Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Piec firmy reco -moja porażka


helkil

Recommended Posts

Nie dajcie sie państwo zwieść opłacanym moderatorom ,ja chciałbym podzielić sie subiektywnymi uwagami na temat pieca na ekogroszek firmy reco cieszyn.trzy lata temu zamontowałem piec reco 30 kw ,calośc kosztowała ca 20 tyś.uwidł mnie jego nowoczesny wygląd i parametry ,oraz opinia przedstawiciela .niestety bardzo żałuje swojego zakupu ,piec jest wadliwy i wymaga czestych napraw -teraz juz pogwarancyjnych.w pierwszym sezonie grzewczym ślimak połamal się po 2 miesiacach -nowy z nierdzewki 600zł, środek zasobnika po 3 miesiacach zaczal silnie korodować ,zerwane zabezpieczenie rotoru 4 razy ,ostrzergam bardzo kłopotliwa wymiana zawleczki ,drugi sezon to kłopoty z ustawieniem prawidłowego spalania ,padł również chinski sterownik,niestety w tym sezonie węgiel zacząl wsypywac się bezposrednio do dmuchawy przez dziure w kolanie doprowadzajacym .w/g opinii biegłego kolano to winno wytrzymac min. 8-10 lat .o problemie poinformowałem producenta ,ktory zaproponował mi odpltna wymiane kolana za 500zł .moje argumenty ,że kolano było wadliwe od początku nie wzruszyły nawet samego prezesa firmy .dzisiaj przyjechał serwisant i wymienił kolano .boje sie co mnie czeka w tym sezonie .dla zainteresowanych moge przesłać zdjecia usterek -pozdrawiam helkil:(:(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Także posiadam wyżej wymieniony kocioł.

Ze względu na porę dnia nie będę się wyżalał na temat kotła, ale napomknę iż mój ostatni mail do serwisu z dnia 2011-05-16 z godz. 14:05 do tej pory nie doczekał się odpowiedzi, pomimo iż zaznaczyłem iż proszę o potwierdzenie maila.

 

pozdrawiam

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

 

 

Oby nie było iż wysłałem jednego maila i roszczę sobie jakieś pretensje iż nikt z szanownego serwisu mi nie opowiedział.

 

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?65428-Kocioł-MCI-R-ECO-Automat-stało-się-)-FOTKI-Opinnie&p=4493259&viewfull=1#post4493259

 

Po tym moim wpisie, byłem pełen nadziei iż autoryzowany serwis firmy R-ECO w ramach gwarancji nareszcie mnie odwiedzi, niestety serwisu się nie doczekałem.

Natomiast zadzwonił telefon parę minut po godzinie dziesiątej.

Dzwonił serwisant, który miał do mnie przyjechać i tłumaczył się iż będzie dopiero JUTRO.

Pragnę uspokoić przyszłych nabywców kotła R-ECO iż obiecany przyjazd JUTRO doszedł do skutku.

 

Tylko co z tego że po poprawie starych błędów w sterowniku znalazły się NOWE.

 

 

Pozdrawiam serdecznie i życzę przyszłym nabywcom mniej stresów

Andrzej

Edytowane przez Andrzej_M_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u ciebie też jest ten dodatkowy wymiennik na wyjściu?

Pozdrawiam

 

Domyślam się iż masz na myśli taki wymiennik jak zrobił kolega Czp01.

 

Nie, żadnych dodatkowych wymienników nie posiadam, ale spore zmiany zrobiłem w wnętrzu kotła.

O tych usprawnieniach kiedyś napiszę i udokumentuję stosownymi rysunkami i zdjęciami, ale to już na innym forum i po zamontowaniu ciepłomierza.

 

Pozdrawiam

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się iż masz na myśli taki wymiennik jak zrobił kolega Czp01.

 

Nie, żadnych dodatkowych wymienników nie posiadam, ale spore zmiany zrobiłem w wnętrzu kotła.

O tych usprawnieniach kiedyś napiszę i udokumentuję stosownymi rysunkami i zdjęciami, ale to już na innym forum i po zamontowaniu ciepłomierza.

 

Pozdrawiam

Andrzej

 

Cieszę się że zarażam ludzi ;)

O wymienniku wyczytałem z instrukcji kotłów peletowych reco, widocznie problem był z badaniami(sprawnością) dlatego producent sam zdecydował się na montaż dodatkowych wymienników. W swoim tez popracowałem na nad prędkością spalin i różnica temperatur(spalin) z patentem i bez na tej samej mocy to 40C. Ale jakoś przetestowania tego z ciepłomierzem ile w % podniosło to sprawność to nie mogę znaleźć czasu:)

POzdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się że zarażam ludzi ;)

O wymienniku wyczytałem z instrukcji kotłów peletowych reco, widocznie problem był z badaniami(sprawnością) dlatego producent sam zdecydował się na montaż dodatkowych wymienników. ...

