Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Zabawa:Sądzę,że w tym sezonie grzewczym spalę.  

40 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Zabawa:Sądzę,że w tym sezonie grzewczym spalę.

    • poniżej 2 ton
      6
    • 2-3 tony
      16
    • 3-4 tony
      10
    • 4 i więcej
      8


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 28,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • karoka65

    3480

  • zbigmaz01

    2445

  • minertu

    2414

  • bobasxx

    967

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Albo oring, albo "młotek'. Oba te "super narzędzia" wzajemnie sie wykluczają. Młotek spowoduje przesunięcie osiowości wał silnika - gniazdo reduktora.

Aby było hard-korowo to możesz do Orwaldi dokupić falownik o małej mocy (230V AC / 3x400V AC) i będziesz sterował silnikiem 3 fazowym. Da się ? Oczywiście że tak.:yes:

 

Nie, nie kolego.

Mlotek nie zmienia osiowości silnik - gniazdo reduktora.

Młotek jest tylko położony na silniku, i ta niewielka waga młotka niweluje drgania silnika podczas pracy.

Tak samo możesz swój silnik chwycić w obie ręce podczas pracy i sam zobaczysz że będzie mniej się wibrował.

A wibruje tylko dlatego że jest podparty tym wspomniany gniazdem reduktora. Jakby miał podparcie w jeszcze jednym miejscu, to by tak nie wibrował, a przy tym buczał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie kolego.

Mlotek nie zmienia osiowości silnik - gniazdo reduktora.

Młotek jest tylko położony na silniku, i ta niewielka waga młotka niweluje drgania silnika podczas pracy.

Tak samo możesz swój silnik chwycić w obie ręce podczas pracy i sam zobaczysz że będzie mniej się wibrował.

A wibruje tylko dlatego że jest podparty tym wspomniany gniazdem reduktora. Jakby miał podparcie w jeszcze jednym miejscu, to by tak nie wibrował, a przy tym buczał.

 

Sądziłem, że młotek "doparty" do ściany i silnika może zmienić osiowość silnika przy założonym oring-u. Jeśli tylko jest położony na silniku to oczywiście nie ma wpływu na osiowość. Dodatkowo jeśli nie ma oring-u, to nawet dość mocne dociśnięcie silnika i tak nie jest w stanie zmienić jego współosiowości gdyż silnik i reduktor jest osiowany gniazdem ustalającym w reduktorze.

Odnośnie wibracji, to chyba wszystkie silnik 1-fazowe wibrują (są typy niemal bez wibracji, ale są mocno wibrujące - szczególnie większość nowej generacji silników wibruje - oszczędne projektowanie ). Odnoszę wrażenie, że silnki starszej generacji mniej wibrują. Oczywiście silniki 3-fazowe niemal nie wibrują, pod warunkiem, że są starannie wykonane i solidnie wyważone.:)

Edytowane przez mark3k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki jak ten, tylko że srebrny. Z tych parametrów nie wynika, żeby się go dało przerobić. Mogę się mylić ;)

 

http://www.domer.pl/silnik-do-podajnika-piecyk-7-ewm-10-uf-0-18kw-bese.html

 

zrób fotkę tabliczki musi być gwiazda trójkąt

 

kurcze faktycznie tam może być tylko jedna faza -

Edytowane przez kalio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz i odpisz symbol silnika i sprawdź na stronie BESEL-a Brzeg.

Na 1000% masz silnik jednofazowy z podwyższonym momentem rozruchowym i z 3F nici. Nie wiem skąd zbigmaz01 ma takie rewelacyjne wieści. Liczę, że się pochwali na forum. Jestem zainteresowany.

Edytowane przez mark3k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę widziałeś silnik jednofazowy fabryczny z tabliczką silnika trójfazowego ? Mnie się nie zdarzyło.:( Chyba mam pecha.:(

A i jeszcze jedno: Dzisiaj dzwoniłem do Besel-a i gość zapytał skąd mam takie rewelacyjne wieści? :)

 

widziałem silnik gwiazda trójkąt - i widziałem takie montowane w podajnikach razem z kondensatorem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widziałem silnik gwiazda trójkąt - i widziałem takie montowane w podajnikach razem z kondensatorem

 

Też takie widziałem i dlatego tak napisałem. Niestety nie mam możliwości sprawdzenia bo jestem poza domem. Miałem do czynienia z takimi silnikami i dlatego tak zasugerowałem. Nie jest chyba wielką trudnością podejść i zobaczyć czy faktycznie tak jest zamiast znowu tworzyć kilka stron na ten temat. Jeżeli jest taka możliwość to dobrze jeżeli nie to szukamy innych rozwiązań. Jedno jest pewne, nie są to silniki bez wibracji.

 

U mnie w dzień nie słychać, w nocy lekkie budzenie jest słyszalne ale muszę się wsłuchac, wiem że pracuje :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doprecyzuj: Widziałeś silnik trófazowy gwiazda-trójkąt zamontowany w podajniku z kondensatorem?

 

Właściwie to nie odpowiadaj. Na forum w temacie RBR-a już wszystko było napisane. Wystarczy przejrzeć ponad 500 stron i wszystko staje sie proste i jasne.

