w_a_pinteria.pl 15.08.2011 16:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2011 no, mozna sobie za to nastepne 450 W położyć Widziałem tez maty kładzone pod podłogą z desek - ciekawe... nie powyginają się one w cholere? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 15.08.2011 16:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2011 Nie powyginają się, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
w_a_pinteria.pl 15.08.2011 16:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2011 luks. dzieki. A powracając do kabli: jak jest ze zbrojeniem, wzmacnianiem itp. Kombinuje tak: opcja 1: w górnej warstwie 12-13 albo nawet 14 cm perlitu zatopić siatki oczko 10x10, potem pod kablami matę - siatkę z włókna, na to kable, klej, płytki. pytanie: czy nie bedzie grzania kretów? i czy jak dam 3-4mm kleju to nośność będzie wystarczająca i nie spęka jak ktoś nartami stuknie? opcja 2 mi się jawi, wynika z troski o izolację takich 12-13 cm perlitu: 10 cm perlitu z siatką +5 cm xps + ogrzewanie elektryczne + płytki. Pytanie o nośność: 3-4 mm kleju na 5 cm xps. Głosowanie: kto za opcją 1 a kto za opcją 2 i dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 15.08.2011 16:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2011 Ale co tych chcesz wzmacniać? i po co? 1. chudziak2. papa3. perlit z gipsem 14cm ( to już jest twarde)4. kable lub mata5. zatapiamy klejem.6. płytki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 16.08.2011 01:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 dorkaSJest drobny problem...Widzisz...STROPÓW wentylowanych... nie robiono!Podłoga na gruncie, wentylowana - TAK!Był to i kawałek wentylacji i kawałek ogrzewania i kawałek ocieplenia - w jednym! Stropy uszczelniano polepą!Pełniła kilka ważnych funkcji.Opisywałem polepę i jej funkcje gdzieś tu kilka razy... Sprecyzuj - co Cię najbardziej interesuje.Może wiem coś na temat i jakoś doradzę?Stropy czy podłogi na gruncie? (mam 108 letnie stropy drewniane do kompletnego remontu, to ostro grzebałem za sposobami - jak to zrobić DOBRZE.) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MKJMKJ 16.08.2011 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 A czy taką mieszanką perlit + gips można ocieplić strop "trumne" na poziomej części, czy lepiej do tego celu użyć styropianu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 16.08.2011 19:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 Na poziomej części - tak.Z pochyłej zjedzie, ale...Są też perlitobetony!To perlit cement i woda.Taki nie zjedzie a efekt podobny, tylko czekać trzeba dłużej aż zwiąże.Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firewall 16.08.2011 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 poczytuję sobie ten wątek i wrzuciłem ten sposób ocieplenia do programu cieplno-wilgotnościowego i wychodzi że taka przegroda pod względem wilgotnościowym nie wypada za dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
o_c 16.08.2011 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 Proszę mnie nie linczować za herezję, ale jakby tak dać na chudziaka ~15 cm proszku poliuretanowego od Pigeona, a na to z ~7-8 cm "gipso-perlitu" miałoby to szansę jakoś funkcjonować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 17.08.2011 05:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 Perlit z gipsem na dole ma właśnie wiązać wilgoć jaka tam się by pojawiła. Konkretnie gips będzie wiązał . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firewall 17.08.2011 05:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 Jak długo będzie gips wchłaniał wilgoć? Aż zwiąże całkowicie. A potem co? Obliczenia wykonałem dla swojego ukladu warstw.Być może macie inny i u was jest OK. Ale lepiej sprawdzić sobie takim programikiem aby nie mieć kłopotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
