Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Zabawa:Sądzę,że w tym sezonie grzewczym spalę.  

40 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Zabawa:Sądzę,że w tym sezonie grzewczym spalę.

    • poniżej 2 ton
      6
    • 2-3 tony
      16
    • 3-4 tony
      10
    • 4 i więcej
      8


Recommended Posts

To też nie prawda (z tym samochodem). Lepiej łagodnie przyspieszać niż wciskać gaz do dechy. Jakbyś się przejechał autem z tzw. ekonomizerem, to byś wiedział.

 

Tu nawet nie muszę ci odpowiadać bo inni forumowicze zrobili to za mnie. Samochodem nawet nie z ekonomizerem a z komputerem i rejestracją wszystkich parametrów jazdy (czasy wtrysków, kąty wyprzedzenia zapłonu, wykresów sondy lambda itd.) przejeździłem więcej niż ci się wydaję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 28,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • karoka65

    3480

  • zbigmaz01

    2445

  • minertu

    2414

  • bobasxx

    967

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Masz jeszcze nasz priv?Wróć do niego i poczytaj o tej...jednej z dróg-jak ją nazwałeś.Masz szczęście że ja nie sprzedaję priv-u publicznie.Nawet za cenę tego że to mnie nie uwierzą-nie zacytuję.

A Twoją wymianę z adkwapniewski jutro odnajdę.Chwalenie jego niskiego spalania przy cyklicznej pracy CO-przez Twoją zacną osobę też odszukam.

 

Albo za dużo pijesz z bratem adwokatem,i nie pamiętasz albo....

Moje uwagi dotyczyły kotła RBR 11kW z ceramiką.Takiego już nie ma,i nie było.

I pokaż ster-na forum ES od lat cwaniakujesz a stera nie chcesz pokazać....

 

Przecież tak jest , cykliczna praca = mniejsze spalanie + spieczki - przynajmniej u mnie.

 

praca ciągła = dopalanie "retopalu", ale większe spalanie.

 

 

Cyklicznie muszą pracować pompy i CO musi chodzić w trybie grzanie ostro -długi postój.

 

Jeśli pompy pracują ON-OFF - podłoga wychładza się za bardzo i potem musi dużo nadganiać.

 

Dlatego dla podłogówek najlepsze było by sterowanie pracą cykliczną pomp w zależności od temp zew, ale też fajny byłby dwu stan który czas postoju też miałby uwarunkowany temp zew - lub spadkiem wew i czasem dochodzenia do zadanej.

Edytowane przez adkwapniewski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trybie eCoal czas pomiędzy szczytami temperatury spalin jest mniejszy, podobnie jest w paleniu dwustanowym (podajnik cały czas się nagrzewa i nie ma czasu na ochłodzenie), .

Czy możesz potwierdzić swoją teorię czy dobrze Cię zrozumiałem ?

Wg. Ciebie jeśli kocioł się odstawia to w tym czasie podajnik stygnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj są dwie szkoły, z przewagą na szybsze przyspieszanie. Nie chodzi o "butowanie" do dechy, a dość zdecydowane przyspieszenie i utrzymanie prędkośc. Taki system jest bardziej ekonomiczny jak mulenie non stop.

 

PS: przy bardziej agresywnym grzaniu kocioł mniej spala. Coś w tym musi być. :confused:

 

Są dwie szkoły, bo w przypadku samochodu szybsze przyspieszanie jest ekonomiczniejsze pod względem paliwa, ale nie ekonomiczniejsze pod kosztem jego serwisu (szybsze zużywanie się części za to odpowiedzialnych).

W przypadku ogrzewania piecem z palnikiem taki niekorzystny efekt nie istnieje, tylko też trzeba wsiąść pod uwagę że mamy RBR-a i szybsze dogrzanie z temperatury spalin około 60C do temperatury około 100C (początkowy zakres efektywnego oddawania ciepła do wymiennika) przynosi też straty tylko one są i tak mniejsze niż trzymanie wysokiej temperatury spalin przez dłuższy czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możesz potwierdzić swoją teorię czy dobrze Cię zrozumiałem ?

Wg. Ciebie jeśli kocioł się odstawia to w tym czasie podajnik stygnie ?

 

Dość dziwna reoria, bo powietrze tłoczone przez wentylator chłodzi podajnik i palnik. Tak jest u mnie, a może się nie znam na fizyce i termice.:):confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nawet nie muszę ci odpowiadać bo inni forumowicze zrobili to za mnie. Samochodem nawet nie z ekonomizerem a z komputerem i rejestracją wszystkich parametrów jazdy (czasy wtrysków, kąty wyprzedzenia zapłonu, wykresów sondy lambda itd.) przejeździłem więcej niż ci się wydaję.

