autorus 28.08.2014 15:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Taras Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pestka56 28.08.2014 16:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Jak się wpisałam, to dotarło do mnie, że ja mam próg drewniany, jak całe okno. Dochodzą do niego deski podłogowe i deski tarasowe. Jest okey.W Ciebie, ponieważ to próg aluminiowy, może być inaczej. Być może musi być pod ten próg. Jak patrzę na fotkę, to nie wiem jak by to miało być na równo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 28.08.2014 18:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 ja mam płytki wsadzone pod próg. Jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 28.08.2014 18:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Animus tez tak ma więc nie będę kombinować i zrobię tak jak wy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 29.08.2014 11:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 Piasek przykryty. Dla mnie może leżeć tak do świąt. http://www.timtur.com.pl/budowa/2014/299.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
enedue 29.08.2014 17:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 Dzisiaj przypadkiem przejeżdżałam koło Twojego domu, zatrzymałam się, żeby popatrzeć. Jest GENIALNY! Wygląda o wiele lepiej niż na fotkach, klimaty greckie . Moja matka też zachwycona. Już nie mogę doczekać się dalszego ciągu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 29.08.2014 17:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 Trzeba wpaść i odwiedzić Autorusa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
enedue 30.08.2014 13:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2014 No nie ukrywam, że bym się chciała wprosić i obejrzeć dokładnie z autorskim komentarzem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 31.08.2014 09:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 Trochę kunsztu mojego tynkarza Pana Tomka z Anatak. Nie jeden wymiękał. http://www.timtur.com.pl/budowa/2014/300.jpg http://www.timtur.com.pl/budowa/2014/301.jpg http://www.timtur.com.pl/budowa/2014/302.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 31.08.2014 13:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 Panie krzywe te ściany. Jakby przyłożyć dwumetrową łatę to tragedia wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kendra 01.09.2014 07:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Września 2014 wspaniale wygląda Twój dom! nie mogę się nadziwić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 01.09.2014 15:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Września 2014 Zakładając , że płytki maja grubość 1cm ile dać kleju? Musze ustalić wysokość wylewki z mixokreta na tarasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 02.09.2014 11:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2014 Znalazłem ciekawy artykuł odnośnie kleju: http://www.pzp.org.pl/porady/faq/86--kleje-grubowarstwowe-grubo-albo-cienko-oto-jest-pytanie.html " Kleje grubowarstwowe. Grubo albo cienko, oto jest pytanie... http://www.pzp.org.pl/templates/hoerne09/images/pdf_button.png http://www.pzp.org.pl/templates/hoerne09/images/printButton.png http://www.pzp.org.pl/templates/hoerne09/images/emailButton.png http://www.pzp.org.pl/images/stories/artykuly/pawel.jpgGrubo albo cienko, oto jest pytanie. A odpowiedź jest banalna: zrób tak, żeby było dobrze. Ale żeby zrobić „dobrze”, trzeba wiedzieć, jak to działa. Zaprawy składają się z kruszywa, spoiwa, przeróżnych dodatków i są najczęściej zarabiane wodą. Woda ze spoiwem, to „zaczyn”. Spoiwo z kruszywem to „sucha mieszanka”. Kruszywo z wodą, nie wiem (chyba kurzawka?) . My najczęściej spotykamy się z zaprawami, gdzie spoiwem jest cement a kruszywem piasek sortowany. Woda to po prostu H2O. Po wymieszaniu cementu z wodą rozpoczyna się proces wiązania. Zachodzi reakcja chemiczna, której produktem są mikro-kryształy sklejające wypełniacz, którym jest kruszywo. Cement bez kruszywa po związaniu jest dosyć twardy, ale bardzo kruchy. Żeby uzyskać zaprawę o odpowiednich parametrach wytrzymałościowych należy tak dobrać proporcje kruszywa i spoiwa, żeby cement oblepił cienką warstwą ziarna piasku i zespolił je. Jeśli cementu będzie za mało, to powstanie niewystarczająca ilość wiązań. Jeśli za dużo, to wytworzą się w strukturze mieszanki przestrzenie, gdzie cement będzie dominującym składnikiem. Powstała masa będzie krucha. Bardzo ważną rzeczą dla parametrów wytrzymałościowych jest również odpowiednia proporcja wody zarobowej. Nie można zwiększać grubości warstwy zaprawy w nieskończoność. Zaprawa cementowa wykonywana w warunkach prymitywnych na budowie z cementu portlandzkiego i piasku płukanego (1 : 3) nie powinna przekraczać grubości 6 cm., Jeśli trzeba wykonać warstwę grubsza, musimy zastosować kruszywo o większej frakcji, przy czym powinna to być mieszanka kruszyw o zróżnicowanym uziarnieniu. Przestrzenie między dużymi ziarnami żwiru wypełniają mniejsze, a między nimi jeszcze mniejsze. Chodzi o to, żeby nie było zbyt dużych przestrzeni samego cementu. Cement w czasie wiązania zmniejsza swoją objętość. Siatka zbrojeniowa, którą układamy przed zalaniem podłoża cementowego ma głównie zapobiegać temu skurczowi. Jeśli proporcja cementu i frakcji kruszywa jest odpowiednia, skurcz