adam_mk 10.08.2011 23:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 "- wapno palone czy zwykłe?"TAŃSZE!Jak bardzo "capi" to raczej palone (samo się zgasi i zabije aromaty)."- poziom piasku dochodzi do izolacji poziomej, to dobrze czy za wysoko?"To bardzo dobrze!TAM trzeba tę hydroizolację stworzyć!"- wanna: nie połącze papy z izolacją poziomą bo jest szczątkowa, czy moge wywinąć pape na ściane do wysokości padłogi?"Połączysz jak omażesz tym czarnym ścianę i wywiniesz papę tak, jak proponujesz.Dobrze to wykombinowałaś."- polać cement z piaskiem obficie, tzn: woda ma "stać" na nim?"BETON robisz! Nie w betoniarce tylko wprost na miejscu (jak robili całe dziesięciolecia , gdy betoniarek nie mieli!).Im mniej wody tym beton mocniejszy.Ma być dobrze wilgotne, ale nie bagno."- zrosić mieszanke p.-gipsową, napisz mi proporcje czy obrazowo ile tej wody, żeby to się związało porządnie albo żebym nie zrobiła papki ( to chyba b.istotne, przecież to podwaliny podłogi) no i mój "grunt" pod stopami"TU lejesz tę mgłę wodną dotąd, aż nie zobaczysz kałuży.Po chwili kałuża zniknie i to jest "TO".Chcesz mieć pewność, ze dobrze, to po 30 minutach dotknij dłonią.Ma być lekko letnie. Gips wiążąc wodę wydziela ciepło...Następnego dnia będzie twarde tak, ze da się po tym chodzić i robić inne roboty konieczne.Doschnie na gotowo po kilku następnych dniach. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 10.08.2011 23:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 "- czy ktoś na tym forum ma wylewke perlitowo-gipsową bezpośrednio pod pokryciem podłogowym?"Tego nie wiem, bo płytę grzewczą podłogową na tym zwykle wylewali. Taką z zatopionymi rurkami do grzania chałupy. Pod panele dają tekturę, żeby podeprzeć każdy centymetr i wyciszyć ten bębenek.Perlit jest lepszy! Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 10.08.2011 23:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 "Choć ja i tak bym wylał beton choćby 5cm. " Ludzie małej wiary! Kasy macie za wiele? Czasu też? Eksperyment zajmuje dobę i da się zrobić za mniej jak 10zł (koszt wraz z zakupem wiaderka w markecie). Beton pod pokrycie podłogowe wiąże 28 dni a schnie dłużej! Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 11.08.2011 05:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 Mi jeszcze Adam zwrócił uwagę ze w tym perlicie można puścić rurki do cw No bo gdzie im będzie lepiej i cieplej Tylko trzeba wymyślić jakieś podpórki żeby bezpośrednio na chudziaku nie leżały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 11.08.2011 07:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 Podpierasz klockami, cegłami czy tym, co pod ręką leży.W trakcie zasypywania sukcesywnie usuwasz i wyrzucasz za siebie....Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Raźny 11.08.2011 08:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 Autorus, michal_mlody A może by tak tą zastygniętą próbkę perlito-gipsu, zabrać do najbliższej betoniarni i dać na prasę aby sprawdzić ile to ma wytrzymałości? To zajmie tylko chwile. Koszt prawdopodobnie pomijalny. W zamian Wasze nicki wpiszą się w historię forum w alej sław, które realnie wpłynęły na świadomość i światopogląd przyszłych budujących! Sumując. Badania i oględziny organoleptyczne przeprowadzone niewiele innym powiedzą. A cyferki przemienią każdego niewiernego Tomasza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 11.08.2011 08:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 (edytowane) Dziś wyciągnąłem próbkę która miała symulować podłogę. Grubość próbki 10cm. Średnica rury w której była próbka 20cm. Oczekiwałem ze : - z góry będzie warstwa kilku cm stwardniała. - pod nią będzie warstwa całkowicie sucha - na samym dole ponieważ woda się przelewała wiec tez będzie skorka twarda Otrzymałem: - warstwa jednorodna na całej wysokości próbki. - skórka z dołu - brak suchego perlitu w środku próbki Konkluzja: - eksperyment się nie udał - niestety nie wiem czemu - być może należy zwiększyć grubość próbki? No i jednak źle zinterpretowałem wyniki, pogadałem z chemikiem domowym czyli moją zoną po farmacji klinicznej 1. z góry jest twarda skorupka 2. w środku próbki jest sucho ale nie tak że idealnie bo to nie możliwe. Środek ma możliwość absorpcji jeszcze dużej ilości wody 3. na dole skorupka jak pisałem wcześniej. Edytowane 11 Sierpnia 2011 przez autorus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Raźny 11.08.2011 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 Czy cała próbka była wymieszana z gipsem? Jaki perlit? Nie zostało Ci jeszcze tego perlitu trochę aby zrobić jeszcze jedną próbkę pod prasę w "laboratorium" betoniarni? Chyba każda, która daje certyfikat zgodności korzysta z takiego przyrządu do badania wytrzymałości swoich bloczków betonowych do fundamentów. Chodzi mi o wytrzymałość na ściskanie. Jak bardzo się nadaje pod podłogę na gruncie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 11.08.2011 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 Czekam na perlit, ale przyjedzie dopiero w następnym tygodniu. Do zabawy był jak pamiętam perlit 150. A czy ty chcesz dawać na to bezpośrednio podłogę bez betonu? bo jak dasz beton to te badania nie mają sensu. Inaczej jak bezpośrednio na to podłoga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lesz 11.08.2011 11:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 mam pytanie do Adama jako perlit-speca moje warunki glebowe 0-30cm humus, 30-110 piasek drobny/średni, 110-200 piasek drobny lekkie domieszki, do 3 piasek drobny, potem glina piaszcz. do 5 woda na 1,4-1,5 ale może podejść wiosną do ok 1m (=bez piwnicy) dom z pod. użytkowym, ogrz. podłogowe, piec gz, reku, ocieplenie 20cm ściany, 25 dach, kwestia ile na podłogi... w projekcie mam warstwy od góry podłogi: płytki cer. 1,5 gładź bet. 7,5 (z rurkami) styro 8 folia podbeton B10 - 10cm podsypka piaskowa 40cm (ławy od 80 do 40, pod nimi 10cm chudego) czy widziałbyś sensowne danie perlitu zamiast styro? w warstwie ok 25cm - jak wtedy mocować rurki do podłogówki? a może 20 cm perlit, na to 5 cm styro by się prosto je mocowało? Czekam tez na próby wytrzymałościowe perlitu - ścianki działowe chciałbym z silki 12 - dla akustyki i akumulacji ciepła pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 11.08.2011 11:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 Może trochę pomogę, ja ma zamiar dać 30cm perlitu I nie widzę problemu w mocowaniu rurek Wydaje mi się ze na perlicie będzie łatgwiej bo to jedna powierzchnia a nie łażenie po płytach które się gibają A tutaj trochę fotek z perlitem w roli głównej. http://forum.sergiel.pl/index.php?option=com_kunena&Itemid=53&func=view&catid=39&id=177&limit=15&limitstart=90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Raźny 11.08.2011 12:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 W moich warunkach gruntowych rozważam obecnie trzy opcję. 1 - Na pospółce od razu dać warstwę 25 - może 30cm perlito-gipsu. Na to warstwa hydroizolacji i na tym układać rurki od podłogówki wodnej podpięte do przeciwskurczowego zbrojenia fi3mm, oczka max. 25x25cm zalane betonem. Terakota, parkiet w zależności od funkcji pomieszczenia. 2 - Na pospółce hydroizolacja, 25 może 30cm perlito-gipsu. Rurki od podłogówki wodnej podpięte do przeciwskurczowego zbrojenia fi3mm, oczka max. 25x25cm zalane betonem. Terakota, parkiet w zależności od funkcji pomieszczenia. 