Zrobiłbym z Tobą mały zakładzik.

Przejechalibyśmy powiedzmy moim służbowym autobusem po dniówce.

Ja tą samą trasę po swojemu "muląc" a Ty po swojemu agresywnie.

Zobaczylibyśmy efekt pod dystrybutorem.

Wydaje mi się że u mnie w firmie dopłacałbyś do wypłaty.

Przychodzili tacy kamikadze, szybko założyli na nogi tanisówki i ściągnęli trapery :)

Porównania do niektórych przypadków z motoryzacji były już tu prowadzone o ile pamiętam to chyba jarek z zawijanem często się w to bawili :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwie szkoły, bo w przypadku samochodu szybsze przyspieszanie jest ekonomiczniejsze pod względem paliwa, ale nie ekonomiczniejsze pod kosztem jego serwisu (szybsze zużywanie się części za to odpowiedzialnych).

.

Jeśli robisz to z głową, a nie butem - nic się nie dzieje, a i silnika nie zabijesz zamuleniem.

Nie mam mocnego silnika (jedynie 150PS), ale aż się prosi przyspieszyć i wrzucić 6-ty bieg, a nie turlać się bo mi komputer pokładowy będzie pokazywał małe spalanie chwilowe.

Kocioł prowadzę troszkę agresywnie i spalanie dość niskie.

Pozdrawiam.

 

Przy dużych autach (autobus, transport towarowy) agresywne przyspieszanie nie działa (wiry w baku deformują zbiornik) :lol2:. W osobówkach tak.

Edytowane przez mark3k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Novy!
Jeśli robisz to z głową, a nie butem - nic się nie dzieje, a i silnika nie zabijesz zamuleniem.

Nie mam mocnego silnika (jedynie 150PS), ale aż się prosi przyspieszyć i wrzucić 6-ty bieg, a nie turlać się bo mi komputer pokładowy będzie pokazywał małe spalanie chwilowe.

Kocioł prowadzę troszkę agresywnie i spalanie dość niskie.

Pozdrawiam.

Trzeba wiedzieć jaką prędkośc się chce osiągnąć..Spróbuj pomulić prawie 200KM silnikiem.Ekonomicznie jest zawsze tak,chcesz jechać 120km/h -szybko zmierzasz do celu rozpędzając auto przez wszystkie biegi (no prawie) i wrzucasz najniższy np.6 bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wiedzieć jaką prędkośc się chce osiągnąć..Spróbuj pomulić prawie 200KM silnikiem.Ekonomicznie jest zawsze tak,chcesz jechać 120km/h -szybko zmierzasz do celu rozpędzając auto przez wszystkie biegi (no prawie) i wrzucasz najniższy np.6 bieg.

 

Zdarza mi się i to dość często pomijać 5-ty bieg. Na 6-tym także ładnie przyspiesza.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możesz potwierdzić swoją teorię czy dobrze Cię zrozumiałem ?

Wg. Ciebie jeśli kocioł się odstawia to w tym czasie podajnik stygnie ?

 

Wystarczy prześledzić moje wykresy, paliłem w obu trybach w podobnych temperaturach zewnętrznych w domu podobny odbiór ciepła. Podajnik przecież nagrzewa się od palnika, jak palnik ma mniejszą temperaturę to i podajnik będzie miał też mniejszą(nie piszę tu o nie umiejętnym paleniu i zapadaniu się żaru). Trochę też na to ma wpływ czas pomiędzy podaniami paliwa (nowa partia węgla w podajniku też wychładza podajnik), ale i tak większy wpływ na temperaturę podajnika ma temperatura palnika niż wychładzanie spowodowane częstszymi podaniami w trybie ecoal lub w dwu-stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Novy!
..wyhamuj trochę bo zaczynasz ludzi denerwować...

Lepiej denerwować niż śmieszyć jak Ty.Masz szczęście ,że jestem człowiek honorowy i nie zacytuję tego co mi pisałeś na priv.

nie tylko mnie zresztą jak widzę...

A kogo jeszcze...takich jak Ty?Pytałem Cię kiedyś czy miałeś 1 pompę w układzie,bo ja miałem też i dwie. Odpowiedziałeś ,że nie -ale wiesz że to błąd.Tak jak wtedy,tak i teraz mówię żegnam.Bo ty wiesz lepiej...

