Tofik482 17.10.2012 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2012 31 m3 zamówione. Jutro koło południa ma dojechać. Aż ciekawy jestem jak będzie się z tym pracowało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jkr80 21.10.2012 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2012 Witam Z moich doświadczeń wynika, że: 1 Proporcje 125l perlitu 100 (mąka) / 25kg gipsu na 12,5 kg cementu I są wystarczajace - warstwa po związaniu jest bardzo mocna. Należy tylko długo ok 2-3 tyg czekac az dobrze zwiąże. 2 Na pęknięcia ma wpływ sposób polewania - polewać należy niewielkie powierzchnie (2-3 m2) tak aby jak widzimy, że pęka natychmiast polać wodą. Opcja shower jest bardzo wygodna - ale MUSI POSIADAC ODPOWIEDNI WYDATEK inaczej idzie się zapłakać. Ja np pistolet ustawiałem między shower a coś tam i dzięki temu wydatek był większy. oczywiście na początku tylko shower. 3 Zastanawia mnie to, że po 5 tyg (tyle upłynęło od wykonania pierwszej posadzki - obecność wody powinna byc już znikoma...) jak położę rękę na perlitowej wylewce czuję chłód. Martwi mnie to. czy moglibyście dać znać jak jest u was? Przypomnę tylko, że ja perlit mieszałem na całej grubości warstwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qubic 25.10.2012 11:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2012 zgadza się wilgoć bardzo wolno puszcza,też mieszałem na całej grubości.nie martwię się ponieważ odkopywałem rurę i na spodzie wszystko jest suchutkie więc spełnia wymagania bardzo dobrze ,z czasem wyschnie bardziej i będzie ok poniżej filmik z wylewek na kablach grzewczych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Justyna P 25.10.2012 18:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2012 My walczymy z perlitem 3 tydzień - znaczy mój mąż W sumie w trakcie pojawiało się wiele problemików łącznie z faktem, że brakło perlitu. Więc może ktoś napisze dokładnie jak wyliczyć zapotrzebowanie na określoną powierzchnie. Nam zabrakło ok 80 worków a i tak liczyliśmy to z zapasem. Z tego co mąż mówił po wymieszaniu perlitu z gipsem znacząco zmniejszyła się objętość. My przeszliśmy akcje z domawianiem pertlitu a raczej wyprawą po pertlit do bełchatowa. Generalnie Adam bardzo "namieszał" na forum z pertlitem i widzę, że coraz więcej osób w Polsce wybiera tę metodę. Adamie zatem osobiście muszę podziękować za nowinki, z których skorzystaliśmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qubic 25.10.2012 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2012 zamawiałem tyle m3 perlitu ile wyliczyłem z grubości warstwy.u mnie było to 25cm na 70m2,czyli pomnożyłem 0,25 x 70=17,5m3.zamówiłem 18m3. na 1m3 wchodzi 8 worków 125litrowych więc przywieżli 144 worki. zostało mi 6 worków z całej operacji.worków gipsu zużyłem 38 po 25kg,98 po 15kg,61 po 30kg i wynikało to z braku gipsu budowlanego w marketach.gipsu zostało mi 5 worków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jwak 28.10.2012 10:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2012 info dla tych, którzy planują zakup takiego perlitu od producenta: na busa blaszaka takiego trochę większego wchodzi paręnaście metrów sześciennych. Na kontener maxi (też do 3,5 tony) około 16-17m3 za transport takim autem powinniście się zmieścić w 2zł za kilometr brutto. no i szukać przewoźników którzy nie policzą za kurs w dwie strony plumbum Co polecisz tym którzy muszą kupić te 20m3 ? - dwa kursy ? Taniej będzie większym autem lub mniejszym lecz z dużą przyczepą. Jeśli niska cena za km, to liczą w obie strony. Sprzedawałem kontener budowlany typu izoterma, koleś nagrał transport hds płatny w jedną stronę, był tylko jeden warunek, musi znaleźć się chętny do zapłacenia powrotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Crisiano 28.10.2012 12:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2012 podsumowanie kosztów ocieplenia podłogi 25cm na 70m2: perlit 18m3-(144 worki 125 litrowe)-2700zł transport-1200zł gips budowlany,transport-2500zł mieszadła,pojemniki,maski,gogle,zraszacz,wąż-350zł fachowcy-500zł A nie lepiej 44 cm styro (podloga 0,31)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qubic 28.10.2012 16:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2012 nie wiem jak zwykłe styro przy takiej grubości zachowa się na ugięcie,poza tym było wcześniej o wadach styro pod podłogą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Justyna P 30.10.2012 07:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2012 