Tomek B.. 11.07.2011 11:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 Na ocieplenie z perlitu trzeba położyć folię do ogrzewania podłogowego, lub gotowe płyty do podłogówki, inaczej wylewka pływająca przyklei się do warstwy ocieplenia z perlitu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 11.07.2011 11:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 witam nie zauważyłem by było wcześniej - perlit można także kupić w firmie CERTECH (http://certech.com.pl) - jak kupowałem do zasypywania "pierwszej warstwy", mieli najtaniej, ponadto uzyskałem dużo interesujących informacji. Mam także pytanie, jaka jest wydajność owej mieszanki perlitu z gipsem? Czy jeśli z obliczeń, wyjdzie mi, że potrzebuję np 30m3 izolacji, to mam się zaopatrzyć w 15m3 perlitu, 15m3 gipsu? Czy też np, podczas mieszania, z powodu różnic w granulacji objętość się zmniejszy? Lub przy zraszaniu wodą nie opada nieco poziom? Adam wyraźnie napisał 10/1 Więc teoretycznie gdyby wszystko miało ten sam granulat wyszłoby +_ 27m3 perlitu i 3m3 gipsu. W przybliżeniu oczywiście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek- 11.07.2011 13:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 Adam wyraźnie napisał 10/1 Więc teoretycznie gdyby wszystko miało ten sam granulat wyszłoby +_ 27m3 perlitu i 3m3 gipsu. W przybliżeniu oczywiście. Kurcze, przejrzałem wątek i nie widziałem by Adam tak pisał. Podałbyś gdzie to znaleźć, bo chciałbym jeszcze raz przeczytać ze zrozumieniem. Ja odnośnie proporcji, to dostrzegłem tylko "worek" perlitu i "worek" gipsu:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 11.07.2011 13:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 Oj kolego chyba jednak to mnie skleroza dopadła. Faktycznie wychodzi ze po połowie. Może się jeszcze Adam wypowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
farmi 11.07.2011 13:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 tak to szło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 11.07.2011 14:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 Nie miałem doczynienia z pur ale sie tak zastanawiam, po co zalewać podłogówkę pur? Wydaje mi sie ze to ocieplenie. Myślałem ze powinno sie położyć folię , potem podłogówkę i to zalać betonem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek B.. 11.07.2011 16:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 (edytowane) Do tego izolacja przeciwwilgociowa powinna być pod pianą pur. Rurki pex z kolei powinny znajdować się w centrum płyty grzejnej.Nie rozumię także pozostawionej przestrzeni bez ocieplenia, to pewnie pod kominek, ale dlaczego bez ocieplenia, tym bardziej, że piana pur może przyjmować bardzo duże obciążenia. Ta pozostawiona przestrzeń to po prostu mostek termiczny. Sposób ocieplenia dobry i kosztowny ale bardzo niedopracowany w szczegółach. Edytowane 11 Lipca 2011 przez Tomek B.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 11.07.2011 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 Jak piszę wołami i drukowanymi - pretensje! Jak skracam myśl - brednie! Co mam wybrać? Worek - DEFINICJA!!! Pojemnik wykonany z wiotkiego materiału o wielkości odpowiedniej dla workowanych substancji. Taki, który pusty da się ławo przenosić, magazynować i użyć. Taki co nie zabiera (pusty) zbyt wiele miejsca. (składanie worków, zwijanie, rolowanie... PRZYKŁAD: Worki na śmieci! Występują w wielkości od 20 do 200 litrów, ale bywają też mniejsze i większe! ODPOWIEDNIA WIELKOŚĆ WORKA Taka wielkość, gdzie po napełnieniu substancją workowaną, waga worka nie przekracza 30kg. Bo? BO TYLE WOLNO CHŁOPU SPORADYCZNIE PODNOSIĆ W PRACY!!! Inaczej - robota na kilku jednocześnie! Do noszenia ciągłego dla chłopa - 25kg Dla baby - do 20kg TAKIE są wszelkie materiały budowlane!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Inaczej byłby to kryminał dla parszywca/wyzyskiwacza/poganiacza niewolników/INWESTORA! Pisałem worek na worek. Perlit - 125 litrów na worek. Gips 20 do 25kg na worek. Jeden worek jest jak 10 sztuk tego drugiego... (domyślcie się który jaki!) