Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 2,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Czytam, czytam i tylko głupieję. Czy szczelna wanna z papy zawsze być musi? Mam papę na fundamentach na górnym poziomie płyty betonowej (mąż zaszalał i zamiast chudziaka jest 15 cm betonu B20 z włóknami). Według projektu na chudziaku należy położyć papę i połączyć ją z papą z fundamentów. Budowa na terenie ujęcia wody - z tego powodu nie wydano mi zgody na oczyszczalnię ścieków. Poziom wód gruntowych jest prawdopodobnie poniżej 3m - na jesieni wykopaliśmy dół pod szambo i przez całą zimę i wiosnę nawet nie było kropli wody na dnie poza zalegającym śniegiem.

Teraz zaczęłam się zastanawiać, czy dawać tą papę, czy nie lepiej, jak wilgoć jakakolwiek się zbierze w perlicie i wylewce wsiąknie sobie w beton i dalej do gruntu?

 

Adamie_mk, czy tak będzie dobrze zrobiona podłoga na gruncie:

- grunt rodzimy, piasek, pospółka (już jest)

- płyta betonowa 15cm (już jest)

- papa izolacyjna połączona z izolacją poziomą fundamentów wywinięta na ściany (dawać tą papę czy nie??)

- perlit 100F (filtracyjny) z gipsem budowlanym (w proporcjach worek na worek) 12 cm

- rurki ogrzewania podłogowego na listwach MAXL Slat 2000 (w jakich odstępach muszą być listwy?), ewentualnie na siatce lub na listwach tynkowych

- wylewka 7 cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Przeczytałem cały temat, i mam pytanie do Was forumowiczów. Chciałbym zrobić tak:

na ubitą ziemie i żwir w górnej części położyć 5cm styropianu, na to wylać chudy beton 8-10cm, na to papa - połączona z papą ze ścian fundamentowych, później 5cm styropianu i wylewka właściwa. Zastanawiam sie czy dawać folie lub jakieś lepiki między którąś z tych warstw...Wiem, że znajda sie tacy którzy skrytykują mój pomysł (i dobrze) tylko krytykujcie kreatywnie, bo chce sie czegos mądrego dowiedziec. Pytanko czy jeśli na ubity żwir poloże bezpośredni styropian czy cos sie bedzie z nim złego działo?lub czy to bedzie w ogole stabilne. MR. Henok podejmował ten temat ale bardzo delikatnie...wiec prosze o rozszerzenie. czy wylewając chudziaka daje sie dylatacje przy scianach bocznych. Styropianu nie powinno sie klasc na pape tak?wiec czym go odzielic od papy najlepiej? Prosze doradzcie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Kupiłem perlit EP150 i tynk perlitowy w Bełchatowie. Mam zamiar wykonać wylewki perlitowe oraz tynki zewnętrzne.

Czy znacie może jakieś dobre ekipy w tym temacie?

Do wylania 80 m2 a do tynkowania ok 200 m2 :)

PS. Domek jest w woj. opolskim.

 

Nikt nie zna naprawdę żadnych ekip i każdy robi sobie wszystko sam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zwykle robię sobie co mi potrzeba sam. "Tymi ręcami".

Puki co, nie jestem Krezusem...

Tak mi wychodzi najlepiej - bo działa dobrze. Nie zawsze jest szybko... (doba jest zbyt krótka, a generatora "czasu ujemnego" jeszcze nie dopracowałem :lol: ).

 

apola9

Rozumiem.

apola, Aga

Zobaczcie co się dzieje za oknem w tym roku...

A są też wody roztopowe...

Co z tego, ze te "podtrawnikowe" są na 3mppt ?

Tych, co na wierzchu też starczy, aby ściana się dobrze "napiła"...

Przy budowie/remoncie domu warto zadbać, aby tego nie robiła ani ściana ani podłoga!

TERAZ się da!

 

Jak jest izolacja pozioma pod ścianami to dobrze.