 

No to co innego.

 

Widzę iż podglądasz inne rozwiązania. Oby Ci nikt potem nie zarzucił "małpowania" a nawet gorszych rzeczy.

 

Dodatkowy wymiennik producent kotła umieścił nie na wyjściu podgrzewanej wody ale na wejściu. Jest on umiejscowiony pod konstrukcją nośną wymiennika żeliwnego, na wysokości talerza paleniska.

Osobiście uważam iż jest to bardzo dobry pomysł na dodatkowe wykorzystanie energii cieplnej. Wymiana energii cieplnej następuje tu na drodze konwekcji i promieniowania cieplnego. ( kurcze czytam Tych Zawijanów i od razu język mi się zmienił)

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to co innego.

 

Widzę iż podglądasz inne rozwiązania. Oby Ci nikt potem nie zarzucił "małpowania" a nawet gorszych rzeczy.

 

Pozdrowienia

 

ja tam zysków z tego nie czerpie, konkurencją dla nich też żadną nie jestem, więc sobie mogą ... :)

A zawijany, a w szczególności orginał, mimo pewnych niedogodności jest i kopalnią wiedzy i inspiracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej_M sterownik zawsze możesz zmienić na inny, jak Ci obecny źle działa i nerwy tracisz.

 

Wybór jest spory. ...

 

Wiesz moja żona też czasami działa mi na nerwy, ale dalej z nią jestem i raczej nadal z nią będę.

 

Sterownik kotła R-ECO jest, można by to tak ując zarzewiem problemu.

PROBLEMEM jest natomiast autoryzowany serwis i jego usługi świadczone dla użytkowników kotłów R-ECO.

 

 

Kocioł R-ECO jest na pewno kotłem wizualnie ładnym i ma wymiennik żeliwny. I to są chyba najlepsze cechy tego kotła.

 

Ma także ciekawy sterownik, w którym operator (użytkownik - naleciałości po Zawijanie) ma do dyspozycji tylko trzy nastawy; wartość opałową paliwa, wielkość przepływu medium i nastawa wydajności dmuchawy.

I to pięknie działa dopóki mamy odpowiedni opał.

 

Z moim sterownikiem jest ten problem iż mam zamontowany sterownik tzw. drugiej generacji (w nomenklatorze Kotłów R-ECO). Sterownik ten początkowo był montowany tylko w kotłach z palnikiem na pelet, ale przez przypadek dowiedziałem się iż w najbliższej przyszłości będzie montowany także w kotłach z klasyczną retortą.

Kocioł zamówiłem ( i zapłaciłem u lokalnego przedctawiciela) prawdo-podobnie 2009.02.28 (błąd jeden dzień), chociaż zostałem powiadomiony iż trwają testy nowego sterownika i nowy sterownik dostanę dopiero w okolicach kwietnia 2009 roku.

Kocioł został dostarczony z starym sterownikiem i został zamontowany poprzez lokalny serwis przedstawiciela.

Nie monitowałem w sprawie nowego sterownika ani razu, zamontowany został dopiero dnia 2009.11.09 poprzez autoryzowany serwis producenta.

Po pierwszym zapoznaniu się z nowym sterownikiem znalazłem błędy, które zrelacjonowałem w rozmowie telefonicznej z jednym z projektantów sterownika. Potem były następne, aż doszło do tego iż kumulacja tych błędów (niektóre występowały nieregularnie) zaczęła mi przeszkadzać.

 

Ażeby się nie rozpisywać za bardzo, w wielkim skrócie mogę stwierdzić iż od chwili zakupu tj. od dnia 2009.02.28 do dnia dzisiejszego jestem trochę ignorowany przez producenta i jego serwis.

 

Pragnę także zaznaczyć iż moje maile do serwisu nie były typu "coś mi nie działa" tylko każdy z błędów starałem się dokładnie opisać, udokumentować fotograficznie i wysłać w postaci pliku PDF.

Moje maile, w mojej subiektywnej ocenie nie były typu roszczeniowego a raczej informującego o błędach i problemach sterownika i kotła.

Ba, pewna moja sugestia na temat małego błędu, to nawet lepiej została poprawiona niż ja to zasugerowałem.

 

Były wizyty serwisu (programu tego sterownika nie może zaktualizować użytkownik lub lokalny serwis), ale po poprawkach starych błędów pojawiały się nowe. Ostatni z dwóch błędów, które znalazłem to przy niekorzystnym zbiegu okoliczności paru zdarzeń może doprowadzić do jakiegoś nieszczęścia.

 

Podsumowując, Jarecki na razie sterownika nie zmienię tak samo jak na razie nie planuje zmiany mojej małżonki.

Ale dziękuje za ofertę.

 

 

Pozdrawiam

Andrzej

 

 

ps.

Chciałem jeszcze wyjaśnić iż ja po wysłaniu maila do serwisu producenta nie oczekuje aby on mi zaraz przyjechał do kotła.

