Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Zabawa:Sądzę,że w tym sezonie grzewczym spalę.  

40 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Zabawa:Sądzę,że w tym sezonie grzewczym spalę.

    • poniżej 2 ton
      6
    • 2-3 tony
      16
    • 3-4 tony
      10
    • 4 i więcej
      8


Recommended Posts

Do siłowników podłogówki lepiej zastosować przewód 3 żyłowy wtedy mamy większy wachlarz sterowników do wyboru

 

Widziałem w dokumentacji że w większości sterowników potrzeba przewodu minimum 3 żyłowego na napięcie 230V (2 przewody zasilanie 230V i jeden przewód podający fazę na siłownik), sterowniki na przewody 2 żyłowe to tylko takie które zasilane są z baterii lub nie posiadają elektroniki tylko termostat.

Spotkał się ktoś z siłownikami na mniejsze napięcie niż 230V?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 28,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • karoka65

    3480

  • zbigmaz01

    2445

  • minertu

    2414

  • bobasxx

    967

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Widziałem w dokumentacji że w większości sterowników potrzeba przewodu minimum 3 żyłowego na napięcie 230V (2 przewody zasilanie 230V i jeden przewód podający fazę na siłownik), sterowniki na przewody 2 żyłowe to tylko takie które zasilane są z baterii lub nie posiadają elektroniki tylko termostat.

Spotkał się ktoś z siłownikami na mniejsze napięcie niż 230V?

 

Oczywiście są wersje o napięciu 24v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem w dokumentacji że w większości sterowników potrzeba przewodu minimum 3 żyłowego na napięcie 230V (2 przewody zasilanie 230V i jeden przewód podający fazę na siłownik), sterowniki na przewody 2 żyłowe to tylko takie które zasilane są z baterii lub nie posiadają elektroniki tylko termostat.

Spotkał się ktoś z siłownikami na mniejsze napięcie niż 230V?

 

Tak oczywiście że są siłowniki na 24V,np: http://salus-controls.pl/pl,ta24mr-24v-m30x1-5-silownik-termoelektryczny,80,p.html przerabiałem chwilowo ten temat w tym dziale http://forum.muratordom.pl/showthread.php?196302-si%C5%82owniki-w-pod%C5%82og%C3%B3wce-wodnej może znajdziesz coś dla siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem w dokumentacji że w większości sterowników potrzeba przewodu minimum 3 żyłowego na napięcie 230V (2 przewody zasilanie 230V i jeden przewód podający fazę na siłownik), sterowniki na przewody 2 żyłowe to tylko takie które zasilane są z baterii lub nie posiadają elektroniki tylko termostat.

Spotkał się ktoś z siłownikami na mniejsze napięcie niż 230V?

A czy musisz zakładać te sterowniki? Zawsze to dodatkowe wydatki(zakup, zużycie energii....), jeśli możesz to rozrysuj swoją instalację i zapodaj tu na forum a spece coś doradzą jak to obejść. Instalacja im prostsza tym bardziej mniej zawodna. Zawsze co dwie głowy ..... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez planowałem siłowniki ale stwierdziłem że najpierw jeden sezon będę grzał bez tych siłowników. W sumie nie żałuje że ich nie kupiłem, wydaje mi się że przy odpowiednim wyregulowaniu przepływów na pętlach podłogówki one są zbyteczne.
Tak jak piszesz. Całość można wyregulować rotametrami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz. Całość można wyregulować rotametrami.

 

Wczoraj rozmawiałem z hydraulikiem który zrobił mi już rozprowadzenie cwu i kanalizacje i proponuje mi do całego domu w podłogówce że założy zawór 4-drogowy (aby obniżyć temperaturę na podłogówkę) do tego 2 rozdzielacze podłogówki (osobno na parter i piętro). Tylko mówił że same rotametry nie wystarczą aby wyrównać temperatury w pomieszczeniach tylko powinny być zamontowane razem z głowicami termostatycznymi (tyle ile pętli tyle głowic). Nie wiem czy same rotametry wystarczą czy trzeba dokupywać też głowice? Po drugie montując głowice stracę możliwość sterowania temperaturą bezpośrednio z sterownika z pieca bo głowica termostatyczna będzie dążyć zawsze do ustawienia takiej samej temperatury.

Wczoraj zacząłem powoli rozrysowywać sobie CO, ale na razie sobie to odpuściłem bo jestem na etapie elektryki i trochę to czasu zajmuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtarzam to już ostatni raz do podłogówki najlepiej zastosować zawór termostatyczny bez względu na to czy będziesz miał głowice na pętlach czy nie .

