Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 2,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Autorus a czy może nie robiłeś próby wytrzymałościowej używając zamiast gipsu cementu? Może byłoby to bardziej wytrzymałe, a i cement jest tańszy;)

A czy używając na wierzch warstwy styropianu(3- 5 cm) jest sens robić mieszankę na "strong"?Może wystarczy warstwę sypką perlitu wyrównać i na nią ułożyć styro?

Co Koledzy na to ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodząc po samym piasku to wtedy się piasek spod buta osuwa i jest wypychany z pod buta w inne miejsce ,ale się nie załamuje . Chodząc po podłodze perlit-gips nie ma mowy o jakimś załamaniu bo w tej wylewce nie ma ''dziury'' czy pustych w środku miejsc aby się załamało ,a do tego wiązanie gipsowe daje tą warstwę twardą (skorupę).Kiedyś też rzuciłem wam you tube o tym perlicie na którym widać,że suchy jest przykryty płytami i też się nie załamie. Też jestem za tym aby na ten perlit (15cm)dać ten styropian 3 cm z folią pod ogrzewanie podłogowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawostka: rozmawiałem z "fachmanem od perlitów" i zwrócił uwagę, że mieszanie perlitu z "więzadłem" znakomicie zmniejszy własności termoizolacyjne. Hmmm. Trudno zaprzeczyć. Może by tak nałożyć najpierw warstwę perlitu solo a na to nasypac warstwę perlitu z więzadłem i zalać? Osobiście skłaniam się ku wiązaniu perlitu cementem. Nawet jak przesiąknie po zalaniu całkiem w dół to po jakimś czasie wyprowadzi tą wilgoć na górę.

A cement jest mocniejszy i nie ciągnie wilgoci w odróżnieniu od gipsu. Na to paroizolacja "przepuszczalnością" ku górze. Co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Współczynnik przewodzenia ciepła lambda perlitu jest na pewno znacznie lepszy tzn. mniejszy od gotowego wyrobu np. perlitobeton tzn. mieszanka perlitu, cementu i jakiś plasyfikatorów. Przykładowo dla lekkiego tynku perlitowego z Bełchatowa wynosi on ok 0,11 W/mK. Współczynnik ten będzie się pogarszał w miarę wzrostu udziału cementu. Im warstwa ma być bardziej wytrzymała tym własności termoizolacyjne będą gorsze.

Osobiście jako że mam takie fabrycznie gotowe mieszanki testowałem zasypywanie bruzd w podkładzie betonowym. Następnie całość zalałem wodą do pojawienia się niewielkiej kałuży. Po jednym dniu twardość była co najmniej styropianu dach-podłoga. Po kilku dniach warstwa jest już znacznie twardsza także spokojnie po niej chodzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WIECIE , ze TERAZ za dużo czasu nie mam...

Bredzicie, że trudno czytać!

Co za styro pod podłogówkę?!!!

Jakie folie?! Miarki użyć nie umiecie? Patyk trza se urwać odpowiedniej długości to odstęp stały (między rurkami) wyjdzie!

PO CO Wam raster?

JAKIE SPINKI do podłogówki?

Moim zdaniem - w DOOPĘ sobie je wepnijcie!

Po to dajecie perlit, żeby spaprać podłogówkę?

Nie macie czasu - róbcie jak Wam rozum każe!

Macie czas - zaczekajcie jakie kilka dni.

Napiszę z detalami.

 

Zresztą...

To Wasze jest!

WOLNO robić "po swojemu"...

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...