Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Zabawa:Sądzę,że w tym sezonie grzewczym spalę.  

40 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Zabawa:Sądzę,że w tym sezonie grzewczym spalę.

    • poniżej 2 ton
      6
    • 2-3 tony
      16
    • 3-4 tony
      10
    • 4 i więcej
      8


Recommended Posts

Nie sprecyzowałeś czy najnowszy oficjalny 0.3.1.6 czy testowy 0.3.1.8 .Jeżeli ten ostatni to jakie masz krotności ustawione?

 

0.3.1.8

w obu mocach krotność 3, palę prawdopodobnie wesołą z prestige, na krotności 4 potrafiło zrzucić niespalony węgiel, nadmuch dla 12Kw 38 z tego samego powodu i przy okazji "kreski" wyglądają ładnie. Odnośnie spalania to nie mam problemów tylko jak zaleje kocioł zimną wodą to na wyższej mocy potrafi potrzymać trochę dłużej i robi się mniej ekonomiczniej, także trzeba załączać cyklicznie pompy aby do tego nie dopuścić, a że mam 100% podłogówki to mogę sobie pozwolić na dowolne magazynowanie energii z pieca i temperatura w pomieszczeniach utrzymuje się na 22C +/- 0,3C, zresztą całą poprzednią zimę nie zmieniła się więcej niż 0,4C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 28,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • karoka65

    3480

  • zbigmaz01

    2445

  • minertu

    2414

  • bobasxx

    967

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Jak jej wydłużysz drogę spalin to siłą rzeczy będzie ona dłużej przebywała w kotle.Nie musi ta półka być wodna aby spaliny oddały ciepło do wymiennika.

Podobne rozwiązanie stosuję w piecach żeliwnych.Wystarczy kawał blachy a temp spalin leci o 20 deg w dół.Dłużej przebywa w kotle , więcej ciepła oddaje.

Oczywiście jak się mylę to mnie popraw.

 

minertu

Co Ci to?

Zapomniałeś, jak się myśli?

 

Jeśli palnik wyprodukuje w jakimś czasie pewną ilość spalin - to w takim samym czasie muszą one wyjść z kotła. Nie da się zatrzymać spalin w kotle. Przemyśl to.

 

Wydłużenie drogi spalin zwiększa ich prędkość (aby w takim samym czasie, jak zostały wytworzone, opuściły kocioł). Nie zatrzymuje spalin, tylko zwiększa ich prędkość. Zwiększenie prędkości spalin, oczywiście, zwiększa efektywność wymiany ciepła, ale tylko wtedy, kiedy te spaliny maja kontakt z powłoką wodną. A "sucha półka", nie tylko nie ma w sobie wody, ale ponadto zmniejsza wielkość powierzchni wymiany ciepła. To nie tak, jak gadasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież kontakt z wodą jest, na górze, na dole, po bokach.

Odpowiedz Zawijan, czy wydłużenie drogi spalin poprzez suchą półkę, nie zwiększa prędkości spalin ?

 

Nie w miejscach, gdzie spaliny mają kontakt z powłoką wodną. Dokładniej mówiąc - ze znaczącą częścią powłoki wodnej (bo na odcinku, na którym są przyśpieszone, mają kontakt tylko z minimalną częścią powłoki wodnej).

 

np. Jeśli spaliny idą przez przewód o przekroju, powiedzmy, 1500cm2, to jeśli ten przewód zwęzimy do, powiedzmy, 500cm2 - spaliny oczywiście zwiększą prędkość. A jeśli za kawałek ten przewód poszerzymy znowu do 1500cm2 - to spaliny wrócą do swojej poprzedniej prędkości.

Ważna jest prędkość spalin w miejscu wymiany ciepła z wodą, a nie gdzieś tam sobie, byle gdzie.

Jasne?

Edytowane przez zawijan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

minertu

Co Ci to?

Zapomniałeś, jak się myśli?

