Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 7k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

autorus odnośnie Twojego pytania o kruszywa z postu przeniesiemy to do Twojego dziennika budowy,ponieważ u Ciebie są inne izolacje wiec trzeba być ostrożnym przy wylewkach,bo nie masz warstwy poślizgowej na chudziaku,po ktorej bedzie pracowała płyta posadzki

 

Kruszywa nie ulegają zmianom objetościowym,dlatego minimalizuja skurcz,zalezy jeszcze jaką mają nasiąkliwość,ale napewno zdecydowanie mniejszą niż piasek,co jak mi się wydaję na Twojej budowie łącząc beton z betonem zastosowanie go na wylewkę jest nieuniknione i mimo dylatacji przy ogrzewaniu podłogowym i tak może pekać..Dlatego ja na każdej budowie karzę przykryć piasek,aby nie nasiąkł np wodą deszczową,Kruszywo poza tym jest potrzebne jeśli bedziesz ukladał pózniej parkiet,czy deskę.Na skurcz mają wpływ również inne czynniki-nasłonecznienie,wiatr,wilgotność,temperatura,cz y W/C(ilość wody do cementu)

Nie wiem czy oglądałeś mój film

gdzie na końcu są opisy które pokazują recepturę podkładu pod parkiet klejony bądz deskę

,dlatego pytałem się wcześniej ,czy aby nie bedziesz kładł drewna na posadzki

Po pierwsze ze względu na wytrzymałość na ścinanie

Po drugie ze względu na czas schnięcia tego podkładu co w Twoim przypadku przy grubości 10cm(a może być i dużo grubiej) może nastąpić ni predzej niż myśle ,że po min 6miesiącach

 

Podkład pod drewno klejone musi mieć nie wiecej jak 3%wilgotności!!

odpowiednie wytrzymałości na ścinanie,czy twardość

 

pozdrawiam

Edytowane przez teka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obejrzałem film, fajny podkład muzyczny , szczenięce lata mi się przypominają :)

 

Opowiedz coś o chudziaku z mixokreta. U mnie założenie było takie, że ten element wylewam z gruchy i daję B15. I zapewne zbrojenie siatką.

Ale skoro istnieje inna technologia, to chętnie bym to przemyślał i rozwarzył. U mnie chudziak jest do zrobienia od razu na wiosnę jak temperatura podskoczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obejrzałem film, fajny podkład muzyczny , szczenięce lata mi się przypominają :)

 

Opowiedz coś o chudziaku z mixokreta. U mnie założenie było takie, że ten element wylewam z gruchy i daję B15. I zapewne zbrojenie siatką.

Ale skoro istnieje inna technologia, to chętnie bym to przemyślał i rozwarzył. U mnie chudziak jest do zrobienia od razu na wiosnę jak temperatura podskoczy.

 

Robisz wielki błąd z tak grubym chudziakiem i posadzką bez styropianu przy ogrzewaniu podłogowym.Cała Twoja podłogówka bedzie oddawała ciepło do gruntu przez pierwszą nieodizolowaną bryłę betonu a po drugie ciepło będzie musiało nagrzać drugą bryłę.Kolejna sprawa to czas schniecia chudziaka i posadzki zanim położysz na niej płytki,drewno to miesiące!!!Wylej chudziaka z mixokreta z kruszywem do 8cm,połóż 5cm styropianu i wylewka 6-7cm z kruszywem pod podłogi drewniane.Na kruszywie lepiej bedzie Twoje ogrzewanie przewodziło ciepło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

postaram się to pokazać na modelu:

 

Na posadzce na gruncie dajemy 20cm styropianu. Następnie wylewamy na to chudziak, a po ułożeniu rurek robimy drugą wylewkę. Nie ma sensu nic dawać między chudziak a ostateczna wylewkę gdyż odcięciem od gruntu jest 20cm styropianu. Grubość wylewki to nasza akumulacja, która będzie ładowana w nocy i musi wytrzymać przez cały dzień.

 

Cały filozofia domu ma się opierać na aukumulacyjności , dla tego został zmieniony sposób ocieplenia z wewnętrznego na zewnętrzny. Aby wykorzystać akumulacyjność scian z cegieł.

