kbab 06.09.2011 18:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Września 2011 "Ktoś próbował (nie wiem w jaki sposób) policzyć zysk - finansowy? Bo robić dla idei mi się nie chce. Dla złotówek - owszem, ale: ILE możemy w ten sposób zaoszczędzić?" Możesz mi podać cenę kilowatogodziny czerpanej z różnych nośników w końcu roku 2018? Taką po wprowadzeniu opłat za CO2 i akcyzy na węgiel i drewno opałowe? Policzę Ci zyski/straty i podam wynik. Poczytaj o osiągnięciach kolegi j-j. Zbudował pasywniaka i w nim mieszka. Podaje ile co mu kosztuje. Z detalami. Wlazłeś na temat ocieplenia podłogi, co jest tylko jednym z bardzo wielu elementów domu energooszczędnego! Zrób komplet i dobrze - to zaoszczędzisz w porównaniu do "typowego" od połowy do 3/4 wydatków na jego stałe utrzymanie. Adam M. właśnie odnośnie tego liczenia trafiłem na ten temat, może coś wspólnie ustalimy zrobiłem prosty arkusz do obliczenia zapotrzebowania domu na ciepło, ale mam wątpliwości co do strat przez płytę na gruncie, chodzi o ustalenie współczynnika przenikania ciepła do gruntu, wiadomo że jest on wypadkową różnicy temperatur pomieszczenia i gruntu - problem w tym, że w arkuszu przyjmuję stałą temperaturę gruntu na 8stC - chociaż wiadomo że bezpośrednio pod płytą jest wyższa. Również współczynnik przewodzenia ciepła samego gruntu jest zależny od jego składu, wilgotności - szybciej odbierze ciepło glina czy ił, niż piasek czy żwir, czy też lita skała. Zatem straty mogą być obarczone sporym błędem. Jak go pomniejszyć - czy różnicując współczynnik przenikania płyty, czy podnieść temperaturę gruntu pod płytą? Arkusz jest na str. https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?authkey=CPfu-_8B&key=0AmIvzeh1jpYadFFBbXNqUk5pQjJQNjF1STgxNkVRd2c&authkey=CPfu-_8B#gid=33 ark 34 i 35 - w/w arkusz szybko policzy efekt finansowy - zapraszam do testowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 06.09.2011 18:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Września 2011 Ze tak powiem ja nie poszaleje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firewall 06.09.2011 18:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Września 2011 Po co wyważasz otwarte drzwi. Fajnie liczy sie przegrody takim programikiem na stronie rockwoola. I wilgotość i ciepełko. Nawet nie jest trudny. Mnie trochę pomógł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mk_kosa 06.09.2011 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Września 2011 A może proporcje perlit/gips nie tak dobrane, że gotowa podłoga uginała się pod stopami? A to, że ugięła się pod ciężarem wylewki to już wogóle porażka...Adam zapodał fajny sposób: ciepły, logiczny, prosty w samodzielnym wykonaniu, ale - właśnie ALE czy oprócz jego samego, ktoś stosował sposób w praktyce przed przeczytaniem o nim na forum?Wydawać by się mogło, że zebrała się tutaj grupa "testerów". Do niedawna sam chciałem do niej dołączyć - byłbym osobą, która sprawdziłaby wspomnianą przez autora "sposobu" możliwość użycia zasypki perlitogipsowej w grupszej warstwie - z podziałem na część 20 cm samego perlitu oraz 10 cm mieszanki z gipsem. Ale teraz, po relacji Agi i Krzyśka raczej się wycofam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 06.09.2011 21:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Września 2011 Jeśli nie wejdę w płytę fundamentowa to biorę się za perlit. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 06.09.2011 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Września 2011 właśnie odnośnie tego liczenia trafiłem na ten temat, może coś wspólnie ustalimy zrobiłem prosty arkusz do obliczenia zapotrzebowania domu na ciepło, ale mam wątpliwości co do strat przez płytę na gruncie, chodzi o ustalenie współczynnika przenikania ciepła do gruntu, wiadomo że jest on wypadkową różnicy temperatur pomieszczenia i gruntu - problem w tym, że w arkuszu przyjmuję stałą temperaturę gruntu na 8stC - chociaż wiadomo że bezpośrednio pod płytą jest wyższa. Również współczynnik