Jak nie ma sprawnej - zrobić, odtworzyć, poprawić!!!

Dom ma postać z 50 latek bez żadnego grubszego remontu!

 

Ileż ta papa kosztuje przy koszcie budowy domu?

A w kółko czytam, że do wścieku celujecie w dom jak najmniej energożerny!

JEŻELI to jest prawda prawdziwa TO dawać tę papę i robić SUCHĄ termoizolację na niej.

 

zen211

Opracowujesz nową technologię?

JAKIE ma mieć ona zalety w porównaniu ze znanymi i sprawdzonymi dotąd?

Stosujesz mniemanologię zamiast wiedzy fachowej?

PO CO?

Zrozum!

Chcesz - to zrobisz! Będzie! (no, jakoś tam będzie).

PO CO pytasz o własną technologię?

TY nam wytłumacz gdzie są jej przewagi!

CZEMU akurat tak a nie inaczej?

 

W tym wątku masz z detalami jedno z możliwych podejść.

Pełne, kompletne i już zastosowane w wielu miejscach.

 

WIEM, że są też inne. Też pełne i skuteczne.

Każde podejście ma nieco inaczej położony akcent na zalety.

Jedno jest tańsze, inne prostsze w wykonaniu, jeszcze inne jest bardziej eko, bioeko albo bardziej niż normatywnie termoiozoluje...

Co kto woli, chce, lubi...

Wybór jest.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

toż to proste jak budowa cepa. Każda ekipa Ci to zrobi.

DLa większości ekip w moim rejonie to ten cep nie jest taki prosty-nigdy nie słyszeli o perlicie i boją się tego jak ognia. Miałem mieć wewnątrz tynki ciepłochronne i jedna ekipa której wydawało się że się zna tak to spierd...... że musiałem zrobić tynki cem-wap - dobrze że zabrali się akurat za garderobę. Mam dom z Porothermu 44 Profi i chcę dać te tynki na zewnątrz dlatego szukam, bo termin przydatności tych zapraw kończy się we grudniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" Ja zwykle robię sobie co mi potrzeba sam. "Tymi ręcami".

Puki co, nie jestem Krezusem...

Tak mi wychodzi najlepiej - bo działa dobrze. Nie zawsze jest szybko... (doba jest zbyt krótka, a generatora "czasu ujemnego" jeszcze nie dopracowałem )."

 

To może skusisz się na wylewki 80m2 u mnie- jestem z pogranicza opolskiego i śląskiego:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-------------------

Adamie, czyli na piasek:

- papa wywinięta na ściany ?, jaka będzie dobra?

- suchy perlit ( bez gipsu?), jaka frakcja i jaka grubość warstwy?, czy inna termoizolacja?

- co pod legary i czy je zabezpieczyć jakimś drewnochronem?, czy legary mocować do podłoża (jak?) i dać między pape? ( będą napewno kliny /nierówne legary/

- na legary deski, jeżeli będą kiepskie to na nie parkiet. Jak mocować deski a jak do nich parkiet?

- czyli jak rozumiem powinnam zaakceptować te biegające pod podłogą i nie tylko, maleństwa. Nie ma na nie jakiegoś sposobu? Ktoś na forum pisał o wapnie palonym, czy to by pomogło?

Dziękuje Adamie za pomoc, podłogi czekają...

apola

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

apola9

 

Wywalę łopatą kawę na ławę...

 

Podłoga to funkcja!

Tu - funkcja na gruncie.

Ma za zadanie dać twarde, stabilne i trwałe w czasie podparcie wszystkiemu, co na niej postawisz i wszystkiemu, co po niej łazi.

TYLKO TYLE!

Ale...

Ludziska mają fanaberie, bo im się XXI wiek zrobił i luksusów się zachciewa!!!

Chcieli by, aby nie nosiła i nie generowała dźwięków, jak co spadnie albo po nocy jaki człek głodny pęta się w kierunku lodówki...