 

Polem do dyskusji jest grubość wylewek, a nie ich rozdzielanie. Mam do dyspozycji ok 20cm, czemu, ponieważ na tej wysokości mam odcięcie ścian fundamentowych bloczkami isomur. Czy mogę zrobić miej? Oczywiście, np 8+8cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

postaram się to pokazać na modelu:

 

Na posadzce na gruncie dajemy 20cm styropianu. Następnie wylewamy na to chudziak, a po ułożeniu rurek robimy drugą wylewkę. Nie ma sensu nic dawać między chudziak a ostateczna wylewkę gdyż odcięciem od gruntu jest 20cm styropianu. Grubość wylewki to nasza akumulacja, która będzie ładowana w nocy i musi wytrzymać przez cały dzień.

 

Cały filozofia domu ma się opierać na aukumulacyjności , dla tego został zmieniony sposób ocieplenia z wewnętrznego na zewnętrzny. Aby wykorzystać akumulacyjność scian z cegieł.

 

Polem do dyskusji jest grubość wylewek, a nie ich rozdzielanie. Mam do dyspozycji ok 20cm, czemu, ponieważ na tej wysokości mam odcięcie ścian fundamentowych bloczkami isomur. Czy mogę zrobić miej? Oczywiście, np 8+8cm.

 

Czegoś nie rozumię;20cm styropianu dajesz na PUR?i jeszcze jedna sprawa-co będziesz kladł na posadzki?skoro tak Ci zaplanowali posadzki,więc wytłumacz mi jak jest rozwiązana sytuacja dylatacj przy ogrzewaniu.jak będą pracowły płyty beton na beton bo wg mnie będzie pękac jak będzie chciało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skróty myślowe mnie kiedyś wykończa. :)

 

W modelu który opisywałem zamieniłem pur na styropian żeby było bardziej obrazowo.

 

Odnośnie chudziaka nie widzę problemu aby go od scian fundamentowych dylatować. Jednak innych dylatacji nie przewiduję dla chudziaka. Poza tym będzie zbrojony siatka metalowa. Nie ma prawa się z nim nic stać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak;ryzykujesz bardzo i moim zdaniem chcesz bardzo postawic na swoim.niektorych rzeczy nie da sie przeskoczyc a wg mnie bedziesz mial popekane plytki na 100%.co do przewodzenia,akumulowania,oddawania ciepla nie chce Ci doradzac sa na tym forum fachowcy.moim zdaniem zbednie bedziesz rozgrzewal 16 czy 20cm betonu a w niektorych miejscach wiecej napewno..beton na ogrzewaniu podlogowym tylko z kruszywem co ograniczy skurcz i dluzej bedzie oddawal cieplo.musisz miec warstwe poslizgowa miedzy betonami.w Twoim przypadku byloby lepiej zamiast chudziaka wylac styrobeton co ograniczy Ci czas wysychania chudziaka i spelni role izolacji dodatkowo.jesli tak bardzo idziesz w opcje rozgrzewania w nocy i oddawania przez dzien ciepla zrob wylewke tylko na kruszywie.proponowalbym spytac sie Twoich projektantow jak sie ma sprawa dylatacji na Twoim ogrzewaniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak;ryzykujesz bardzo i moim zdaniem chcesz bardzo postawic na swoim.niektorych rzeczy nie da sie przeskoczyc a wg mnie bedziesz mial popekane plytki na 100%.co do przewodzenia,akumulowania,oddawania ciepla nie chce Ci doradzac sa na tym forum fachowcy.moim zdaniem zbednie bedziesz rozgrzewal 16 czy 20cm betonu a w niektorych miejscach wiecej napewno..beton na ogrzewaniu podlogowym tylko z kruszywem co ograniczy skurcz i dluzej bedzie oddawal cieplo.musisz miec warstwe poslizgowa miedzy betonami.w Twoim przypadku byloby lepiej zamiast chudziaka wylac styrobeton co ograniczy Ci czas wysychania chudziaka i spelni role izolacji dodatkowo.jesli tak bardzo idziesz w opcje rozgrzewania w nocy i oddawania przez dzien ciepla zrob wylewke tylko na kruszywie.proponowalbym spytac sie Twoich projektantow jak sie ma sprawa dylatacji na Twoim ogrzewaniu

 

 

Teka nie do konca rozumiem twoje obawy - przeciez te betony (nad rurkami z ogrzewania i po dnimi) beda mialy ta sama temp. Jakie wiec slizganie sie ich ma wystapic.

 

Jesli juz to minimalne - podloga pgrzewana max 29 st - a nie ogrzewana w lato ze 20-22 stopnie - przy tak malej delcie co ma pekac?