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jozek131 11.07.2011 19:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 (edytowane) Piany PUR nie potrzeba dodatkowo izolować bo ona ma właściwości hydro izolacji i termo izolacji , 10 cm piany PUR zastępuje około 18 cm styropianu Przewodnictwo cieplne piany poliuretanowej o gęstości 35 kg/m3 w porównaniu do wełny mineralnej i styropianu liczone wg PN-EN ISO 6946. Współczynnik przewodnictwa cieplnego λ = 0,020-0,023 W/mK (λ = współczynnik przewodnictwa cieplnego, wartość przeliczeniowa). Edytowane 11 Lipca 2011 przez jozek131 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jan_z_wolna 11.07.2011 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 Dzięki Adam. Właśnie stąd to wapno, żeby i wilgoć zmniejszyć i grzybka odciąć. Na perlit już za późno. Styro nie oddam, wyżej posadzki nie podniosę bo drzwi tarasu i wejściowe . Ale zjawisko dla mnie chyba jedno z najciekawszych do tej pory na budowie. I w dupę banalne. Dziś jak sprawdzałem pod płytami (po24h) to suchość była nieporównywalna do wilgoci, która panowała wcześniej. Więc co nieco to wapno daje. Ale jak bym robił 2 raz pomyślałbym nad tym perlitem baaaardzo poważnie. Szkoda, że nie trafiłem na takie pomysły z 2 miechy temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 11.07.2011 19:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 Czyli takiej zupełnej sklerozy nie doświadczyłem. "Jeden worek jest jak 10 sztuk tego drugiego...(domyślcie się który jaki!)" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 11.07.2011 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 Chudziak - czyli na huj to komu... Piszę tak, licząc, że dotrze do świadomości...Dom się POSADAWIA.Robi się to (no, powinno się robić!) zgodnie ze sztuką!Tak, żeby stał 100 lat i nie miał ochoty pękać, zsuwać się czy rozpełzać po okolicy.DLATEGO trzeba solidnie ZAKOTWIĆ dom. Robi się to budując fundament.Fundament stawia się na CALIŹNIE nośnej. Takiej ziemi, której ŻADNĄ ŁOPATĄ NIKT NIE DOTKNĄŁ OD TRZECIORZĘDU!!!Do tego w naszym klimacie - tak, aby stopa fundamentu była poniżej punktu przemarzania gruntu. Ale takich miejsc prawie już nie ma albo są droższe od domów, jakie budujecie...Są grunty słabonośne, podmokłe, nasypowe....Na nich też DA SIĘ dobrze budować.Wtedy zwykle stosowało się (ZE WZGLĘDÓW KONSTRUKCYJNO-MECHNICZNYCH) płytę fundamentową... Teraz stosuje się ją ze względów termoizolacyjności na wszelkich gruntach i przy jej NORMALNYCH zaletach (mechanicznych). Żyjemy w hydrosferze. Woda jest wszędzie. Czasem nawet za dużo.TRZEBA więc starannie odciąć dom od tej wody gruntowej/opadowej/roztopowej i uniemożliwić jej penetrację kapilarną ścian/podłóg/piwnic itp.DLATEGO wkłada się papę (folie) pod ściany parteru a na fundament.A co z podłogą?Ma być trwała w czasie i mocna (nie uginać się i nie osiadać) i oczywiście - sucha!Pomiędzy ściany fundamentowe, często dość wysokie, wsypujemy więc.... TO CO DO ŁBA WPADNIE!!!Glinę, glebę jak leci, pospółkę (jak kto bardziej kumaty) lub piach (jak burżuj).Zagęszczamy to tak, jak umiemy. (zwykle na odpierdol i niestarannie).Stosowanie piasków żwirowych i żwirów (co powszechnie praktykowały wcześniejsze pokolenia) często jest bez sensu, jak się na bagnie buduje.I TAK WODA PODLEZIE!!Nawet łatwiej będzie miała...A że bardzo trudno robi się szczelną "wannę przeciwwodną" za psi grosz "w powietrzu" to trzeba by jej dać solidne podparcie.DLATEGO utwardza się to, co w fundament się wrzuciło tworząc podstawę dla tej wspomnianej wanny (papowo-bitumicznej) wylewając tam warstwę słabego betonu - CHUDZIAKA.A że to chudziak (beton że pożal się Boże) to jak nie zagęścili pod niego należycie - osiada sobie radośnie i podłogi pękają...poziomy się rozłażą i "wanna" zaczyna mieć dziury!Stosuje się też różne "wspomagacze" choćby w postaci drenażu opaskowego, jeżeli JEST GDZIE odprowadzić grawitacyjnie wodę z takiego odsączu.A jak nie ma gdzie?Zostaje pompka i płacenie!!! (więc czasem - po co?)Żeby coś zrobić dobrze to wypada wiedzieć CO się robi i PO CO. Tyle o chudziaku. O poziomie wody podtrawnikowej....We wrześniu są najniżej.W marcu-kwietniu najwyżej (bo i opadowe i roztopowe naraz). Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
