Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Zabawa:Sądzę,że w tym sezonie grzewczym spalę.  

40 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Zabawa:Sądzę,że w tym sezonie grzewczym spalę.

    • poniżej 2 ton
      6
    • 2-3 tony
      16
    • 3-4 tony
      10
    • 4 i więcej
      8


Recommended Posts

To może coś takiego [ATTACH=CONFIG]216933[/ATTACH]

 

na czerwono ślepa pólka - trzeba zauważyć że gorące spaliny po nawrocie obijają się od tej półki

 

Jak by tak zamiast tej stalowej półki dali szamot to by to miało jakiś sens

To jest rysunek dla kotła 17kW a w 11kW jest tam zmiana, jeżeli chodzi o moce to poczytaj tam gdzie znalazłeś ten rysunek o zakresie pracy tego palnika, a w połączeniu ze zmianą w konstrukcji wymiennika (a może i czegoś jeszcze) jest tak jak wyszło.

Jutro też jest dzień, idę spać:yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 28,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • karoka65

    3480

  • zbigmaz01

    2445

  • minertu

    2414

  • bobasxx

    967

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Karoka, minertu możecie potwierdzić lub nie, że na tym głównie polegało zmniejszenie mocy tego kotła?

 

Jeśli tak to jakieś żarty są ja myślałem,że palnik był odpowiednio zmodyfikowany.

A jeśli wycieliście półkę i zmniejszyliście pojemność, żeby na krócej się odstawiał to przy mrozach palnik idzie z mocą wyższą jak w 17 a to co powyżej leci w komin.

Jak by tak było jak piszesz to byłby sprzedawany jako 17kW najmniejszy w Polsce :)

Na pewno jest coś jeszcze o czym nie wiemy a i producent nie musi o tym pisać w czym się różni od większego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że mamy tkie same kominy :D. U mnie będzie RBR 11 kilowatów do 180 metrów kwadratowych, bez izolacji. Niech kocioł pokaźe na co go stać. Szczególnie nie chce smoły w kominie.

U mnie 17kW na 320m2 i też nie chcę smoły :)

Smoła to jest jedno zło a skropliny drugie, to jest takie bbee którego nikt tutaj nie chce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiele ostatnio piszecie o temp. spalin to i ja sie dorzuce.

U mnie temp. spalin siega do ponad 250 deg z rana kiedy piec podnosi temp. z obnizonej nocnej (20.5 - 21) nie wiem czy to jest normalne przy tych temp na zewnatrz. Z drugiej strony to moze i dobrze ze komin choc raz na dobe dostaje kopa i sie troche wypala bo inaczej zarosl by smola i sadza.

Moze sie myle. Spojrzcie na moje wykresy. Moze mam jednak za wysoka ta temperature i mozna to jakos zmienic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedziesz na automacie, więc sterownik dodaje mocy aby w rozsądnym czasie osiągnąć założony cel (temperaturę w pomieszczeniu). Stąd aż takie podbicie temperatury spalin. :o Choć jak dla mnie to zdecydowanie za dużo. U mnie takich przebić nie ma (max110 do 120oC), ale ja jadę na grupowym:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedziesz na automacie, więc sterownik dodaje mocy aby w rozsądnym czasie osiągnąć założony cel (temperaturę w pomieszczeniu). Stąd aż takie podbicie temperatury spalin. :o Choć jak dla mnie to zdecydowanie za dużo. U mnie takich przebić nie ma (max110 do 120oC), ale ja jadę na grupowym:)

Mam nieocieplona chalupe i duzo wody w instalacji wiec moze dlatego taki dopal

Jade na automacie bo nie mam doswiadczenia z kotlem tego typu. To moj pierwszy kociol z podajnikiem

Nie mam pojecia jak ustawic grupowe, od czego zaczac i jak i co poustawiac zeby bylo w miare dobrze

Moze ktos by sie podjal ustawienia mi mojego kociolka :) w trybie grupowe :)

Edytowane przez kniazio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zdalnie to jest trochę trudne, bo ustawiasz dwa parametry: siłę nadmuchu w % i moc palnika.

Moc przy obecnych temp. ustaw: min - 8kW i max - 8kW. Tyle w zupełności wystarczy.

