Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Zabawa:Sądzę,że w tym sezonie grzewczym spalę.  

40 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Zabawa:Sądzę,że w tym sezonie grzewczym spalę.

    • poniżej 2 ton
      6
    • 2-3 tony
      16
    • 3-4 tony
      10
    • 4 i więcej
      8


Recommended Posts

Nie rozumiesz że dla nas kupujących producent nie jest stroną !!! On tylko udziela dobrowolnej gwarancji - może ją uznac a nie musi ot.

 

Stroną dla konsumenta jest SPRZEDAWCA.

 

Nieprawda!!!!!. To od konsumenta tylko zależy czy zechce złożyć reklamację z tytułu gwarancji (jeśli takową Gwarant/producent udzielił), albo trybie przewidzianym w ustawie - czyli towar niezgodny z umową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 28,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • karoka65

    3480

  • zbigmaz01

    2445

  • minertu

    2414

  • bobasxx

    967

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

no właśnie SPRZEDAWCA odsyła, a nie konsument, To od sprzedawcy masz paragon FV, Poczytaj ustawę o szczególnych warunkach sprzadaży konsumenckiej.

 

Sprzedawca sprzedaje a nie produkuje. Gwarancję daje ten co produkuje a nie sprzedaje.

Edytowane przez minertu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie utracone korzyści? Trzabyło sobie Defro z certyfikatem kupić a później płakać jak ci co ten błąd zrobili i teraz do nas dzwonią po pomoc.

 

Kupując piec klient mógł brać pod uwagę dofinansowanie za piec ekologiczny do którego potrzeba certyfikatu A, jak no nie dostał to stracił dofinansowanie i może się zwrócić do producenta o zwrot kwoty dofinansowania, jeżeli jej nie otrzyma może skierować sprawę do sądu. Sąd orzeknie na podstawie dowodów czy został celowo wprowadzony w błąd (wystarczy skan z strony instalco i DTR-a), to samo dotyczy sprawy jak wprowadzą konieczność posiadania certyfikatu tylko wtedy biegły oceni zużycie pieca i wymianę na nowy z certyfikatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprawda!!!!!. To od konsumenta tylko zależy czy zechce złożyć reklamację z tytułu gwarancji (jeśli takową Gwarant/producent udzielił), albo trybie przewidzianym w ustawie - czyli towar niezgodny z umową.

 

A co napisałe że to PRODUCENT daje gwarancję, i to PRODUCETN uznaje warunki na jakich udziela gwarancji. Producent udziela jej na 5 lat szczelność korpusu, 2 lata pozostałe elementy kotła, producent nie gwarantuje sprawnosci i nie gwarantuje certyfikatów - ale takie są zawarte w DTR, a jeśli nie ma tego w gwarancji to nie masz czego szukać u producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spdzrdawca sprzedaje a nie produkuje. Gwarancję daje ten co produkuje s nie sprzedaje.

 

Grzegorz - trochę za ogólnie. Większość społeczeństwa nie rozróżnia instytucji gwarancji od rękojmi. Bywa często, że dana reklamacja jest załatwiana w trybie przewidzianym w ustawie a strony i tak nazywają to gwarancją. Widać to coraz częściej np przy zakupie sprzętu RTV/AGD. Jeśli się popsuje zgłaszamy się do sprzedawcy - ten nas odsyła na infolinię producenta i konsument posłusznie wraca do domu mając za zadanie wykonać zgłoszenie. Gdyby konsument się uparł i zechciał skorzystać z trybu ustawy to nie ma zmiłuj. Ale to rodzi obowiązki po stronie konsumenta. Wyobraź sobie teraz wziąć na swe plecy piec i biegać z nim do sprzedawcy;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie certyfikatów - jeśli ktoś będzie upierdliwy - wykorzysta brak atestów na 11tki i 17tki... A wtedy niektórym majątku braknie, bo wszystko na kary pójdzie. A że biznes to biznes - ludzie mogą zacząć zwracać kotły i domagać się zwrotu pieniędzy (bo kotły nie będą mieć badań na klasę A).

