Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

"- wapno palone czy zwykłe?"

TAŃSZE!

Jak bardzo "capi" to raczej palone (samo się zgasi i zabije aromaty).

"- poziom piasku dochodzi do izolacji poziomej, to dobrze czy za wysoko?"

To bardzo dobrze!

TAM trzeba tę hydroizolację stworzyć!

"- wanna: nie połącze papy z izolacją poziomą bo jest szczątkowa, czy moge wywinąć pape na ściane do wysokości padłogi?"

Połączysz jak omażesz tym czarnym ścianę i wywiniesz papę tak, jak proponujesz.

Dobrze to wykombinowałaś.

"- polać cement z piaskiem obficie, tzn: woda ma "stać" na nim?"

BETON robisz! Nie w betoniarce tylko wprost na miejscu (jak robili całe dziesięciolecia , gdy betoniarek nie mieli!).

Im mniej wody tym beton mocniejszy.

Ma być dobrze wilgotne, ale nie bagno.

"- zrosić mieszanke p.-gipsową, napisz mi proporcje czy obrazowo ile tej wody, żeby to się związało porządnie albo żebym nie zrobiła papki ( to chyba b.istotne, przecież to podwaliny podłogi) no i mój "grunt" pod stopami"

TU lejesz tę mgłę wodną dotąd, aż nie zobaczysz kałuży.

Po chwili kałuża zniknie i to jest "TO".

Chcesz mieć pewność, ze dobrze, to po 30 minutach dotknij dłonią.

Ma być lekko letnie. Gips wiążąc wodę wydziela ciepło...

Następnego dnia będzie twarde tak, ze da się po tym chodzić i robić inne roboty konieczne.

Doschnie na gotowo po kilku następnych dniach.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

"- czy ktoś na tym forum ma wylewke perlitowo-gipsową bezpośrednio pod pokryciem podłogowym?"

Tego nie wiem, bo płytę grzewczą podłogową na tym zwykle wylewali. Taką z zatopionymi rurkami do grzania chałupy.

 

Pod panele dają tekturę, żeby podeprzeć każdy centymetr i wyciszyć ten bębenek.

Perlit jest lepszy!

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Choć ja i tak bym wylał beton choćby 5cm. "

:lol:

Ludzie małej wiary!

Kasy macie za wiele?

Czasu też?

Eksperyment zajmuje dobę i da się zrobić za mniej jak 10zł (koszt wraz z zakupem wiaderka w markecie).

Beton pod pokrycie podłogowe wiąże 28 dni a schnie dłużej!

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autorus, michal_mlody

 

 

A może by tak tą zastygniętą próbkę perlito-gipsu, zabrać do najbliższej betoniarni i dać na prasę aby sprawdzić ile to ma wytrzymałości? To zajmie tylko chwile. Koszt prawdopodobnie pomijalny. W zamian Wasze nicki wpiszą się w historię forum w alej sław, które realnie wpłynęły na świadomość i światopogląd przyszłych budujących! :cool:

 

Sumując. Badania i oględziny organoleptyczne przeprowadzone niewiele innym powiedzą. A cyferki przemienią każdego niewiernego Tomasza... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wyciągnąłem próbkę która miała symulować podłogę. Grubość próbki 10cm. Średnica rury w której była próbka 20cm.

 

Oczekiwałem ze :

- z góry będzie warstwa kilku cm stwardniała.

- pod nią będzie warstwa całkowicie sucha

- na samym dole ponieważ woda się przelewała wiec tez będzie skorka twarda

 

Otrzymałem:

- warstwa jednorodna na całej wysokości próbki.

- skórka z dołu

- brak suchego perlitu w środku próbki

 

Konkluzja:

- eksperyment się nie udał

- niestety nie wiem czemu

- być może należy zwiększyć grubość próbki?

 

 

No i jednak źle zinterpretowałem wyniki, pogadałem z chemikiem domowym czyli moją zoną po farmacji klinicznej :)

 

1. z góry jest twarda skorupka

2. w środku próbki jest sucho ale nie tak że idealnie bo to nie możliwe. Środek ma możliwość absorpcji jeszcze dużej ilości wody

3. na dole skorupka jak pisałem wcześniej.

Edytowane przez autorus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy cała próbka była wymieszana z gipsem?

Jaki perlit?

