Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Gluverth

Masz przesrane na całej linii!

Albo... zrobisz dalej i będą spore koszty stałe, bo termoizolacji wejdzie tyle co nic...

Albo... wsadzisz tam aerożel i koszt będzie naprawdę spory, ale będzie dobrze teraz i potem...

Albo... skujesz tego chudziaka, wkopiesz się w to, co nawiozłeś, zrobisz nowego, niżej i roboty będzie sporo a i koszta jakieś też...

 

Można tez wpuścić spychacz i zacząć od nowa...

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

http://www.aerogels.pl/

 

To jak się nie mylę główny importer do kraju nad Wisłą.

 

Z moich informacji wynika, że 95 zł za 1m2, mata o grubości 5mm.

Druga opcja 10mm 165 zł za 1m2. Ceny raczej... brutto ale nie pamiętam na 100%.

Lambda 0,014 W/m2K

 

Jest hydrofobowy ale paroprzepuszczalny.

 

Jest wersja, która takiej pary nie przepuszcza. Cryogel się zwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie...

Ze dwie warstwy by trzeba położyć.

To ze 2 cm raptem.

Te pozostałe trzy można wypełnić choćby suchym piaskiem.

Cena wyjdzie 330zł/m2 + transport + robota.

Do 4 setek dojść może...

Pokoik 5 x 4 wyjdzie od 6600 do 8000 zł. Zależnie od tego, jak licząc.

 

Chyba bym to skuł i robił porządnie od nowa.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że zastanawiam się co z tym mostkiem cieplnym na styku fundamentów i ścian nad ziemia postanowiłem podjąć próbę policzenia o co tyle hałasu. Czyli to co zaintrygowało mnie w jednej z wypowiedzi Adama_mk z innym użytkownikiem. Napisał. Cyferki proszę podać ile tego ciepła ucieka. Ktoś napisał, że to wartość jaką niesie za sobą kilkukrotne otworzenie drzwi zewnętrznych do domu domyślam się, że wtedy kiedy w środku jest cieplej niż na zewnątrz. Dlatego spróbuję policzyć niepoliczalne :D

 

I tak zakładam posadowienie domu „fundamentem tradycyjny” znaczy się nie płyta.

Stahlton (taka firma co produkuje pustaki cokołowe) podaje na swojej stronie „…W części cokołowej obiektów budowlanych, w których nie podjęto kroków mających na celu odizolowanie muru od stropu lub przyziemia mamy do czynienia ze zjawiskiem przerwania osłony izolacyjnej budynku w rejonie styku ściany zewnętrznej i stropu nad piwnicą. Na wskutek tego powstaje mostek cieplny w kierunku pionowym (w którym pustaki ścienne charakteryzują się współczynnikiem przewodności cieplnej λ=1,0 W/mK )…”

Przyjmuję za tym źródłem, że mamy w pionie ucieczkę właśnie lambda = 1.0 W/m*K Bo jak rozumiem zbadali to jakoś laboratoryjnie.

Skoro wiemy ile nam ucieka Watów to policzmy ile mamy powierzchni przez, które te Waty uciekają. Załóżmy, że powierzchnia ścian fundamentowych to 4 ściany zewnętrzne 1 biegnąca przez środek od ściany do ściany. Załóżmy, że obrys budynku to 8m szerokości i 10m długości. Co przy założeniu, że ściany fundamentowe i ściany nad ziemia mają szerokość 0,24m da nam powierzchnię:

2 x 8m = 16m x 0,24m = 3,84m2

3 x 10m = 30m x 0,24m = 7,2m2

7,2 + 3,8 = 11m2

Czyli powierzchnia, przez którą ucieka nam ciepło to 11m2

Czyli, że 11m2 x 1.0 W/m*K da nam ucieczkę 11 W/m*K przez 365 dni w roku.

Do czego to porównać… może ktoś wie i dalej policzy ile zł ucieka nam w ciągu roku?

 

Ta sama firma podaje na swojej stronie, że sprowadzenie ocieplenia 0,5mb cokołu w grunt nie daje nam procentowo nic. Przy założeniu -15*C na zewnątrz i + 20*C w środku.

Zewnętrzne ocieplenie do poziomu ławy, czy też granicy przemarzania, da nam już 45% skuteczności izolacji.

Zastosowanie ich pustaków z warstwą ocieplenia 0,5mb da nam 70% skuteczności zabiegów izolacyjnych. Zgodnie z grafiką na ich stronie.

To oznacza, że zastosowanie pustaków ich produkcji da nam o 25% lepsze efekty niż ich brak? Zakładając pozostawanie pionowego ocieplenia.

 

Informacje zaczerpnięte z:

http://www.stahlton.com.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=82&Itemid=222

 

A gdyby tak na te 11m2 położyć taką warstwę 20mm tej maty aerożelowej?

Edytowane przez Raźny
dodatkowe informacje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj odbyłem długą rozmowę z technologiem z cieszyna.

najbardziej mi się podoba wersja że nie robię chudziaka tylko nasypuję perlit hydrocośtam na to kładę folię budowlaną i siatkę zbrojeniową a następnie to wszystko ubijam .

jest też druga wersja ale dla mnie bardziej zakręcona.

pozornie 300 zł za metr perlitu to drogo ale chudziak plus styropian też kosztują.

facet zwrócił mi uwagę , że perlit pod obciążeniem będzie się wzmacniał, w przeciwieństwie do styropianu..