Nam zostało 21 worków perlitu. Jakby komuś się przydało to do odbioru w Rudzie Śląskiej Tak mężuś liczył liczył - jak już wspominałam wcześniej, że nam zostało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Librarian 06.11.2012 09:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 Dzień dobry! Z wielką uwagą przeczytałem cały wątek, bo zapewne jak znakomita większość tu obecnych myślę o izolacji podłogi styropianem. Przemówił do mnie szczególnie wynik eksperymentu zaproponowanego przez adama_mk i w związku z nim mam następujące pytanie: zwyczajowo styropianową izolację podłogi wykonuje się coraz częściej nie w jednej, a w kilku warstwach (co znakomicie przeciwdziała klawiszowaniu pojedynczych płyt styropianu na nierównościach chudziaka oraz pozwala na ukrycie i dodatkową izolację rur doprowadzających gorącą wodę do grzejników) - i teraz: czy nie myli mnie intuicja, która każe mi traktować każdą pojedynczą płytę jako osobny zbiornik wilgocią tylko czekający na warunki sprzyjające jej uwolnieniu? Pytam, bo o ile wizja warstwy wilgoci w dolnej części pojedynczej warstwy izolacji wydaje mi się jeszcze znośna, o tyle taka wilgoć w dole każdej warstwy izolacji (np. w przypadku warstw 10cm+5cm+5cm) brzmi coraz bardziej niepokojąco. Czy moje założenia są słuszne, czy może warstwy izolacji pod naciskiem wylewki przepracowują zawartą w nich wilgoć inaczej, podobnie do jednolitej płyty styropianu? Pozdrawiam! P.S. Wątek jest bardzo rozległy, więc z góry przepraszam, jeśli moje pytanie dotyczy kwestii, która być może jest opisana a jedynie umknęła mi w czasie lektury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jwak 09.11.2012 22:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2012 Dzień dobry! Z wielką uwagą przeczytałem cały wątek, bo zapewne jak znakomita większość tu obecnych myślę o izolacji podłogi styropianem. Przemówił do mnie szczególnie wynik eksperymentu zaproponowanego przez adama_mk i w związku z nim mam następujące pytanie: zwyczajowo styropianową izolację podłogi wykonuje się coraz częściej nie w jednej, a w kilku warstwach (co znakomicie przeciwdziała klawiszowaniu pojedynczych płyt styropianu na nierównościach chudziaka oraz pozwala na ukrycie i dodatkową izolację rur doprowadzających gorącą wodę do grzejników) - i teraz: czy nie myli mnie intuicja, która każe mi traktować każdą pojedynczą płytę jako osobny zbiornik wilgocią tylko czekający na warunki sprzyjające jej uwolnieniu? Pytam, bo o ile wizja warstwy wilgoci w dolnej części pojedynczej warstwy izolacji wydaje mi się jeszcze znośna, o tyle taka wilgoć w dole każdej warstwy izolacji (np. w przypadku warstw 10cm+5cm+5cm) brzmi coraz bardziej niepokojąco. Czy moje założenia są słuszne, czy może warstwy izolacji pod naciskiem wylewki przepracowują zawartą w nich wilgoć inaczej, podobnie do jednolitej płyty styropianu? Pozdrawiam! P.S. Wątek jest bardzo rozległy, więc z góry przepraszam, jeśli moje pytanie dotyczy kwestii, która być może jest opisana a jedynie umknęła mi w czasie lektury. Witam Sądzę, że na to pytanie może Ci tylko odpowiedzieć adam mk. Ja u siebie zrobiłem perlit. Nie było łatwo ale... Zobaczę po kilku sezonach grzewczych, czy było warto. Pozdrawiam jwak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 09.11.2012 23:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2012 Co myślicie o tym, żeby warstwę samego perlitu spsikać pianką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qubic 10.11.2012 08:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 Co myślicie o tym, żeby warstwę samego perlitu spsikać pianką? ale gips jest potrzebny do wiązania wilgoci a tutaj go nie ma .a sama pianka na górze nie będzie zbyt wytrzymała żeby można było spokojnie wejść i zrobić wylewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Librarian 10.11.2012 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 Co myślicie o tym, żeby warstwę samego perlitu spsikać pianką? O jaka piankę chodzi? Całkiem niedawno miałem okazję spacerować po keramzycie potraktowanym z wierzchu szprycą cementową i był bardzo stabilny. qbic wspomina, że problemem może być brak gipsu wiążącego wilgoć, ale gdyby tak: 1. 