farmi 11.07.2011 20:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 Do tego izolacja przeciwwilgociowa powinna być pod pianą pur. Rurki pex z kolei powinny znajdować się w centrum płyty grzejnej. Nie rozumię także pozostawionej przestrzeni bez ocieplenia, to pewnie pod kominek, ale dlaczego bez ocieplenia, tym bardziej, że piana pur może przyjmować bardzo duże obciążenia. Ta pozostawiona przestrzeń to po prostu mostek termiczny. Sposób ocieplenia dobry i kosztowny ale bardzo niedopracowany w szczegółach. pod twardą pianę nie daje się żadnej izolacji - jest zamkniętokomórkowa i nienasiąkliwa- co do przestrzeni to faktycznie jest przeznaczona pod kominek i choć piana może przenieść b. duże obciążenia to łatwiej będzie ustawić cały kominek ze stelażem na podbetonie a potem nic nie stoi na przeszkodzie doizolować....np styrodurem co masz na myśli pod pojęciem niedopracowany w szczegółach?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 11.07.2011 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 Aga i KrzysiuTomek B.. Nie wiem, skąd czerpiecie wiedzę o ogrzewaniu podłogowym...Z magla, gdzie jedna baba drugiej babie powiedziała, że najlepiej jest.... i nigdy nie należy....??? CO TO JEST folia do ogrzewania podłogowego?CZEMU nie wolno na siatce tych rurek układać? WIECIE CO TO JEST OGRZEWANIE PODŁOGOWE WODNE?!!!CO budujecie?CZEMU? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 11.07.2011 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 Adamie dziękuję za twoją wiedzę Zastanawiałem się nad perlitem do ocieplenia podłogi na gruncie tylko nie wiedziałem jak to gryźć. Fajne rozwiązanie. Kupie jutro perlit/gips i zrobię sobie próbkę 1m2. Ciekawy jestem jak to wygląda na żywo:) A co do ogrzewania podłogowego wodnego. To na na ten perlit folia + rurki na spinkach czy jakieś inne rozwiązanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek- 11.07.2011 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 Jak piszę wołami i drukowanymi - pretensje! Pisałem worek na worek. Perlit - 125 litrów na worek. Gips 20 do 25kg na worek. Jeden worek jest jak 10 sztuk tego drugiego... (domyślcie się który jaki!) Adam M. Wiedziałem Autorus, że Adam będzie Cię faworyzował... choćby za to, że budujesz dom "inny" niż wszyscy:D (oczywiście żart i niech nie będzie powodem do dysputy); chociaż też nie wyjdzie 1:10, bo to zależy, czy porównywać wagę czy objętość itp:) Szkoda czasu na głupie i zaśmiecające dywagacje, jak już wiadomo o co chodzi. Co do proporcji, to szanujemy Adam Twoją cierpliwość (tu na forum jak i u Ciebie w Twierdzy:-), natomiast teraz jest jaśniej, bo być może niektórzy snuliby domysły, czy właściwy worek pojemnościowo kupują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 11.07.2011 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 no dziś dzwoniłem do bełchatowa-są skorzy do rabatów, niestety facet twierdził że ten perlit ciągnie wilgoć jak inne materiały.i coś pierniczył omieszaniu z cementem/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 11.07.2011 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 Zdaje się, że autorus robi nas i siebie w jajo, no prawie, bo w półjajo... Dobrze by było, aby robił to dobrze... Lubię ciekawe wyzwania... To rozwija. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 11.07.2011 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 malux20 Gadałeś z technologiem czy z marketingowcem? Często obaj nie wiedzą co można z tego zrobić... Oni to tylko produkują i sprzedają... Stosujemy - my! (jak wiemy jak) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek B.. 11.07.2011 21:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 (edytowane) Piany PUR nie potrzeba dodatkowo izolować bo ona ma właściwości hydro izolacji i termo izolacji , 10 cm piany PUR zastępuje około 18 cm styropianu Przewodnictwo cieplne piany poliuretanowej o gęstości 35 kg/m3 w porównaniu do wełny mineralnej i styropianu liczone wg PN-EN ISO 6946. Współczynnik przewodnictwa cieplnego λ = 0,020-0,023 W/mK (λ = współczynnik przewodnictwa cieplnego, wartość przeliczeniowa). Piana poliuretanowa chłonie wilgoć, nawet ta zamkniętokomórkowa. Dlatego powinna być ta wanna. Edytowane 11 Lipca 2011 przez Tomek B.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.