3 - Wykonać zgodnie z projektem. Beton 10cm zatarty na gładko, zagruntować wodą wodociągową, hydro i paroizolacja ASFREDOL, styropian XPS 25cm, ochronna folia PE z wywinięciem i sklejeniem na zakład, wylewka betonowa zbrojona przeciwskurczowo, zatarta na gładko 5cm. okładzina wykończeniowa. Powierzchnia skromne 82,6m2 Zasilane niskotemperaturowo nie powinno szkodzić. Woda gruntowa jest około 1,8 pod termoizolacją i wyżej nie ma fizycznej możliwości aby dojść. Zagraża mi tylko kapilarne podciąganie wody oraz wody opadowe na zewnątrz budynku. Tak myślę, że Adam może mieć rację. Jeśli wytrzymałość i termoizolacje perlito-gipsu jest wystarczająca. Skoro nie widać różnicy to po co przepłacać? Za wodne styropiany albo XPS? Dodajmy łatwe składowanie, brak żmudnego docinania i układania wokół instalacji podpodłogowych styropianów. Wymieszać, wysypać, wyrównać, wylać wodę, iść odpocząć Tylko najpierw czekam na cyferki... Pewnie zachęcony Waszymi próbami też zrobię takie doświadczenie. Ja mam o tyle dobrze, że ta praca w przyszłym roku mnie czeka. I mam nadzieję przeczytać o efektach realizacji innych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 11.08.2011 12:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 skoro nie umiecie poradzić sobie z wodą opadową i robicie tzw hydrowanny to może odrazu celujcie w dom na wodzie zacumujecie przy brzegu i żadna woda wam nie straszna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lesz 11.08.2011 12:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 Może trochę pomogę, ja ma zamiar dać 30cm perlitu I nie widzę problemu w mocowaniu rurek Wydaje mi się ze na perlicie będzie łatgwiej bo to jedna powierzchnia a nie łażenie po płytach które się gibają http://forum.sergiel.pl/index.php?option=com_kunena&Itemid=53&func=view&catid=39&id=177&limit=15&limitstart=90 tylko jak je mocować? konieczna siatka albo coś :/ i potem jak mocować rurki do tej siatki? wiązać? a do styro z trackerem to idzie samemu (lub lepiej w 2 osoby) prosto i szybko zamocować. 5cm styro dobrze docięte nie powinno się wiele gibać dlatego rozważam to jako alternatywę perlit wygląda zdecydowanie lepiej od strony kosztowej i lambdy (patrzę na jego wytrzymałości - od 0,5mpa do 6mpa wg. proporcji, EPS200 ma 115kpa do 150 kpa na zgniatanie = 0,1-0,15mpa jak coś nie przekręcam) ale zastanawiam się nad późniejszą prostotą robienia instalacji podł skoro nie umiecie poradzić sobie z wodą opadową i robicie tzw hydrowanny to może odrazu celujcie w dom na wodzie zacumujecie przy brzegu i żadna woda wam nie straszna. bez urazy, ale co ten post tutaj wnosi? nabijanie postów? pokazanie swojej fachowej wiedzy? czy po prostu burac... użytkownika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 11.08.2011 13:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 A może by tak trochę bardziej merytorycznie a nie sarkastycznie?! Czemu od razu wanna...- A czemu nie? ILE kosztuje wiaderko smoły i trochę papy?A rozwiązanie jest totalne i ostateczne. Nie zostawia żadnych szans przypadkowi.Spróbuj sobie tak zrobić dla wypełnienia styropianowego!Zgaśnie i zniknie!DLATEGO ten sposób zarzucono. WIEKI CAŁE tak właśnie budowano, puki się styropian nie pojawił...To patent na wodę z tradycją ponad 2500 letnią. RaźnyPO CO Ci ten test na twardość?Porównasz z testem twardości styropianu układanego na zakładkę?Sam se pomacać i ocenić "tymi ręcami" nie umiesz?Będziesz też porównywał z testem tektury na zgniatanie?Bo tekturę kładzie się pod panele...od lat... Rozważamy materiał termoizolacyjny wypełnieniowy a nie konstrukcyjny!MOGĘ Ci zrobić, jak chcesz, materiał konstrukcyjny o wysokiej wytrzymałości mechanicznej z tego perlitu.ON wytrzyma sporo!A TY wytrzymasz jego cenę?