 

Jeśli palnik wyprodukuje w jakimś czasie pewną ilość spalin - to w takim samym czasie muszą one wyjść z kotła. Nie da się zatrzymać spalin w kotle. Przemyśl to.

 

Wydłużenie drogi spalin zwiększa ich prędkość (aby w takim samym czasie, jak zostały wytworzone, opuściły kocioł). Nie zatrzymuje spalin, tylko zwiększa ich prędkość. Zwiększenie prędkości spalin, oczywiście, zwiększa efektywność wymiany ciepła, ale tylko wtedy, kiedy te spaliny maja kontakt z powłoką wodną. A "sucha półka", nie tylko nie ma w sobie wody, ale ponadto zmniejsza wielkość powierzchni wymiany ciepła. To nie tak, jak gadasz.

Jak to wygląda w wydajności dmuchawy, przeroju przepływu wymiennika i wydajności odbioru czopucha? Jeżeli jest taka zależność to czy spaliny dużo zwiększą swoją prędkość? Czy zachowując taką zależność można dużo stracić na spalinach? Jestem ciekawy a nie wiem tego, czy możesz się do tego odnieść?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Jacku, ta "sucha półka" wydłuża drogę spalin.

W skrócie, jakby tej półki nie było, to spaliny po wyjściu z pionowego kanału trafiałyby bezpośrednio w komin.

 

"Sucha półka" zmusza te spaliny do nawrotu w stronę przodu kotła (płaszcz wodny ma Pan z lewej, prawej strony wymiennika oraz dołem, góra sucha półka)

następnie spaliny zawracają w stronę tyłu kotła (płaszcz wodny z lewej, prawej, góra wymiennika - krótki odcinek, bo wyjście spalin górne, dołem sucha półka)

 

Nie można zatem w imię jakiejś tam kłótni mówić,że taka półka nic nie daje, wydłuża ona drogę spalin, zmusza je do innego przepływu.

 

Co do reszty wpisu pełna zgoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan
Panie Jacku, ta "sucha półka" wydłuża drogę spalin.

W skrócie, jakby tej półki nie było, to spaliny po wyjściu z pionowego kanału trafiałyby bezpośrednio w komin.

 

"Sucha półka" zmusza te spaliny do nawrotu w stronę przodu kotła (płaszcz wodny ma Pan z lewej, prawej strony wymiennika oraz dołem, góra sucha półka)

następnie spaliny zawracają w stronę tyłu kotła (płaszcz wodny z lewej, prawej, góra wymiennika - krótki odcinek, bo wyjście spalin górne, dołem sucha półka)

 

Nie można zatem w imię jakiejś tam kłótni mówić,że taka półka nic nie daje, wydłuża ona drogę spalin, zmusza je do innego przepływu.

 

Co do reszty wpisu pełna zgoda.

Przepraszam,że się wcinam.

Jarecki,usunięto inny "element",wstawiono półkę.Pewnie ,ma to sens.Tylko, czy ktoś się zastanowił jaki ona ma mieć kształt,oprócz długości i szerokości?A może,lepsze były by dwie,trzy takie półki?Pewnie,nie da się -ogranicza gabaryt i taki zabieg komplikuje czyszczenie wymiennika.Ale może było by warto?Ktoś to zbadał,sprawdził?Wpierdzielono do tego kotła, kawał płaskiej blachy,tak samo bezmyślnie jak szamot klejony na "grzebień".

W tym wypadku (RBR 12kW) kształt wymiennika, ma moim zdaniem ,duże znaczenie.Ale to moje zdanie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic? Zmierzyłeś to?

Mnie nie pytaj czy mierzyłem bo nawet nie mam czym i w sumie nie mam takiej potrzeby.

No właśnie i tu jest problem ,padają jakieś pewniki ale nikt tego nie zmierzył.

Tajne moce? Hm... kup i sprawdź czy takie ma.

Szkoda było by mi tyle kasy wyrzucić w błoto ,są tańsze kotły i lepsze(oczywiście moim zdaniem) i przebadane i nie owiane tajemnicą i ... i tak dalej.

