Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Zabawa:Sądzę,że w tym sezonie grzewczym spalę.  

40 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Zabawa:Sądzę,że w tym sezonie grzewczym spalę.

    • poniżej 2 ton
      6
    • 2-3 tony
      16
    • 3-4 tony
      10
    • 4 i więcej
      8


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 28,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • karoka65

    3480

  • zbigmaz01

    2445

  • minertu

    2414

  • bobasxx

    967

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Meher nie ustawiaj pompy podłogówki na cykliczną. Albo ON, albo OFF, wg czujnika temperatury wewnętrznej, a jak go nie ma, to strefy czasowe od godz. x do godz. y

 

Pompy chodzą dokładnie na ON/OFF wg czujników temperatur wewnętrznych, ale aby nie wychłodzić całkowicie podłogi i nie powodować pracy RBR-a ze stratami kominowymi dodatkowo włączają się cyklicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maher zanim przyciśniesz "wyślij" przeczytaj to co napisałeś bo zaczynasz sam sobie przeczyć.

A co Ty chciałeś przy cyklicznej pracy ?

Widzę że ani Novy ani ja też Ci tego nie wbiję do łba.

Ty sam powodujesz te szarpania, jarzysz ?

Jak długo masz te 200 czy 300 stopni które przypuszczasz żebyś miał ?

Już Ci pisałem że Ty nic mi nie możesz zabrać i na szczęście to nie Ty wystawiasz mi opinię.

Ty powinieneś wystawić opinie komuś innemu, może pij tam gdzie powinieneś.

Tyle że Ty nie masz już do kogo.

Dobrej nocy.

Poczytaj sobie forum, może czegoś się nauczysz i przestaniesz pisać głupoty bo chwały one Ci nie przynoszą :)

 

I znów nie doczytałeś, jak mam ustawione pompy. Cyklicznie powodują tylko niedopuszczenie do wychłodzenia podłogi bo wymiennik RBR-a nie wyrabia powyżej 50% swojej mocy i jakby nie dodatkowa cykliczna praca to cały czas paliłbym z dużymi stratami kominowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w przypadku innego kotła o tej mocy wg Ciebie było by inaczej?

 

Nie mam innego kotła, ale skoro RBR ma 11/12KW to praca z mocą nominalną powinna być najoszczędniejsza, a tu się okazuje że przekroczenie 50% jej mocy to już duże straty kominowe i mniejsza sprawność niż palenie z mocami 2-6Kw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ty musisz czuwać bo może coś jeszcze napisze o RBR-ęże i jakiś klient ci ucieknie do konkurencji.

Mogę wyłączyć cykliczne dogrzewanie podłogi i zobaczysz jak temperatura spalin poszybuje do góry, a jakbym to zrobił przy ujemnych temperaturach to pewnie bym i przekroczył 300C nie mówiąc o spalonym opale i ogrzaniu okolicy. Dla mnie kocioł nie musi pracować stabilnie i nie muszę mieć ładnych kresek bo to nie jest ekonomiczniejsze od pracy z mocą nominalną i przejście w podczymanie ale nie w przypadku RBR-11/12.

 

Masz zrobione OZC ? Albo masz coś spier... albo celowo tak piszesz ...

 

Mam tylko podłogówkę i temp spalin nie przekroczyła 200*C w różnych konfiguracjach , przykładowy wykres w trybie autolato+ON/OFF drugi autolato+ ciągła+ wysokie zasilanie :

 

maher.jpgmaher2.jpg

 

Jak widać ON/OFF nie powoduje wcale nie wiadomo jakich skoków temp spalin(nie widzę tu 300*C), tryb normalny włącza się rano i wieczorem , wtedy też jest dogrzewany baniak CWU reszta auto-lato (stoi w podtrzymaniu, pompy podłogówki nie pracują)

Edytowane przez adkwapniewski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znów nie doczytałeś, jak mam ustawione pompy. Cyklicznie powodują tylko niedopuszczenie do wychłodzenia podłogi bo wymiennik RBR-a nie wyrabia powyżej 50% swojej mocy i jakby nie dodatkowa cykliczna praca to cały czas paliłbym z dużymi stratami kominowymi.

 

Czegoś tu nie rozumiem. Przecież jak grzejesz podłogówkę ciągle to palisz spokojnie i schodzisz z mocą poniżej minimalnej bo tyko uzupełniasz straty. A jak cyklicznie to zalewasz kocioł zimną wodą i musisz ostro dać w palnik czyli strata kominowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam tak Wasze opinie i mam kilka pytań:

 

- jaka jest optymalna temperatura w kominie? Mi rzadko skacze powyżej 100-150.

- temperatura na piecu a grzanie - mam ustawioną dmuchawę na 37-38%, dość długo dochodzi do zadanej, ale chyba mnie pali?

Czy lepiej zwiększyć dmuchawę i podawanie przy szybszym dojściu do zadanej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam tak Wasze opinie i mam kilka pytań:

 

- jaka jest optymalna temperatura w kominie? Mi rzadko skacze powyżej 100-150.

- temperatura na piecu a grzanie - mam ustawioną dmuchawę na 37-38%, dość długo dochodzi do zadanej, ale chyba mnie pali?

Czy lepiej zwiększyć dmuchawę i podawanie przy szybszym dojściu do zadanej?

 

Jeżeli komin systemowy to nie ma się czego bać, chyba że kondensat pojawi się na wymienniku. Sprawdź przy czyszczeniu czy w kociołku sucho.