o_c 17.08.2011 06:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 Jak długo będzie gips wchłaniał wilgoć? Aż zwiąże całkowicie. A potem co? Jedyna wilgoć jaka tam powinna być to ta z węża ogrodowego, która zwiąże górną warstwę, a na szczelnej smołowo-papowej wannie nie ma prawa być wilgoci. No chyba, że u mnie ostatnio coś nie tak z czytaniem ze zrozumieniem i coś przeoczyłem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 17.08.2011 06:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 Coś tam się pewnie znajdzie ale skoro i tak będzie wchłonięty przez gips to nie widzę problemu. Ja daje warstwę 30cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firewall 17.08.2011 07:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 Przypomnę wam słowa :"żyjemy w hydrosferze". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 17.08.2011 07:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 Spróbuję jeszcze raz "ruszyć ten problem". Żyjemy w hydrosferze!Woda jest wszędzie!Woda występuje w trzech stanach skupienia.Aby gdzieś znalazła się w jakimś stanie muszą być spełnione odpowiednie warunki fizyczne: temperatura i ciśnienie.Budując dom budujemy miejsce, gdzie wystąpią lub nie wystąpią określone warunki!To my kreujemy te warunki w danej przestrzeni.NIEWAŻNE, CZY WIEMY O TYM CZY NIE!!!Prawa fizyki są obiektywne! "Ale lepiej sprawdzić sobie takim programikiem aby nie mieć kłopotów. " Prawie, że prawda, tylko... nieprawda!Takie programy (przykład: OZC) powinny służyć raczej dla grubego oszacowania problemu.NIGDY nie są dokładne i absolutnie uniwersalne!Pisane są przez ludzi. Lepiej znających język programowania jak tajniki budowlanki.Uwzględniają tylko skończoną ilość czynników warunkujących efekt (wynik) obliczeń.Pomagają, to fakt, ale nie powinny być jedyną i ostateczną wyrocznią!!!Co by się nie gadało - nie ma jak zdrowy rozsądek poparty jaką taką znajomością ogólnych prawideł rządzących tym światem.A jak czegoś nie jesteśmy pewni - to można sobie zrobić doświadczenie. Termodynamika (nauka o przepływie ciepła) jest dość ścisłą dziedziną, w której dość precyzyjnie odbadano - jak ono się przemieszcza, kiedy, gdzie, w czym...Wystarczy zastosować znane z niej zasady i otrzymamy przewidywalne wyniki.Albo woda się pojawi w stanie ciekłym (na podłodze, ścianie, pod styropianem, w murze, w wacie nad stropem) albo nie! Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 17.08.2011 08:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 Jedyna wilgoć jaka tam powinna być to ta z węża ogrodowego, która zwiąże górną warstwę, a na szczelnej smołowo-papowej wannie nie ma prawa być wilgoci. No chyba, że u mnie ostatnio coś nie tak z czytaniem ze zrozumieniem i coś przeoczyłem... Przeoczyłeś wilgoć, która dostanie się tam z wnętrza domu. Powietrze o normalnej wilgotności względnej (np. 60%) w temperaturze pokojowej, przy temperaturze, która będzie pod dobrą izolacją cieplną położonej na chudym betonie (10-12 st.C) osiąga punkt rosy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firewall 17.08.2011 14:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 Otóż to. A "termodynamika i mechanika płynów" to była zmora, którą pamiętam do dzisiaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ziuta62 17.08.2011 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 Witam! Wygońcie mnie do właściwego wątku bo się zgubiłam albo jak ktos wie niech podpowie! Też chyba coś z izolacją wspólnego,bo przepisałam kiedyś tam z FM do mojego kajetu.Cytat'' ok.40-50cm nad poziomem gruntu- wieniec z betonu keramzytowego. Szperałam w internecie i znalazlam tylko to. http://www.netweber.pl/keramzyt/przewodnik-weber/problemy-i-rozwiazania/betony-lekkie.html#tab1 I nie wiem dalej jak to się robi, gdzie zamawia i w ogole czy jest sens. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firewall 17.08.2011 20:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 Najbardziej podoba mi się nasiąkliwość tego kermatyzobetonu.Nawet 33%. Czyli przy gęstości 1500kg/m3 wciągnąć może 0,5m3 wody na 1m3 betonu. Nieźle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
w_a_pinteria.pl 17.08.2011 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 no własnie, ale jak osiągnie punkt rosy własnie w warstwie perlito-gipsu, to po jakims czasie związany zostanie caly ten gips, a potem punkt rosy wypadnie juz w "związanej" warstwie. Idąc dalej - zacznie wykraplac sie woda, która, hmmmm, bedzie próbowala wyparować do góry bo od dołu jest papa. Dobrze mysle? Jezeli dobrze, to delikatna warstwa folii paroprzepuszczalnej ułożonej w kierunku przepuszczalności do wnętrz pomieszczenia problem by rozwiązała. albo moze nawet warstwa paroszczelna na tym perlito-gipsie? Głosno mysle - mozna mnie głośno zrugać jak zboczyłem na manowce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.