Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Wykończenie obudowy kominka


zefel

Recommended Posts

Witam.

 

Mam już projekt obudowy kominka - jak na rysunku. Chciałbym "ramkę" wokół drzwiczek wykonać z kawałków płyty granitu (marmuru). Zastanawiam się tylko czy zaokrąglony element obudowy można wykończyć stiukiem? Jak będzie z odpornością na zadrapania, etc? Czym innym można wykończyć tę część obudowy?

 

Pozdrawiam

Tomek

kominek.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Mam już projekt obudowy kominka - jak na rysunku. Chciałbym "ramkę" wokół drzwiczek wykonać z kawałków płyty granitu (marmuru). Zastanawiam się tylko czy zaokrąglony element obudowy można wykończyć stiukiem? Jak będzie z odpornością na zadrapania, etc? Czym innym można wykończyć tę część obudowy?

 

Pozdrawiam

Tomek

 

Zadrapania wytrzyma , nawet spore , ale co z temperaturą ?Okolice wkładu

ciężko jest dobrze wyizolować . Tam gdzie Ci się nie uda , stiuk może popękać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadrapania wytrzyma , nawet spore , ale co z temperaturą ?Okolice wkładu

ciężko jest dobrze wyizolować . Tam gdzie Ci się nie uda , stiuk może popękać.

 

Dolna część obudowy będzie wykonana z YTONG'a. Tylko, że bloczki będą bezpośrednio przylegać do wkładu.

Czy można wykończyć to czymś innym? Cała obudowa z marmuru/granitu odpada ze względu na cenę.

 

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolna część obudowy będzie wykonana z YTONG'a. Tylko, że bloczki będą bezpośrednio przylegać do wkładu.

Czy można wykończyć to czymś innym? Cała obudowa z marmuru/granitu odpada ze względu na cenę.

 

Pozdrawiam

Tomek

 

 

 

Bloczki nie mogą przylegać do wkładu , bo to "wyrok śmierci"

dla wkładu i bloczków . Proponuje cegłę - zwykłą ale dobrej klasy,

taka do budowy kominów . Można na wysoki kant , będzie taniej

i szybciej . Kleić zwykłym klejem do płytek (najtańszym). Suporeks

jest ewentualnie do zastosowania w dużych , przestrzennych,dobrze

przewietrzanych obudowach . Nie znaczy to ,że go polecam :)

 

Między cegłami a wkładem szczelina - zgodnie z załączoną do wkładu instrukcją, lub 5 cm z tyłu i po 3 cm z boków , pod warunkiem odpowiedniego

do tych szczelin wlotu od spodu i trochę większych wylotów w górnej

części obudowy.Odpowiedni wlot to znaczy taki jak powierzchnia przepływu

powietrza przez szczeliny . Dla standardowego wkładu to ca. 300 cm2

dla szczelin bocznych i 350 cm2 dla tylnej. Rozmawiamy o przepływie czystym,

bez siatek , kratek itp- ograniczających swobodny przepływ

 

Wykończenie tak jak elewacje domów - stosując jednak tynk mineralny.

pomaluj emulsją wodną. Choćby co roku .

 

Zasada : najprostsze ,najtańsze materiały , do których producentowi

szkoda było chemii . Nie będą śmierdzieć.

Edytowane przez Kominki Piotr Batura
poprawki cm na cm2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bloczki nie mogą przylegać do wkładu , bo to "wyrok śmierci"

dla wkładu i bloczków .

 

Ja to źle napisałem. Z boków i tyłu wkładu będzie duża szczelina. Chodziło mi o to, że bloczki będą dolegać tylko do przedniej części wkładu - ramy wokół drzwi.

 

Wykończenie tak jak elewacje domów - stosując jednak tynk mineralny.

pomaluj emulsją wodną. Choćby co roku.

 

Tak chyba zrobie :)

 

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja to źle napisałem. Z boków i tyłu wkładu będzie duża szczelina. Chodziło mi

o to, że bloczki będą dolegać tylko do przedniej części wkładu - ramy wokół

drzwi.

 

 

Bloczki nie mogą przylegać do wkładu , bo to "wyrok śmierci"

dla wkładu i

bloczków .

 

Czyli ja zrozumiałem i tak powinno być

W ŻADNYM MIEJSCU.

Szczelina wokół ramy wkładu 2-6 mm

4 mm z boków

2 mm z dołu

6 mm z góry

 

Według mnie zupełnie lepiej, wygodniej, szybciej i taniej taką obudowę (garniturek) wykonać z konstrukcyjnych płyt izolacyjnych.

Edytowane przez bohusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkład z płaszczem (MAKROTERM Turbokominek II).

 

Pozdrawiam

Tomek

 

Trzeba było tak od razu :D. Ja się produkuję , a tu PW.

 

Jednak podtrzymuję - cegła lepsza od supereksu .

Szczeliny o których pisze Bohusz, niezbędne .

 

Płyta dla wprawionego fachowca , to super materiał.

Dla amatora majsterkowicza - zbyt wiele niewiadomych, dużo

pytań , dużo odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Płyta dla wprawionego fachowca , to super materiał.

Dla amatora

majsterkowicza - zbyt wiele niewiadomych, dużo

pytań , dużo odpowiedzi

 

No ale po to jest to forum. Wystarczy napisać... w celu dopytania o detale i szczegóły. Gdyż tylko i wyłącznie detale i szczegóły mają wpływ na całość.

Nie mam na myśli kosmetyki wyglądu zewnętrznego bo to tylko to co widzimy, ale myślę o całości jako swoistej budowli.

Edytowane przez bohusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Konto usunięte_12*
Proponuje cegłę - zwykłą ale dobrej klasy,

taka do budowy kominów . Można na wysoki kant , będzie taniej

i szybciej . Kleić zwykłym klejem do płytek (najtańszym).

A czy mogą być cegły np. rozbiórkowe (palone z gliny) pokryte jakimś "tynkiem" odpornym na temperaturę?

Dla standardowego wkładu to ca. 300 cm

dla szczelin bocznych i 350 dla tylnej.

 

Czy to są centymetry "bieżące", czy "kwadratowe"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do jakich temperatur może dochodzić na zewnątrz przy tego typu obudowach - murowanych z szamotu, cegieł, klinkieru?

są to temperatury rzędu 20-30stopni czy raczej pod 70-100?

 

 

Temperatura na zewnątrz zależy od grubości ścianki i tego

jak "hajcujesz". Jak dasz cegłę na płask + płytka (takie masz plany),

to będziesz musiał pół dnia ostro opał marnować ,żeby uzyskać

40 st C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura na zewnątrz zależy od grubości ścianki i tego jak "hajcujesz". Jak dasz cegłę na płask + płytka (takie masz plany), to będziesz musiał pół dnia ostro opał marnować ,żeby uzyskać 40 st C
czyli w zasadzie od zewnątrz nie trzeba kleić na nic specjalnego - zwykły klej na podłogówki starczy, bo za ciepło nie będzie.

Pozostaje jeszcze kwestia samego murowania i można zacząć planować.

 

No i oczywiście jeszcze kwestia samego wkładu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...