(wątpię, bo trzeba by do epoksydów się odwołać, i nie tylko)Po jaką cholerę w normalnym domu robicie podłogę z parametrami podłogi magazynu wysokiego składowania i pod wózki widłowe? Na razie mamy ledwie 20 stron wątku...JUŻ ZACZYNAMY GONIĆ ZA WŁASNYM OGONEM!CZEMU nie czytacie od początku, starannie i ze zrozumieniem? leszMasz zaprojektowane NORMALNIE (czyli fatalnie, źle i błędnie).Większość tak ma! (dlatego ten wątek!) RaźnyBrak zadania domowego!Nie czytałeś od początku!Nie napisałbyś tego, co napisałeś. "1 - Na pospółce od razu dać warstwę 25 - może 30cm perlito-gipsu. Na to warstwa hydroizolacji i na tym układać rurki od podłogówki wodnej podpięte do przeciwskurczowego zbrojenia fi3mm, oczka max. 25x25cm zalane betonem. Terakota, parkiet w zależności od funkcji pomieszczenia." "Woda gruntowa jest około 1,8 pod termoizolacją i wyżej nie ma fizycznej możliwości aby dojść. Zagraża mi tylko kapilarne podciąganie wody oraz wody opadowe na zewnątrz budynku." Oraz błędy własne i błędy metody ocieplenia podłogi na gruncie.... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 11.08.2011 13:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 a do styro z trackerem to idzie samemu (lub lepiej w 2 osoby) prosto i szybko zamocować. 5cm styro dobrze docięte nie powinno się wiele gibać dlatego rozważam to jako alternatywę Kolego ty nie rozumiesz, to jest takie same jak styro. Tylko w jednej płycie i z tą zaletą ze pod wody ma nie być. Nic się nie zmienia w twoich planach. poza tym: 1. możesz mieć skopanego chudziaka, np nierówny i juz problemy, bo styro będzie leżeć nierówno. A z perlitem to cię nie obchodzi wyrównasz choćbyś miał tam fale Dunaju Takie samo poziomowanie W ostateczności umówmy się ze to jest inne styro, w końcu możemy, skoro jesteś przywiązany do tego słowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 11.08.2011 13:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 Zrozumiałem, że chodzi mu o to , żeby prosto i szybko!Tyle, że my tu rozmawiamy o tym - jak zrobić tę funkcję tanio, poprawnie, skutecznie, trwale, zgodnie z fizyką zachodzących tam procesów.Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 11.08.2011 14:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 Jak tylko perlit dotrze zaraz robię następny test i wrzucam do netu. Może to będzie jutro a może dopiero we wrotek Tym razem warstwa będzie grubsza co najmniej 20cm i większa powierzchniowo, odraz dopilnuję żeby od dołu nie brało wody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 11.08.2011 16:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 orkoZ wodą opadową można sobie bardzo łatwo poradzić tylko trzeba mieć gdzie ją odprowadzić! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lesz 11.08.2011 20:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 nie wiem szczerze, jaką strukturę ma perlit - na zdjęciach od Autorusa już coś widać ,ale nic nie pomacam jakie twarde, czy idzie w to wbić (wpierw opanowuje podstawy, potem też pewnie zrobię próbę jak inni na 1-2 workach). nie ukrywam - częściowe lenistwo skłania mnie do styro - jeżeli perlit jest podobny, czytaj można toto szpilkować jak normalną podłogówkę tym lepiej - moje założenie było, iż to zdecydowanie twardsza powierzchnia będzie i mocowania rur ogrzewania podłogowego tam nie wkłuje=konieczne siatki=konieczne trudniejsze mocowanie. Jak się da jak w styro - to wręcz genialnie 0 problemów Adam: szczerze przebijam się przez ten wątek i jak byłoby możliwie poprawnie w kolejnymi warstwami? czy wanna na chudziaku to jedyne rozwiązanie? Autorus - mógłbyś zrobić test z mocowaniem jak do podłogówki w jedną ze swoich próbek? czyli czy taką szpilę da się normalnie wbić, oraz czy się ona poprawnie trzyma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.