Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Zabawa:Sądzę,że w tym sezonie grzewczym spalę.  

40 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Zabawa:Sądzę,że w tym sezonie grzewczym spalę.

    • poniżej 2 ton
      6
    • 2-3 tony
      16
    • 3-4 tony
      10
    • 4 i więcej
      8


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 28,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • karoka65

    3480

  • zbigmaz01

    2445

  • minertu

    2414

  • bobasxx

    967

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Tak, jest to szyber, i jest on niżej niż czujnik, zawsze zamknięty,

Myślę że poczekajmy na zimniejsze dni, to wtedy zobaczymy realną temperaturę spalin.

Na razie wszystko jest ok.

 

Nie jest ok...na 100 proc. wskazania czujnika nie sa miarodajne. A przy nadmuchu 41% i temp. c.o. ok. 50 C, temperatura spalin powinna oscylowac w granicach 65 C do nawet 100 C. Takie jest moje zdanie. Masz prawo miec swoje, to Twoj kociol i Twoje "zabawki"...:yes:

PS: Wlasciwa temperatura spalin jest na pewno potrzebna algorytmowi eCoal, aby kociol pracowal wlasciwie. Teraz kociol moze reagowac roznie, moze np czesciej sie zalaczac, podnosic nadmuch.Nie znam algorytmu, wiec to tylko moje przypuszczenia.

Widze ze masz programator pokojowy.Nie zastanawia Cie, dlaczego przy zadanej 18.5C, masz w domu prawie 24 C? Zakladam, ze nie masz podlogowki,bo ze schemetu ani z opisu nic takiego nie wynika...Zreszta patrzac na wykresy wnioskuje, ze u Ciebie kociol bardziej pracuje wg zapotrzebowania na c.w.u.niz na c.o.

Edytowane przez gmaj22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo oring, albo "młotek'. Oba te "super narzędzia" wzajemnie sie wykluczają. Młotek spowoduje przesunięcie osiowości wał silnika - gniazdo reduktora.

Aby było hard-korowo to możesz do Orwaldi dokupić falownik o małej mocy (230V AC / 3x400V AC) i będziesz sterował silnikiem 3 fazowym. Da się ? Oczywiście że tak.:yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewni jesteście, że to się da przerobić na 3 fazy ? Jeśli to jest typowy silnik jednofazowy to chyba nie da rady.

Wystarczy poczytać na tabliczce i tam będzie pisało. A jak wiem to wszystkie silniki do podajników są takie które można przerobić. Tylko nie każdy ma 3 fazy w kotłowni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy poczytać na tabliczce i tam będzie pisało. A jak wiem to wszystkie silniki do podajników są takie które można przerobić. Tylko nie każdy ma 3 fazy w kotłowni.

 

Ja mam taki jak ten, tylko że srebrny. Z tych parametrów nie wynika, żeby się go dało przerobić. Mogę się mylić ;)

 

http://www.domer.pl/silnik-do-podajnika-piecyk-7-ewm-10-uf-0-18kw-bese.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki jak ten, tylko że srebrny. Z tych parametrów nie wynika, żeby się go dało przerobić. Mogę się mylić ;)

 

http://www.domer.pl/silnik-do-podajnika-piecyk-7-ewm-10-uf-0-18kw-bese.html

 

W moim Ponarze również fabrycznie montowano do Brucków silniki 0,18kW. Ponieważ po zakupie inwertera notorycznie owe ustrojstwo się wyłączało przy załączeniu podajnika, to zmieniłem silnik na 0,09kW. Samo to zredukowało hałas o 50%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki jak ten, tylko że srebrny. Z tych parametrów nie wynika, żeby się go dało przerobić. Mogę się mylić ;)

 

http://www.domer.pl/silnik-do-podajnika-piecyk-7-ewm-10-uf-0-18kw-bese.html

Niestety nie mam mnie w domu i nie wiem kiedy będę tak że nie sprawdzę jaki jest u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie: Rozumiem, że sobie jakieś "jaja" robicie z tym podłączaniem 3 faz do silnika jednofazowego. Takie cuda to tylko w Erze. Trzeba kupić silnik 3-fazowy o mocy 90 lub 180W, dorobić sterowanie + zabezpieczenie przeciążeniowe i zwarciowe silnika (3-fazowe) i dopiero wtedy będzie to działało.

Dla zainteresowanych takim rozwiązanie narysuję schemat takiego podłączenia, oczywiście w wolnej chwili. :)

Kurcze, ale wymyśliliście: silnik 1 fazowy do zasilania 3 fazowego;););), chyba że Besel takie nowe cudo wymyślił i sprzedaje do naszych kociołków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie: Rozumiem, że sobie jakieś "jaja" robicie z tym podłączaniem 3 faz do silnika jednofazowego. Takie cuda to tylko w Erze. Trzeba kupić silnik 3-fazowy o mocy 90 lub 180W, dorobić sterowanie + zabezpieczenie przeciążeniowe i zwarciowe silnika (3-fazowe) i dopiero wtedy będzie to działało.