 

tak przy okazji rozmawiałem z technologiem termoorganiki stwierdził że kwestia wykraplania na chudziaku to kwestia pomijalna.

Edytowane przez malux20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

facet od styropianu stwierdził że folię warto dać i na chudziaka i pod niego.

 

na chudziaka będę kładł folię o grubości 1mm- stosowana na drogach , basenach , dudowy mostów . w nazwie pvc griltexa.

 

 

 

czy położenie folii pod i na chudziaka ma jakieś minusy?

Edytowane przez malux20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tak w kwestii podsumowania wątku i potwierdzenia, że zrozumiałem technologię Adama.

 

zalożenie: ogrzewanie podłogowe wykończenie panele lub płytki.

 

warstwy od góry

 

- panele/płytki

- mata kartonowa/klej do płytek

- wylewka z rurkami CO ok 7 cm

- perlit z gipsem w proporcji 10 workow perlitu na 1 worek gipsu - 20 cm

- papa termozgrzewalna (musi byc SBS czy zwykla wystarczy?) w formie wanny zgrzana do szczytu scianek fundamentowych.

- chudziak

- ubity dobrze grunt piasek ziemia whatever?

 

rozsypany perlit z gipsem ubijamy na gesto ubijakiem mechanicznym czy tylko wysypujemy wyrownujemy i zalewamy woda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

facet od styropianu stwierdził że folię warto dać i na chudziaka i pod niego.

A nie dodał, że warto jeszcze dać folię pod styropianem i nad nim, a na wszelki wypadek jeszcze jedną warstwę folii na wylewką?

W końcu : FOLII W DOMU NIGDY NIE JEST ZA WIELE ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Henok coś czuję że masz ubaw ze mnie;)

no ale co o tym myślisz ?

Nie chciałbym się powtarzać. W tym samym wątku już o tym pisałem :

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?182626-Najlepsze-ocieplenie-pod%C5%82ogi-na-gruncie&p=4820194&viewfull=1#post4820194

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?182626-Najlepsze-ocieplenie-pod%C5%82ogi-na-gruncie&p=4816829&viewfull=1#post4816829

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?182626-Najlepsze-ocieplenie-pod%C5%82ogi-na-gruncie&p=4816779&viewfull=1#post4816779

Tu natomiast odpowiadałem na Twoje wcześniejsze wątpliwości :

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?182626-Najlepsze-ocieplenie-pod%C5%82ogi-na-gruncie&p=4805362&viewfull=1#post4805362

 

W skrócie : zastosowanie folii pod chudziakiem nie ma żadnego uzasadnienia dla inwestora, ma natomiast duże znaczenie dla sprzedawcy folii :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod chudziaka nie dawać folii tylko na niego, na to izolacja .

jeśli już wydawać pieniądze to czy warto położyć na tego chudziaka podwujnie folię[ może wtedy zacznie się robić gnój.

czy warto chudziaka zalać betonem z dodatkami utrudniającymi przejście wilkgoci? nawet nie wiem dokładnie czy jest coś takiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega adam ostatnio tłumaczył, ze jednym z rozwiązań jest szczelna wanna, kolega Henok podał rozwiązanie spadków i spływu skroplonej wilgoci. W żadnym z tych sposobów nie ma mowy o foli na chudziaka, i tez na ewentualny styropian. Ja bym sie nad tym przynajmniej zastanowił. Na końcu i tak zrobisz jak będziesz chciał. Edytowane przez autorus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja akurat za kierownika mam powiatowego inspektora n. budowlan. - twierdzi że różne rzeczy widział niemiłych przy papie.

zamiast folii 0,2-0,3 daję 1 mm taką uzywaną do wykonywania uszczelnień stacji benzynowych.

chłopacy z griltexa przyobiecali mi przygotowanie płacht na rozmiar pomieszczeń plus taśmy butylowe do łączeń z folią fund.

 

papa na sbsie i tak jest najlepsza ja już tego nie zrobię niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się oględnie....

"papa na sbsie i tak jest najlepsza..."

Pod pomidory?!

"ja akurat za kierownika mam powiatowego inspektora n. budowlan. - twierdzi że..."

Gada sporo....

WIE co gada?!

 

Zawsze twierdziłem - MYŚLEĆ! To nie boli!

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. nie można perlitu ubijać, bo to kulki szklane, zaraz ci popękają, tylko wyrównać i delikatnie zalać.

2. Papa sbs , z tego co czytałem niekoniecznie, ,może byc zwykła papa, lepik byle dokładnie.

 

Autorus

 

 

to tak w kwestii podsumowania wątku i potwierdzenia, że zrozumiałem technologię Adama.

 

zalożenie: ogrzewanie podłogowe wykończenie panele lub płytki.

 

warstwy od góry

 

- panele/płytki

- mata kartonowa/klej do płytek

- wylewka z rurkami CO ok 7 cm

- perlit z gipsem w proporcji 10 workow perlitu na 1 worek gipsu - 20 cm

- papa termozgrzewalna (musi byc SBS czy zwykla wystarczy?) w formie wanny zgrzana do szczytu scianek fundamentowych.

- chudziak

- ubity dobrze grunt piasek ziemia whatever?

 

rozsypany perlit z gipsem ubijamy na gesto ubijakiem mechanicznym czy tylko wysypujemy wyrownujemy i zalewamy woda?

Edytowane przez autorus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...