przewodzenia ciepła samego gruntu jest zależny od jego składu, wilgotności - szybciej odbierze ciepło glina czy ił, niż piasek czy żwir, czy też lita skała. Zatem straty mogą być obarczone sporym błędem. Jak go pomniejszyć - czy różnicując współczynnik przenikania płyty, czy podnieść temperaturę gruntu pod płytą? Arkusz jest na str. https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?authkey=CPfu-_8B&key=0AmIvzeh1jpYadFFBbXNqUk5pQjJQNjF1STgxNkVRd2c&authkey=CPfu-_8B#gid=33 ark 34 i 35 - w/w arkusz szybko policzy efekt finansowy - zapraszam do testowania. Tak jak założyłeś jest dobrze. Wyższa temperatura bezpośrednio pod płytą występuje przy słabej izolacji pod płytą. Przy izolacji rzędu 20cm dużego błędu nie popełnisz. Do tego dochodzi wpływ stref brzegowych, jednak nie jest ona wielki dla "typowego" domu (stodoły). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kbab 07.09.2011 07:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2011 Tak jak założyłeś jest dobrze. Skoro tak uważasz to nic nie będę kombinował, chociaż gdyby się okazało, że pod płytą jest np 10 a nie 8stC to straty się zmniejszają o ponad 300kWh/rok, zatem wpływ struktury gruntu pod płytą ma spore znaczenie. Ciągle przypomina mi się temat braku izolacji od gruntu, był wałkowany kilka lat temu, nawet ściągałem opinie fachowców od ogrzewania podłogowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 08.09.2011 11:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2011 Chyba wypada mi przeprosić Aga i Krzysiu za nastawienie ich na bezproblemowe wykonanie tej warstwy...Mają świętą rację, że trening czyni mistrza, a ja o tym chyba trochę zapomniałem.Po prostu... z perlitem robię co chcę i co mi potrzeba od kilku lat...Wiem jak się zachowa w każdych (prawie) warunkach.Kilkakrotnie byłem przy rozpoczynaniu tej roboty w różnych miejscach (miastach).Ja, "tymi ręcami" wykonywałem pierwszy kawałek a oni patrzyli.Potem, w następnej godzinie oni wykonywali kolejny...Nie było kłopotów czy problemów...Takie są moje doświadczenia...Aga pisze, że da się w godzinę pomieszczenie zrobić.Kondygnację się da na jednej dniówce.... Wszyscy zwracają uwagę, że nie ma ekip od roboty w perlicie...No to.... już jedna jest! - Aga i Krzysiu.Teraz, jak myślę, nie jest to dla nich żaden cud czy technologia kosmiczna...(Jest i więcej, ale z rozmów wynika, że na forum już prawie nie zaglądają...) Uważam, że po pierwszym sezonie grzewczym Aga i Krzysiu wybaczą mi zbytni optymizm (jak rachunek za energię dostaną, co go przez lupę czytać trzeba).Decyzja była i jest dobra - postawienie na ten sposób termoizolacji podłogi. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 08.09.2011 11:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2011 Jak zrobimy mieszaninę do jeżdżenia po niej czołgiem, taką co się uginać nie będzie, to będzie to bardziej gips/cement z perlitem jak termoizolacja...Nie o to nam chodzi!Stańcie sobie który na płycie styropianu. Podskoczcie na niej...A potem mi tu napiszcie - że WCALE się nie poddaje.... Naciski na tę warstwę rozkłada bardzo równomiernie wylewka i podłoga , co na niej jest wykonywana.ONA ma być odporna na szpilki (takie buciory) dziewczyn zaproszonych na oblewanie nowego domu... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek131 08.09.2011 14:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2011 Jak tam ci Adam idzie zapoznawanie się z wątkiem o płycie fundamentowej?Tam jest pełna izolacja od gruntu.Ale jakoś tak głupio zebrać troszku ziemi ,wylać w tą dziurę trochu betonu i na tym dom na lat dziesiątki postawić...nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 08.09.2011 17:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2011 Idzie jak kurwie w deszcz!Ostatnimi czasy co dzień to gorzej...Autko mi jakieś skurwiele przedwczoraj w nocy spaliły...Moją Sierkę...Zamiast czytać i co tworzyć, czy robić robotę to po Policjach się pętam...Ciekawe czy może być jeszcze gorzej...Bo jak nie - to może być tylko lepiej.Tym się pocieszam...Nie lubię za Hioba robić... