Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Czemu nie robita plyty fundamentowej ,która załatwia te wszystkie problemy?

 

Bo chinczycy stal kupuja i jest droga to raz, bo przy plycie mozna wiecej spartolic niz przy tradycyjnym fundamencie to dwa . Fundament zrobi Ci Kaziu z konca wsi, nakreci betonu w betoniarce , urobi , umeczy sie chlopina i bedzie. Plyty byle kto Ci nie zrobi ( przynajmniej ja bym takiej nie chcial, robionej przez przypadkowego goscia)

A co jezeli masz teren ponizej drogi. Usypiesz sobie kopiec i na nim zrobisz plyte ? Technolog z firmy ktora robi plyty z pianobetonu ( Tarnowskie Gory) krzywil sie gdy powiedzialem, ze chce plyte wyniesina 50 cm ponad obecny grunt.

 

W tradycyjnym budowaniu ( fundament) jak zapomnisz o podejsciach wody, kanalizacji, pradu etc, to odbiedy podkopisze i zrobisz, przy wykoannej plycie - powodzenia. A wielu budujacych zapomina o zrobieniu przejsc pod lawa ( np na wode- u mnie wodociagi wymagaja -1.75m, czyli wychodzi pod lawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

EKMIR

 

Masz pape zwykla klejona lepikiem na zimno - zrywaj, albo stosuj perlit

Masz SBS zwykly i troche kasy - tez zerwij i poloz te na wlokninie poliestrowej, jest elastyczna- jak Ci popeka chudziak to izolacja zostanie cala.

Masz pape modyfikowana SBS na welonie poliestrowym, kladz styro i sie nie przejmuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemyslalem temat z perlitem i naszly mnie takie mysli.

 

Kondensacja zawsze bedzie miala miejsce. Chudziak jest chlodny i od dolu nieprzepuszaczalny. Nie ma bata. Bedzie woda- w taki czy inny sposob. To co jest wazne to jak sobie z ta woda poradzic. Byl pomysl na wiazanie tej wody gipsem ( w perlitowej metodzie Adama) , byl pomysl na drenaz ( folia kubelkowa + studzienka).

Mysle ze u siebie zrobie w ten sposob:

 

-chudziak ( juz mam)

- papa SBS na welonie elastycznym zgrzewana do izolacji poziomej fundamentu

- mimimalna warstwa pochlaniacza wilgoci ( gips/cement/co mi dam zostanie po budowie)

-styropian tak uwielbiany przez wszystkich

- dylatacja brzegowa

- folia wywinieta na sciany

- plyty Knauf floor do ukladania rur ogrzewania podlogowego ( drogie, wiem, ale ja lubie prosto i czysto, ladne zdjecia wychodza, beda w sam raz do albumu)

- wylewka anhydrytowa.

 

i tyle.

 

Mysle ze mieszanka perlit+ gips bedzie w sam raz do niwelacji nierownosci chudziaka ( takie 2cm, polane woda) i do uzupelniania ubytkow styropianu np. tam gdzie przechodza rury. Mysle tez o perlitobetonie pod akwarium. Nie chce go stawic na wylewce, zreszta mam zrobiony pod to fundament.

Edytowane przez devileczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do mieszaniny piasku, żwiru, wapna i cementu zalanej wodą?

:lol:

 

Czytam i nie mogę się nadziwić.

Czemu nie podchodzicie do tego problemu racjonalnie?

 

Buduje się jakąś warstwę.

Wiemy co budujemy - to róbmy to najlepiej jak się da.

Jak robimy jakie wylewki na mokro - to trzeba poczekać, aż nadmiary wilgoci się nie ulotnią, zanim zabierzemy się do dalszej pracy.

Zalewanie wodą tego, co wyschło, jest mało twórcze a powszechnie praktykowane...

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do mieszaniny piasku, żwiru, wapna i cementu zalanej wodą?

:lol:

 

Czytam i nie mogę się nadziwić.

Czemu nie podchodzicie do tego problemu racjonalnie?

 

Buduje się jakąś warstwę.

Wiemy co budujemy - to róbmy to najlepiej jak się da.

Jak robimy jakie wylewki na mokro - to trzeba poczekać, aż nadmiary wilgoci się nie ulotnią, zanim zabierzemy się do dalszej pracy.

Zalewanie wodą tego, co wyschło, jest mało twórcze a powszechnie praktykowane...

 

Adam M.

 

Adamie, bardzo ogolnikowo, niespojnie i nielogicznie.

 

'A do mieszaniny piasku, żwiru, wapna i cementu zalanej wodą?' - czyli do betonu ale CO ? bo nie kumam tego argumentu

 

'Czytam i nie mogę się nadziwić.' - CZEMU ? sporo tu sie pisze, co konkretnie masz na mysli ? Jak tez nie moge sie nadziwic jak mi ktos pisze o hektolitrach wody pod styropianem, a nie potrafi przedstawic danych liczbowych ( tych racjonalnych), skad ta woda sie tam wziela. Przeczytalem caly watek, wiec tylko prosze nie odsylac mnie do ponownej lektury.

