zefel 02.07.2011 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2011 Witam. Mam już projekt obudowy kominka - jak na rysunku. Chciałbym "ramkę" wokół drzwiczek wykonać z kawałków płyty granitu (marmuru). Zastanawiam się tylko czy zaokrąglony element obudowy można wykończyć stiukiem? Jak będzie z odpornością na zadrapania, etc? Czym innym można wykończyć tę część obudowy? Pozdrawiam Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 03.07.2011 05:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2011 Witam. Mam już projekt obudowy kominka - jak na rysunku. Chciałbym "ramkę" wokół drzwiczek wykonać z kawałków płyty granitu (marmuru). Zastanawiam się tylko czy zaokrąglony element obudowy można wykończyć stiukiem? Jak będzie z odpornością na zadrapania, etc? Czym innym można wykończyć tę część obudowy? Pozdrawiam Tomek Zadrapania wytrzyma , nawet spore , ale co z temperaturą ?Okolice wkładu ciężko jest dobrze wyizolować . Tam gdzie Ci się nie uda , stiuk może popękać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zefel 03.07.2011 07:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2011 Zadrapania wytrzyma , nawet spore , ale co z temperaturą ?Okolice wkładu ciężko jest dobrze wyizolować . Tam gdzie Ci się nie uda , stiuk może popękać. Dolna część obudowy będzie wykonana z YTONG'a. Tylko, że bloczki będą bezpośrednio przylegać do wkładu. Czy można wykończyć to czymś innym? Cała obudowa z marmuru/granitu odpada ze względu na cenę. Pozdrawiam Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 03.07.2011 07:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2011 (edytowane) Dolna część obudowy będzie wykonana z YTONG'a. Tylko, że bloczki będą bezpośrednio przylegać do wkładu. Czy można wykończyć to czymś innym? Cała obudowa z marmuru/granitu odpada ze względu na cenę. Pozdrawiam Tomek Bloczki nie mogą przylegać do wkładu , bo to "wyrok śmierci" dla wkładu i bloczków . Proponuje cegłę - zwykłą ale dobrej klasy, taka do budowy kominów . Można na wysoki kant , będzie taniej i szybciej . Kleić zwykłym klejem do płytek (najtańszym). Suporeks jest ewentualnie do zastosowania w dużych , przestrzennych,dobrze przewietrzanych obudowach . Nie znaczy to ,że go polecam Między cegłami a wkładem szczelina - zgodnie z załączoną do wkładu instrukcją, lub 5 cm z tyłu i po 3 cm z boków , pod warunkiem odpowiedniego do tych szczelin wlotu od spodu i trochę większych wylotów w górnej części obudowy.Odpowiedni wlot to znaczy taki jak powierzchnia przepływu powietrza przez szczeliny . Dla standardowego wkładu to ca. 300 cm2 dla szczelin bocznych i 350 cm2 dla tylnej. Rozmawiamy o przepływie czystym, bez siatek , kratek itp- ograniczających swobodny przepływ Wykończenie tak jak elewacje domów - stosując jednak tynk mineralny. pomaluj emulsją wodną. Choćby co roku . Zasada : najprostsze ,najtańsze materiały , do których producentowi szkoda było chemii . Nie będą śmierdzieć. Edytowane 3 Lipca 2011 przez Kominki Piotr Batura poprawki cm na cm2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zefel 03.07.2011 07:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2011 Bloczki nie mogą przylegać do wkładu , bo to "wyrok śmierci" dla wkładu i bloczków . Ja to źle napisałem. Z boków i tyłu wkładu będzie duża szczelina. Chodziło mi o to, że bloczki będą dolegać tylko do przedniej części wkładu - ramy wokół drzwi. Wykończenie tak jak elewacje domów - stosując jednak tynk mineralny. pomaluj emulsją wodną. Choćby co roku. Tak chyba zrobie Pozdrawiam Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mki1719508566 03.07.2011 07:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2011 Jak wkład kominkowy będzie zastosowany ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zefel 03.07.2011 07:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2011 (edytowane) Jak wkład kominkowy będzie zastosowany ? Wkład z płaszczem (MAKROTERM Turbokominek II). Pozdrawiam Tomek Edytowane 3 Lipca 2011 przez