Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Hydroizolacja na tarasy i balkony


dylq

Recommended Posts

Witam,

 

Chciałbym się poradzić jakie polecacie hydroizolacje na tarasy i balkony oraz jakie są zalety proponowanych przez was rozwiązań. Wykonawca usługi polecił mi rozwiązanie SOPRO DSF523 i zastanawiam się czy jest to rozwiązanie warte swojej ceny czy może są jakieś zamienniki które prezentują podobną jakość za mniejszą cenę.

 

Dzięki za pomoc z góry!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 43
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • 2 weeks później...
  • 1 year później...
Mam w planie zrobic swoj balkonik, sprawy hydro- to oczywiscie priorytet. Wyczytalem na forum ze najslabszym miejscem balkonu sa fugi. Chcialbym zrezygnowac z fug cementowych ( nawet tych bardzo elastycznych) i wykonac hydroizolacje i klejenie plytek SikaBondem T8, a w fugi dac uszczelniacz/kit Sikaflex 11FC. Czy ktos to praktykowal ? Wiem ze cena spora, ale balkon mam jeden, na samym wejsciu i nie chce schrzanic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fo_, dzieki za zainteresowanie

Na poczatek fotka

Zdjecie0162.jpg

 

Dzien dzisiejszy, Poki co warstwy sa dwie : plyta zelbetonowa, obnizona o 5cm wzgledem stropu i docieplenie od spodu 5cm styro ( klej/siatka/klej/grunt). Wysokosc warstw podlogi w pomieszczeniu to 10cm. Szerokosc balkonu 3mb, glebokosc 1.2m, luk zaczyna sie 65cm od sciany. Grubosc ocieplenia 15cm. Promien luku ok 230-240cm.

 

Co planuje :

1.balusatrada mocowana do czola plyty

2.wyciecie siatki i zeszlifowanie styropianu na wysokosc 10-15cm od powierzchni plyty, tak by mozna tam zrobic wyoblenie i wywinac pape oraz izolacje kolejnych warstw

3.wylanie warstwy spadkowej grubosci 40mm-20mm z Atlas Postar 20 ( przy materialach sie nie upieram, robie z tego co znam lub mam dostepne w hurtowni), warstwa wejdzie do tej wneki wyszlifowanej w styro.

4.zagruntowanie Uni-gruntem lub innym mazidlem jako warstwa szczepna

5. ulozenie papy termozgrzewalnej z wywinieciem na sciane oraz stolarke okienna, uszczelnienie kitem dekarskim lub innym mazidlem. Jezeli zostal mi jakis dysperbit to przesmaruje calosc przed papa

 

Dalej sa dylematy, ale mysle polozyc styro XPS 5cm, bez zadnych foli poslizgowych, wartwa betonu dociskowa ( tez zacznie sie w warstwie docieplenia), a na to tasmy/narozniki do uszczelnien zasmarowane SikaBond T8, pierwqsza warstwa Siki 1mm, plytki klejone tym samym, fugi wypelnione Sikaflexem 11FC ( mam nadzieje ze zgram kolory, wybor niewielki).

 

Dylemat z obrobkami - nie podobaja mi sie blachy, ale slyszalem, ze mozna pokryc zywica i sypnac piaskiem kwarcowym, moze daloby sie to malowac farbami fasadowymi. To by mi pasowalo. Problem to łuk, gotowe profile np Sopro odpadaja. Druga opcja do plytki klinkierowe z kapinosem zafugowane na calej dlugosci krawedzi Sikaflexem, wiec teoretycznie woda powinna splywac po kapinosie i nie przeciekac do nizszych warstw.

 

Martwi mnie rowniez masa calkowita betonu, wartswa spadkowa/dociskowa to w sumie 7cm betonu + barierka + klej + plytki , spokojnie 500kg. Czy to nie jest problem ?

Inna opcja to podloga drewniana na legarach ,tylko trudno znalezc jakies fajne zdjecia wykonczenia czola balkonu. Ktos wspominal o wyplukiwanych z drewna garbnikach, no i olej do drewna, to wszystko znajdzie sie na podjezdzie.

 

Dlugi post, pewnie niejednego odstraszy.

Edytowane przez devileczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie planujesz żadnej rynienki, balkon nad wejściem więc może być problem..

