Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Zabawa:Sądzę,że w tym sezonie grzewczym spalę.  

40 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Zabawa:Sądzę,że w tym sezonie grzewczym spalę.

    • poniżej 2 ton
      6
    • 2-3 tony
      16
    • 3-4 tony
      10
    • 4 i więcej
      8


Recommended Posts

Wyciszenie podajnika - szybko i prymitywnie, małym nakładem pracy.

Wyciszenie o ok50% - może producent przeczyta i czegoś się nauczy.

Rozwiązanie testowe na kilka dni, później uszczelka gumowa na wymiar.

Sposób:

1. Kupić oring o fi ok. 70 i grubości 3 do 4mm.

2. Odkręcić silnik od motoreduktora

3. Między silnik a reduktor włożyć centrycznie oring.

4. Przykręcić silnik zostawiając szczelinę o grubości ok. 2 mm równomiernie na całym obwodzie.

5. Cieszyć się z prymitywnego i najprostszego wyciszenie podajnika.:)

Powodzenia.

 

Pewnie jakby jeszcze dołożyć podkładki gumowe przy samych śrubach od strony silnika i motoreduktora, to wyszłoby 75 % wyciszenia

 

Na prawdę producent mógłby się troszkę bardziej przyłożyć, koszt takiego wyciszenia to pewnie z 5 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 28,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • karoka65

    3480

  • zbigmaz01

    2445

  • minertu

    2414

  • bobasxx

    967

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Wyciszenie podajnika - szybko i prymitywnie, małym nakładem pracy.

Wyciszenie o ok50% - może producent przeczyta i czegoś się nauczy.

Rozwiązanie testowe na kilka dni, później uszczelka gumowa na wymiar.

Sposób:

1. Kupić oring o fi ok. 70 i grubości 3 do 4mm.

2. Odkręcić silnik od motoreduktora

3. Między silnik a reduktor włożyć centrycznie oring.

4. Przykręcić silnik zostawiając szczelinę o grubości ok. 2 mm równomiernie na całym obwodzie.

5. Cieszyć się z prymitywnego i najprostszego wyciszenie podajnika.:)

Powodzenia.

 

Stary sposób... przerabiałem to w w swoim Kotle (innym kotle- silnik i przekładnia NORD) Tylko że zamiast gumy zastosowałem sznur odporny na temperaturę 1 połączenie palnika z piecem zdemontowałem i zastosowałem sznur, i pozniej na wszystkich połączeniach przekładni i silnika.aaaa kosz zasypowy również zdemontowałem i dałem dodatkową (grubą) uszczelkę z gumy, a jak ktoś się uprze to można dodatkowo owinać podajnik(samą rurę) wełną mineralną (tego nie praktykowałem )

Edytowane przez Piotrek42
uzupełnienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary sposób... przerabiałem to w w swoim Kotle (innym kotle- silnik i przekładnia NORD) Tylko że zamiast gumy zastosowałem sznur odporny na temperaturę 1 połączenie palnika z piecem zdemontowałem i zastosowałem sznur, i pozniej na wszystkich połączeniach przekładni i silnika.aaaa kosz zasypowy również zdemontowałem i dałem dodatkową (grubą) uszczelkę z gumy, a jak ktoś się uprze to można dodatkowo owinać podajnik(samą rurę) wełną mineralną (tego nie praktykowałem )

 

dajcie instrukcje demontażu silnika czy tylko wystarczy odkręcić te cztery śruby bodajże M5 i silnik odejdzie od przekładni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mark3k
dajcie instrukcje demontażu silnika czy tylko wystarczy odkręcić te cztery śruby bodajże M5 i silnik odejdzie od przekładni

 

Instrukcja:

1. Odkręcić 4 śruby M5 kluczem płaskim nr.8

2. Wysunąć silnik.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy mają rację tylko że nie po to producenci kotłów ( prawie wszystkich kotłów ) bulą tyle szmalu za podzespoły typu: dmuchawa, palnik ( kompletny ) czy sterownik żeby poprawiać to u siebie.

 

Akurat ja miałem na myśli producenta kompletnego palnika.

 

Tylko, że Kowalski kupuje kocioł np. u Ciebie, Ty z Instalco, Instalco kupuje palnik od Ekoenergii, a Ekoenergia bierze przekładnię i silnik z Norda i Besela.

To kto ma to wyciszyć. Mi się wydaje, że Instalco powinno wymóc to na Ekoenergii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat ja miałem na myśli producenta kompletnego palnika.

 

Tylko, że Kowalski kupuje kocioł np. u Ciebie, Ty z Instalco, Instalco kupuje palnik od Ekoenergii, a Ekoenergia bierze przekładnię i silnik z Norda i Besela.

To kto ma to wyciszyć. Mi się wydaje, że Instalco powinno wymóc to na Ekoenergii.

 

też tak mi się wydaje sygnały jakieś były że jest trochę głośno coś powinni z tym zrobić

 

coś takiego może być http://allegro.pl/o-ring-oring-or-65-4-70nbr-i3544653675.html

Edytowane przez 75max
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mark3k
Nie prosciej wziac zwykla uszczelke z rury kanalizacyjnej PVC fi 75? ;)

 

Jest dość gruba ma ok 6mm i trzeba b będzie zmienić długości śrub M5, zbyt gruba uszczelka moze spowodować "obwiśnięcie) dołu silnika , nie będzie współosiowości wału silnika i tulei w przekładni i efekt może być odwrotny.