Nadmuch musisz ustawić doświadczalnie.

Poradnik Zawijana:

http://zawijan.wordpress.com/regulatory-kotlow/o-sterowaniu-kotlem/retortowy-grupowe/

Najważniejsze z poradnika dotyczące ustawienia nadmuchu:

"Doświadczalne ustawianie wydajności dmuchawy jest proste. Polega na stopniowym zmniejszaniu wydajności dmuchawy kolejnymi krokami, w celu określenia minimalnej wydajności, przy której nie obserwuje się niekorzystnych zjawisk w postaci dymienia komina, powstawania sadzy w kotle, czy wypadu niedopałów w popielniku. Ważne, aby po każdym kroku odczekać co najmniej kilka do kilkunastu godzin, aby kocioł miał czas na dostosowanie się do nowych warunków zasilania. Nawet mało zaawansowany operator bez problemu da sobie z tym radę."

Obserwuj co jakiś czas palnik i daj mu czas na stabilizację. Nie zmieniaj parametrów nadmuchu kilkanaście razy na dobę :)

Ja pale jak już wielokrotnie pisałem na nadmuchu 43% (sporadycznie 44%).

Powodzenia.

Edytowane przez krzysztof7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiele ostatnio piszecie o temp. spalin to i ja sie dorzuce.

U mnie temp. spalin siega do ponad 250 deg z rana kiedy piec podnosi temp. z obnizonej nocnej (20.5 - 21) nie wiem czy to jest normalne przy tych temp na zewnatrz. Z drugiej strony to moze i dobrze ze komin choc raz na dobe dostaje kopa i sie troche wypala bo inaczej zarosl by smola i sadza.

Moze sie myle. Spojrzcie na moje wykresy. Moze mam jednak za wysoka ta temperature i mozna to jakos zmienic.

 

Aż tak z tą smołą nie jest tak źle. U mnie już 10lat pracuje w takich warunkach i nic nie zarosło (w wyczystce kominowej 2 razy w sezonie trzeba czyścić bo uzbiera się smoły do połowy drzwiczek). Prędzej zastanawiam się nad stratą sprawności pieca gdy jest taki pooblepiany smoła i raz na tydzień trzeba mu "dać w palnik".

Skoro ktoś zastanawia się nad kupnem nowego pieca to nie powinny się znaleźć te informacje o zmniejszeniu i zaślepieniu kanałów wodnych w DTR, zastanawiam się jak ma się to do sprawności kotła czy nadal jest 88%? Chyba że oprócz zmniejszenie kanałów wodnych zaślepione są również otwory powietrze w palniku, ale wtedy nie powinno być możliwości aby tak palić RBR-11 aby uzyskać takie wysokie temperatury spalin (przynajmniej w trybie automatycznym), może też powinna być zmieniona lub ograniczona moc dmuchawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zdalnie to jest trochę trudne, bo ustawiasz dwa parametry: siłę nadmuchu w % i moc palnika.

Moc przy obecnych temp. ustaw: min - 8kW i max - 8kW. Tyle w zupełności wystarczy.

Nadmuch musisz ustawić doświadczalnie.

Poradnik Zawijana:

http://zawijan.wordpress.com/regulatory-kotlow/o-sterowaniu-kotlem/retortowy-grupowe/

Najważniejsze z poradnika dotyczące ustawienia nadmuchu:

"Doświadczalne ustawianie wydajności dmuchawy jest proste. Polega na stopniowym zmniejszaniu wydajności dmuchawy kolejnymi krokami, w celu określenia minimalnej wydajności, przy której nie obserwuje się niekorzystnych zjawisk w postaci dymienia komina, powstawania sadzy w kotle, czy wypadu niedopałów w popielniku. Ważne, aby po każdym kroku odczekać co najmniej kilka do kilkunastu godzin, aby kocioł miał czas na dostosowanie się do nowych warunków zasilania. Nawet mało zaawansowany operator bez problemu da sobie z tym radę."

Obserwuj co jakiś czas palnik i daj mu czas na stabilizację. Nie zmieniaj parametrów nadmuchu kilkanaście razy na dobę :)

Ja pale jak już wielokrotnie pisałem na nadmuchu 43% (sporadycznie 44%).

Powodzenia.