Poza tym zachowaj ciągłość ocieplenia.

 

Myslalem nad rynienka, tylko przeraza mnie ten łuk, trzeba to lutowac z kawalkow, mam watpliwosci jak to bedzie wygladalo. Mam nadzieje ze woda bedzie splywac z czola balkonu w najnizszym punkcie, czyli posrodku balkonu, ( przynajmniej jej wiekszosc) , a ten akurat wypada poza wejsciem do domu i planowana kostka brukowa. Dobrze widac to tutaj.

Oczywiscie ciaglosc ocieplenia i hydroizolacji. Mam takie pytanie, o zabezpieczenie czola i bokow balkonu. Z jednej strony moze podciekac woda lub zacinac deszcz, z drugiej, para wodna i ewentualne zamoczenie gdzies musi ujsc ( szczegolnie w lecie). Widzialem na slabo wysuszonych betonach polozona szczelnie pape, bylo sporo pecherzy i to pekalo w lecie, wiec wnioskuje ze para z dolnych warstw musi miec ujscie. Producenci systemow stosuja wylacznie klej/siatka/klej, bez hydroizolacji. czy to jest OK ?

 

sierpie%25C5%2584%2B2012%2B074.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslalem nad rynienka, tylko przeraza mnie ten łuk, trzeba to lutowac z kawalkow, mam watpliwosci jak to bedzie wygladalo. Mam nadzieje ze woda bedzie splywac z czola balkonu w najnizszym punkcie, czyli posrodku balkonu, ( przynajmniej jej wiekszosc) , a ten akurat wypada poza wejsciem do domu i planowana kostka brukowa. Dobrze widac to tutaj.....

 

no to się zmartwisz ale kapać będzie po całym obwodzie, oczywiście tam gdzie spadek więcej, ale nie ustrzeżesz się bez rynny kapania po bokach, a szczególnie jak się śnieg topi powoli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslalem nad rynienka, tylko przeraza mnie ten łuk, trzeba to lutowac z kawalkow, mam watpliwosci jak to bedzie wygladalo. Mam nadzieje ze woda bedzie splywac z czola balkonu w najnizszym punkcie, czyli posrodku balkonu, ( przynajmniej jej wiekszosc) , a ten akurat wypada poza wejsciem do domu i planowana kostka brukowa. Dobrze widac to tutaj.

Oczywiscie ciaglosc ocieplenia i hydroizolacji. Mam takie pytanie, o zabezpieczenie czola i bokow balkonu. Z jednej strony moze podciekac woda lub zacinac deszcz, z drugiej, para wodna i ewentualne zamoczenie gdzies musi ujsc ( szczegolnie w lecie). Widzialem na slabo wysuszonych betonach polozona szczelnie pape, bylo sporo pecherzy i to pekalo w lecie, wiec wnioskuje ze para z dolnych warstw musi miec ujscie. Producenci systemow stosuja wylacznie klej/siatka/klej, bez hydroizolacji. czy to jest OK ?

 

sierpie%25C5%2584%2B2012%2B074.jpg

 

Witaj,

jak się boisz lutowania z kawałków łuku to proponuję system runnowo-okapnikowy SCHLUTER. Robią specjalne okapniki do gięcia oraz rynny, a rura spustowa jest bardzo małej srednicy.

co do hydroizolacji jestem za produktami firmy MIRA, jak i MAPEI. Są to firmy które się na tym najlepiej znają. Zastosuj też fugę elastyczną która bedzie dobrze sprawowała się w zimie i w lecie, ale na pewno nie zastosowałbym fug epoksydowych.

 

pozdrawiam

ArsB

http://www.arsb.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paroprzepuszczalność większe znaczenie ma w przypadku tarasów nad pomieszczeniami ogrzewanymi.

 

doprawdy? a co poprawiam niemal co roku na balkonach i tarasach bez pomieszczeń? wkrótce wstawię galerie i podam link, ale jak ukończę taras z naprawą elewacji w Łomiankach u stałej klientki. szerokość fug, właściwa zaprawa fugowa jak i przygotowanie podłoża ma znaczenie. naprawy tarasów często kosztują z chemią nawet 800pln za m2, także radzę się dobrze zastanowić zanim się babola zrobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...