zefel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 03.07.2011 07:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2011 (edytowane) Ja to źle napisałem. Z boków i tyłu wkładu będzie duża szczelina. Chodziło mi o to, że bloczki będą dolegać tylko do przedniej części wkładu - ramy wokół drzwi. Bloczki nie mogą przylegać do wkładu , bo to "wyrok śmierci" dla wkładu i bloczków . Czyli ja zrozumiałem i tak powinno być W ŻADNYM MIEJSCU. Szczelina wokół ramy wkładu 2-6 mm 4 mm z boków 2 mm z dołu 6 mm z góry Według mnie zupełnie lepiej, wygodniej, szybciej i taniej taką obudowę (garniturek) wykonać z konstrukcyjnych płyt izolacyjnych. Edytowane 3 Lipca 2011 przez bohusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 03.07.2011 08:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2011 Wkład z płaszczem (MAKROTERM Turbokominek II). Pozdrawiam Tomek Trzeba było tak od razu . Ja się produkuję , a tu PW. Jednak podtrzymuję - cegła lepsza od supereksu . Szczeliny o których pisze Bohusz, niezbędne . Płyta dla wprawionego fachowca , to super materiał. Dla amatora majsterkowicza - zbyt wiele niewiadomych, dużo pytań , dużo odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 03.07.2011 09:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2011 (edytowane) Płyta dla wprawionego fachowca , to super materiał. Dla amatora majsterkowicza - zbyt wiele niewiadomych, dużo pytań , dużo odpowiedzi No ale po to jest to forum. Wystarczy napisać... w celu dopytania o detale i szczegóły. Gdyż tylko i wyłącznie detale i szczegóły mają wpływ na całość. Nie mam na myśli kosmetyki wyglądu zewnętrznego bo to tylko to co widzimy, ale myślę o całości jako swoistej budowli. Edytowane 3 Lipca 2011 przez bohusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_12* 03.07.2011 10:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2011 Proponuje cegłę - zwykłą ale dobrej klasy, taka do budowy kominów . Można na wysoki kant , będzie taniej i szybciej . Kleić zwykłym klejem do płytek (najtańszym). A czy mogą być cegły np. rozbiórkowe (palone z gliny) pokryte jakimś "tynkiem" odpornym na temperaturę? Dla standardowego wkładu to ca. 300 cm dla szczelin bocznych i 350 dla tylnej. Czy to są centymetry "bieżące", czy "kwadratowe"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 03.07.2011 10:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2011 Cegły rozbiórkowe od wewnątrz, dobrze wyczyść , z zewnątrztynk jak najbardziej. cm 2 , oczywiście , już poprawiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 05.07.2011 09:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 Cegły rozbiórkowe od wewnątrz, dobrze wyczyść , z zewnątrz tynk jak najbardziej. A do jakich temperatur może dochodzić na zewnątrz przy tego typu obudowach - murowanych z szamotu, cegieł, klinkieru? są to temperatury rzędu 20-30stopni czy raczej pod 70-100? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 05.07.2011 12:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 A do jakich temperatur może dochodzić na zewnątrz przy tego typu obudowach - murowanych z szamotu, cegieł, klinkieru? są to temperatury rzędu 20-30stopni czy raczej pod 70-100? Temperatura na zewnątrz zależy od grubości ścianki i tego jak "hajcujesz". Jak dasz cegłę na płask + płytka (takie masz plany), to będziesz musiał pół dnia ostro opał marnować ,żeby uzyskać 40 st C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 07.07.2011 07:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 Temperatura na zewnątrz zależy od grubości ścianki i tego jak "hajcujesz". Jak dasz cegłę na płask + płytka (takie masz plany), to będziesz musiał pół dnia ostro opał marnować ,żeby uzyskać 40 st Cczyli w zasadzie od zewnątrz nie trzeba kleić na nic specjalnego - zwykły klej na podłogówki starczy, bo za ciepło nie będzie. Pozostaje jeszcze kwestia samego murowania i można zacząć planować. No i oczywiście jeszcze kwestia samego wkładu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.