Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 2,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Według materiałów które otrzymałem z firmy handlującej perlitem jako warstwę stykającą z gruntem/chudziakiem należy zastosować Perlit EP-180 hydrofobizowany (nie nasiąka wodą) bez dodatków. Na to wylewka. Cena w mojej okolicy to 290 netto za m3

 

Strasznie drogo :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inny sposobem na tę wilgoć też już opisałem. Należy szczelną wannę wykonać ze spadkiem do niewielkiej studzienki zbiorczej.

Na hydroizolacji ułożyć warstwę drenującą, np. folię kubełkową, żwir płukany, specjalne maty drenujące. Na to dopiero styropian.

W ten sposób woda, która będzie zbierała się na hydroizolacji będzie mogła spłynąć do studzienki, skąd można ją okresowo usunąć.

Pomysł ciekawy ,ale czy nie będzie problemu z wykonaniem takiego czterostronnego spadku? Spadek pewnie powinien być minimalny ,a umiejscowienie go w niecentralnej części budynku jeszcze utrudni sprawę.

Dodam rysunek ,żeby było łatwiej

 

http://images37.fotosik.pl/953/6f2cc285bde91621med.png

 

Czy wykonanie czegoś takiego nie będzie problemem dla przeciętnego budowlańca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skala tego problemu jest podobna jak wykonanie szczelnej hydroizolacji w tej "wannie". Jeżeli z hydroizolacją sobie poradzi, to z takim spadkiem także.

I w tym problem ,nie wiem czy sobie poradzi .Opinie o fachowcach otrzymujemy od osób ,które z reguły budują tradycyjnie,no może dołożą więcej styropianu,więc do końca nie mamy pewności - dlatego ocieplenia domu nikomu nie zlecę, natomiast chudziaka muszę , stąd pytanie o stopień trudności tej "rynny"

Czy ktoś przetestował ten system perlitowy - czy to wytrzyma 100 lat ?

Sto lat to pewnie beton komórkowy nie wytrzyma ,ja jednak widzę inny problem -jak ubić taką mieszankę ,żeby w przyszłości nie siadła pod grubą wylewką i czy podczas ubijania gips nie opadnie na dół?

Edytowane przez makow11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aga i Krzysiu

Wydaje mi się, że producent to Bełchatów, a ten 100f to perlit filtracyjny. Wejdź na stronę producenta w Bełchatowie tam to jest opisane

 

Wiem, że to perlit filtracyjny, tyle, że gościu, do którego dzwoniłam (namiary podałam powyżej) twierdził, że na termoizolację zamiast styropianu pod wylewkę nadaje się perlit klasy 100 i 150. Klasa 180 i 200 nadaje się jako zamiennik kruszywa do ciepłego betonu (ciekawe, czy można go zastosować jako wylewkę pod kominek i bufor, chyba tak). Powiedział jeszcze, że pod wylewkę spokojnie można dać właśnie perlit filtracyjny, który jest sporo tańszy.

Usiłuję zweryfikować te rewelacje, bo nie mam zamiaru być królikiem doświadczalnym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"czy to wytrzyma 100 lat ? "

 

Ja uważam, że dużo dłużej.

 

Problem termoizolacji i wody podciąganej z gruntu jest tak stary jak budownictwo.

Kiedyś jednak budowano wyłącznie tam, gdzie sama natura utrudniała wyłażenie wody z głębi ziemi na trawnik.

Dziś buduje się tam, gdzie udało się działkę kupić.

Rodzą się więc nowe wyzwania i nowe rozwiązania.

Najlepszym jednak sposobem, jak mi się wydaje, jest - pomyśleć i nie kłócić się z Naturą.

Ona ma czas i zawsze "zrobi swoje".

 

Bieda w tym, że budujący zwykle wszelkie materiały znają z lady sklepowej...

Takie śliczne, czyściutkie, zapakowane... i ... suche!

No to im się wydaje, że one takie są NAPRAWDĘ.

Ten, kto chce je sprzedać robi wiele badań pokazujących, co taki materiał "umie" dobrego.

Zwykle - na stole laboratoryjnym.

Potem na pudle, worku czy innym big-bagu jest malutki nadruk - stosować w suchym miejscu, nie wystawiać na słońce czy trzymać poziomo...

A w realnym życiu nie zawsze się tak da...

Tak wiec stosowanie najlepszych materiałów często bywa najgorszym rozwiązaniem!

:lol:

 

Co do ciśnienia cząsteczkowego pary wodnej we wnętrzach, "oddychania" ścian czy podłóg i związanych z tym zagrożeń - to od panowania nad nimi jest WENTYLACJA.

Temat równie szeroki i bogaty jak termoizolowanie budynku.

 

CAŁY dom trzeba sobie po prostu DOBRZE zbudować.

Od piwnic po strych i dach.

 

A jak już sobie kto co zbuduje, to zaczyna się zabawa w strumienie energii przepływające przez dom i... kieszeń.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adamie nic dodać :-)

Z racji gliniastego gruntu, woda to mój wróg nr 1. Bardzo ciałem keramzyt, ale musiałby być impregnowany. I temat na wycenie się zakończył.

