Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 2,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

"a ja mam pytanie,czy gips nie będzie pleśniał "

Przemyślałeś ten problem?

 

"wątek umarł czy jak? "

Wątek - nie.

Moja mama tak. Dziś i nagle...

Wybaczcie, ale z tydzień mnie nie będzie!

Adam M.

 

Szczere wyrazy współczucia.

 

(Poczytuję ten temat, bo interesuje mnie tynk z perlitem. Poza tym uwielbiam styl, w jakim piszesz (nie tylko w tym wątku).)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę coś podpowiedzieć. Na stronie zębca są gotowe receptury.

 

Receptura zaprawy jest oparta na zasadzie objętościowego mieszania podstawowych składników

dostępnych w handlu w papierowych workach:

na jeden stulitrowy worek perlitu dajemy 4/5 worka cementu CEM I 32,5R (20kg) oraz 1/3 worka

wapna hydratyzowanego (10kg). Do tego 0,6 l superplastyfikatora „ Arpoment O ” produkcji „ War-

REMEDIUM”;

wodę w ilości 70 ÷ 90 litrów dodajemy stopniowo i tyle, aby zachować właściwą „tłustą” konsystencję

zaprawy umoŜliwiającą ułoŜenie w murze spoiny o wymaganej grubości;

 

 

A otrzymane właściwości to:

 

gęstość objętościowa świeŜej zaprawy – 1150 kg/m3

 

gęstość zaprawy stwardniałej – 850 kg/m3

 

wytrzymałość na ściskanie – 12,2 MPa

wytrzymałość na zginanie – 3,6 MPa

przyczepność do betonu komórkowego – 0,12 MPa

czas zachowania własności roboczych zaprawy cienkowarstwowej – 75 min

współczynnik przewodzenia ciepła – 0,280 W/m°K

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WIECIE , ze TERAZ za dużo czasu nie mam...

Bredzicie, że trudno czytać!

Co za styro pod podłogówkę?!!!

Jakie folie?! Miarki użyć nie umiecie? Patyk trza se urwać odpowiedniej długości to odstęp stały (między rurkami) wyjdzie!

PO CO Wam raster?

JAKIE SPINKI do podłogówki?

Moim zdaniem - w DOOPĘ sobie je wepnijcie!

Po to dajecie perlit, żeby spaprać podłogówkę?

Nie macie czasu - róbcie jak Wam rozum każe!

Macie czas - zaczekajcie jakie kilka dni.

Napiszę z detalami.

 

Zresztą...

To Wasze jest!

WOLNO robić "po swojemu"...

 

Adam M.

 

 

Adaś są potrzebne zdjęcia z realizacji. Koniecznie. Żeby Cie potem ktoś nie przeklinał jak mu przy wylewce robotnicy powiedzą ze go mają w dooopie i nie se sam po tym łazi :) A u mnie wylewka lana z gruchy, nie ma czasu na błędy.

 

Ja znalazłem listwy do rurek,

 

http://img08.allegroimg.pl/photos/oryginal/17/51/02/73/1751027387

 

ale

 

1. są za wąskie aby je położyć na podłogę perlitową.

2. zbyt nisko jak dla mnie podnoszą rurkę

 

Dla tego kolega Waldek zakupił styropian z folią. Bo to znakomicie stabilizuje podłogę. Pod styro ma jak pamiętam 17cm perlitu z gipsem wiec powinno być ok. Nie idealnie ale ok.

 

Chętnie się jednak dowiem jak to należy zrobić ale dokładnie, mam powierzchnię w jednym kawałku 50m2.

 

Myślałem też nad takimi siatkami

 

http://img15.allegroimg.pl/photos/oryginal/17/52/53/17/1752531798

 

ale

 

1. strasznie się giba, trzeba by w pytę podkładek

2. jakie podkładki aby to utrzymało?

 

Ta by się bardziej nadała, drut fi 8

 

http://www.kerti.pl/allegro/serwisbud/siatka%20zbrojeniowa/1.jpg

 

1. Sztywniejsza i wielkość 5x2.2m

2 Dalej trzeba wymyśleć podkładki.

Edytowane przez autorus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. autorus

Zajrzę tam jeszcze... na twoim blogu też byłam...