Dla zainteresowanych takim rozwiązanie narysuję schemat takiego podłączenia, oczywiście w wolnej chwili. :)

Kurcze, ale wymyśliliście: silnik 1 fazowy do zasilania 3 fazowego;););), chyba że Besel takie nowe cudo wymyślił i sprzedaje do naszych kociołków.

 

 

Dlatego pisałem, że jeśli to silnik 1-fazowy (a z tabliczki tak wynika), to nie da rady.

Jeśli ktoś miałby silnik 3-fazowy podłączony pod jedną plus kondensator, to przez termik i stycznik dałoby radę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie: Rozumiem, że sobie jakieś "jaja" robicie z tym podłączaniem 3 faz do silnika jednofazowego. Takie cuda to tylko w Erze. Trzeba kupić silnik 3-fazowy o mocy 90 lub 180W, dorobić sterowanie + zabezpieczenie przeciążeniowe i zwarciowe silnika (3-fazowe) i dopiero wtedy będzie to działało.

Dla zainteresowanych takim rozwiązanie narysuję schemat takiego podłączenia, oczywiście w wolnej chwili. :)

Kurcze, ale wymyśliliście: silnik 1 fazowy do zasilania 3 fazowego;););), chyba że Besel takie nowe cudo wymyślił i sprzedaje do naszych kociołków.

Nikt sobie jaj nie robi bo większość silników z kondkiem jest na 220 i na 3 fazy. Napisałem że nie ma mnie w domu i nie sprawdzę.Może dotrę na początku następnego tygodnia (jak mnie wypuszczą ) do domu to będę wiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to mnie zaskoczyłeś stwierdzeniem "większość". W takim razie "większość" silników w podajnikach jest 3-fazowych o większej mocy (budowa maszyn elektrycznych) i producent montuje kondensatory, aby mogły pracować na napięciu 1-fazowym 230V?.

No, jestem bardzo zaskoczony takim podejściem producenta. Oczywiście można silnik 3-fazowy z 6-cioma wyprowadzeniami (trójkąt) podłączyć do napięcia 1x230V AC, tylko jedno ale: tracimy sporo na mocy silnika i momencie rozruchowym.

 

Sprawdzę u siebie, może Besel był tak rozrzutny i sprezentował mi silnik 180W 3-fazowy?;)

Edytowane przez mark3k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest ok...na 100 proc. wskazania czujnika nie sa miarodajne. A przy nadmuchu 41% i temp. c.o. ok. 50 C, temperatura spalin powinna oscylowac w granicach 65 C do nawet 100 C. Takie jest moje zdanie. Masz prawo miec swoje, to Twoj kociol i Twoje "zabawki"...:yes:

PS: Wlasciwa temperatura spalin jest na pewno potrzebna algorytmowi eCoal, aby kociol pracowal wlasciwie. Teraz kociol moze reagowac roznie, moze np czesciej sie zalaczac, podnosic nadmuch.Nie znam algorytmu, wiec to tylko moje przypuszczenia.

Widze ze masz programator pokojowy.Nie zastanawia Cie, dlaczego przy zadanej 18.5C, masz w domu prawie 24 C? Zakladam, ze nie masz podlogowki,bo ze schemetu ani z opisu nic takiego nie wynika...Zreszta patrzac na wykresy wnioskuje, ze u Ciebie kociol bardziej pracuje wg zapotrzebowania na c.w.u.niz na c.o.

Jest 24 bo

mam podlogowke w kuchni, i jakos ogolnie cieplo jest w domu, a pompa od co chodzi ciagle wlaczona, bo wydaje mi sie ze koxiol chodzi stabilniej. Pozaty w pokoju corki ma byc cieplej, i tam ma kaloryfer ciagle podkrecony na wyzsza temperature. Ogolnie programator jest ustawiony, ale reguluje sobie termostatami. Dzis jak wroce to otworze szyber, i zobaczymy jakie beda temp.spalin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo oring, albo "młotek'. Oba te "super narzędzia" wzajemnie sie wykluczają. Młotek spowoduje przesunięcie osiowości wał silnika - gniazdo reduktora.

Aby było hard-korowo to możesz do Orwaldi dokupić falownik o małej mocy (230V AC / 3x400V AC) i będziesz sterował silnikiem 3 fazowym. Da się ? Oczywiście że tak.:yes:

 

Nie, nie kolego.

Mlotek nie zmienia osiowości silnik - gniazdo reduktora.

Młotek jest tylko położony na silniku, i ta niewielka waga młotka niweluje drgania silnika podczas pracy.

Tak samo możesz swój silnik chwycić w obie ręce podczas pracy i sam zobaczysz że będzie mniej się wibrował.

A wibruje tylko dlatego że jest podparty tym wspomniany gniazdem reduktora. Jakby miał podparcie w jeszcze jednym miejscu, to by tak nie wibrował, a przy tym buczał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...