 

 

Biadolą tutaj wciąż jedni i ci sami jaka to garażówa z RBR-A a ja się pytam gdzie jest reszta te parę tyś sztuk od 2011 roku? Nie wspomnę ,że firma Instalco istnieje od ponad 35 lat. Gdzie ci użytkownicy RBR-A się podziali? Dlaczego wszyscy nie lamentują? W czasach internetu przecież to nie możliwe!!!

 

Ty z Karoką to w ogień skoczycie za rabarbarem prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie i tu jest problem ,padają jakieś pewniki ale nikt tego nie zmierzył.

 

A jaki problem zmierzyć? Poproście jakiego chętnego by wyją tą półkę na godzinę. Nawet przy spalaniu ponad 20kg/dobę straci co najwyżej 1kg.

Pamiętam jak zaczął się temat Ogniwo Eko pojawiały się wpisy o wysokiej temperaturze spalin i co zrobić z blachami bo instalator ich nie włożył. Wyjęte zawirowywacze lub nawet zaślepka ostatniego ciągu i efekt było widać wyraźnie. ECoal ma archiwum na karcie więc i kłopotu z tym nie będzie.

A tak przy okazji w moim Ogniwo Eko jest taka półka betonowa - też sucha. Co mam o nim sądzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Jacku, ta "sucha półka" wydłuża drogę spalin.

W skrócie, jakby tej półki nie było, to spaliny po wyjściu z pionowego kanału trafiałyby bezpośrednio w komin.

 

"Sucha półka" zmusza te spaliny do nawrotu w stronę przodu kotła (płaszcz wodny ma Pan z lewej, prawej strony wymiennika oraz dołem, góra sucha półka)

następnie spaliny zawracają w stronę tyłu kotła (płaszcz wodny z lewej, prawej, góra wymiennika - krótki odcinek, bo wyjście spalin górne, dołem sucha półka)

 

Nie można zatem w imię jakiejś tam kłótni mówić,że taka półka nic nie daje, wydłuża ona drogę spalin, zmusza je do innego przepływu.

 

Co do reszty wpisu pełna zgoda.

 

Od jakiegoś czasu nie interesuję się kotłami RBR.

Z wypowiedzi dyskutantów odniosłem wrażenie, że ta "sucha półka" zastąpiła "mokrą półkę", która tam była w kotłach o większej mocy. I do takiego stanu odnosi się moja wypowiedź.

Jeśli jest inaczej, jeśli wstawiono dodatkową półkę, to to zmienia stan rzeczy i moja wypowiedź jest wtedy nie na temat.

Nie mam czasu i chęci dochodzić tego. Rozgryźcie to sami. Moim zdaniem, z powodzeniem dacie sobie z tym radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie w miejscach, gdzie spaliny mają kontakt z powłoką wodną. Dokładniej mówiąc - ze znaczącą częścią powłoki wodnej (bo na odcinku, na którym są przyśpieszone, mają kontakt tylko z minimalną częścią powłoki wodnej).

 

np. Jeśli spaliny idą przez przewód o przekroju, powiedzmy, 1500cm2, to jeśli ten przewód zwęzimy do, powiedzmy, 500cm2 - spaliny oczywiście zwiększą prędkość. A jeśli za kawałek ten przewód poszerzymy znowu do 1500cm2 - to spaliny wrócą do swojej poprzedniej prędkości.

Ważna jest prędkość spalin w miejscu wymiany ciepła z wodą, a nie gdzieś tam sobie, byle gdzie.

Jasne?

 

Jest tak jak Jarecki napisał.

Widzę że już się wycofałeś z tego co zacytowałem.

 

Nie wierzę, nie wiesz jak zbudowany jest RBR ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tak jak Jarecki napisał.

Widzę że już się wycofałeś z tego co zacytowałem.

 

Nie wierzę, nie wiesz jak zbudowany jest RBR ?