Fajnie, bo sami dużo robicie; ja kobitka, szukam, kto by mi ten tynk położył (elewacja). I jak rozmawiam z potencjalnymi wykonawcami, to zdziwienie i "a co to" pytają. "Pani, tynk to mocny być musi" - taka szkoła. I co mam zrobić.

Ale nie odpuszczam, szukam.

Powiedzcie tylko, czy warto dawać siatkę jak robi się 4-5 cm w dwóch warstwach. I jaka ta siatka powinna być. Taka jak do kleju (w systemach dociepleń) czy może jakaś specjalna inna.

A ta receptura, co podałeś, to na tynk zewnętrzny, czy wewnętrzny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamie, przyjmij przede wszystkim szczere kondolencje!

 

I jak kiedyś będziesz miał więcej czasu...

dorkaS

Jest drobny problem...

Widzisz...

STROPÓW wentylowanych... nie robiono!

Podłoga na gruncie, wentylowana - TAK!

Był to i kawałek wentylacji i kawałek ogrzewania i kawałek ocieplenia - w jednym!

 

Stropy uszczelniano polepą!

Pełniła kilka ważnych funkcji.

Opisywałem polepę i jej funkcje gdzieś tu kilka razy...

 

Sprecyzuj - co Cię najbardziej interesuje.

Może wiem coś na temat i jakoś doradzę?

Stropy czy podłogi na gruncie?

 

 

Interesują mnie przekroje... albo inaczej mówiąc kolejność warstw wypełnień i ich ewentualnych funkcji, które dawano w podłogach. I w zasadzie proszę o wiedzę dla wiedzy. Spedziłam mnóstwo lat w starym domu, który przeszedł w ręce innego odłamu rodziny, a po lekkim liftingu stulatek nadal całkiem dobrze się miewa. Stąd ja już nie będę miała możliwości przebudowywania tam niczego. A rodzina nie umie powiedzieć co było w podłodze, bo remont przeprowadzała kompleksowo jakaś firma.

 

 

Dom został postawiony w 1913 przez mojego prapradziadka, który zajmował się nadzorem technicznym przy stawianiu różnych wielkogabarytowych budynków. Budowy swojego domu też doglądał, więc zakładam, że wszystko szło zgodnie z prawidłami sztuki.

Ciekawi mnie w jaki sposób mogła być tam zbudowana podłoga.

Nie dysponuję zdjęciami, postaram się zatem opisać to, co pamiętam:

Podłoga była na gruncie, a raczej jakies 1,7 nad nim. Pierwszą kondygnację stanowiły mury, wewnątrz których znajdowała się piwnica. Posadzkę jej stanowiła li tylko wyłącznie ziemia. Sprawdzone przez nas jako dzieci, gdyż legenda rodzinna głosiła, że prapradziad zakopał tam srebra. Celem odzysku wykopaliśmy potajemnie całkiem spore dziury. Nic nie znaleźliśmy, za to za podkopywanie fundamentów od wewnątrz nieźle oberwaliśmy. W wykopach była tylko ziemia, a po pewnym czasie woda. Czyli tylko grunt.

W piwnicy sklepienie było rzędami półokrągłe ( kilka rzędów formowanych w takich sposób ^^^^^, gdzie obniżenia dodatkowo wzmacniano metalowymi sztabami). Od strony mieszkania były położone deski, a pod nimi na pewno było trochę żwiru (gdy jakaś mysz wlazła pod podłogę, to słychać było jak biega po kamyczkach). Sądząc po zewnętrznym murze, odległość od sklepienia do wierzchniej warstwy podłogi w mieszkaniu była spora.

