dylq 26.06.2011 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2011 Witam, Chciałbym się poradzić jakie polecacie hydroizolacje na tarasy i balkony oraz jakie są zalety proponowanych przez was rozwiązań. Wykonawca usługi polecił mi rozwiązanie SOPRO DSF523 i zastanawiam się czy jest to rozwiązanie warte swojej ceny czy może są jakieś zamienniki które prezentują podobną jakość za mniejszą cenę. Dzięki za pomoc z góry! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 26.06.2011 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2011 ja użyłem mapei mapelastic z taśmami narożnikowymi z sopro, nie wiem jak mapelastic ma sie cenowo do sopro dsf523, wiem natomiast że to porządna hydroizolacja tak jak wiekszość dwuskładnikowych znanych firm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KMB projekt 28.06.2011 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2011 zachęcam do kontaktu telefonicznego lub mailowego odpowiemy szczegółowo na pytanie, tel.kom: 510 767 041 email: [email protected] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
blondynka_z_taczka 08.07.2011 16:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2011 Wiem że Sopro specjalizuje się w balkonach i tarasach - mają nawet cykl szkoleń z tegoto co wyczytałam z ich strony, to technika kładzenia zależna jest od tego jakiego typu mamy taras (bezpośrednio na gruncie czy nad ogrzewanym pomieszczeniem) czy balkon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
devileczek 19.02.2013 23:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 Mam w planie zrobic swoj balkonik, sprawy hydro- to oczywiscie priorytet. Wyczytalem na forum ze najslabszym miejscem balkonu sa fugi. Chcialbym zrezygnowac z fug cementowych ( nawet tych bardzo elastycznych) i wykonac hydroizolacje i klejenie plytek SikaBondem T8, a w fugi dac uszczelniacz/kit Sikaflex 11FC. Czy ktos to praktykowal ? Wiem ze cena spora, ale balkon mam jeden, na samym wejsciu i nie chce schrzanic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fo_ 20.02.2013 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 1.spadek2.możliwie 100% wypełnienie płytki klejem3.hydro wraz z taśmami4.okap wraz z odprowadzeniem wodyNapisz jakie masz warstwy na tym balonie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
devileczek 20.02.2013 22:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 (edytowane) Fo_, dzieki za zainteresowanie Na poczatek fotka Dzien dzisiejszy, Poki co warstwy sa dwie : plyta zelbetonowa, obnizona o 5cm wzgledem stropu i docieplenie od spodu 5cm styro ( klej/siatka/klej/grunt). Wysokosc warstw podlogi w pomieszczeniu to 10cm. Szerokosc balkonu 3mb, glebokosc 1.2m, luk zaczyna sie 65cm od sciany. Grubosc ocieplenia 15cm. Promien luku ok 230-240cm. Co planuje : 1.balusatrada mocowana do czola plyty 2.wyciecie siatki i zeszlifowanie styropianu na wysokosc 10-15cm od powierzchni plyty, tak by mozna tam zrobic wyoblenie i wywinac pape oraz izolacje kolejnych warstw 3.wylanie warstwy spadkowej grubosci 40mm-20mm z Atlas Postar 20 ( przy materialach sie nie upieram, robie z tego co znam lub mam dostepne w hurtowni), warstwa wejdzie do tej wneki wyszlifowanej w styro. 4.zagruntowanie Uni-gruntem lub innym mazidlem jako warstwa szczepna 5. ulozenie papy termozgrzewalnej z wywinieciem na sciane oraz stolarke okienna, uszczelnienie kitem dekarskim lub innym mazidlem. Jezeli zostal mi jakis dysperbit to przesmaruje calosc przed papa Dalej sa dylematy, ale mysle polozyc styro XPS 5cm, bez zadnych foli poslizgowych, wartwa betonu dociskowa ( tez zacznie sie w warstwie docieplenia), a na to tasmy/narozniki do uszczelnien zasmarowane SikaBond T8, pierwqsza warstwa Siki 1mm, plytki klejone tym samym, fugi wypelnione Sikaflexem 11FC ( mam nadzieje ze zgram kolory, wybor niewielki). Dylemat z obrobkami - nie podobaja mi sie blachy, ale slyszalem, ze mozna pokryc zywica i sypnac piaskiem kwarcowym, moze daloby sie to malowac farbami fasadowymi. To by mi pasowalo. Problem to łuk, gotowe profile np Sopro odpadaja. Druga opcja do plytki klinkierowe z kapinosem zafugowane na calej dlugosci krawedzi Sikaflexem, wiec teoretycznie woda powinna splywac po kapinosie i nie przeciekac do nizszych warstw. Martwi mnie rowniez masa calkowita betonu, wartswa spadkowa/dociskowa to w sumie 7cm betonu + barierka + klej + plytki , spokojnie 500kg. Czy to nie jest problem ? Inna opcja to podloga drewniana na legarach ,tylko trudno znalezc jakies fajne zdjecia wykonczenia czola balkonu. Ktos wspominal o wyplukiwanych z drewna garbnikach, no i olej do drewna, to wszystko znajdzie sie na podjezdzie. Dlugi post, pewnie niejednego odstraszy. Edytowane 20 Lutego 2013 przez devileczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fo_ 22.02.2013 18:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 Nie planujesz żadnej rynienki, balkon nad wejściem więc może być problem..Poza tym zachowaj ciągłość ocieplenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