 

Nie zostało Ci jeszcze tego perlitu trochę aby zrobić jeszcze jedną próbkę pod prasę w "laboratorium" betoniarni? Chyba każda, która daje certyfikat zgodności korzysta z takiego przyrządu do badania wytrzymałości swoich bloczków betonowych do fundamentów. Chodzi mi o wytrzymałość na ściskanie. Jak bardzo się nadaje pod podłogę na gruncie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie do Adama jako perlit-speca :)

moje warunki glebowe 0-30cm humus, 30-110 piasek drobny/średni, 110-200 piasek drobny lekkie domieszki, do 3 piasek drobny, potem glina piaszcz. do 5

woda na 1,4-1,5 ale może podejść wiosną do ok 1m (=bez piwnicy)

 

dom z pod. użytkowym, ogrz. podłogowe, piec gz, reku, ocieplenie 20cm ściany, 25 dach, kwestia ile na podłogi...

w projekcie mam warstwy od góry podłogi:

płytki cer. 1,5

gładź bet. 7,5 (z rurkami)

styro 8

folia

podbeton B10 - 10cm

podsypka piaskowa 40cm

(ławy od 80 do 40, pod nimi 10cm chudego)

 

czy widziałbyś sensowne danie perlitu zamiast styro? w warstwie ok 25cm - jak wtedy mocować rurki do podłogówki? a może 20 cm perlit, na to 5 cm styro by się prosto je mocowało? Czekam tez na próby wytrzymałościowe perlitu - ścianki działowe chciałbym z silki 12 - dla akustyki i akumulacji ciepła

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może trochę pomogę, ja ma zamiar dać 30cm perlitu :) I nie widzę problemu w mocowaniu rurek :) Wydaje mi się ze na perlicie będzie łatgwiej bo to jedna powierzchnia a nie łażenie po płytach które się gibają :)

 

A tutaj trochę fotek z perlitem w roli głównej.

 

http://forum.sergiel.pl/index.php?option=com_kunena&Itemid=53&func=view&catid=39&id=177&limit=15&limitstart=90

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moich warunkach gruntowych rozważam obecnie trzy opcję.

 

1 - Na pospółce od razu dać warstwę 25 - może 30cm perlito-gipsu. Na to warstwa hydroizolacji i na tym układać rurki od podłogówki wodnej podpięte do przeciwskurczowego zbrojenia fi3mm, oczka max. 25x25cm zalane betonem. Terakota, parkiet w zależności od funkcji pomieszczenia.

 

 

2 - Na pospółce hydroizolacja, 25 może 30cm perlito-gipsu. Rurki od podłogówki wodnej podpięte do przeciwskurczowego zbrojenia fi3mm, oczka max. 25x25cm zalane betonem. Terakota, parkiet w zależności od funkcji pomieszczenia.

 

3 - Wykonać zgodnie z projektem. Beton 10cm zatarty na gładko, zagruntować wodą wodociągową, hydro i paroizolacja ASFREDOL, styropian XPS 25cm, ochronna folia PE z wywinięciem i sklejeniem na zakład, wylewka betonowa zbrojona przeciwskurczowo, zatarta na gładko 5cm. okładzina wykończeniowa.

 

Powierzchnia skromne 82,6m2

 

Zasilane niskotemperaturowo nie powinno szkodzić.

 

Woda gruntowa jest około 1,8 pod termoizolacją i wyżej nie ma fizycznej możliwości aby dojść. Zagraża mi tylko kapilarne podciąganie wody oraz wody opadowe na zewnątrz budynku.

 

Tak myślę, że Adam może mieć rację. Jeśli wytrzymałość i termoizolacje perlito-gipsu jest wystarczająca. Skoro nie widać różnicy to po co przepłacać? Za wodne styropiany albo XPS?

 

Dodajmy łatwe składowanie, brak żmudnego docinania i układania wokół instalacji podpodłogowych styropianów.

 

Wymieszać, wysypać, wyrównać, wylać wodę, iść odpocząć :D

 

Tylko najpierw czekam na cyferki... :D Pewnie zachęcony Waszymi próbami też zrobię takie doświadczenie. Ja mam o tyle dobrze, że ta praca w przyszłym roku mnie czeka. I mam nadzieję przeczytać o efektach realizacji innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może trochę pomogę, ja ma zamiar dać 30cm perlitu :) I nie widzę problemu w mocowaniu rurek :) Wydaje mi się ze na perlicie będzie łatgwiej bo to jedna powierzchnia a nie łażenie po płytach które się gibają :)

http://forum.sergiel.pl/index.php?option=com_kunena&Itemid=53&func=view&catid=39&id=177&limit=15&limitstart=90

 

tylko jak je mocować? konieczna siatka albo coś :/ i potem jak mocować rurki do tej siatki? wiązać? a do styro z trackerem to idzie samemu (lub lepiej w 2 osoby) prosto i szybko zamocować. 5cm styro dobrze docięte nie powinno się wiele gibać ;) dlatego rozważam to jako alternatywę

 

perlit wygląda zdecydowanie lepiej od strony kosztowej i lambdy (patrzę na jego wytrzymałości - od 0,5mpa do 6mpa wg. proporcji, EPS200 ma 115kpa do 150 kpa na zgniatanie = 0,1-0,15mpa jak coś nie przekręcam) ale zastanawiam się nad późniejszą prostotą robienia instalacji podł :)

 

skoro nie umiecie poradzić sobie z wodą opadową i robicie tzw hydrowanny to może odrazu celujcie w dom na wodzie zacumujecie przy brzegu i żadna woda wam nie straszna.

bez urazy, ale co ten post tutaj wnosi? nabijanie postów? pokazanie swojej fachowej wiedzy? czy po prostu burac... :) użytkownika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może by tak trochę bardziej merytorycznie a nie sarkastycznie?!