wiążącej zaprawy jest minimalny. Dosypywanie cementu wcale nie zwiększa wytrzymałości mieszanki, a na pewno zwiększy jej skurcz. Podobnie jest z gotowymi zaprawami klejowymi do okładzin ceramicznych. Większość z nich jest cienkowarstwowa, do 5 mm. Mają drobne, jednorodne kruszywo. Kiedy rozrobioną zaprawę klejową rozetrzemy w palcach, kruszywo jest prawie niewyczuwalne. Rozprowadza się zębatą pacą jak masełko. Układanie płytek na grubej warstwie takiego kleju jest błędem. Skurcz pięciomilimetrowej warstwy kleju jest niezauważalny, ale jeśli pod płytką jest go więcej, to możemy mieć kłopot. Zaprawa kurcząc się wygina płytkę glazury. W wyniku naprężeń z tym związanych następuje pękanie szkliwa na jej powierzchni. Bądźcie pewni, że producent płytek odrzuci reklamację i was wskaże jako winowajcę. Jeśli podłoże jest nierówne lub wykonujemy spadki warstwą kleju, trzeba zastosować klej grubowarstwowy. Kruszywo w nim zawarte na pewno zostało tak dobrane, że skurcz zaprawy w trakcie wiązania nie będzie znaczący. Nie należy, oczywiście, przekraczać podanej przez producenta granicznej grubości warstwy. Jeżeli producent kleju grubowarstwowego określa maksymalną warstwę 15mm; 20mm; 30mm, to bezwzględnie trzeba tego przestrzegać. Przy dużych formatach płytek układanych na ścianie można się pobawić poziomicą w ustawianie do pionu, ale przy mniejszych łatwiej i szybciej po prostu wyrównać ścianę odpowiednią zaprawą. Z racji na grube kruszywo na pewno nie można kłaść płytek na ścianach od góry. Kleje grubowarstwowe stosuje się raczej na podłogach, zwłaszcza, jeżeli jednocześnie są samorozpływne Przy dużych powierzchniach na pewno bardziej opłaca się wykonać dodatkową warstwę podłoża, niż każdą płytkę ustawiać na grubym kleju pod poziomicę. Na zewnątrz spadek balkonu lepiej wyrobić grubowarstwowym klejem. Tylko trzeba pamiętać, że gruba warstwa kleju to więcej worków na 1 metr kwadratowy, więc wyższa cena jednostkowa na materiały. Przy wyborze technologii klejenia należy się kierować wiedzą budowlaną i zdrowym rozsądkiem, czego wszystkim życzy Wasz Paweł Zawodowiec" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 02.09.2014 18:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2014 Jutro od 7.00 TEKA wylewa posadzkę na tarasie. Mam nadzieję, że będzie ładna pogoda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 03.09.2014 12:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2014 Posadzka zrobiona. Wszystko zgodnie z planem. TEKA będzie robił wnętrze po tynkach. http://www.timtur.com.pl/budowa/2014/303.jpg http://www.timtur.com.pl/budowa/2014/304.jpg http://www.timtur.com.pl/budowa/2014/305.jpg http://www.timtur.com.pl/budowa/2014/306.jpg http://www.timtur.com.pl/budowa/2014/307.jpg http://www.timtur.com.pl/budowa/2014/308.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 04.09.2014 11:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2014 Dziś posadzka zachowywała sie ok, łaziłem po niej i jest twarda. Całość leży pod folią. Kupiłem jeszcze silikon do dylatacji, i jak będzie chwila to wstrzyknę go . Obecnie tynkujemy, jednak w ilości 1 pracownik co może przedłużyć sporo cała robotę. A w kolejce hydraulik czeka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 04.09.2014 14:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2014 Dziś posadzka zachowywała sie ok, łaziłem po niej i jest twarda. Całość leży pod folią. Kupiłem jeszcze silikon do dylatacji, i jak będzie chwila to wstrzyknę go . Obecnie tynkujemy, jednak w ilości 1 pracownik co może przedłużyć sporo cała robotę. A w kolejce hydraulik czeka. Autorus, jaki jest cel wstrzykiwania silikonu do dylatacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 04.09.2014 16:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2014 najlepiej by wytłumaczył TEKA. Ogólnie chodzi o to aby dać coś elastycznego, żeby nie powpadały jakieś zanieczyszczenia. Gdy otwory dylatacyjne będą zapchane, dylatacja straci sens. Płyty nie będą miały sie gdzie rozszerzać i możliwe będą pęknięcia nie tam gdzie byśmy chcieli. tak to sobie tłumacze. Ja daję sikaflex - 11FC, akurat znalazłem w castoramie, ale można tez dać mapei Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 04.09.2014 17:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2014 najlepiej by wytłumaczył TEKA. Ogólnie chodzi o to aby dać coś elastycznego, żeby nie powpadały jakieś zanieczyszczenia. Gdy otwory dylatacyjne będą zapchane, dylatacja straci sens. Płyty nie będą miały sie gdzie rozszerzać i możliwe będą pęknięcia nie tam gdzie byśmy chcieli. tak to sobie tłumacze. Ja daję sikaflex - 11FC, akurat znalazłem w castoramie, ale można tez dać mapei Dzieki, bede musial u siebie pomyslec o czyms podobnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 05.09.2014 12:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2014 Zdechł silnik w sprzęcie do tynkowania. Przestój. Za to rozszalowałem schody. Kopuła firmowa od kilku miesięcy się suszy, robimy codzienne przeciągi. W końcu pogoda jest ładna, wiec szkoda by było nie skorzystać. Efekty są od razu widoczne. Jest całkiem przyzwoicie. Silikon do spoin musi trochę odczekać. Beton jest wilgotny. Musze poczekać ze dwa tygodnie i zaaplikuję. W sumie mam 3 dylatację czyli ok 12mb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.