Out.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy prześledzić moje wykresy, paliłem w obu trybach w podobnych temperaturach zewnętrznych w domu podobny odbiór ciepła. Podajnik przecież nagrzewa się od palnika, jak palnik ma mniejszą temperaturę to i podajnik będzie miał też mniejszą(nie piszę tu o nie umiejętnym paleniu i zapadaniu się żaru). Trochę też na to ma wpływ czas pomiędzy podaniami paliwa (nowa partia węgla w podajniku też wychładza podajnik), ale i tak większy wpływ na temperaturę podajnika ma temperatura palnika niż wychładzanie spowodowane częstszymi podaniami w trybie ecoal lub w dwu-stanie.

Nie chcę słyszeć więcej Twoich teorii bo znam te zależności już od kilku lat a nie dwóch miesięcy choć może zabrzmiało to nieskromnie.

Zapytałem tylko o to czy dobrze zrozumiałem to co napisałeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłbym z Tobą mały zakładzik.

Przejechalibyśmy powiedzmy moim służbowym autobusem po dniówce.

Ja tą samą trasę po swojemu "muląc" a Ty po swojemu agresywnie.

Zobaczylibyśmy efekt pod dystrybutorem.

Wydaje mi się że u mnie w firmie dopłacałbyś do wypłaty.

Przychodzili tacy kamikadze, szybko założyli na nogi tanisówki i ściągnęli trapery :)

Porównania do niektórych przypadków z motoryzacji były już tu prowadzone o ile pamiętam to chyba jarek z zawijanem często się w to bawili :)

 

Większość z nas kupiła małe piece, ja też pisałem o porównaniu silników o małej pojemności gdzie czasy wtrysków nie przekraczają 9,9ms.

Ja też jak bym w starym dużym piecu chciał to uzyskać co robię w małym RBR-eże to bym pozbył się opału w jeden dzień.

Ty w swoim autobusie możesz się jedynie porównać do przewymiarowanego kotła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej denerwować niż śmieszyć jak Ty.Masz szczęście ,że jestem człowiek honorowy i nie zacytuję tego co mi pisałeś na priv.

 

A kogo jeszcze...takich jak Ty?Pytałem Cię kiedyś czy miałeś 1 pompę w układzie,bo ja miałem też i dwie. Odpowiedziałeś ,że nie -ale wiesz że to błąd.Tak jak wtedy,tak i teraz mówię żegnam.Bo ty wiesz lepiej...

Out.

 

Ojciec miał 1 ale to było 30 lat temu.... ja mam 4 ! nie licząc dodatkowej do cyrkulacji i dodatkowej do solarów..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę słyszeć więcej Twoich teorii bo znam te zależności już od kilku lat a nie dwóch miesięcy choć może zabrzmiało to nieskromnie.

Zapytałem tylko o to czy dobrze zrozumiałem to co napisałeś ?

 

Ale mi wystarczy kilka dni na przeliczenie i przemyślenie pewnych zjawisk i wprowadzenie odpowiednich zmian.

Teraz palę w odwróconym spalaniu grupowym i zgodnie niektórymi teoriami nie powinno to działać, a pali się i mimo że algorytm normalnego spalania grupowego się idealnie do tego nie nadaję (jest najbardziej zbliżony z wszystkich trybów do tego co chcę uzyskać) to spalam mniej opału i jakby algorytm był dopracowany do tego typu spalania to nie przekroczyłbym 140C temperatury spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja z innej beczki. Ile w końcu kg opału mieści zbiornik 17-tki, bo do wczoraj paliłem węglem z pewnej hurtowni i mieściło się w nim 5 worków 25 kg i troszkę miejsca jeszcze zostało, a dzisiaj przyjechał transport z innym węglem, też w workach 25 kg i zapakowałem go jedynie 4 i 3/4 aż się wysypywał :no: I dodać muszę, że zasobnik był całkowicie pusty wraz z podajnikiem, który musiałem najpierw zapełnić :lol2::confused::lol2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja z innej beczki. Ile w końcu kg opału mieści zbiornik 17-tki, bo do wczoraj paliłem węglem z pewnej hurtowni i mieściło się w nim 5 worków 25 kg i troszkę miejsca jeszcze zostało, a dzisiaj przyjechał transport z innym węglem, też w workach 25 kg i zapakowałem go jedynie 4 i 3/4 aż się wysypywał :no: I dodać muszę, że zasobnik był całkowicie pusty wraz z podajnikiem, który musiałem najpierw zapełnić :lol2::confused::lol2:

 

Inna granulacja eko....wsyp np miał do zasobnika (przedtem go zważ ) a pozniej wsyp ekogroszku i też go zważ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...