Ja zawsze oczekiwałem na jakąś odpowiedź, no może dodatkowe pytanie dotyczące poruszanego przeze mnie problemu.

Ale nigdy serwis mnie o nic nie pytał, może dlatego iż przesyłałem wszystko w miarę czytelnie udokumentowane.

Edytowane przez Andrzej_M_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year później...
Zapytam z ciekawości którą wersję programową sterownika do RECO Automat 30 można teraz zdobyć od producenta i jakie nowe błędy posiada? W mojej "nowej" wersji nie poprawili nadal błędów z czasem pomiędzy przedmuchami i samymi przedmuchami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam z ciekawości którą wersję programową sterownika do RECO Automat 30 można teraz zdobyć od producenta i jakie nowe błędy posiada? ,,,,.

Nie wiem jaka wersja oprogramowania jest teraz aktualna i do którego sterownika.

 

Dawniej sterowniki do kotłów RECO były montowane nad drzwiczkami niby "komory spalania", załóżmy, że to były sterowniki "I Generacji".

Obecnie, prawdopodobnie montowane są tylko nowe sterowniki takie jak na aktualnych folderach reklamowych.

Ja mam sterownik "II Generacji". Nie wiem jaka wersja, jak będziesz zainteresowany to podam.

 

Uaktualnienia. To jest porażka nie tylko tej firmy ale filozofii tej firmy w sprawie uaktualnień. (nie mówię o samym serowniku tylko o uaktualnieniach)

Uaktualnień może dokonać tylko serwis producenta (potrzebna jest specjalna przejściówka)

Uaktualnienia - prawie nie istnieją.

Uaktualnienia są płatne. (dojazd serwisu producenta + uaktualnienie)

 

Aktualne błędy w moim sterowniku podałem do wiadomości producenta. Tutaj nie będę ich upubliczniał.

 

A teraz najciekawsze. Mail do serwisu producenta z nowymi zauważonymi błędami wysłałem dnia 2011.01.19 o godz. 10:34 i do tej pory nie dostałem odpowiedzi.

Od dnia 2009.11.09 kiedy wymieniono mi sterownik "I Generacji" na sterownik "II Generacji" czekam na instrukcje obsługi tego sterownika. ( na stronach internetowych producenta kotła także niema instrukcji obsługi do sterownika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 months później...

Witam,

 

może trochę się narażę ale ja również jestem użytkownikiem pieca R-eco i jestem bardzo zadowolony.

 

Posiadam piec R-eco Automat 24 kw na ekogroszek kupiony w 2009.

Jest to jeden z pierwszych piecy na ekogroszke z nowym sterownikiem.

Ze sterownika jest zadowolony.

Na początku miał krytyczny problem gasł na przedmuchu, ale zanim sie wprowadziłem serwis wgrał mi nowszą wersję.

 

Palę teraz czeskim ekogroszkiem z Ledvic i dla tego pieca to żaden problem.

Niektóre piece sąsiadów sobie nie radzę z czeskimi ekogroszkami.

 

Z problemów które szybko rozwiązałem mogę nadmienić korozję w podajniku.

Ale na wylot nie przeszło :)

Pomalowałem podajnik od wewnątrz jakimś dobrym środkiem który dał mi teść (podobno wiąże korozję) i jest ok.

 

W porównaniu z sąsiadami którzy mają inne piece to mam luz piecowy.

Do podajnika wchodzi 200 kg ekogroszku. Średnio co 2 załadunki wyciągam popiół.

 

Także były pewne problemy ale ogólnie z kotła jestem zadowolony.

 

 

Pozdrawiam

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years później...
Ja zakupiłem swój RECO 24 około 2008r. Chyba producent wyciągnął wnioski bo u mnie ślimak od nowości ten sam. Z serwisem tez jest dobry kontakt, tyle że aby przyjechali do centralnej Polski trzeba czekać miesiącami a ceny maja z kosmosu. Sam piec ma trochę niedoróbek ale jak na razie jakoś sobie z nim daję radę. W zasadzie jestem z niego zadowolony choć nie miałem okazji porównać go z produktami konkurencji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months później...
WItam. Ja mam problrm ze sterownikiem, otóż zakupiłem nowy a ten jest chyba do innej mocy kotła. W moim 24KW zapotrzebowanie na moc cieplną wskazywało maksymalnie 24 a w nowym dochodzi di 60. Wiem że jest ukryte menu serwisowe bo sam kiedyś w nie wchodziłem, ale panowie z Reco bardzo niechętnie podejmują temat twierdząc że muszą przyjechać i ustawić albo wysłąć a oni klikną dwa razy i zainkasują ze 200 plus przesyłka. Ale tu chodzi o czas i puki co mam ciepłą wodę..... Może ktoś podpowie jak wejść w menu serwisowe i ustawić moc na 24????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...