Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

dach jętkowy

matR

Recommended Posts

Witam Wszystkich Forumowiczów. Mam nadzieję, że to dobre miejsce na ten temat:

Jestem studentem budownictwa i mam do oddania projekt z Konstrukcji Drewnianych.

W zasadzie to jest on zakończony, ale zapewne potrzeba kilka większych bądź mniejszych poprawek. I tutaj cały pies pogrzebany :) Prosił bym Was , żebyście podpowiedzieli co by zmienić, co poprawić itp...

Oto przekroje z mojego projektu

http://static.e-budownictwo.tv/gallery/3297/0_0047f7ca9f813b12efbf3e005c053be5a6b1077b.jpg

http://static.e-budownictwo.tv/gallery/3297/0_481722ee2cb3fab2e16b424e797b53a5fed8d55d.jpg

Czy przy rozstawie ścian 9.5 metra nie powinny być stosowane wiązary płatwiowo kleszczowe? Niestety taki mi wydano projekt i trzeba to zrobić na jętce.

Zastanawia mnie kilka rzeczy: Otóż długość jętki na ogół nie przekracza 3.5 metra, a u mnie mają 4.6 i 4.85 m długości. Ale wkońcu zastosowałem 2 stolce i czy wtedy może zostać jak jest? Ogólnie Stolce też są z deczka niestandardowe: w obu przypadkach jest ponad 2.5 metra długości. A poddasze jest użytkowe, do tego dołożę odległość od posadzki i wychodzi ona dobre 4 metry ! ! !

Czy w projekcie może tak być?? Aha i prosił bym też o sprwadzenie przekrojów czy nie za duże np murłaty 16x16...

z góry dziękuję za pomoc

Gość zibik_eng
Jestem studentem budownictwa i mam do oddania projekt z Konstrukcji Drewnianych.

W zasadzie to jest on zakończony, ale zapewne potrzeba kilka większych bądź mniejszych poprawek.

W "zasadzie" to jest namalowany w cadzie - i zgodnie ze starą zasadą "papier" (ekran komputera) przyjmie wszystko możesz być z siebie "dumny". Z prawdziwym projektem ma niestety mało wspólnego - zwyczajnie widać że to co w głowie to na ekranie. A ze w głowie pustki to na ekranie głupoty...

I tutaj cały pies pogrzebany :) Prosił bym Was , żebyście podpowiedzieli co by zmienić, co poprawić itp...