 

Teraz pytanie, czym i jak wypełniano taką przestrzeń? W jaki sposób ją wentylowano? Brakowało mi na elewacji charakterystycznych przerw w zaprawie między cegłami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdyby tak użyć "sprawdzonego" w tym poście http://forum.muratordom.pl/showthread.php?86885-Pigeon-buduje-quot-PASYWNY-quot-dom odpadu pianki poliuretanowej? kosztowo na pewno na plus wychodzi... co do parametrów - chociaż zdjęcia nieco rozjaśniają sytuację, to raczej niewiele wiadomo, chyba że się mylę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie na bloczkach jest papa fund. icopala na to bloczek isomura -podklejony fizeliną a na to folia fundamentowa 1milmetr -ta folia jest odpowiednio szeroka żeby połączyć z folią na chudziaku[też1mm -to jest folia do uszczelniania zbiorników wodnych , basenów.

folia będzie przygotowana do moich powierzcnii.

to położe na chudziaka.

majster proponujepołożyć folie także pod chudziakiem [grunt niby nie odciągnie zbyt szybko wilgoci od chudziaka przy zalewaniu]

mogę położyćtaką zwykłą 0,3 mm.

mam wątpliwości czy póżniej to żle nie wpłynie na tego chudziaka?

no i jeszcze czy chudziaka robić z betoniary czy lepiej z betoniarni.

 

 

niestety folie nie są na jednym poziomie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z gruchy będzie na pewno lepszy, szybciej i pewnie niestety drożej. Jak dodasz dodatków uszczelniających to ci w to nic nie wejdzie.

 

Ja tam żadnej foli na chudziaka nie daje bo niby po co? Pójdzie 2x papa icopal i koniec. Choć myślę ze spokojnie 1x by wystarczyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dorkaS

 

Załóż, że sam z siebie taki genialny nie jestem...

"Zgenialniałem" w kilku dziedzinach po przeczytaniu ZE ZROZUMIENIEM TEKSTU (także tego, co pomiędzy wierszami) sporej ilości opracowań na temat tego, co mnie bardzo interesowało - remontu od podstaw 108 (teraz już tyle ma) budy z której same ramki zostały.

Piszesz - wiedza dla wiedzy.

Jest więc idealne dla Ciebie miejsce na tym padole, które może w tym aspekcie Cię uszczęśliwić.

"Wydawnictwo Górnoleśne w Milanówku pod Warszawą" oferuje sporo reprintów książek bardzo mądrych ludzi.

Dokładnie o architekturze, urbanistyce, wzornictwie, budowaniu...

Wrzuć w Google to znajdziesz.

Wysyłkowo też można się zaopatrzyć.

Polecam "Budownictwo Wiejskie" Karola Iwanickiego wydane w Kijowie w 1917r (reprint!).

Akurat w tym dziele na wielu stronach i z detalami masz swój temat rozłożony "na drobne" i z komentarzem, rysunkami...

Jak trzeba to jaki rysunek z tego wkleję, ale tam masz wszystko, a ja bym tu mordę strzępił o temacie długo i nie zawsze zbornie.

Przez posły wilk (podobno) nie tyje!

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

„Trudno - chyba jednak będę musiał zostawić od góry 3 cm miejsca na styro

i pogodzić się z koniecznością dodatkowego zakupu - czasami teoria rozmija się

z praktyką”

Dużo tej praktyki nabrałeś?

SKĄD czerpiesz swą pewność zdania?

Oczywiście - rób co chcesz, bo to TWOJE!

Ale...

Można poczytać ze zrozumieniem!

Można też, jak kto chce, eksperyment niskobudżetowy sobie zrobić!

Wolisz poczekać, aż ktoś zrobi taki eksperyment "PRAWIE dobrze" i na tym opierać swe decyzje?

Przecież każda firma budowlana buduje "prawie dobrze"!

 

„Czyli nie ma szans ułożyć płyt styro na sypkim?”

Można i nie jest to trudne, tylko PO CO?!

Jakaś komplikacja technologii to jest.

CO ma dawać w efekcie?

 

„Wszystko musisz zmieszać tj cały perlit z gipsem. Jak to potem polejesz to będziesz mógł delikatnie chodzić. Aby normalnie chodzić to jeszcze ten styropian.”

„Też jestem za tym aby na ten perlit (15cm)dać ten styropian 3 cm z folią pod ogrzewanie podłogowe.”