 

Czemu od razu wanna...

- A czemu nie? ILE kosztuje wiaderko smoły i trochę papy?

A rozwiązanie jest totalne i ostateczne. Nie zostawia żadnych szans przypadkowi.

Spróbuj sobie tak zrobić dla wypełnienia styropianowego!

Zgaśnie i zniknie!

DLATEGO ten sposób zarzucono. WIEKI CAŁE tak właśnie budowano, puki się styropian nie pojawił...

To patent na wodę z tradycją ponad 2500 letnią.

 

Raźny

PO CO Ci ten test na twardość?

Porównasz z testem twardości styropianu układanego na zakładkę?

Sam se pomacać i ocenić "tymi ręcami" nie umiesz?

Będziesz też porównywał z testem tektury na zgniatanie?

Bo tekturę kładzie się pod panele...od lat...

 

Rozważamy materiał termoizolacyjny wypełnieniowy a nie konstrukcyjny!

MOGĘ Ci zrobić, jak chcesz, materiał konstrukcyjny o wysokiej wytrzymałości mechanicznej z tego perlitu.

ON wytrzyma sporo!

A TY wytrzymasz jego cenę?

(wątpię, bo trzeba by do epoksydów się odwołać, i nie tylko)

Po jaką cholerę w normalnym domu robicie podłogę z parametrami podłogi magazynu wysokiego składowania i pod wózki widłowe?

 

 

Na razie mamy ledwie 20 stron wątku...

JUŻ ZACZYNAMY GONIĆ ZA WŁASNYM OGONEM!

CZEMU nie czytacie od początku, starannie i ze zrozumieniem?

 

lesz

Masz zaprojektowane NORMALNIE (czyli fatalnie, źle i błędnie).

Większość tak ma! (dlatego ten wątek!)

 

Raźny

Brak zadania domowego!

Nie czytałeś od początku!

Nie napisałbyś tego, co napisałeś.

 

"1 - Na pospółce od razu dać warstwę 25 - może 30cm perlito-gipsu. Na to warstwa hydroizolacji i na tym układać rurki od podłogówki wodnej podpięte do przeciwskurczowego zbrojenia fi3mm, oczka max. 25x25cm zalane betonem. Terakota, parkiet w zależności od funkcji pomieszczenia."

 

"Woda gruntowa jest około 1,8 pod termoizolacją i wyżej nie ma fizycznej możliwości aby dojść. Zagraża mi tylko kapilarne podciąganie wody oraz wody opadowe na zewnątrz budynku."

 

Oraz błędy własne i błędy metody ocieplenia podłogi na gruncie....

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a do styro z trackerem to idzie samemu (lub lepiej w 2 osoby) prosto i szybko zamocować. 5cm styro dobrze docięte nie powinno się wiele gibać ;) dlatego rozważam to jako alternatywę

 

Kolego ty nie rozumiesz, to jest takie same jak styro. Tylko w jednej płycie i z tą zaletą ze pod wody ma nie być. Nic się nie zmienia w twoich planach.

poza tym:

1. możesz mieć skopanego chudziaka, np nierówny i juz problemy, bo styro będzie leżeć nierówno.

A z perlitem to cię nie obchodzi wyrównasz choćbyś miał tam fale Dunaju :) Takie samo poziomowanie :)

 

W ostateczności umówmy się ze to jest inne styro, w końcu możemy, skoro jesteś przywiązany do tego słowa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem szczerze, jaką strukturę ma perlit - na zdjęciach od Autorusa już coś widać ,ale nic nie pomacam :) jakie twarde, czy idzie w to wbić (wpierw opanowuje podstawy, potem też pewnie zrobię próbę jak inni na 1-2 workach).

nie ukrywam - częściowe lenistwo skłania mnie do styro - jeżeli perlit jest podobny, czytaj można toto szpilkować jak normalną podłogówkę tym lepiej - moje założenie było, iż to zdecydowanie twardsza powierzchnia będzie i mocowania rur ogrzewania podłogowego tam nie wkłuje=konieczne siatki=konieczne trudniejsze mocowanie. Jak się da jak w styro - to wręcz genialnie :) 0 problemów

 

Adam:

szczerze przebijam się przez ten wątek i jak byłoby możliwie poprawnie w kolejnymi warstwami? czy wanna na chudziaku to jedyne rozwiązanie?

 

Autorus - mógłbyś zrobić test z mocowaniem jak do podłogówki w jedną ze swoich próbek? czyli czy taką szpilę da się normalnie wbić, oraz czy się ona poprawnie trzyma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...