Chcieli by dodatkowo, aby ziąb od niej za gołe platfusy nie łapał (w tą noc czarną w drodze do lodówy).

Chcieli by, żeby była ładna, oko cieszyła...

Chcieli by, żeby pod nią nie buszowało żadne życie sublokatorskie a nie planowane, nie zapraszane, gryzoniowe a wonne...

Chcieli by, żeby nie mnożyła kosztów koniecznych dla utrzymania domu - czyli była możliwie termoizolacyjna.

 

Technologii wykonania takiej podłogi, jak pisałem, jest wiele, choć nie wszystkie idealnie wszystkie wymagania spełniają...

Tu rozważamy, moim zdaniem, bardzo skuteczne i dość tanie rozwiązanie tego problemu.

W TWOIM PRZYPADKU należałoby zmienić kompletnie technologię wykonania podłogi!

MIAŁAŚ wentylowaną (w domu z wentylacją naturalną - piece w pomieszczeniach lub grawitacyjną - kaloryfery), co BYŁO częścią systemu wentylacji domu!

Bardzo dobrą, sprawdzoną metodą!

TERAZ TO PSUJESZ!!!

TĘ funkcję (poprawnej wentylacji WNĘTRZ) MUSISZ odtworzyć!

No, jeżeli chcesz zrobić systemowe zmiany w tej podłodze dla znacznej poprawy jej innych parametrów!

 

Wywal te legary w diabły!

Zostanie dziura a dookoła ściany.

OBEJRZYJ JE UWAŻNIE.

Powinny mieć izolację poziomą murów w postaci warstwy smoły lub papy smołowej w ścianach, nieco ponad ziemią (a pod podłogą dotychczasową).

Jak tego nie ma - trzeba zrobić coś, co ją odtworzy.

Injekcje, podcinanie i blacha, albo olać i powiedzieć - będzie co ma być! Najwyżej za 5 lat wpuścimy spychacz...

Chociaż stoją po 100 lat domy, co tego nie mają.... Tyle, że zwykle ich ściany są zimne! W kącie przy podłodze lubi się grzybek pojawiać i wygląda takie czarne zza mebli...

Pozornie - technologie kosmiczne, ale robota raczej siłowa i upierdliwa a nie kosmiczna...

(ale to osobna bajka i o innej księżniczce)

To co jest pod poziomem planowanej podłogi wyrównujesz grabiami (zwykle piaskowata pospółka) i sprowadzasz do właściwego poziomu. Czasem trzeba dorzucić jakiego piachu a czasem wybrać.

Metodą "siania ręcznego" dość solidnie posypujesz tak wyrównaną podłogę cementem. Można wapnem a potem cementem. (wapno zabije zapachy jak są).

Znowu grabie do łapy i zagrabiasz po wierzchu mieszając z tym piaskiem/pospółką.

Wąż ogrodowy z sitkiem na końcu i solidnie zraszasz tę szaroburą masę, co po grabieniu powstała.

CZEKASZ z 3 dni.

Powstanie tam twarda warstwa, po której da się chodzić (byle nie w szpilkach!!!).

CZEKASZ aż wyschnie.

Masz chudziaka.

Smołujesz go przy ścianach "z wiadra" jakim bituminem (no, smołą do dachów) i rozkładasz najprostszą papę, jaką uda się kupić. Papa na zakład sklejana tym czarnym z wiadra.

Masz wannę wodochronną.

 

WRACASZ do początku wątku i czytasz receptę na sasypkę perlitową.

Jak ma być gruba (ze 20cm) to sypiesz perlit prosto z wora do około 3/4 planowanej grubości.

1/4 ponad tym wysypanym dajesz z gipsem i rosisz wodą, żeby powstała twarda "skóra" na której zrobisz resztę prac.

UWAGA!!!

W tej 1/4 MOŻNA (ale nie jest to konieczne a tylko wygodne) zatopić "na równo" jakie listwy drewniane, do których umocujesz (gwoździe, wkręty) pokrycie.