 

Witam.

Nie wiem skad ma Pan takie informacje dot. keramzytu, z tego co mi wiadomo - NIE IMPREGNUJE keramzytu. Impregnacja to nic innego jak "podsuszanie" do odpowiedniej wilgotnosci. Keramzyt lezy w silosie, a nie pod chmurka, to wszystko. Takie info uzyskalem od przedstawiciela jednej z firm. Sam zroblem podloge na keramzycie w zeszlym roku. Z uwagi na mala ilosc bralem zwykly i podsuszalem go rozgarniajac na kostce brukowej przed domem. Z moich obserwacji wynika, iz nie ciagnie zbyt duzo wilgoci, a jesli nawet to tylko powierzchniowo - rownie szybko ja oddaje przy wyzszej temperaturze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo źle zrozumiałem wypowiedź, albo czytam jakieś co najmniej dziwne rzeczy...

Keramzyt to glina w kulkach i wypalana. (no, tak ogólnie).

 

Z wikipedii...

Keramzyt - lekkie kruszywo budowlane, wypalane z gliny ilastej w temperaturze ok. 1150°C. Do produkcji używa się glin pęczniejących. Po wstępnym rozdrobnieniu i uplastycznieniu materiał kieruje się do pieców obrotowych. W procesie wypalania uzyskuje się materiał w kształcie okrągłych lub owalnych brył o zróżnicowanych frakcjach. Glina podczas spiekania znacznie powiększa swoją objętość. Każda z porowatych wewnątrz "kulek" pokryta jest twardą osłoną ceramiczną. Materiał po sortowaniu dostępny jest w następujących frakcjach:

 

keramzyt frakcja - 0-4 mm ciężar objętościowy - 425-575 kg/m³

keramzyt frakcja - 2–4 mm - 332–449 kg/m³

keramzyt frakcja - 4–8 mm - 280–380 kg/m³

keramzyt frakcja - 4–10 mm - 270–370 kg/m³

keramzyt frakcja - 8–20 mm - 230–310 kg/m³

keramzyt frakcja - 10–20 mm - 230–310 kg/m³

 

Otrzymane kruszywo należy do materiałów niepalnych, obojętnych chemicznie, odpornych na wodę, działanie pleśni, grzybów i gryzoni. Posiada dobre parametry izolacji cieplnej. Używany jest do produkcji lekkich betonów, zapraw ciepłochronnych, wyrobu pustaków ściennych i stropowych oraz innych elementów wielko- i drobnowymiarowych (prefabrykowane domy keramzytowe), jako materiał izolacyjny (izolacje cieplne) i wykonywania drenaży. W budownictwie stosowany od początku XX wieku. Używany jest także poza budownictwem, w takich dziedzinach jak: np. geotechnika, radiestezja, ogrodnictwo. W ogrodnictwie stosowany jako podstawa w uprawie hydroponicznej. Znakomicie zatrzymuje wilgoć. Bardzo często stosowany przy hodowli roślin owadożernych.

 

Ma zalety i ma wady!

Trzeba go stosować tam, gdzie potrafi pokazać swe zalety a nie wady.

 

Dla mnie - to taki MAKROPERLIT o dość smętnych parametrach.

Takie warstwy powinny być niekapilarne i nienasiąkliwe, lub suche kładzione w szczelnej "wannie".

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam mały problem

Od chudziaki jaki mam do gotowej posadzki jaka będzie zostało mi 9cm

Jakie są cudowne środki lub jaki najlepszy, aby uzyskać przy tak cienkiej warstwie w miarę dobre ocieplenie domu od podłoża ?

Wszędzie radzą dać styropian 20 cm a mi ledwie 5 cm wejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytałem znowu 17 stron.

 

rozumiem że muszę wykonać chudziak na który musze założyć papę sbs a na to perlit mieszany łopatką ręcznie

pamiętać żeby rurki cwu nie leżały na chudziaku-faktycznie ludzie szaleją potem z cyrkulacją.

 

mam mały problem ściany wewnętrzne fundamentu mam wysmarowane masą kauczukową icopala. i nie wiem czy tą folię da się do tej masy dokleić.

 

czytałem Adama - zrozumiałem że chudziak możnaby zastąpić perlitem no ale z drugiej strony papę do czegoś trzeba dokleić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie doczytałeś!!!

 

Chudziak jest po to, aby dało się łazić PO TWARDYM we wnętrzach przy dalszej robocie.

Trudno się szczelnie papę kładzie na piasku, zwłaszcza słabo zagęszczonym.

Perlit to termoizolacja PONAD chudziakiem - zamiast styropianu!

 

Jak zdecydujesz się na perlit i zechce Ci się go pomieszać na sucho mechanicznie to opowiedz nam potem jak poszło!

Ale jak pominiesz "te słowa" to nic nie powiesz, o czym wiem!

DLATEGO łopatką, spokojnie, skutecznie...

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...