Wie i to bardzo dobrze bo brał udział przy jego tworzeniu a jak by poszukać po wcześniejszych postach padło takie stwierdzenie. Tylko dlaczego nie chce się odnieść do mojego pytania? Bo odpowiedź zbiła by z tropu największych krzykaczy?

Wycięcie półki wodnej to jest zmniejszenie wymiennika czyli zmniejszenie mocy kotła. Nie wiąże się to wcale z prędkością spalin. To co poda wentylator to musi przejść przez czopuch. Jeżeli przekrój przepływu przez wymiennik się nie zmienił to dlaczego ma się zmienić prędkość spalin. Nikt nie pisze że kocioł 12kW jest mniejszy od 17kW a przecież jest, nikt nie pisze że jest inne nawiercenie korony palnika, mniej otworów a za tym mniej powietrza wpada do kotła. Na jakiej podstawie twierdzi się że wstawienie blachy przyśpieszyło spaliny a co dziwne na jakiej podstawie twierdzi się że to jest kastrat. To jest kocioł podobny do 17kW a nie pomniejszony do wielkości 12kW. Jeżeli by tam była półka wodna to dopiero (tak podejrzewam) wtedy by nastąpiło przyśpieszenie przepływu spalin przez wymiennik bo kanały przepływowe miały by mniejszy przekrój a co za tym idzie dodatkowy spadek jego wydajności. Czy to nie jest podobnie z tą półką jak w innych kotłach z deflektorem? Zadałem wcześniej już takie pytanie ale jakoś nikt się do tego nie odniósł, zdejmiemy deflektor i spaliny przelecą przez komorę spalania mało co oddając a po wyciągnięciu półki mamy podobnie bo mało co zostanie na wymienniku.

Ja to tak rozumiem i wcale nie twierdzę że to jest dobrze, jak ktoś mnie przekona że jest inaczej to będę myślał inaczej, tylko nie rozumiem o co ta woja. Każdy kupował co chciał, każdy sam podejmował decyzję i wykładał kasę, co poniektórzy mieli możliwość zamiany, inni mieli możliwość rezygnacji z zamówienia a dlaczego wszyscy zostali przy tym kotle?

 

Rozpisałem się, pewnie starczy na tydzień lub dłużej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

minertu

Co Ci to?

Zapomniałeś, jak się myśli?

 

Jeśli palnik wyprodukuje w jakimś czasie pewną ilość spalin - to w takim samym czasie muszą one wyjść z kotła. Nie da się zatrzymać spalin w kotle. Przemyśl to.

 

Wydłużenie drogi spalin zwiększa ich prędkość (aby w takim samym czasie, jak zostały wytworzone, opuściły kocioł). Nie zatrzymuje spalin, tylko zwiększa ich prędkość. Zwiększenie prędkości spalin, oczywiście, zwiększa efektywność wymiany ciepła, ale tylko wtedy, kiedy te spaliny maja kontakt z powłoką wodną. A "sucha półka", nie tylko nie ma w sobie wody, ale ponadto zmniejsza wielkość powierzchni wymiany ciepła. To nie tak, jak gadasz.

zawijan

To wytłumacz mi proszę dlaczego po wstawieniu suchej półki spada temp spalin?

Ja to widzę tak.

Bez suchej półki spaliny wala praktycznie bezpośrednio w komin czyli nie efektywnie oddaje ona ciepło.Po zamontowaniu suchej półki wzrasta jej prędkość więc efektywniej oddaje ciepło co skutkuje spadkiem temp spalin.

Odpowiedz czy warto ją tam montować czy nie? Moim zdaniem sucha półka spełnia swoją rolę.

 

Dla niezadowolonych chcę tylko poinformować,że (wg mojej wiedzy) 11 czy też obecnie 12 kW nie jest kotłem wykastrowanym o półkę wodną tylko tak zaprojektowany. Sucha półka była od początku w tych kotłach o mocy wcześniej 11 kW a obecnie 12 kW.

