agraf 21.07.2011 04:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 To jak chodzi o cenę do firma certech-ktoś już pisał o nich, mi Pani powiedziała za perlit EP 180 cenę 130 zł netto za m3 przy zamówieniu 22 m3. Transport albo kalkulują osobno albo wieziesz sam. Oni są gdzieś z okolic Tarnowa, więc michal_mlody w sumie od Ciebie niedaleko;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 21.07.2011 05:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 To jak chodzi o cenę do firma certech-ktoś już pisał o nich, mi Pani powiedziała za perlit EP 180 cenę 130 zł netto za m3 przy zamówieniu 22 m3. Transport albo kalkulują osobno albo wieziesz sam. Oni są gdzieś z okolic Tarnowa, więc michal_mlody w sumie od Ciebie niedaleko;) Cena dobra Ja uważam ze jednak do ocieplenia fundamentów będę brał frakcje 180-200. Zauważcie ze im frakcja jest grubsza tym współczynnik mniejszy. Jednak mi zależy aby było cieplutko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 21.07.2011 05:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Także szczelna walna raczej obowiązkowa. Myślę sobie, że ta wilgoć co będzie skraplać się pod styro to jak nie dam foli na styro pod podłogówkę to szybko ucieknie.Jeżeli zastosujesz szczelną wannę i od góry nie zabezpieczysz posadzki przed wnikaniem pary wodnej, to ta wilgoć pod styropianem nie tylko nie zniknie, ale jej ilość będzie systematycznie rosła. Sposób Adama z perlitem i gipsem polega na związaniu gipsu w warstwie górnej. Gips w dolnej warstwie perlitu pozostaje niezwiązany. Pełni on rolę pochłaniacza wilgoci. Oczywiście ilość wilgoci, którą może on wchłonąć jest ograniczona, jednak będzie pewnie wystarczająca do tego, żeby zabezpieczyć posadzkę przed dyfuzją pary wodnej od góry. Inny sposobem na tę wilgoć też już opisałem. Należy szczelną wannę wykonać ze spadkiem do niewielkiej studzienki zbiorczej. Na hydroizolacji ułożyć warstwę drenującą, np. folię kubełkową, żwir płukany, specjalne maty drenujące. Na to dopiero styropian. W ten sposób woda, która będzie zbierała się na hydroizolacji będzie mogła spłynąć do studzienki, skąd można ją okresowo usunąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agraf 21.07.2011 05:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 (edytowane) Jeśli już mówimy o cenach to tak sobie policzyłem cenę gipsu, który należałoby dosypać do perlitu i albo ja mam ciężki poranek i jakieś zaćmienie umysłu i wszystko źle liczę albo ten gips z lekka podraża całą inwestycję.Bo liczę 8 worków gipsu budowlanego na 1 m3 perlitu, więc na moje 22 m2 izolacji potrzebuję 8workówx22 czyli 176 worków gipsu licząc ok.15 zł/worek to wychodzi kwotą 2640 zł. Edytowane 21 Lipca 2011 przez agraf Poprawiłem bo tak jest chyba jaśniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 21.07.2011 05:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 (edytowane) Się trochę pogubiłem. Ile chcesz dać perlitu na 1m3? Bo gipsu doczytałem ze 8 worków. ok, doczytałem na 1m3 perlitu 8 worków gipsu. Edytowane 21 Lipca 2011 przez autorus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 21.07.2011 06:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Inny sposobem na tę wilgoć też już opisałem. Należy szczelną wannę wykonać ze spadkiem do niewielkiej studzienki zbiorczej. Na hydroizolacji ułożyć warstwę drenującą, np. folię kubełkową, żwir płukany, specjalne maty drenujące. Na to dopiero styropian. W ten sposób woda, która będzie zbierała się na hydroizolacji będzie mogła spłynąć do studzienki, skąd można ją okresowo usunąć. Ja sobie tego technicznie nie wyobrażam. Mam ok 20 pomieszczeń. Takich wanien bedzie sporo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 21.07.2011 06:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Ja sobie tego technicznie nie wyobrażam. Mam ok 20 pomieszczeń. Takich wanien bedzie sporo. Bez przesady. Masz właściwie 2 kopuły. Jaki problem wykonać taką studzienkę drenażową w środku kopuły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kolombek 21.07.2011 07:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Dobrze to opisałeś. Trzeba tylko dodać, że przez warstwy posadzki cały czas będzie zachodziła dyfuzja pary wodnej z pomieszczenia (prawie zawsze ciśnienie cząstkowe pary wodnej w pomieszczeniu będzie wyższe niż to w chłodniejszym styropianie, a żadna paroizolacja nie jest idealna). Spowoduje to stałe powiększanie ilości wody pod styropianem i w jego dolnej warstwie. Wystarczy, że rocznie będzie przybywało 0,1mm wody (co oznacza dyfuzje na poziomie 0,3g/m2/dobę), a po 20 latach będzie to już 2cm. Chciałeś chyba napisać 1mm rocznie. Ja tu widze wielki spisek producentów styropianu. Na całym świecie są przecież rozbierane, przerabiane i remontowane domy a lobby producentów styropianu skrzętnie ukrywa pokłady wody zbierające się pod styropianem. W sumie to może i lepiej. Ponoć wody pitnej jest coraz mniej, więc może pod styropianem są światowe rezerwy wody na cięzkie chwile A tak na poważnie to sądze, że ciężko jest przewidzieć co tak naprawdę dzieje się pod tym styropianem i tylko metoda Macajewa może potwierdzić co się tak naprawde dzieje. Nie jestem budowlańcem ale jest Tu napewno wielu na forum, może ktoś ma zdjęcia z jakiejś takiej rozbiórki z wodą i styropianem? Chciałem wykonać eksperymet Adama ze styropianem. Niestety miałem dość ograniczone pole manewru. Posiadałem kilka płyt styropianu EPS Aqua takiego niebieskiego, wziąłem go mokrego (po ulewie) zaniosłem do domu, położyłem bezpośrednio na chudziaka (nawet połaczyłem na zakładke płyty) a on skubany po kilku dniach wysechł na pieprz. I ani na nim a ni pod nim wilgoci nie ma. Hmm... To może żadnych folii czy pap nie kłaść? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 21.07.2011 08:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 ok, wysechł. Ale teraz stanówmy się gdzie ta wilgoć się podzieje jeśli już całość poskładamy, styropian przykryjemy folią i na to zalejemy wylewną. ? Ano na folii od środka, po czym się skropli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kolombek 21.07.2011 11:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Nie jestem budowlańcem. Przy budowaniu mojego domku, wszelkie pracę zlecam ekipom. Czytam forum, aby wiedzieć jak rozmawiać z budowlańcami i czego od nich wymagać. Nie wiem bardzo wielu rzeczy, np. czy ma styropian się kladzie folie a później wylewa czy nie. Wydaje mi się jednak, że powszechnie stosowane rozwiązanie nie może być tak złe jak to w tym wątku się przedstawia. Z tego co napisał pan Adam, niestety nie pisze on w krótkich żołnierskich słowach, problem polega na tym, że aktualnie mamy dużo wyższe temperatury powietrza niż temperatura gruntu/chudziaka i dlatego będzie się para skrapłała/woda spływała pod pod styropianem. Chce wierzyć też, że jeżeli temperatury będą zbliżony to tradycyjna wylewska nie dość, że nie odda wody pod styropian a wręcz wyciągnie tą wilgoć przy wiązaniu. Henok poszedł jeszcze krok dalej i stwierdził, że co by nie robić (przy tradycyjnym podejściu) to i tak będzie się zbierać 2 cm wody/20 lat a niby jest to wersja optymistyczna. Czyli może byc i więcej. I stąd moja prośba pół żartem - pół serio o zdjęcia z rozbiórek, bo takiej tafli wody nie da się, nie zauważyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 21.07.2011 11:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 jestem za tylko nie mam czego rozbierać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 21.07.2011 11:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 I stąd moja prośba pół żartem - pół serio o zdjęcia z rozbiórek, bo takiej tafli wody nie da się, nie zauważyć. 20 lat temu mało kto dawał w posadzce na gruncie więcej jak 5cm styropianu. Konsekwencją tego były spore straty do gruntu, ale też ... ciepły grunt pod budynkiem. Przy znacznie lepszej izolacji cieplnej posadzki na gruncie pojawia się zjawisko, o którym pisał Adam (zresztą nie tylko on). To co proponuje Adam, to właściwie nie wylewka, tylko raczej "zasypka", czyli sucha izolacja z perlitu z dodatkiem gipsu. Jedynie wierzchnia jej warstwa po potraktowaniu wodą ulega związaniu. Gips w pozostałej części pełni rolę "osuszacza". Jednak wydajność tego osuszacza ma swoje granice. Wodę pod izolacją zauważysz. Tą w izolacji możesz stwierdzić jedynie badając wilgotność izolacji. Najwięcej wody będzie w dolnych warstwach izolacji. Gwarantuję Ci, że wilgoć znajdziesz praktycznie w każdej posadzce na gruncie z zastosowaną hydroizolacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kolombek 21.07.2011 12:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Czyli - Gdy chce koniecznie położyć styropian, to najlepiej nic nie kłaść na chudziaka? Przy założeniu, że pod chudziakiem jest sucho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 21.07.2011 13:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Raczej nie kłaść chudziaka w ogóle, jeśli poziom wód ci na to pozwala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kolombek 21.07.2011 13:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Ten wariant juz mnie nie interesuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aga i Krzysiu 21.07.2011 18:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Aga i Krzysiu cena super, a jaki producent? Nie wiem, jaki producent, sprzedawcę wyguglałam. Chyba mogę podać, to nie reklama Firma "Anter" w Częstochowie, telefon: 509-518-329. Więcej danych nie mam. Co myślicie o tym perlicie 100F? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aga i Krzysiu 21.07.2011 18:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Cena dobra Ja uważam ze jednak do ocieplenia fundamentów będę brał frakcje 180-200. Zauważcie ze im frakcja jest grubsza tym współczynnik mniejszy. Jednak mi zależy aby było cieplutko. Wyczytałam w necie, że na ocieplenie lepiej brać frakcje mniejsze: 100, maksymalnie 150. 180-200 jest dobre do perlitobetonu zamiast piasku i żwiru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 21.07.2011 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Aga i KrzysiuWydaje mi się, że producent to Bełchatów, a ten 100f to perlit filtracyjny. Wejdź na stronę producenta w Bełchatowie tam to jest opisane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 21.07.2011 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Czytając jeszcze raz prawie cały wątek doszedłem do wniosku, że nie opłaca się robić hydroizolacji posadzki na gruncie (styropian jako termoizolacja). Staranność ekip robiących taką izolacje u klienta jest w tym wypadku wadą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 21.07.2011 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Według materiałów które otrzymałem z firmy handlującej perlitem jako warstwę stykającą z gruntem/chudziakiem należy zastosować Perlit EP-180 hydrofobizowany (nie nasiąka wodą) bez dodatków. Na to wylewka. Cena w mojej okolicy to 290 netto za m3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.