Jeżeli opał spala się prawidłowo przy takim nadmuchu to bym nie ruszał. Obecnie jest dość ciepło więc pewnie mały odbiór więc i spalina niska. IMO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam tak Wasze opinie i mam kilka pytań:

 

- jaka jest optymalna temperatura w kominie? Mi rzadko skacze powyżej 100-150.

- temperatura na piecu a grzanie - mam ustawioną dmuchawę na 37-38%, dość długo dochodzi do zadanej, ale chyba mnie pali?

Czy lepiej zwiększyć dmuchawę i podawanie przy szybszym dojściu do zadanej?

 

U mnie obecnie poniżej 100 i jest ok.

 

Ma długo dochodzić do zadanej - wtedy jest moc najlepiej dobrana w dwustanie - u mnie zimą czasem nie wchodzi w podtrzymanie przez 3 doby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czegoś tu nie rozumiem. Przecież jak grzejesz podłogówkę ciągle to palisz spokojnie i schodzisz z mocą poniżej minimalnej bo tyko uzupełniasz straty. A jak cyklicznie to zalewasz kocioł zimną wodą i musisz ostro dać w palnik czyli strata kominowa.

 

Ja mam to inaczej ustawione, pompy podłogówki włączają się gdy temperatura w pomieszczeniach spadnie poniżej zadanej i grzeję dopóki nie wzrośnie powyżej zadanej , dodatkowo niezależnie od tego czy temperatura jest powyżej zadanej pompy włączają się cyklicznie aby nie dopuścić do wychłodzenia podłogi (ok. 5min pracy na 20minut przerwy) i w tym jest problem bo ten czas muszę co kilka dni zmieniać bo w zależności jaka temperatura jest na zewnątrz przegrzewam pomieszczenia. Znowu gdy nie miałem włączonego dodatkowego tego trybu cyklicznego to w momentalnie gdy spadła temperatura w pomieszczeniach włączały się obie pompy, piec chodził na pełnych obrotach, moc według statystyk przekraczała 6KW i temperatura spalin szybowała do góry. Porównując obydwie sytuacje praca RBR-a powyżej 6KW była nieekonomiczna w porównaniu z włączeniem dodatkowej pracy cyklicznej, a przecież palenie w pobliżu mocy nominalnej powinno być najbardziej ekonomiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty to jednak jesteś kołek z państwowego lasu.

Już Ci pisałem kilka razy ale widać za trudne dla Ciebie.

Ty byś chciał żeby kocioł spalał tyle samo przy 3, 6, 9 i 12kW i trzymał temp. spalin 80 stopni.

Maher klepnij się jakimś ciężkim młotkiem w czółko może Ci się poprawi.

Tak palenie z mocą blisko nominalnej jest najbardziej ekonomiczne i osiągasz najwyższą sprawność tyle że spalasz wtedy około 3 razy więcej paliwa niż na 30 czy 35% tej mocy, wzrasta prędkość przeplywających spalin a co za tym idzie ich temperatura widoczna na czujniku, trudne ?

Cudów Maher niema.

Ja bym Ci dał inny kocioł i podłączył tam sterownik z czujnikiem spalin, dopiero przejrzałbyś na oczy.

Edytowane przez karoka65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty to jednak jesteś kołek z państwowego lasu.

Już Ci pisałem kilka razy ale widać za trudne dla Ciebie.

Ty byś chciał żeby kocioł spalał tyle samo przy 3, 6, 9 i 12kW i trzymał temp. spalin 80 stopni.

Maher klepnij się jakimś ciężkim młotkiem w czółko może Ci się poprawi.

 

I znów masz problem ze zrozumieniem.

Cały czas piszę że chcę palić z mocą 12KW i miało tyć to najbardziej ekonomiczne, a w RBR-eże wychodzi ze palenie powyżej 6KW jest porażką i jedynę co mogę zrobić to palić do 6KW i co kilka dni regulować cykliczne pracy pomp.

Nie wiem po co to piszę bo jak i tak tego nie zrozumiesz, ale może inni z tego skorzystają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znów masz problem ze zrozumieniem.

Cały czas piszę że chcę palić z mocą 12KW i miało tyć to najbardziej ekonomiczne, a w RBR-eże wychodzi ze palenie powyżej 6KW jest porażką i jedynę co mogę zrobić to palić do 6KW i co kilka dni regulować cykliczne pracy pomp.

Nie wiem po co to piszę bo jak i tak tego nie zrozumiesz, ale może inni z tego skorzystają.

 

Z ciekawości spytam jak ustawiasz sterownik żeby kocioł pracował z mocą 12kW ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak kołek.

Jak chcesz palić na 12 to rozkręć wszystko na full, pootwieraj okna zimą i po problemie albo dobuduj jeszcze z raz tyle metrów.

Kończę bo szkoda mojego czasu.

Jak ktoś poczyta Twoje wpisy w tym tylko wątku to zaraz się kapnie o co Ci chodzi.

 

Akurat w tym twój problem ze mam 100% podłogówki i mam możliwość porównania palenia z pełną mocą np. przez godzinę lub przez 4 godziny z mocą 3Kw i potrafię to przeliczyć, i nie muszę do tego otwierać okien aby taką moc uzyskać, ale pozostałeś na etapie kaloryferów i tak tego nie zrozumiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...