Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Zabawa:Sądzę,że w tym sezonie grzewczym spalę.  

40 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Zabawa:Sądzę,że w tym sezonie grzewczym spalę.

    • poniżej 2 ton
      6
    • 2-3 tony
      16
    • 3-4 tony
      10
    • 4 i więcej
      8


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 28,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • karoka65

    3480

  • zbigmaz01

    2445

  • minertu

    2414

  • bobasxx

    967

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Po wczorajszym zamknięciu wyczystki nie widać za bardzo zmiany.

[ATTACH=CONFIG]233436[/ATTACH]

Co proponujecie?

Może strącić to coś i za jakiś czas zobaczyć czy powstanie od nowa?

Wtedy znaczyło by to chyba że jest w tym miejscu jakaś nieszczelność

Zrób tak jak piszesz. Wyczyścisz kocioł, wybierzesz z popielnika i będzie wiadomo co na palniku i w popielniku.

Uszczelnienie palnika to 0,5h i gotowe. Mnie tyle czasu to zajęło. Raz zrobione i jeden element układanki wyeliminowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak jak piszesz. Wyczyścisz kocioł, wybierzesz z popielnika i będzie wiadomo co na palniku i w popielniku.

Uszczelnienie palnika to 0,5h i gotowe. Mnie tyle czasu to zajęło. Raz zrobione i jeden element układanki wyeliminowany.

 

Usunąłem to coś z palnika i doprowadziłem go do przyzwoitego wyglądu, opróżniłem szufladę i myślę że wieczorem może już będzie coś widać.

Zapytam jeszcze. Jak w tak krótkim czasie uszczelnić ponownie koronę? Trzeba wygasić kocioł zdjąć koronę tylko że ona jest raczej gorąca.

Jak Ty to zrobiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Novy!
Odbioru w instalacji nie mam bo pompy stoją, za pompami są zawory zwrotne i nie mam obejścia na zaworach różnicowych.

 

Z tego co pisał Novy o algorytmie zwiększyłem histerezę CO do dwóch stopni (w grupowym wtedy potrzebuje 4C aby odpalić pełną moc) i przy braku odbioru ciepła z instalacji zrobił cykl na małej mocy, temperatura spalin nie szła ostro do góry, po kilku minutach powoli zaczęła też rosnąć temperatura CO i piec przeszedł w podczymanie po podniesieniu jej o dwa stopnie i wcale nie potrzebował pełnej do tego mocy.

 

Szkoda że w ecoalu nie ma w wykresach dodatkowo pracy podajnika i pracy pomp bo nie musiałby na bieżąco siedzieć i oglądać cyklu pracy pieca tylko mógłbym popatrzyć na wykresy w wolnej chwili. Szkoda też że algorytm spalania grupowego nie jest też gdzieś dobrze rozpisany bo na stronie esterownik też dużo nie można się dowiedzieć.

Dobieranie nadmuchu w grupowym wymaga dłuższej obserwacji live.I nie jest to łatwe ,jak się wielu wydaje.Póki co przy obecnym sofcie szkoda czasu i pieniędzy na niepoprawnie spalony opał.Krotności i dawki zmuszają użytkowników do dobrania nadmuchu do tego co pojawia się na palniku.A taki stan rzeczy, jest niedopuszczalny.W taki sposób, zwiększając nadmuch, można spalić każdą dawkę opału, tylko nie o to chodzi.ES zrobił się tak odporny na to co piszą ludzie,jak producenci kotłów na wymogi użytkowników. Wprowadzą poprawki zapewne latem :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usunąłem to coś z palnika i doprowadziłem go do przyzwoitego wyglądu, opróżniłem szufladę i myślę że wieczorem może już będzie coś widać.

Zapytam jeszcze. Jak w tak krótkim czasie uszczelnić ponownie koronę? Trzeba wygasić kocioł zdjąć koronę tylko że ona jest raczej gorąca.

Jak Ty to zrobiłeś?

Wygrzebałem ile mogłem do szuflady czyli cały żar i nawet trochę węgla, aż do poziomu gdzie korona łączy się z obudową. Obiłem koronę od góry i to mocno młotkiem plastikowym, można stalowym ale przez klocka i to walisz po obwodzie, potem na wagę jak łomem przez drzwiczki i to nie na środku a w rogu. Kocioł stoi 3m od okna czyli grube rękawice i szybko wyciągasz przed kocioł, czekasz chwilę i znowu w ręce i na pole aby wystygła. Jak stygnie to masz czas na sprzątanie w kanałach doprowadzających powietrze i po obwodzie korony. Odkurzacz robi to świetnie.

Wiertarka w ręce (aku mile widziane) i wiertło około 5-7mm. Czyszczenie kanału od spodu korony wiertarką trzymaną pod kątem 45* lub mniej zajmie 3 min, mały przecinak lub wąski pasek blachy razem z młotkiem i resztki silikonu od spodu korony też nie zajmą ci więcej jak 3 min. włącznie z oglądaniem palnika czy tam nie wiszą jakieś sople, jak są to usuwasz :)

Teraz masz czas na szukanie drzewa na rozpałkę :)

Wystarczy mała garstka drobnych kawałków.