Wsadzicie tam ten styropian i już "normalnie" po nim się chodzi?

Dobrze zrobiona warstwa jest nieco twardsza od twardego styropianu.

 

Adaś są potrzebne zdjęcia z realizacji. Koniecznie. Żeby Cie potem ktoś nie przeklinał jak mu przy wylewce robotnicy powiedzą ze go mają w dooopie i nie se sam po tym łazi A u mnie wylewka lana z gruchy, nie ma czasu na błędy.”

Zabierz się za realizację.

Rób zdjęcia!

Będą zdjęcia z realizacji.

Błędów nie rób!

 

„Sam perlit będzie stał w wodzie. Pianka będzie tez stała w wodzie. Dokładnie jak styropian. Tak myślę.”

To źle myślisz!

Przypomnij sobie "punkt rosy". Co to jest i skąd się bierze.

Bierzesz bardzo "zimną" płytę chudziaka i podgrzewasz słoneczkiem/wiaterkiem (za oknem mamy teraz ze 30stC) i co? - JEST SUCHA!

W takich warunkach MUSI BYĆ SUCHA!!!

(to jest to złudzenie, na którym wiele osób się "przejeżdża").

Rzuć na nią sporą płytę styropianu i poczekaj!

Podniesiesz po jakimś czasie - i jest tam mokro!

JEŻELI zasypiesz ją perlitem TO spowodujesz, że wilgotne i ciepłe powietrze nie będzie penetrowało do chłodnego chudziaka i wody "nie zrzuci". (nie przekroczy punktu rosy, bo nie będzie miało jak!).

Tyle, że po takiej warstwie chodzić się nie da.... Trzeba ją "skleić" - i dlatego ten gips!

Co jest, że jak se kto pomiesza gips z kredą (i dostaje gips szpachlowy, wolnowiążący) to dziurę w ścianie umie se zakleić, a jak robi to z perlitem i podłogą - to już NIE!!!

Tak samo się to robi! Na ścianie Wam działa! ZAWSZE!!!

 

A mnie się wydawało, że zbornie ten problem opisałem...

 

Chyba jaką szkółkę mieszania gipsu i perlitu łopatą, oraz polewania tego wodą - założę!

Jak kto potrzebuje korepetycji - służę!

Tyle, że "z luftu sie nie żyje" jak gadał Gustlik z "Pancernych" to musi być płatna...

Czas się w to jednak wkłada...

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaś po podłodze z perlitu da się chodzić ale trzeba to robić delikatnie. Sobie to przetłumaczę, pomęczę się dla lepszej sprawy. Ale inni będą to mieli w nosie.

 

1. Co będzie złego w sposobie Waldka z tym 3cm styro i folią?

 

2. Wymyśliłem podkładki pod zbrojenie, paski styropianu o szerokości ok 10cm, może więcej. W przekroju trapez tak aby większa powierzchnia była na perlicie.

Edytowane przez autorus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dorkaS

 

Załóż, że sam z siebie taki genialny nie jestem...

 

Wpisy negują to założenie :)

 

"Zgenialniałem" w kilku dziedzinach po przeczytaniu ZE ZROZUMIENIEM TEKSTU (także tego, co pomiędzy wierszami) sporej ilości opracowań na temat tego, co mnie bardzo interesowało - remontu od podstaw 108 (teraz już tyle ma) budy z której same ramki zostały.

Piszesz - wiedza dla wiedzy.

Jest więc idealne dla Ciebie miejsce na tym padole, które może w tym aspekcie Cię uszczęśliwić.

"Wydawnictwo Górnoleśne w Milanówku pod Warszawą" oferuje sporo reprintów książek bardzo mądrych ludzi.

Dokładnie o architekturze, urbanistyce, wzornictwie, budowaniu...

 

 

Adamie stokrotne dzięki!

Byłam już tam, pooglądałam i zapiszczałam z uciechy. Dobrze, że niedługo jesień!

I jeszcze znalazłam o ceglanym wzornictwie.

Idę rozbić skarbonkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...