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek131 08.09.2011 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2011 Auto ci spalili?Założyłeś komuś WM z reku i słaby odzysk ciepła miał czy jak?Jak spalili?Sierka ,znaczy swoje lata musiała mieć,się sama zapaliła może.Jakbyś co kupował rada (dawno temu się tym zajmowałem , w szkole jeszcze)nie kupuj niczego do handlarza i nigdy z komisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 08.09.2011 21:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2011 Sierka ,znaczy swoje lata musiała mieć,się sama zapaliła może. nie złorzecz na sierkę, one same sie nie zapalają katowałem takiego spręta trochę czasu..., złego słowa nie powiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aga i Krzysiu 09.09.2011 06:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2011 Teraz, jak myślę, nie jest to dla nich żaden cud czy technologia kosmiczna... (Jest i więcej, ale z rozmów wynika, że na forum już prawie nie zaglądają...) Uważam, że po pierwszym sezonie grzewczym Aga i Krzysiu wybaczą mi zbytni optymizm (jak rachunek za energię dostaną, co go przez lupę czytać trzeba). Decyzja była i jest dobra - postawienie na ten sposób termoizolacji podłogi. Adam M. Owszem, zaglądają na forum, tylko teraz co innego na głowie: bufor, wentylacja, ocieplenie ścian, instalacje wodne, elektryczne TV i internet, sterowanie i takie tam... Dzięki, mam nadzieję, że tak będzie, choć raczej na drugi sezon grzewczy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 09.09.2011 07:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2011 Kurczę kicha z tym autem. Ale jak byłem u Ciebie to mi antenę CB zasunęli presidenta Teraz powiedziałem chrzanię kupuję zwykła tanią za 100zł, mniejsze straty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Raźny 11.09.2011 17:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Września 2011 (edytowane) Jak wspominał Adam MK (Adamie szczere kondolencje)... ma być dobrze i tanio. A o tym produkcie jeszcze tu nikt z tego co pamiętam nie wspominał. Sproszkowany poliuretan. W praktyce wygląda to tak:http://forum.muratordom.pl/entry.php?42115-Pigeon-buduje-quot-PASYWNY-quot-dom Cenowo wychodzi chyba najkorzystniej. Ceny nawet 1zł za 1m3.Wasze zdanie? Edytowane 11 Września 2011 przez Raźny dodałem treść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 16.09.2011 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2011 Może być dobre.W łapach nie trzymałem to pewności nie mam.Da się ubijać, jak piszą...A da się kleić gipsem?Choćby po wierzchu?Próbę bym jaką zrobił...Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 30.09.2011 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2011 jutro robimy chudziaka 12 cm dosypię w betoniarni włokien , kupiłem też środek w płynie do uszczelnienia betonu[ma utrudnić podciąganie kapilarne wilgoci] włokna podobno nic nie daja ale co z tym płynem? czy rura doprawadzająca powietrze do kominka powinna być wkopana pod chudziakiem czy położona na niego w ociepleniu?beton będę zagęszczał zagęszczarką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pionan 01.10.2011 06:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2011 ja mam położnony kanał na chudziaku w ociepleniu. Tylko dlatego, że zapomniałem o doprowadzeniu powietrza do kominka przy robieniu fundamentów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekmir 01.10.2011 18:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2011 (edytowane) Szanowni forumowicze bardzo prosze o poradę. Na chudziaku położyłem pape (asfaltową) i zamierzałem na niej rozłożyc folię, a na to styropian. Całośc styropianu ma miec grubosc 28 cm (na zakładkę np:10 + 18. Z niektórych postów wynika jednak, że może byc problem z jednoczesnym zastosowaniem papy i styropianu. I nie pomoże tu oddzielenie folią bo - opary Co robic? Edytowane 1 Października 2011 przez ekmir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.