 

Ja mam na 12 cm wylewki plytki z 1 mm fuga i nic nie peka - bo niby od czego skoro temp. podlogi jest prawie constans. (delta okolo 6 st)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ja także się wypowiem. Co prawda mam wylaną dopiero pierwszą płytę ale zdecydowanie nic nie pęka, z tym że ja porobiłem dylatacje od ścian a w progach drzwi poprzecinałem beton. Każde pomieszczenie ma po prostu swoją płytę. Druga płyta będzie wylana na pierwszą i będzie stanowiła jedną całość. Bez dylatacji istnieje ryzyko, że może coś popękać ale przy zastosowaniu zbrojenia to ryzyko się zminimalizuje, na ile? Zrób i przekonaj się.

Dodam także, że rozciąganie liniowe betonu to wielkości rzędu 3 - 5 mm przy płycie wielkości 25m2, niby mało ale w sensie fizycznym to wartość ogromna. Przy braku dylatacji napór płyty na ścianę (szczególnie narożniki) będzie tak duży, że słabszy musi się poddać a wiadomo, że płyta betonowa to nie narty.

Autorus daj po prostu lepszy beton i zrób dylatacje. Zapomnij o chudziaku, Ty robisz płytę grzejną. Ta płyta ma być mocna jak latający dywan.

Poza tym nie widzę różnicy pomiędzy wylewką na styropianie i poliuretanie.

Należy wytłumaczyć Autorus, że w naszym przypadku nie ma chudziaka, my przeszliśmy od razu do płyty grzejnej i zasady jej tworzenia są zgodne z ogólnymi zasadami dla ogrzewania podłogowego.

P.S Chodziło mi po głowie od ostatniej rozmowy aby przypomnieć Ci o dylatacjach i tak schodziło, że nie miałem kiedy, więc teraz już wiesz.

 

''Ciemność widzę ciemność''

''To normalne po hibernacji''

Edytowane przez Tomek B..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego mi właśnie zabrakło, ze ja nie mam chudziaka tylko od razu płytę grzejna wylana w dwóch warstwach.

 

Odnośnie dylatacji to wytłumaczę to na poniższej fotce.

 

http://www.timtur.com.pl/budowa/fundamenty/105.jpg

 

Pianka dylatacyjna będzie przyklejona między bloczkami isomur ( białymi) a górą wieńca. Wysokość tego odcinka to 20cm. Oczywiście taka dylatacja będzie zrobiona w w okół każdego pomieszczenia.

 

 

A to fotka zimowa :)

 

http://www.timtur.com.pl/budowa/murowanie/173.jpg

Edytowane przez autorus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego mi właśnie zabrakło, ze ja nie mam chudziaka tylko od razu płytę grzejna wylana w dwóch warstwach.

 

Odnośnie dylatacji to wytłumaczę to na poniższej fotce.

 

http://www.timtur.com.pl/budowa/fundamenty/105.jpg

 

Pianka dylatacyjna będzie przyklejona między bloczkami isomur ( białymi) a górą wieńca. Wysokość tego odcinka to 20cm. Oczywiście taka dylatacja będzie zrobiona w w okół każdego pomieszczenia.

 

 

A to fotka zimowa :)

 

http://www.timtur.com.pl/budowa/murowanie/173.jpg

 

tylko te Wasze dwie plyty maja juz inne struktury,inna porowatosc inne naprezenia.poza tym pierwsza plyta bedzie juz "sucha"druga nie.nie ma obaw pekniecia pierwszej plyty na PURze tylko drugiej tym bardziej ze rurki beda lezaly na pierwszej plycie wiec dół drugiej warstwy bedzie mial inne naprezenia niz pierwsza plyta czy gora drugiej.nie wiadomo jak wylewki zareaguja i jak beda przenosic te wszystkie naprezenia.to nie jest takie proste przy ogrzewaniu podlogowym jak Wam sie wydaje.To co projektanci robia na papierze nie zawsze wychodzi w praktyce

 

Poza tym klase "chudziaka"masz B15 a klase drugiej wylewki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teka wyobraź sobie, że te 2 płyty będą miały taka samą temperaturę. Twierdzisz, że dolna będzie ok a dla drugiej wieszczysz katastrofę.

Nie można tego traktować jak dwóch płyt, ponieważ całość to jeden wielki kawał gruzu.

Rozciąganie liniowe będzie jednakowe w każdym kierunku i zależne od temperatury wylewki.

Autorus ale z nas projektanci co? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...