2-3 centymetrowa warstwa perlitu z gipsem potraktowana wodą (mniej pylenia, mniej mieszania, szybsze wysychanie) 2. na tym warstwa suchego perlitu zestalona od góry szprycą cementową Tak sobie gdybam cokolwiek zafascynowany perlitem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kedod 10.11.2012 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 A ja poproszę o kontakt do tego kogoś kto robił keramzyt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Crisiano 11.11.2012 12:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2012 (edytowane) Uff, przeczytałem wszystko.... Słowa uznania dla pomysłodawcy tego rozwiązania.Zrozumiałem teraz jaka jest wyższość perlitu nad styropianem, jak przygotować i wykonać taka podłogę. Najbardziej jednak przemawia do mnie jego sypkość i łatwe otulenie rur w podłodze. Niestety nie znalazłem konkretnych i realnych informacji a jedynie hasła odnośnie zawilgocenia styropianu oraz jego ugięcia.Mam w projekcie 15 cm styro. Chudziak jeszcze nie wylany więc chyba mogę go obniżyć aby mieć grubszą warstwę ocieplenia. Muszę zapytać się kierownika. Jeśli dam 15 cm perlitu (z gipsem itd) to jego współczynnik przewodzenia (>0,4) będzie gorszy od styropianu do podłogi 0,31-0,36. Styropian z czasem zacznie tracić swoje właściwości ale perlit z gipsem też. Poza tym nikt nie podał jaki jest realny współczynnik przewodzenia perlitu w technologi podanej przez Adama. Czy badał też już ktoś ile zawilgocenia będzie styropianie i ile ugięcia. Nie widzę żadnych postów z problemem ściśliwości dobrej jakości styropianu. Jeśli problemem jest tylko wilgoć zawarta w powietrzu w momencie układania to wystarczy zastosować się do rad Tomka B. Dodatkowo jeśli montaż ogrzewania podłogowego będzie taki jak przy zastosowaniu perlitu (opaskami do siatki) to problem wilgoci jest praktycznie wyeliminowany. Przy moich 145m2 podłogi o grubości ocieplenia 15cm wyliczyłem: opcja 121,75m3 perlitu, czyli 174 worki po ok. 22zł za worek =3828zł174 worki gipsu budowlanego po 11 zł za worek = 1914złrazem 5742zł opcja 2styropian platinum podłoga (0,31) 21,75m3 po 239zł=5198zł opcja3styropian hydro (0,36) 21,75m3 po 290zł=6307zł Więc koszty podobne. Styropian położą mi wszyscy fachowcy a z perlitem będę mieć kłopot. Ja niestety nie mam czasu na wykonanie. Martwię się tylko, że przy tak cienkim ociepleniu 15cm, stosując perlit z gipsem pogorszę sobie izolacyjność w stosunku do tego jaki mogę max uzyskać przy zastosowaniu styropianu. Nie mogę teraz znaleźć albo tylko mi się wydawało, że ten perlit (EPS150) z gipsem wg receptury Adama posiada współczynnik przewodzenia ciepła ok. 0,040. Czy może ktoś to potwierdzić? Edytowane 12 Listopada 2012 przez Crisiano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kasia_2401 04.12.2012 17:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 Witam, po lekturze 66 stron i dwóch dniach przemyśleń nad zastosowaniem perlitu jako ocieplenia podłogi na gruncie mojego domku mam jeszcze kilka dylematów. Stan obecny jest taki [ATTACH=CONFIG]152368[/ATTACH] dziura o głębokości 55 cm od zera budynku do zagospodarowania Z założenia miał być tam styropian, ale obecnie już sama nie wiem. Z pewnością zastosuje papę termozgrzewalną na welonie poliestrowym bezpośrednio na chudziaka o grubości 10-15 cm B-20. Nie będę ją przyklejać do podłoża, jedynie zgrzewać zakłady. I teraz mam pierwszy problem - aby nie narażać papy na zbędne łamania jej na ściankach działowych przy wywijaniu, czy nie lepiej zrobić wanny z papy od ściany fundamentowej do ściany fundamentowej i dopiero później wymurować ściany działowe? Ostatecznie mogę jeszcze zabezpieczyć ściany działowe dodatkową wanną z folii budowlanej, ale to już w poszczególnych pomieszczeniach. Otrzymam wówczas coś w tym stylu Po folii perlit z gipsem i ogrzewanie wodne podłogowe. Z wstępnych wyliczeń otrzymałam: - perlit 80 m3 ok. 15700 - gips 640 worków po 20 kg - 7200 RAZEM 22900 Myślę, że nie jest najgorzej. Ocieplenie styropianem wychodzi podobnie. Co myślicie o moim pomyśle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 04.12.2012 18:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 [ATTACH=CONFIG]152383[/ATTACH] Na pewno tak jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kasia_2401 04.12.2012 18:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 Nie, obecnie jest tak zdjęcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 04.12.2012 18:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 Nie, obecnie jest tak [ATTACH=CONFIG]152392[/ATTACH] zdjęcie [ATTACH=CONFIG]152394[/ATTACH] ok czyli tak: http://www.inzynierbudownictwa.pl/images/magda/ib_06_11/izol2.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.