devileczek 22.02.2013 21:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 Nie planujesz żadnej rynienki, balkon nad wejściem więc może być problem.. Poza tym zachowaj ciągłość ocieplenia. Myslalem nad rynienka, tylko przeraza mnie ten łuk, trzeba to lutowac z kawalkow, mam watpliwosci jak to bedzie wygladalo. Mam nadzieje ze woda bedzie splywac z czola balkonu w najnizszym punkcie, czyli posrodku balkonu, ( przynajmniej jej wiekszosc) , a ten akurat wypada poza wejsciem do domu i planowana kostka brukowa. Dobrze widac to tutaj. Oczywiscie ciaglosc ocieplenia i hydroizolacji. Mam takie pytanie, o zabezpieczenie czola i bokow balkonu. Z jednej strony moze podciekac woda lub zacinac deszcz, z drugiej, para wodna i ewentualne zamoczenie gdzies musi ujsc ( szczegolnie w lecie). Widzialem na slabo wysuszonych betonach polozona szczelnie pape, bylo sporo pecherzy i to pekalo w lecie, wiec wnioskuje ze para z dolnych warstw musi miec ujscie. Producenci systemow stosuja wylacznie klej/siatka/klej, bez hydroizolacji. czy to jest OK ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 23.02.2013 08:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 Myslalem nad rynienka, tylko przeraza mnie ten łuk, trzeba to lutowac z kawalkow, mam watpliwosci jak to bedzie wygladalo. Mam nadzieje ze woda bedzie splywac z czola balkonu w najnizszym punkcie, czyli posrodku balkonu, ( przynajmniej jej wiekszosc) , a ten akurat wypada poza wejsciem do domu i planowana kostka brukowa. Dobrze widac to tutaj..... no to się zmartwisz ale kapać będzie po całym obwodzie, oczywiście tam gdzie spadek więcej, ale nie ustrzeżesz się bez rynny kapania po bokach, a szczególnie jak się śnieg topi powoli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fo_ 25.02.2013 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 Paroprzepuszczalność większe znaczenie ma w przypadku tarasów nad pomieszczeniami ogrzewanymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sewerynslowi 28.02.2013 09:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 ja stosowałem hydroizolację IZOHANU. Polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
devileczek 28.02.2013 10:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 ja stosowałem hydroizolację IZOHANU. Polecam A co konkretnie stosowales? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rteez 02.03.2013 19:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Mapei też ma szkolenia z zakresu systemów tarasowych. najlepsze są hydroizolacje dwuskładnikowe na bazie cementu i żywicy lateksowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rteez 02.03.2013 19:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 zdecydowanie odradzam. fugi cementowe odprowadzają wilgoć spod płytek a powstrzymują strumień wody z góry. zatrzymanie wody pod płytką sprawia że mam klienta - drogiego klienta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rteez 02.03.2013 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 dzięku Bogi nie Atlasa. Na systemach tarasowych się nie oszczędza, bo będą większe koszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sewerynslowi 02.03.2013 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 A co konkretnie stosowales? izohan szczelny taras - dwuskładnikowa masa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arsb 02.03.2013 21:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Myslalem nad rynienka, tylko przeraza mnie ten łuk, trzeba to lutowac z kawalkow, mam watpliwosci jak to bedzie wygladalo. Mam nadzieje ze woda bedzie splywac z czola balkonu w najnizszym punkcie, czyli posrodku balkonu, ( przynajmniej jej wiekszosc) , a ten akurat wypada poza wejsciem do domu i planowana kostka brukowa. Dobrze widac to tutaj. Oczywiscie ciaglosc ocieplenia i hydroizolacji. Mam takie pytanie, o zabezpieczenie czola i bokow balkonu. Z jednej strony moze podciekac woda lub zacinac deszcz, z drugiej, para wodna i ewentualne zamoczenie gdzies musi ujsc ( szczegolnie w lecie). Widzialem na slabo wysuszonych betonach polozona szczelnie pape, bylo sporo pecherzy i to pekalo w lecie, wiec wnioskuje ze para z dolnych warstw musi miec ujscie. Producenci systemow stosuja wylacznie klej/siatka/klej, bez hydroizolacji. czy to jest OK ? Witaj, jak się boisz lutowania z kawałków łuku to proponuję system runnowo-okapnikowy SCHLUTER. Robią specjalne okapniki do gięcia oraz rynny, a rura spustowa jest bardzo małej srednicy. co do hydroizolacji jestem za produktami firmy MIRA, jak i MAPEI. Są to firmy które się na tym najlepiej znają. Zastosuj też fugę elastyczną która bedzie dobrze sprawowała się w zimie i w lecie, ale na pewno nie zastosowałbym fug epoksydowych. pozdrawiam ArsB http://www.arsb.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rteez 03.03.2013 19:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 zajrzyj w moich galeriach na wykonanie schodów i balkonów z trawertynu http://www.atlasfachowca.pl/?q=user/8909 Z wyrazami szacunku Artur Starzyński Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rteez 03.03.2013 19:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 Paroprzepuszczalność większe znaczenie ma w przypadku tarasów nad pomieszczeniami ogrzewanymi. doprawdy? a co poprawiam niemal co roku na balkonach i tarasach bez pomieszczeń? wkrótce wstawię galerie i podam link, ale jak ukończę taras z naprawą elewacji w Łomiankach u stałej klientki. szerokość fug, właściwa zaprawa fugowa jak i przygotowanie podłoża ma znaczenie. naprawy tarasów często kosztują z chemią nawet 800pln za m2, także radzę się dobrze zastanowić zanim się babola zrobi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.