Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

"Od nas" z pomorskiego najbliżej jest do Bełchatowa (i jednocześnie tanio) - ale transport mają raczej drogi lub we własnym zakresie; jeszcze Cieszyn jest, gdzie było drożej, ale z kolei czasami dostarczają w różne rejony polski towar po okazyjnej cenie (niestety musi się im "uzbierać" sensowna liczna m3 lub odbiorców).

Te 2 firmy sprawdziłem, pewno jest w Polsce więcej producentów - warto poszukać i podzwonić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o które koszta pytasz?

Bo jeśli o cenę samego towaru to zależy zapewne ściśle od ilości m3 - więc po konkretną wartość należy zgłosić się do producenta; jeśli o koszt transportu - w Bełchatowie powiedziano mi 3,5zł netto/km (płacone tylko w jedną stronę), o transport z Cieszyna nie pytałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Minęły 2 miesiące od zabawy z perlitem. Obecnie mam podłogówkę, wylewki, kominek i bufor i zaczęłam grzanie. Jutro będzie tydzień, obecnie w podłogę idzie temperatura 35*C. Nie zauważyłam żadnego podnoszenia się wylewki w rogach pomieszczeń, zadnych nowych pęknięć (są drobne ryski w miejscach, gdzie były rury prowadzące i uzupełnione betonem na drugi dzień - wylewki z betoniarki). Jedyne, co zauważyłam, to straszny gorąc w chałupie, +5 na dworze, a trza okna na przestrzał otwierać.

 

Jeżeli ktoś chce kłaść perlit, to musi założyć, żeby sypać warstwę 1-2 cm gubszą od założonej warstwy ocieplenia, bo perlit trochę siądzie pod butami.

Nie polecam perlitobetonu pod kominek, czy bufor, chyba, że coś spieprzyłam, bo chodzi się po nim normalnie, ale gwoździa to wbiję na 20cm jednym palcem. Kominek i bufor musiałam ustawić na kawałach blachy 8mm, bo by mi się zapadły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każda będzie podziurawiona :) Powiem tak, jakbys się upierał to aby nie zrobić dziur od strony chudziaka można zastosować metodę jak w oczkach wodnych, najpierw dajemy gruba geowłókninę. Ona nam amortyzuje wszelkie grudki itp. Ale czy ci nie uszkodzą robotnicy od góry?

Tylko nadal nie rozumiem po co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szanowne grono,

 

Śledzę ten wątek jak i pozostałe działy na forum od jakiegoś czasu w celu zdobycia wiedzy niezbędnej do budowy domu.

 

Na początku tematu mowa była o wilgoci, która może zostać uwięziona pod styropianem użytym do izolacji posadzki.

 

Skomentujcie proszę, czy dobrym pomysłem było by rozsypanie cienkiej warstwy gipsu pod styropianem.

Gips ten miałby spełnić tą samą funkcję jaką pełni w mieszance perlit+gips.

 

Woda pod styropianem, po skropleniu została by związana przez gips - co zapobiegło by powtórnemu odparowaniu - cykl zostałby przerwany.

A styropian zamiast perlitu byłby łatwiejszy w obróbce.

 

Czy gips nie będzie działał agresywnie na styropian?

 

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...