HenoK 18.07.2011 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2011 Widzę tu samych fanatyków perlitu. Nawet komuś się wymsknęło, że przyczyną zawilgocenia izolacji pod wylewką jest styropian. Nie wciskajcie ludiom kitu styropian może nasiąknąć wodą ale jej nie podciąga. Więc co z tego jeśli jeden centymetr od spodu mojego styropianu jest wilgotny jak reszta sucha. Przy 20 cm ten 1 cm nie ma żadnego znaczenia. Pisałem i tym wcześniej w tym wątku: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?182626-Najlepsze-ocieplenie-pod%C5%82ogi-na-gruncie&p=4805362&viewfull=1#post4805362 http://forum.muratordom.pl/showthread.php?182626-Najlepsze-ocieplenie-pod%C5%82ogi-na-gruncie&p=4805493&viewfull=1#post4805493 W skrócie - na tym 1cm wody na gruncie może się nie skończyć (oczywiście nie od razu, ale np. po 20 latach użytkowania domu), jeżeli nie ograniczy się ilości pary wodnej, która może przenikać przez posadzkę i kondensować się pod styropianem, albo gromadzącej się tam wody nie odprowadzi. Ponieważ skuteczne ograniczenie dyfuzji pary wodnej może być bardzo trudne do wykonania, bardzie skuteczne będzie usuniecie wody spod styropianu. W postach, do których linki podałem opisałem sposoby rozwiązania tego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 18.07.2011 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2011 Styropian to przede wszystkim powietrze, które jest zamknięte w jego porach. Kiedy ocieplamy podłogę w temp. otoczenia wyższej od temp. podłogi dochodzi do kondensacji pary wodnej zawartej w powietrzu, zostaje to wszystko na zawsze na izolacji przeciwwilgociowej (folia, papa). W przypadku uruchomienia płyty grzejnej w okresie grzewczym zaczyna się kradzież ciepła. Ciepło z płyty grzejnej przenika przez pory styropianu doprowadzając tę wilgoć ponownie do stanu gazowego, która migrując przenosi ciepło z płyty grzejnej do chudziaka. Na powierzchni izolacji, która zawsze ma temp. 10 stopni (ponieważ leży na chudziaku), dochodzi do ponownej kondensacji, cykl się powtarza a złodziej ciepła jest bardzo syty i lubi wilgoć, ponieważ to bardzo dobry przewodnik. Dobrze to opisałeś. Trzeba tylko dodać, że przez warstwy posadzki cały czas będzie zachodziła dyfuzja pary wodnej z pomieszczenia (prawie zawsze ciśnienie cząstkowe pary wodnej w pomieszczeniu będzie wyższe niż to w chłodniejszym styropianie, a żadna paroizolacja nie jest idealna). Spowoduje to stałe powiększanie ilości wody pod styropianem i w jego dolnej warstwie. Wystarczy, że rocznie będzie przybywało 0,1mm wody (co oznacza dyfuzje na poziomie 0,3g/m2/dobę), a po 20 latach będzie to już 2cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 18.07.2011 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2011 ok, ale pisałeś o glinie. A co jeśli mam piasek? I planuję szczelna wannę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 18.07.2011 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2011 ok, ale pisałeś o glinie. A co jeśli mam piasek? I planuję szczelna wannę? Jeżeli masz w tym piasku wysoki poziom wody gruntowej, to zrób tę szczelną wannę i dalej postępuj tak ja przy glinie. Jeżeli poziom wody gruntowej jest niżej niż 1m poniżej izolacji cieplnej, to szczelna wanna nie ma żadnego uzasadnienia. Jej brak spowoduje odprowadzenie wilgoci pojawiającej się pod styropianem do gruntu. Aby upewnić się, że woda nie będzie podchodzić wyżej wykonaj drenaż opaskowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zorba- 19.07.2011 16:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2011 DO HENOK : kiedyś w zeszłym roku widziałem cię na forum o pompie ciepła ,czy założyłeś pc i jaką? zapamiętałem to twoje logo ,no ten znak drogowy.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 19.07.2011 18:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2011 DO HENOK : kiedyś w zeszłym roku widziałem cię na forum o pompie ciepła ,czy założyłeś pc i jaką? zapamiętałem to twoje logo ,no ten znak drogowy..W stopce moich postów znajdziesz linki do dziennika budowy, komentarzy do tego dziennika. Jeśli tego Ci mało, to jest link do opisu zastosowanych w moim domu rozwiązań (zamieszczony w dzienniku budowy). Tam znajdziesz pełny opis zainstalowanej pompy ciepła i wyników z jej eksploatacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 19.07.2011 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2011 koledzy takie sprawy proszę na PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek B.. 19.07.2011 20:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2011 koledzy takie sprawy proszę na PW Trochę zrozumienia dla nowych członków forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 20.07.2011 13:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2011 Tak się zastanawiam nad tym perlitem jako ocieplenie. Sporo to wyjdzie w złotówkach. Ostatnio kupowałem 125litrów(worek) za 37zł. Na 1m3 wyjdzie jakieś 300zł.Może po prostu nie dawać folii na styropian. Wilgoć/woda która tam się znajduje z biegiem czasu odparuje. Będzie działało? Czy dalej będzie się wkraplać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zorba- 20.07.2011 15:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2011 dlaczego się tak upieracie na ten perlit jak np.styrodur-c jest praktycznie nie wchłaniający wodę ,jak to uzasadnicie dając np 15cm styr-c, czy nie jest równie dobry? http://www.styropol.pl/produkty/zastosowania/izolacja_podlog/rid,10.