 

A odnośnie gwarancji - to sprzedawca bardzo często decyduje, na co, na jaki okres i czy w ogóle jej udziela. I w 99% gwarancja producenta nie pokrywa się z gwarancją sprzedawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...i to PRODUCETN uznaje warunki na jakich udziela gwarancji. Producent udziela jej na 5 lat szczelność korpusu, 2 lata pozostałe elementy kotła, .....

 

Co do tych 2 lat na pozostałem elementy kotła - tu zgoda, to w przypadku gwarancji na szczelność wymiennika jest różnie. Są producenci którzy określają ten termin krócej. Np 3 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz nie producent za to beknie a SPRZEDAWCA.

 

W sądzie i tak przejdzie roszczenie na producenta, sprzedawca jest tylko pośrednikiem. Jedynym wyjątkiem jest że sprzedawca coś obiecał co nie pokrywa się w dokumentacji u producenta (w tym wypadku o certyfikacie piszę producent, a sprzedawca tylko jego cytuje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

data

 

Ja kupujacy RBR

ulica

miasto

telefom

 

Do:

Sprzedający RBRA

 

Reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową

 

W związku z zakupem kotła RBR Ekounowersal nr ser: ....... o mocy XX zakupionego dnia ...... zgłaszam niezgodność wydanego towaru z umową polegającą na :

 

- braku zadeklarowanego certyfikatu ekologicznego A

 

- nie osiąganiu przez kocioł zadeklarowanej sprawności wiekszej od 88%

 

w związku z powyrzszym domagam się

 

- zwrotu kosztów zakupu wraz z poniesonymi kosztami - montazu i demontazu kotła

 

- wymianę kotła na kocioł zgodny ze specyfikacja

 

- obnirzenia ceny cekupu o XX%

 

podstawa prawna ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej

 

Bardzo proszę - można wkleić uzupelnić i za 14 dni bedziesz wiedział

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sądzie i tak przejdzie roszczenie na producenta, sprzedawca jest tylko pośrednikiem. Jedynym wyjątkiem jest że sprzedawca coś obiecał co nie pokrywa się w dokumentacji u producenta (w tym wypadku o certyfikacie piszę producent, a sprzedawca tylko jego cytuje).

Wszystko zależy od tego, jaka jest umowa między Producentem (dostawcą) a Sprzedawcą (kupującym).

Producenci dobrze wiedzą jak zrobić, by to na Sprzedawcy spoczywała odpowiedzialność za produkt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sądzie i tak przejdzie roszczenie na producenta, sprzedawca jest tylko pośrednikiem. Jedynym wyjątkiem jest że sprzedawca coś obiecał co nie pokrywa się w dokumentacji u producenta (w tym wypadku o certyfikacie piszę producent, a sprzedawca tylko jego cytuje).

 

Aby odpowiadał producent to by go musiał pozwać sprzedawca - a co jest w umowie pomiędzy nimi to tajemnica handlowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

data

 

Ja kupujacy RBR

ulica

miasto

telefom

 

Do:

Sprzedający RBRA

 

Reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową

 

W związku z zakupem kotła RBR Ekounowersal nr ser: ....... o mocy XX zakupionego dnia ...... zgłaszam niezgodność wydanego towaru z umową polegającą na :

 

- braku zadeklarowanego certyfikatu ekologicznego A

 

- nie osiąganiu przez kocioł zadeklarowanej sprawności wiekszej od 88%

 

w związku z powyrzszym domagam się

 

- zwrotu kosztów zakupu wraz z poniesonymi kosztami - montazu i demontazu kotła

 

- wymianę kotła na kocioł zgodny ze specyfikacja

 

- obnirzenia ceny cekupu o XX%

 

podstawa prawna ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej

 

Bardzo proszę - można wkleić uzupelnić i za 14 dni bedziesz wiedział

 

Tutaj się zgodzę że zwracasz się do sprzedawcy, ale gdy dojdzie do sprawy sądowej to na pierwszej rozprawie sędzia za stronę uzna producenta i sprawę oddali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...