Jeśli nie będzie głowic temperaturą w pomieszczeniu wzorcowym możesz ustawiać zdalnie bezpośrednio z ecoala . Reszta pomieszczeń być może będzie miała podobną temperaturę albo i nie .

Jeśli z kolei będzie to zawór N-drogowy musi być napęd dodatkowa automatyka i dodatkowy moduł do zdalnego sterowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj rozmawiałem z hydraulikiem który zrobił mi już rozprowadzenie cwu i kanalizacje i proponuje mi do całego domu w podłogówce że założy zawór 4-drogowy (aby obniżyć temperaturę na podłogówkę) do tego 2 rozdzielacze podłogówki (osobno na parter i piętro). Tylko mówił że same rotametry nie wystarczą aby wyrównać temperatury w pomieszczeniach tylko powinny być zamontowane razem z głowicami termostatycznymi (tyle ile pętli tyle głowic). Nie wiem czy same rotametry wystarczą czy trzeba dokupywać też głowice? Po drugie montując głowice stracę możliwość sterowania temperaturą bezpośrednio z sterownika z pieca bo głowica termostatyczna będzie dążyć zawsze do ustawienia takiej samej temperatury.

Wczoraj zacząłem powoli rozrysowywać sobie CO, ale na razie sobie to odpuściłem bo jestem na etapie elektryki i trochę to czasu zajmuje.

Pamiętaj że ty za to płacisz. On ma z tego pieniądze, rabaty i procenty. A co ty masz? dodatkowe koszty, automatykę która może zawieść, no i dodatkowe zużycie prądu.

U mnie jest zawór termostatyczny 3 drogowy i resztę robią rotametry. Na pewno bym tego nie zmienił bo zdaje egzamin.

Kiedyś ktoś zapodał gdzieś schemat który w 3min zaadoptowałem aby stworzyć swój schemat. Jest nie do końca zrobiony ale oddaje to co działa u mnie. Zobacz jak jest podłączona podłogówka.Instalacja CO.jpg

Użyłem tego schematu bez zgody autora za co przepraszam, ale jest na tyle zmieniony że na pewno działanie jest inne niż oryginał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam cały dom w podłogówce zasilanie podłogówki poprzez zawór mieszający termostatyczny ESBE na którym mam ustawione 30C

oddzielny rozdzielacz na parter oddzielny na poddasze, rozdzielacze z głowicami ( przez cały sezon oni razu nie użyłem głowicy ) i rotametrami. Rotametrami kręciłem tylko na początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam cały dom w podłogówce zasilanie podłogówki poprzez zawór mieszający termostatyczny ESBE na którym mam ustawione 30C

oddzielny rozdzielacz na parter oddzielny na poddasze, rozdzielacze z głowicami ( przez cały sezon oni razu nie użyłem głowicy ) i rotametrami. Rotametrami kręciłem tylko na początku.

U nie też jest 4 pomieszczenia w podłogówce.

Jak raz dobrze wyregulujesz przepływy to już masz z głowy na wieki.

Tam gdzie masz mieć cieplej, podłogówka jest ułożona gęściej i może (choć nie musi) mieć większy przepływ. Tam gdzie ma być chłodniej odwrotnie. Jedynie czym możesz kręcić w moim przypadku to termostatycznym zaworem 3drożnym zwiększając lub zmniejszając temp.

Ani razu podczas zimy nie kręciłem tym zaworem. Kiedy spada temp. eCoala załącza pompę i załatwia tą sprawę. Identycznie z grzejnikami, tylko tam już jest temp.CO bez zaworów n-drożnych.

 

P.S.

Co do temp. CO za mnie też robi to eCoala wg ustawionej krzywej grzania. Zimniej - wyższa, cieplej - niższa całkiem ciepło - przechodzi w ustawienia Lato od temp. którą mu ustawiłem.

Edytowane przez zbigmaz01
Dopisek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam cały dom w podłogówce zasilanie podłogówki poprzez zawór mieszający termostatyczny ESBE na którym mam ustawione 30C

oddzielny rozdzielacz na parter oddzielny na poddasze, rozdzielacze z głowicami ( przez cały sezon oni razu nie użyłem głowicy ) i rotametrami. Rotametrami kręciłem tylko na początku.