Nadmuch jest zależny od tego co wsypiesz i tu trzeba testów tak jak piszesz. Jak tak zrobi jak mu radzisz powinien sobie dać radę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zdalnie to jest trochę trudne, bo ustawiasz dwa parametry: siłę nadmuchu w % i moc palnika.

Moc przy obecnych temp. ustaw: min - 8kW i max - 8kW. Tyle w zupełności wystarczy.

Nadmuch musisz ustawić doświadczalnie.

Poradnik Zawijana:

http://zawijan.wordpress.com/regulatory-kotlow/o-sterowaniu-kotlem/retortowy-grupowe/

Najważniejsze z poradnika dotyczące ustawienia nadmuchu:

"Doświadczalne ustawianie wydajności dmuchawy jest proste. Polega na stopniowym zmniejszaniu wydajności dmuchawy kolejnymi krokami, w celu określenia minimalnej wydajności, przy której nie obserwuje się niekorzystnych zjawisk w postaci dymienia komina, powstawania sadzy w kotle, czy wypadu niedopałów w popielniku. Ważne, aby po każdym kroku odczekać co najmniej kilka do kilkunastu godzin, aby kocioł miał czas na dostosowanie się do nowych warunków zasilania. Nawet mało zaawansowany operator bez problemu da sobie z tym radę."

Obserwuj co jakiś czas palnik i daj mu czas na stabilizację. Nie zmieniaj parametrów nadmuchu kilkanaście razy na dobę :)

Ja pale jak już wielokrotnie pisałem na nadmuchu 43% (sporadycznie 44%).

Powodzenia.

No dobra a pozostale parametry ? (czasy podawania, przerwy, postoje w podtrzymaniu itd ) to maja zostac tak jak teraz sa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kniazio, przede wszystkim to jak masz rzeczywiście grubaśne rury w instalacji i masę wody to może zrezygnuj z tego obniżenia ( o ile oczywiście nie jest Ci niezbędne dla komfortu ). Ono zamiast oszczędności straty Ci przynosi. Kocioł po przeszło godzinę pełną parą robi, żeby tych pół stopnia odrobić. Starą instalacją steruje się inaczej niż taką, a której jest 3 razy mniej wody. Woda w Twojej instalacji to bufor. Bufora się bez potrzeby nie wychładza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasy podawania i postoju są ustalone przez algorytm spalania grupowego przy ustawionej przez użytkownika mocy kotła. Dla mocy 8kW czas podawania 5s, czas przerwy chyba 20 lub 25s , ilość powtórzeń 5x i tego nie jesteś w stanie zmienić. Spalanie grupowe to taki pół automat:rolleyes:

Czas postoju, podawania, krótkiej przerwy i siły nadmuchu w podtrzymaniu ustalisz doświadczalnie. Te parametry bardzo zalezą od węgla jaki posiadasz.

To nie jest wcale trudne, jedynie trzeba poświęcić trochę czasu na ustalenie parametrów spalania.;:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest rysunek dla kotła 17kW a w 11kW jest tam zmiana, jeżeli chodzi o moce to poczytaj tam gdzie znalazłeś ten rysunek o zakresie pracy tego palnika, a w połączeniu ze zmianą w konstrukcji wymiennika (a może i czegoś jeszcze) jest tak jak wyszło.

Jutro też jest dzień, idę spać:yes:

 

Przecież na czerwono zaznaczyłem ślepą półkę

 

zakres mocy dla kotla 11KW (3-14KW) a na tym samym palniku 17(4-21)

 

A może wyczytałeś coś więcej niż ja ??? podaj stronę

 

Producent umieszcza jeden rysunek w DTR przekroju - nie pisze dla jakiego kotła jest to przekrój, w tabeli podaje wielkości od 11 do 35 kW, a wiec DRT dotyczy całego szeregu kotłów, skoro kocioł ma mniejsze wymiary to nikt by nie wpadł na pomysł że jedną z półek zaślepili - to tak ja by płaszcz wodny zaczynał się od połowy kotła.

 

 

Pytanie do minertu i karoki

 

Czy były wykonywane testy dla 11 czy tylko dla jednego kotła z szeregu ???

 

Czy możecie gdzieś zamieścić wyniku badań ???