Jak panele - to listwy są zbędne.

 

Jak dechy, co je zerwałaś są zdrowe, to....

Obcęgi w dłoń i WYJĄĆ WSZYSTKIE GWOŹDZIE!!!

Dechy takie to "calówki". Grube, solidne, nośne i solidnie podeschnięte przez te dziesięciolecia.

MOŻNA (jak tak planuję u siebie) wpuścić je w wyrówniarkę (popularnie - heblarka) a potem w grubościówkę (inna heblarka) i dostaniesz pokrycie podłogowe, że świat nie widział!!!

NIE BĘDZIE już grube, nośne ALE NIE MUSI, jak będzie podparte na każdym cm2.

MOŻNA zejść do około 15mm grubości (tyle ślicznego w tych wydeptanych i ohydnych jest na pewno!)

Każdy stolarz może (bo ma czym - frez) skubnąć brzeg takiej dechy, aby była na pióro-wpust, felc, zakład - co poprawia wygląd pokrycia.

Układasz te deseczki na podłodze i mocujesz (lub nie, bo podłoga pływająca) do tych listew w perlicie.

Masz podłogę litą, hydro i termoizolowaną, suchą, BARDZO dźwiękochłonną i śliczną - ciepłą, drewnianą, tyle, że SUROWĄ!

Tu - decyzja!

Zostawić jak jest i szorować szarym mydłem co sezon...

Olejować....(ponawiasz co jakiś czas, ale efekt śliczny)

Woskować (polecam woski pszczele na rozpuszczalniku) - dostaniesz atmosferę i "nutę" zapachową "domu babci, pamiętaną z dzieciństwa".

Malować jakim lakierem czy innym mazidłem...

(są osobne wątki o tych sprawach)

 

POTEM BIERZ SIĘ ZA WENTYLACJĘ!!! KONIECZNIE!!!

 

Głównie pot, płacz i trud a nie koszt... Ale taką masz budę...

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cyt: Głównie pot, płacz i trud a nie koszt... Ale taką masz budę...

Adam M.

 

ale to moja buda i musze o nią dbać i o pieska który również w niej mieszka.

 

Adamie, dla mnie jesteś WIELKI!

 

- a ja naprawde chciałam tylko złożyć "do kupy" to co rozebrałam, no ale skoro już rozebrałam to myśle; przydałoby sie troche ocieplić i pozbyć "gości"

A Ty postawiłeś przede mna nie lada wyzwanie.

Wszystko rozumiem ale nie wszystko pojmuje

- wapno palone czy zwykłe?

- poziom piasku dochodzi do izolacji poziomej, to dobrze czy za wysoko?

- wanna: nie połącze papy z izolacją poziomą bo jest szczątkowa, czy moge wywinąć pape na ściane do wysokości padłogi?

- polać cement z piaskiem obficie, tzn: woda ma "stać" na nim?

- zrosić mieszanke p.-gipsową, napisz mi proporcje czy obrazowo ile tej wody, żeby to się związało porządnie albo żebym nie zrobiła papki ( to chyba b.istotne, przecież to podwaliny podłogi) no i mój "grunt" pod stopami

Pewnie masz serdecznie dość naszych pytań, wątpliwości, ale pomyśl; pytają czyli cenią Twoje wypowiedzi.

Odnośnie desek i parkietu to gwozdzie już usunięte, deski są na pióro i wpust, z jednego pokoju gr.32mm a z drugiego 28mm ( troszke będe musiała dokupic,przy zdejmowaniu uszkodziły sie).

oj, zrobiło sie ciut pózno, pora spać.

 

cyt: Masz podłogę litą, hydro i termoizolowaną, suchą, BARDZO dźwiękochłonną i śliczną - ciepłą, drewnianą, tyle, że SUROWĄ!

Adam M.

 

- będe miała piekny sen!-

 

Pozdrawiam.

Dobranoc. Pola

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...