Słowo wykastrowany wzięło się pewnie z tego,że zmniejszono gabarytowo kocioł 17 kW a półkę wodną zastąpiono półką suchą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wie i to bardzo dobrze bo brał udział przy jego tworzeniu a jak by poszukać po wcześniejszych postach padło takie stwierdzenie. Tylko dlaczego nie chce się odnieść do mojego pytania? Bo odpowiedź zbiła by z tropu największych krzykaczy?

Wycięcie półki wodnej to jest zmniejszenie wymiennika czyli zmniejszenie mocy kotła. Nie wiąże się to wcale z prędkością spalin. To co poda wentylator to musi przejść przez czopuch. Jeżeli przekrój przepływu przez wymiennik się nie zmienił to dlaczego ma się zmienić prędkość spalin. Nikt nie pisze że kocioł 12kW jest mniejszy od 17kW a przecież jest, nikt nie pisze że jest inne nawiercenie korony palnika, mniej otworów a za tym mniej powietrza wpada do kotła. Na jakiej podstawie twierdzi się że wstawienie blachy przyśpieszyło spaliny a co dziwne na jakiej podstawie twierdzi się że to jest kastrat. To jest kocioł podobny do 17kW a nie pomniejszony do wielkości 12kW. Jeżeli by tam była półka wodna to dopiero (tak podejrzewam) wtedy by nastąpiło przyśpieszenie przepływu spalin przez wymiennik bo kanały przepływowe miały by mniejszy przekrój a co za tym idzie dodatkowy spadek jego wydajności. Czy to nie jest podobnie z tą półką jak w innych kotłach z deflektorem? Zadałem wcześniej już takie pytanie ale jakoś nikt się do tego nie odniósł, zdejmiemy deflektor i spaliny przelecą przez komorę spalania mało co oddając a po wyciągnięciu półki mamy podobnie bo mało co zostanie na wymienniku.

Ja to tak rozumiem i wcale nie twierdzę że to jest dobrze, jak ktoś mnie przekona że jest inaczej to będę myślał inaczej, tylko nie rozumiem o co ta woja. Każdy kupował co chciał, każdy sam podejmował decyzję i wykładał kasę, co poniektórzy mieli możliwość zamiany, inni mieli możliwość rezygnacji z zamówienia a dlaczego wszyscy zostali przy tym kotle?

 

Rozpisałem się, pewnie starczy na tydzień lub dłużej :)

 

Tak dokładnie, tylko właśnie chodzi o to rzekome "wykastrowanie" 17-tki. A prędkość spalin wzrasta po zastosowaniu suchej półki w porównaniu do kotła bez niej, ale niektórym ciężko zrozumieć, że im większa prędkość spalin, tym lepsza wymiana.

 

Tak jak Twój Pan pisał, pewnie jeszcze lepiej byłoby ze 3 te półki wpakować, ale co z czyszczeniem ? Już teraz czyszczak wchodzi tylko z małym luzem.

 

A co do deflektora to bez niego spaliny także nie poszłyby od razu w komin, bo jest przecież kierownica i półka wodna, może jest po to żeby właśnie od niego się płomienie odbijały może chodzi o 'wylizywanie' stali :confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie, tylko właśnie chodzi o to rzekome "wykastrowanie" 17-tki. A prędkość spalin wzrasta po zastosowaniu suchej półki w porównaniu do kotła bez niej, ale niektórym ciężko zrozumieć, że im większa prędkość spalin, tym lepsza wymiana.

 

Tak jak Twój Pan pisał, pewnie jeszcze lepiej byłoby ze 3 te półki wpakować, ale co z czyszczeniem ? Już teraz czyszczak wchodzi tylko z małym luzem.

 

A co do deflektora to bez niego spaliny także nie poszłyby od razu w komin, bo jest przecież kierownica i półka wodna, może jest po to żeby właśnie od niego się płomienie odbijały może chodzi o 'wylizywanie' stali :confused:

Pisząc o deflektorze nie miałem na myśli kotła RBR tylko inny czy inne kolory :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...