 

Czyli za piecem masz zawór mieszający ESBE za zaworem są dwa rozdzielacze, regulacja temperatury w pomieszczeniach polega na regulowaniu zaworu ESBE, podnoszenie temperatury na piecu nic nie zmienia bo zawór ESBE i tak ją obniży?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak

Tak jak pisałem wcześnije tym zaworem kręciem tyko raz ustawiłem 30C i zero kręcenia reszte załatwi pompka i ecoal.

Masz racje zwiększenie temp na kotle nic nie da

Ja mam podłogówkę i grzejniki więc jesi chce szybko zwiększyć temperaturę to załatwiaja to grzejniki :)

Edytowane przez Gelo_26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie wymierne korzyści daje mi palnik bruner w stosunku do brucera/ekoenergii w RBR`ce 11kW ?

 

Zmodyfikowana konstrukcja,jakość spalania ta sama.

 

Jakość spalania - lepsza (mniejsze spiekanie żużlowe).

BURNER jest palnikiem MNIEJSZYM od Brucera/Ekoenergii.

Możliwość bardzo łatwej zmiany (zmniejszenia) maksymalnej mocy palnika przez użytkownika poprzez wymianę tanich członów wewnętrznych (w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakość spalania - lepsza (mniejsze spiekanie żużlowe).

BURNER jest palnikiem MNIEJSZYM od Brucera/Ekoenergii.

Możliwość bardzo łatwej zmiany (zmniejszenia) maksymalnej mocy palnika przez użytkownika poprzez wymianę tanich członów wewnętrznych (w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby).

W obecnej chwili modyfikacja Brucer-ekoenergia pozwoliła dorównać Burnerowi-S.Wiadomo,to jest modyfikacja oraz klejenie korony.

W Burnerze-S wymiana członów.I tu i tu jest trochę zabawy.Dla chcącego nic trudnego.No ale wygoda kosztuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy oryginał będzie też dobrze działał bo przewody i rurki rozłożone a po posadzkach ma przyjść instalator i podłaczyć mi to wszystko według oryginalnego schematu. Ogolnie prze ta wod kan i co stracilem chyba z pieć lat życia instalatorowi nie spodobało się, że przedstawiłem mu projekt ogólnie według niego wszystko jest do dupy, pex uponor do dupy, kocioł za słaby grzejniki za małe,pompek za dużo, dylatacje płyt nie potrzebne, regulacji podłogówki nie ma bo nie ma zaworów a tak wogole to na 100% gdzieś mi coś zamarznie.

 

Jedyne sensowne rozwiązanie w tym przypadku to zmiana instalatora . Widać ten nadaje się jedynie do gadania , a pojęcia nie ma za grosz . Myślę że lepiej teraz znaleźć innego niż potem poprawiać źle wykonaną instalacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i już masz odpowiedź. Lepiej teraz zmienić instalatora niż zapłacić za niefachową robotę a potem jeszcze raz płacić za przeróbki lub zezwolić aby to skończył a potem jeszcze płacić za nadmierne spalanie i mieć kłopoty z instalacją która nie zdaje egzaminu.

Z tego co piszesz to twój instalator zatrzymał się w czasie i nie dostosował się (nie nauczył) do nowych technologii wykonania instalacji.

Ostatecznie to są twoje pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby sobie trochę ulżyć można odkręcić zasobnik, odkręcić podajnik, wyciągnąć ze środka ruszt awaryjny i zostaję sam kocioł, będzie lżej.

Można stosować w układzie zamkniętym po użyciu zaworu zabezpieczającego DBV, można zamówić z tym zaworem i dostaniesz już zamontowany na kotle z obejściem.

Nie ma problemu żeby kociołkiem grzać samą CWU latem i może pracować na budynku w którym jest tylko podłogówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i głupie pytanie :rolleyes: ale nie daje mi spać po nocy ... Jak "wkładaliście" kocioł do kotłowni ? Rbr11kW waży ~ 400kg ... Mam pare schodów wykręcanych po drodze - teleportacja ? ;) Serio pytam jak to "monstrum" włożyć do kotłowni :)

 

Drugie pytanie kto ma kocioł w układzie zamkniętym ?

 

Trzecie : kto ma Rbr`ke tylko z podłogówką i grzeje nim cwu bez dodatków typu solary itd ?

Ja mam 17kW czyli troszkę większy i cięższy.

Odp.1 Do piwnicy mam okno 90x90cm i przez to okno, odkręciłem podajnik . Trzy osoby dały radę.

odp.2 Ja mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...