 

Czy możecie się odnieść do ślepej półki ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasy podawania i postoju są ustalone przez algorytm spalania grupowego przy ustawionej przez użytkownika mocy kotła. Dla mocy 8kW czas podawania 5s, czas przerwy chyba 20 lub 25s , ilość powtórzeń 5x i tego nie jesteś w stanie zmienić. Spalanie grupowe to taki pół automat:rolleyes:

Czas postoju, podawania, krótkiej przerwy i siły nadmuchu w podtrzymaniu ustalisz doświadczalnie. Te parametry bardzo zalezą od węgla jaki posiadasz.

To nie jest wcale trudne, jedynie trzeba poświęcić trochę czasu na ustalenie parametrów spalania.;:)

Zapomniałeś dodać aby często nie zaglądać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz mam zwykłego śmieciucha SAS-a i tylko przy rozpalaniu mogę poparzyć się dotykając rury wylotowej do komina, po rozpalenie nie ma wyższej temperatury niż temperatura wody w kotle i to wydaję mi się dużą zaletą.

 

Jak ta rura parzy, to wewnątrz jest pewnie ze 200 stopni.

U mnie przy temperaturze spalin około 100 stopni, spokojnie mogę dotknąć rury. Prawidłowo zamontowany czujnik mierzy temperaturę w środku strugi spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firma instalco nie zamieszcza informacji w DTR o braku pułki wodnej, jest na rysunku jeden przekrój dla wszystkich, powierzchnie wymiany można zmniejszać nie tylko poprzez półki - ich brak, ale i przez wielkość komory załadunkowej paleniska, skracając trasę spalin spowodowali że 11 grzeją komin można było zwęzić kanały spalinowe w 17, długość trasy spalin by była prawidłowa, a pow. wymiany by była zredukowana. Dla zobrazowania jak myślicie czy więcej ciepła odbierzecie ze spalin odprowadzając je rurą fi100mm o dł 3,2m czy rurą fi320mm o dlugości 1m - powierzchnia wymiany jest taka sama

 

 

Popatrz na to zdjęcie z dtr-ki.

 

Skoro kotły 11 kW i 17 kW mają tą samą głębokość a różnią się wysokością i szerokością to właśnie oznacza zwężenie kanałów spalinowych.

 

Zastosowanie "suchej półki" nie skraca drogi spalin, tylko zmniejsza wymiennik.

 

Palniki są takie same, ale pewnie korony mają inne (różnica w otworach nadmuchowych).

dtree.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież na czerwono zaznaczyłem ślepą półkę

 

zakres mocy dla kotla 11KW (3-14KW) a na tym samym palniku 17(4-21)

 

A może wyczytałeś coś więcej niż ja ??? podaj stronę

 

Producent umieszcza jeden rysunek w DTR przekroju - nie pisze dla jakiego kotła jest to przekrój, w tabeli podaje wielkości od 11 do 35 kW, a wiec DRT dotyczy całego szeregu kotłów, skoro kocioł ma mniejsze wymiary to nikt by nie wpadł na pomysł że jedną z półek zaślepili - to tak ja by płaszcz wodny zaczynał się od połowy kotła.

 

 

Pytanie do minertu i karoki

 

Czy były wykonywane testy dla 11 czy tylko dla jednego kotła z szeregu ???

 

Czy możecie gdzieś zamieścić wyniku badań ???

 

Czy możecie się odnieść do ślepej półki ???

 

Też chciałbym znać odpowiedzi na te pytania, nie zależy mi że na temperaturze spalin, może mieć i z 300C tylko nie chciałbym ogrzewać atmosfery za swoje pieniądze, nie po to buduje się super ocieplony i oszczędny dom aby przez komin połowę opału wylatywało. Najważniejsze jaka jest sprawność RBR-11 przy pełnej 11KW mocy, jest ecoal także powinno wszystko wyjść w statystykach po pierwszej zimie. Odnośnie temperatury spalin to można to porównać do samochodu i mieć pretensje do producenta że silnik ma taką dużą moc i z pełną mocą wchodząc w zakręt ląduje się w rowie, a duża większość ludzi zwalnia przed zakrętem, także interesuje mnie tylko sprawność przy pełnej mocy RBR-a -11KW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...