Jak korona już wystygła że weźmiesz ją gołymi rękami to do domu i patrzysz czy wszystkie dysze doprowadzające powietrze są drożne i to nie ważne czy to otwory czy nacięcia bo nie wiem jaką opcję masz. Potem patrzysz jak ona pasuje czyli gdzie przód a gdzie tył aby się nie pomylić przy wkładaniu. Robisz pierwszą przymiarkę na sucho czy wchodzi lekko, czy się nie kołysze i jak wygląda na połączeniach wewnątrz palnika. Nakładasz grubo i szeroko silikonu i to bardzo szybko bo korona jeszcze trochę ciepła, sprawnym, szybkim już ruchem wytrenowanym z przymiarki zakładasz koronę dobijając ją lekko z góry na tyle szybko aby silikon nie wysechł za szybko. Włączasz podajnik w ręcznym i podajesz do palnika jakieś 4-5cm poniżej krawędzi korony, wrzucasz drzewo i to naprawdę garść, na to ze trzy garści grochu. Polewasz podpałką do grilla podpalasz i włączasz wentylator na 40%, czekasz 1min podajesz 15sek grochu i czekasz dwie min, podajesz 15sek grochu i czekasz 2 min, podajesz 10sek i czekasz, jak temp. spalin podskoczy na 70-80*C przełączasz kocioł z ręcznego na automat i po robocie.

Mnie to zajęło około 0,5h i to nawet wtedy minertu obserwował kocioł :)

Nie ma się czego bać :)

Korona palnika jest z żeliwa i tak jak piszą niektórzy może się wyszczerbić, jak obijesz zdrowo z góry to nie ma takiej opcji aby coś się ułamało czy wyszczerbiło. Uwierz to nie jest takie kruche i nie jest takie cienkie. Na wagę brałem przez rurkę a nie klocka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bakteria Legionella nie śmierdzi ...

Jak śmierdzi ciepła to siarkowodór.

 

Nie dopisałem w swoim poście słowa "nie"

 

powinno brzmieć tak:

"A utrzymujesz tam odpowiednią temp cały czas ? Jak nie mieszkasz i nie grzałeś to może woda złapała bakterię, (ale nie powinna śmierdzieć siarą, specyficzny ostro-kwaśny zapach)"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie byłem zerknąć na palnik w czasie pracy.

Wygląda na to że po przeciwnej stronie podajnika nie pali się ani nie żarzy.

Płomień i żar są bliżej podajnika. Wydaje mi się że bez ponownego uszczelniania korony się nie obejdzie.

 

Kiedy ja uszczelnialem korone, zwrocilem uwage na brak otworow napowietrzajacych po stronie przeciwnej do podajnika. Zas spietrzanie sie popiolu i spiekow po tej stronie spowodowane jest rowniez mala odlegloscia pomiedzy korona palnika a scianka kotla. Zwracalem na to uwage bodajze na trzeciej stronie watku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(.....)

Korona palnika jest z żeliwa i tak jak piszą niektórzy może się wyszczerbić, jak obijesz zdrowo z góry to nie ma takiej opcji aby coś się ułamało czy wyszczerbiło. Uwierz to nie jest takie kruche i nie jest takie cienkie. Na wagę brałem przez rurkę a nie klocka.

 

Zamiast kawalka rurki czy kantowki uzylem krotkiego kolka drewnianego i "podbijalem" korone od dolu, od strony popielnika. W 11 kW jest niewiele miejsca na podlozenie "wagi", musialaby byc cienka, a taka lubi sie wyginac :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lestek

 

Jako ze mamy takie same kotly oraz identyczny opal z tego samego zrodla, chcialem podejrzec Twoje ustawienia, nestety sterownik jest offline. Pogoda jest teraz taka, ze ciezko pozbyc sie niedopalow, bo kociol czesto przechodzi w podtrzymanie lub odstawia sie na dluzszy czas. Podnosic w nieskonczonosc nadmuch tez nie ma sensu, bo tworzy sie krater. Podawanie mam teraz na 3sek, zas nadmuch +3%, a pale w automacie. Wczesniej probowalem sil w manualu i przy ustawieniach 3s/60s/42-44% udawalo mi sie doprowadzic kociol do pracy ciaglej. Wtedy niedopalkow bylo znacznie mniej, choc spiekow nie dalo sie niestety uniknac. Jako ze manual wymaga czasu i cierpliwosci, a tego zwlaszcza w swieta u mnie brakowalo, przelaczylem na automat. Choc niewykluczone, ze sprobuje znow sil w ustawieniach na recznym.

Edytowane przez gmaj22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki wykres pracy podajnika możesz sobie sam stworzyć wykorzystując wolne wejście pomiaru temperatury w sterowniku.

 

Równolegle pod wyjście w sterowniku sterujące pracą podajnika podpinasz układ separujący. Układ separujący można zbudować wykorzystując np. przekaźnik.

 

Do wolnego wejścia sterującego podłączasz dwa rezystoryi R1 i R2. Suma oporów powinna odpowiadać charakterystyce czujnika temperatury.