Nie piszmy o:

1. głośnym podajniku, bo inne też hałasują

2. temperaturze spalin - bo nie ma znaczenia ani stałego wskaźnika

4. sadzy w komorze spalania, inne maja jeszcze gorzej

4. przebijaniu temperatury, bo ten typ tak ma

5 certyfikacie, bo komu ten świstek papieru jest potrzebny

6. o sprawności, bo nikt tego nie mierzył

7. ,,,,,,,,,, itd.....................

To wszystko już było

To o czym piszemy ???? Nie piszemy, czytamy...

Edytowane przez mark3k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doprecyzuj: Widziałeś silnik trófazowy gwiazda-trójkąt zamontowany w podajniku z kondensatorem?

 

Właściwie to nie odpowiadaj. Na forum w temacie RBR-a już wszystko było napisane. Wystarczy przejrzeć ponad 500 stron i wszystko staje sie proste i jasne.

Nie piszmy o:

1. głośnym podajniku, bo inne też hałasują

2. temperaturze spalin - bo nie ma znaczenia ani stałego wskaźnika

4. sadzy w komorze spalania, inne maja jeszcze gorzej

4. przebijaniu temperatury, bo ten typ tak ma

5 certyfikacie, bo komu ten świstek papieru jest potrzebny

6. o sprawności, bo nikt tego nie mierzył

7. ,,,,,,,,,, itd.....................

To wszystko już było

To o czym piszemy ???? Nie piszemy, czytamy...

Nie wiem jaki masz w tym cel zadawać takie pytania i szydzić z innych?

Odpowiem na twoje nieprecyzyjne pytanie TAK widziałem taki silnik tylko podłączony na 220

Jeżeli uznasz moją odpowiedź za błędna to jej już nie komentuj bo szkoda twojej fatygi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki masz w tym cel zadawać takie pytania i szydzić z innych?

Odpowiem na twoje nieprecyzyjne pytanie TAK widziałem taki silnik tylko podłączony na 220

Jeżeli uznasz moją odpowiedź za błędna to jej już nie komentuj bo szkoda twojej fatygi

 

Z nikogo nie szydzę, mnie nie udało się zobaczyć oryginalnego silnika trójfazowego pracującego w fabrycznym urządzeniu jako 1 fazowy.

A odnosząc się do Twojej wypowiedzi "Miałem do czynienia z takimi silnikami i dlatego tak zasugerowałem. Nie jest chyba wielką trudnością podejść i zobaczyć czy faktycznie tak jest zamiast znowu tworzyć kilka stron na ten temat." odniosłem się w taki sposób , aby nie przedłużać tematu.

Ty zawsze musisz szukać podtekstów ???? Bo w mojej wypowiedzi ich nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z nikogo nie szydzę, mnie nie udało się zobaczyć oryginalnego silnika trójfazowego pracującego w fabrycznym urządzeniu jako 1 fazowy.

A odnosząc się do Twojej wypowiedzi "Miałem do czynienia z takimi silnikami i dlatego tak zasugerowałem. Nie jest chyba wielką trudnością podejść i zobaczyć czy faktycznie tak jest zamiast znowu tworzyć kilka stron na ten temat." odniosłem się w taki sposób , aby nie przedłużać tematu.

Ty zawsze musisz szukać podtekstów ???? Bo w mojej wypowiedzi ich nie było.

Faktycznie nie było w pierwszej częśći a po dopisku już inaczej to wygląda. Jeżeli .....

Szkoda pisania bo i tak do usunięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z nikogo nie szydzę, mnie nie udało się zobaczyć oryginalnego silnika trójfazowego pracującego w fabrycznym urządzeniu jako 1 fazowy.

A odnosząc się do Twojej wypowiedzi "Miałem do czynienia z takimi silnikami i dlatego tak zasugerowałem. Nie jest chyba wielką trudnością podejść i zobaczyć czy faktycznie tak jest zamiast znowu tworzyć kilka stron na ten temat." odniosłem się w taki sposób , aby nie przedłużać tematu.

Ty zawsze musisz szukać podtekstów ???? Bo w mojej wypowiedzi ich nie było.

 

wiem że nie na temat

 

Ale jesteś idolem nastolatek ???

 

Pisząc pierwszego posta piszesz że już pisałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doprecyzuj: Widziałeś silnik trófazowy gwiazda-trójkąt zamontowany w podajniku z kondensatorem?

 

Właściwie to nie odpowiadaj. Na forum w temacie RBR-a już wszystko było napisane. Wystarczy przejrzeć ponad 500 stron i wszystko staje sie proste i jasne.

Nie piszmy o:

1. głośnym podajniku, bo inne też hałasują

2. temperaturze spalin - bo nie ma znaczenia ani stałego wskaźnika

4. sadzy w komorze spalania, inne maja jeszcze gorzej

4. przebijaniu temperatury, bo ten typ tak ma

5 certyfikacie, bo komu ten świstek papieru jest potrzebny

6. o sprawności, bo nikt tego nie mierzył

7. ,,,,,,,,,, itd.....................

To wszystko już było

To o czym piszemy ???? Nie piszemy, czytamy...

 

Możemy pisać o twoim kotle, tylko daj linka na twój sterownik, albo o kociołku kalio w końcu pierwszy krzykną Eureka!!! i stwierdził że to jest silnik trój fazowy a w zasadzie nie trójfazowy tylko gwiazda trójkąt, a ja niestety widziałem tylko przełącznik gwiazda trójkąt :confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...