Połączenie wału silnika i tulei reduktora jest sztywne i MUSI być dokładna współosiowość obu elementów.

Jeśli zakładamy sprzęgło elastyczne (np. kłowe). to ono niweluje niewielkie przesunięcia wału i tulei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:

1. Kupić oring o fi ok. 70 i grubości 3 do 4mm.

2. Odkręcić silnik od motoreduktora

3. Między silnik a reduktor włożyć centrycznie oring.

4. Przykręcić silnik zostawiając szczelinę o grubości ok. 2 mm równomiernie na całym obwodzie.

5. Cieszyć się z prymitywnego i najprostszego wyciszenie podajnika.:)

Powodzenia.

 

Niestety u mnie to nie działa. Ośka silnika też przenosi drgania. :mad:

Producent - dystrybutor zaproponował mi coś takiego

http://www.ebmia.pl/sprzeglo-bezluzowe-bkl31111-p-10541.html

Trochę drogo .... nie! za drogo. Do tego jeszcze ośka do połączenia sprzęgła z reduktorem. No ale jakby już to wszystko kupić, to jak przymocować silnik do reduktora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mark3k
Niestety u mnie to nie działa. Ośka silnika też przenosi drgania. :mad:

Producent - dystrybutor zaproponował mi coś takiego

http://www.ebmia.pl/sprzeglo-bezluzowe-bkl31111-p-10541.html

Trochę drogo .... nie! za drogo. Do tego jeszcze ośka do połączenia sprzęgła z reduktorem. No ale jakby już to wszystko kupić, to jak przymocować silnik do reduktora?

 

Może trochę popraw osiowe ustawienie silnika względem tulei reduktora.

Sprzęgła mieszkowe nie przenoszą zbyt dużych obciążeń (to ze strony jedynie 3Nm) i jego trwałość jest dość kiepska przy częstych udarowych startach obciążonego ślimaka, a co będzie jak trafi się metal lub kamień w podajniku?

Dodatkowo do takiego sprzęgła musisz mieć otwór lub otwory rewizyjne (trzeba układ skręcić śrubami - dokładnie sprzęgło, nie silnik).

Ta podpowiedź producenta jest delikatnie "do bani" Poproś producenta, aby w ramach gwarancji i dbałości o klienta wyeliminował lub znacznie zredukował źródło niemiłego hałasu.

Mam patent na zlikwidowanie wibracji przenoszonych z silnika - sadzę ok 95%, ale na teraz nie mam na to ochoty. To praca domowa dla producenta głośnego bubla, a nie klienta. Dodatkowo, gdyby wystąpiła usterka to producent się wycofa, bo przerobione i nie ma znaczenia, że na lepiej - przerobione i spadaj......:yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy mają rację tylko że nie po to producenci kotłów ( prawie wszystkich kotłów ) bulą tyle szmalu za podzespoły typu: dmuchawa, palnik ( kompletny ) czy sterownik żeby poprawiać to u siebie.

Znane są przypadki tak skutecznego sugerowania producentom podzespołów zmian, że te zmiany znajdują się w końcu w dostarczanych przez nich produktach. Kolego mark3k, masz postępy w oswajaniu kociołka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mark3k
Znane są przypadki tak skutecznego sugerowania producentom podzespołów zmian, że te zmiany znajdują się w końcu w dostarczanych przez nich produktach. Kolego mark3k, masz postępy w oswajaniu kociołka?

 

Przestało mnie to zajmować. Pali się. Kupiłem SADPAL i będę sypał co 3 dzień na palnik łyżeczkę.:)

Kocioł pracuje niestabilnie co jest spowodowane kiepskim softem.

Poczekam na niższe temperatury za oknem i mam nikłą nadzieję, że będzie lepiej. Jeśli nie to wymiana sterownika.

Ecoal zostaje tylko i wyłącznie ze względu na bajer podglądu przez WWW, a nie na jego "walory" użytkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NORD to marka przekladni, BESEL zas to silniki elektryczne... te jednofazowe zwykle bucza.

 

Już była o tym mowa.

Nord aktualnie ma silnik madeinachina.... buczenie to osiowość stojanu silnika ale tez jego moc.... 180W są dłuższe..... sprawy nie poprawia powieszenie ślimaka na przekładni. Ja swój palnik słyszałem na piętrze, pierwszą mała eko miałem na firmowej przekładni, zamieniona duża na nordzie i róznice w dźwiękach pracy były żadne. Teraz trzeci palnik i trochę słysze go na dole a na górze domu cisza.

 

VLD:

Nord- choński silnik

To wcześniejsze przemysłowe bez korka z Besel

Ewmar- Besel

BHF - Przymierze i cała przekładnia łącznie z połączeniami zalana olejem. Tyle,że wcześniej przy tych żeliwnych częstsze przypadki wycieków, konstrukcyjnie poprawiono przekładnię, ale do tych palników chyba bym nie chciał w to wchodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...