakby kurier zawalił), tylko nie wziąłem pod uwagę że Instalco zawali tak termin. Po pierwszym telefonie do Instalco gdy piec nie przyszedł dowiedziałem się że będzie opóźnienie tygodniowe i tak też przełożyłem hydraulika, gdy nie przyszedł po raz kolejny hydraulik już nie chciał ze mną rozmawiać o kolejnym terminie, powiedział że jak w końcu przyjdzie mam zadzwonić i wtedy ustalimy termin instalacji.

Po drugie przeanalizuj co piszesz, przychodzi kocioł niezgodny z zamówieniem, zaczyna się zima i mam szukać kolejnego pieca, czekać jak go dostarczą i umawiać kolejny termin montażu z instalatorem nie wiedząc czy za kilka dnie nie spadną temperatury poniżej zera i będę miał instalacje do wymiany.

 

Zawaliłeś sprawę, a teraz masz pretensję do całego świata. Skoro kocioł był niezgodny z zamówieniem/umową, było trzeba skorzystać z prawa rękojmi i żądać od Instalco zwrotu poniesionych kosztów itp.

Ale jak tak patrzę na te wszystkie Twoje usterki, to chyba faktycznie masz mega pecha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawaliłeś sprawę, a teraz masz pretensję do całego świata. Skoro kocioł był niezgodny z zamówieniem/umową, było trzeba skorzystać z prawa rękojmi i żądać od Instalco zwrotu poniesionych kosztów itp.

Ale jak tak patrzę na te wszystkie Twoje usterki, to chyba faktycznie masz mega pecha.

 

Cała budowę swojego domu nadzorowałem i zdarzały się drobne niedociągnięcia i poprawki, ale takiego jak mi Instalco bubla dostarczyło to nie miałem przez całą budowę. Zastanawiałem się nawet czy to nie zemsta Karoki że od niego nie kupiłem kotła. Ogólnie kocioł chodzi i grzeje, ale nie należy go traktować jak coś z "wyższej półki" tylko jak zwykłego garażowca, nawet jak później oglądałem kotły po marketach różnych firm to były staranniej wykonane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cała budowę swojego domu nadzorowałem i zdarzały się drobne niedociągnięcia i poprawki, ale takiego jak mi Instalco bubla dostarczyło to nie miałem przez całą budowę. Zastanawiałem się nawet czy to nie zemsta Karoki że od niego nie kupiłem kotła. Ogólnie kocioł chodzi i grzeje, ale nie należy go traktować jak coś z "wyższej półki" tylko jak zwykłego garażowca, nawet jak później oglądałem kotły po marketach różnych firm to były staranniej wykonane.

 

Może spawacz miał 'gorsze dni' :confused:

A kontrola jakości nie istniała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może spawacz miał 'gorsze dni' :confused:

A kontrola jakości nie istniała.

 

Z tego co się dowiedziałem, jak mi się przeciągał termin odbioru to spawacz był w szpitalu i robił badania (chyba nie pieca) i niewiadomo kto to spawał, kontroli jakości w Instalco chyba nie ma, bo by nie wypuścili piec z kręcącym się podajnikiem w przeciwną stronę i źle wkręconym DBV.

Piszę aby inni forumowicze pragnących kupić RBR-a dowiedzieli się że może nie być tak różowa jak sprzedawcy na forum go zachwalają, i jak w przypadku Instalco może się zdarzyć lepszy jak i gorszy egzemplarz, a nie tak jak produkcja w dużej fabryce gdzie każdy egzemplarz jest identyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maher jak to w życiu bywa każdy jakoś zaczyna.Nie każdego od razu stać na sprzęt za kilka set tysięcy a kocioł temu winien nie jest ,że jest dobry ale miał niedociągnięcia.Jak szukałem kogoś kto by mi w okolicy był w stanie pospawać mój pomysł to jeden mały zakład ślusarski , robił właśnie 2 kotły z podajnikiem,palnik ekoenergia , stera jeszcze nie było widać ale lakier miał wyjątkowy,krwisto czerwony metalik.Tak ,lakier samochodowy,pomalowali również nim podajnik.Być może ktoś tak chciał.Jakość wykonania kotła katastrofalna!!!

Mój prototyp też nie jest jakiś super hiper ale na plecach go nie noszę i nie chwalę się nim. A SZKODA :) ) bo jak na razie grzeje wg mnie b.dobrze. Czekam teraz na zimę.

Zdjęcie-0041.jpg

A tak mi się okopcił :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...