kristo1973 26.06.2011 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2011 Witam.Proszę o radę jaką zastosować konstrukcję więźby na budynku 6 na 4.Jest to budynek gospodarczy budowany na zgłoszenie bez projektu. Ściany z pustaków ceramicznych związane wieńcem betonowym.Dach dwuspadowy, ale przesunięty niesymetrycznie. obrys dachu 6 na 6.Dwa metry poza obrysem budynku podparte na słupach.Poszycie dachu lekkie, prawdopodobnie płyty faliste bitumiczne ocieplone wełną. Nachylenie połaci 40 stopni. A teraz najważniejsze.Wiem że dach jest punktem newralgicznym każdego budynku i nie jest to robota dla laików, ale nie mogę się dogadać z cieślami.Pierwszy zaproponował belki stropowe 16 x 16 (podobno 15-ście lat buduje dachy) temu podziekowałem od razu.Drugi upiera sie na klasyczną konstrukcję na murłatach bez belek stropowych - budynek bez stropu żelbetowego i taka konstrukcja? Nie znam się ale coś mi tu śmierdzi. Poza tym zależy mi na belkach stropowych, ponieważ chcę częściowo zabudować strop jako swego rodzaju antresolę.Jestem przed rozmową z trzecim i chciałbym rady na ile moja wizja jest realna. W wnieńcu zabetonowałem kotwy w odstępach co 1,1 m i w takich odstępach chciałbym dać belki stropowe 12x24. Do tego w tych samych odstępach krokwie 7x14. Na ścianie (od strony słupów podporowych dachu) słupy stolcowe z płatwią i mieczami (czyli krokwie oparte na płatwi tylko z jednej strony, z drugiej bez podparcia). Dla usztywnienia konstrukcji jętki lub kleszcze na wysokości 1,9m nad belkami stropowymi. Czy coś takiego mogę zaproponować? Ostatecznie co do przekrojów pewnie zdam sie na cieślę (pod warunkiem że nie zaproponuje znowu kwadratowych belek stropowych). Zależy mi na nie zagęszczaniu belek stropowych ze względu na schody, które będę chciał wyprowadzić na antresolę, oraz na niesymetrycznym ułożeniu dachu ze względu na zadaszenie wejścia i małego tarasiku. Kotwy pod słupy są już zabetonowane w fundamentach w odleglości 1,5 metra od ściany.W muratorze (6'2009) wycz