Równolegle do rezystora R2 podłączasz zestyk rozwierny lub zwierny przekaźnika. Typ zestyku jaki podłączysz równolegle do rezystora R2 jest związany z efektami wizualnymi jakie będziesz chciał uzyskać na wykresie.

Wartość rezystancji rezystora R2 dobierasz tak, by na wykresie praca podajnika ukazywała się w jakieś wolnej przestrzeni wykresu.

 

Ważny jest także międzyczas zapisu danych.

 

Prościej by było to z kodu wyrwać, nawest bez dobierania się do ATmegi,

podczas pracy i podajnika i pompa przecież wizualizacja sie zmienia. Tylko wystarczyło by ten sygnał logiczny popisać do wykresu, i zapisywać tak jak temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prościej by było to z kodu wyrwać, nawest bez dobierania się do ATmegi,

podczas pracy i podajnika i pompa przecież wizualizacja sie zmienia. Tylko wystarczyło by ten sygnał logiczny popisać do wykresu, i zapisywać tak jak temperatury.

 

 

Wystarczy że będzie ślad w którymś pliku archiwum , wykresy można swoje zrobić , pytanie brzmi w którym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lestek

 

Jako ze mamy takie same kotly oraz identyczny opal z tego samego zrodla, chcialem podejrzec Twoje ustawienia, nestety sterownik jest offline. Pogoda jest teraz taka, ze ciezko pozbyc sie niedopalow, bo kociol czesto przechodzi w podtrzymanie lub odstawia sie na dluzszy czas. Podnosic w nieskonczonosc nadmuch tez nie ma sensu, bo tworzy sie krater. Podawanie mam teraz na 3sek, zas nadmuch +3%, a pale w automacie. Wczesniej probowalem sil w manualu i przy ustawieniach 3s/60s/42-44% udawalo mi sie doprowadzic kociol do pracy ciaglej. Wtedy niedopalkow bylo znacznie mniej, choc spiekow nie dalo sie niestety uniknac. Jako ze manual wymaga czasu i cierpliwosci, a tego zwlaszcza w swieta u mnie brakowalo, przelaczylem na automat. Choc niewykluczone, ze sprobuje znow sil w ustawieniach na recznym.

 

Sterownik powinien być już dostępny. Różnica między naszymi kotlami jest taka że Ty nie masz ceramiki. Nie pamiętam czy u mnie były po przeciwnej stronie otwory alwerni wcześniej nie było takich spiekow a od jakiegoś czasu są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik powinien być już dostępny. Różnica między naszymi kotlami jest taka że Ty nie masz ceramiki. Nie pamiętam czy u mnie były po przeciwnej stronie otwory alwerni wcześniej nie było takich spiekow a od jakiegoś czasu są.
Może coś się przytkało? Jak będziesz (o ile będziesz) kleił na nowo koronę to sprawdź te otwory.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy ja uszczelnialem korone, zwrocilem uwage na brak otworow napowietrzajacych po stronie przeciwnej do podajnika. Zas spietrzanie sie popiolu i spiekow po tej stronie spowodowane jest rowniez mala odlegloscia pomiedzy korona palnika a scianka kotla. Zwracalem na to uwage bodajze na trzeciej stronie watku.

 

Hej,

u mnie jest dokładnie odwrotnie ;) tzn. od strony podajnika ich nie ma. To byłoby logiczne bo na przeciwną stronę, powietrze ma najdalej.

U mnie pali się ładnie na całej powierzchni (korona uszczelniona), ale spieki tworzą się właśnie po przeciwnej stronie niż zasobnik. Są kruche i dopalone, więc się nie przejmuję.

 

Za to popiół układa mi się tak samo jak u kolegi lestek27, pod samym palnikiem są takie jakby małe niedopałki, ale na 90 % to wina odstawiania się kotła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dane na karcie są zapisywane w formacie tekstowym, to można niektóre parametry powiązane z zapisem wyselekcjonować.

 

Przeprowadzamy tak zwaną korekcję czujników temperatury. Wszystkie czujniki umieszczamy w medium o stałej temperaturze i wkładamy pojedynczo na czas np.dwóch minut do medium o innej temperaturze.

Czyli miejsce zapisu danych z czujników temperatury mamy już zlokalizowane.

Na pewno można podobnym sposobem zlokalizować wejście bez napięciowe w sterowniku.

Z innymi danymi będzie zapewne więcej problemów, ale wszystko jest do zrobienia.

 

Myślałem że ktoś palcem wskaże , nie mam aż tyle czasu na zabawę , nie ma znaczenia czy tekstowy czy nie, znaleźć strukturę też nie , kwestia w którym pliku. Cześć plików jest opisana resztę można doświadczalnie tak jak napisałeś albo wytargać z exe`ka ...

 

pliki są binarne : archXX.dat, params.dat, ethYY.dat, access.dat, alarms.dat,fuel.dat, statusZZ.dat - w którym ?

 

Na esterownik pytanie padło już kilka razy i bez odzewu ;)

Edytowane przez adkwapniewski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...