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 20.07.2011 16:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2011 zaraz mi adam nogi z dupska powyrywa- no ale ten styrodur nie obroni się przed wilgocią? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 20.07.2011 16:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2011 Tak się zastanawiam nad tym perlitem jako ocieplenie. Sporo to wyjdzie w złotówkach. Ostatnio kupowałem 125litrów(worek) za 37zł. Na 1m3 wyjdzie jakieś 300zł. Może po prostu nie dawać folii na styropian. Wilgoć/woda która tam się znajduje z biegiem czasu odparuje. Będzie działało? Czy dalej będzie się wkraplać? Możesz jak masz niski stan wód pokombinować jak pisze Henok, u mnie niestety sie tak nie da, woda z 1,7 doszła już do 1m. Dla mnie zostaje wanna szczelna I Adasiowy sposób. A tej folii to tez przecież dawać nie musisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 20.07.2011 17:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2011 dlaczego się tak upieracie na ten perlit jak np.styrodur-c jest praktycznie nie wchłaniający wodę ,jak to uzasadnicie dając np 15cm styr-c, czy nie jest równie dobry? http://www.styropol.pl/produkty/zastosowania/izolacja_podlog/rid,10.html A kto tu sie tak upiera? Miałem dawać zwykły eps100, zostało wytłumaczone ze to nie najlepszy pomysł. Ale jak sie uprę to i tak założę. Choć to mało prawdopodobne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 20.07.2011 17:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2011 (edytowane) autorus myślę, że mam podobny stan wód. Badałem grunt i pod warstwą 1-1.3m piachu jest glina. Woda w studni utrzymuje się w graniczy 1m pod poziomem gruntu. Także szczelna walna raczej obowiązkowa. Myślę sobie, że ta wilgoć co będzie skraplać się pod styro to jak nie dam foli na styro pod podłogówkę to szybko ucieknie. Dobrze kombinuję? Pewnie będę musiał wybrać się do Adama i niech mi to ręcami do głowy wbije :D Perlit jest jedynym sensownym rozwiązaniem na tą nieszczęsną wodę? Edytowane 20 Lipca 2011 przez michal_mlody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 20.07.2011 17:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2011 Widzę ze jedziemy na tym samym wózku Z tą wodą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aga i Krzysiu 20.07.2011 17:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2011 Dzisiaj obdzwaniałam dostawców perlitu i znalazłam ofertę na perlit klasy 100 lub 150 za 160zł/m3 z transportem z Częstochowy do Dąbrowy Górniczej przy zakupie 12m3. Przy większej ilości cena niższa, bo najmniejszy samochód ma 20m3 pojemności. Po ustaleniu, do czego perlit mi jest potrzebny, (czyli zamiast styropianu na ocieplenie podłogi) Pan zaproponował mi perlit klasy 100F za cenę 100zł/m3 z transportem. W związku z tym mam pytanko: czy perlit klasy 100F nadaje się na izolację podłogi, jak twierdzi sprzedawca? Mówił, że różni się od klasy 100 tym, że występują w nim również granulki o mniejszej średnicy i waży o 100kg/m3 więcej, niż klasa 100. Wyczytałam, że perlit klasy 100F stosuje się głównie jako złoża filtrujące. Nada się on, czy nie jako warstwa izolująca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zorba- 20.07.2011 18:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2011 Przyznaję się że też mam teren gliniasty tak jak wy a stan wód gruntowych nie sprawdzałem , okolica jest zmeliorowana, a ja mam działkę na lekkim wzniesieniu ,współczuję tym co mieszkają poniżej mnie.Jak najbardziej jestem za perlitem bo to naturalne i po przemyśleniu jestem zdecydowany na izolację perlitową ,no a ta wanna ze smoły i papy rzeczywiście oddzieli nas od tej wilgoci .Michał-młody dał byś mi jakiś adres producenta perlitu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 20.07.2011 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2011 Aga i Krzysiu cena super, a jaki producent? zorba- poszło na PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qubic 20.07.2011 19:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2011 Aga i Krzysiu cena super, a jaki producent? zorba- poszło na PW ja też poproszę :0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qubic 20.07.2011 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2011 Dzisiaj obdzwaniałam dostawców perlitu i znalazłam ofertę na perlit klasy 100 lub 150 za 160zł/m3 z transportem z Częstochowy do Dąbrowy Górniczej przy zakupie 12m3. Przy większej ilości cena niższa, bo najmniejszy samochód ma 20m3 pojemności. Po ustaleniu, do czego perlit mi jest potrzebny, (czyli zamiast styropianu na ocieplenie podłogi) Pan zaproponował mi perlit klasy 100F za cenę 100zł/m3 z transportem. W związku z tym mam pytanko: czy perlit klasy 100F nadaje się na izolację podłogi, jak twierdzi sprzedawca? Mówił, że różni się od klasy 100 tym, że występują w nim również granulki o mniejszej średnicy i waży o 100kg/m3 więcej, niż klasa 100. Wyczytałam, że perlit klasy 100F stosuje się głównie jako złoża filtrujące. Nada się on, czy nie jako warstwa izolująca? można prosić o namiary na tego sprzedawce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.