 

'Czemu nie podchodzicie do tego problemu racjonalnie?' - to juz jest cios ponizej pasa, ale jak nie ma sily argumentow to jest argument sily, jak to ktos kiedys ladnie powiedzial, nie bede polemizowal

 

'Buduje się jakąś warstwę.

Wiemy co budujemy - to róbmy to najlepiej jak się da.' - to jest racjonalny argument, bardzo trudno sie nie zgodzic.

 

'Jak robimy jakie wylewki na mokro - to trzeba poczekać, aż nadmiary wilgoci się nie ulotnią, zanim zabierzemy się do dalszej pracy.

Zalewanie wodą tego, co wyschło, jest mało twórcze a powszechnie praktykowane...'

 

Zalewanie woda? jaka woda? jakie praktyki ? Za duzo skrotow myslowych.

 

Odnosnie racjonalnosci myslenia. Prosze nie mylic racjonalnosci z wiedza i doswiadczeniem. Mozna miec wiedzei doswiadczenie ( czesto spotykane na budowie) a nie myslec racjonalnie tylko utratymi schematami. My tu staramy sie byc bardziej tworczy i zrozumiec mechanizmy stojace za takimi czy innymi praktykami, pomimo ze nie posiadamy duzego doswiadczenia. Dlatego potrzebujemy takich ludzi jak Ty Adamie, z wieloletnia praktyka, aby ustosunkowali sie do tych wszystkich wywodow.

 

To ze woda sie skropli to kazdy wie ze szkoly, ale kwestia praktyczna jest ILE? Ja tego nie widzialem, wiec nie neguje i nie upiram sie. Jest zjawisko fizyczne, jest wysokie prawdopodobienstwo ze woda bedzie. TAK? Tylko dla mnie jest wazna skala zjawiska, srodki zaradcze i konsekwencje ich braku. No o kosztach tez warto wspomniec

 

Jesli ktos twierdzi, ze KAZDA PAPA rozpuszcza styro, a przecza temu fakty (BO NIE KAZDA) , to wtedy mamy brak wiedzy ( bez urazy, ale jakos to nazwac trzeba). Opieranie sie na takiej wiedzy ( niekompletnej, nieaktualnej, wyrwanej z szerszego kontekstu) jest dla mnie irracjonalne, sprzeczne i niedorzeczne ( w zasadzie te slowa znacza to samo)

 

Pytanie do publicznosci : Dlaczego styropapa jest zrobiona ze styropianu i papy ? Jaka jest zywotnosc takiego materialu ? ( potrzebna liczba).

 

W calym tym gaszczu zalet i wad perlitu czy styropianu, chcemy znalezc rzeczywiste roznice, a nie marketingowe wywody. Dla mnie takim marketingowym chwytem jest stwierdzenie ze zamokniety styro jest bee, bo traci wlasciwosci termomodernizacyjne, a inne materialy sa cacy. Nalezaloby racjonalnie przeprowadzic analize porownawcza tych dwoch rozwiazan i odpowiedziec nie tyle jakosciowo a ilosciowo:

 

- w okreslonych warunkach, ile i skad wykropli sie kondensat nad chudziakiem ?

- w jakim stopniu zmieni to wlasciwosci termo tych przegrod?

- w jakim stopniu jestesmy w stanie zaabsorbowac te wode ( ilosciowo) ? i po jakim czasie system przestanie dzialac ( np caly gips zwiaze)

 

W przypadku styropianu, jakies tam dane mamy ( tak laboratoryjne, ale daje to ogolny zarys wlasciwosci materialu, ktore pozniej mozna ekstrapolowac na warunki polowe ). W przypadku perlit+gips ???????????????????????????????????????????????????????????????? Termoizolacyjnosc ? ktos stwierdzil ze chyba 50% tego co styro . Ale perlit/gips w jakich proporcjach, przy jakim uwodnieniu gipsu etc. Liczby , liczby i jeszcze raz liczby - albo porownujemy na zasadzie ' cieplejsze' , ' zimniejsze' jak w przedszkolu, albo porownujmy cos bardziej obiektywnego.

 

Pozdrawiam, dziecko placze, trzeba zajac sie rodzina .

Edytowane przez devileczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Devileczek :

 

Jezeli rozumowanie co do zawartosci pary wodnej w styro jest sluszne to przy przedstawionych danych liczbowych wynika ze roznica ktora moglaby sie skroplic to 25- 7 = 18g/m3. Przy styropianie grubosci 15cm mamy 0,15m3 na m2 podlogi czyli wykropli sie 2.7ml wody, tzn pol lyzeczki od herbaty na m2 chudziaka

 

Jeżeli mówiąc o danych myślisz o tabeli, która pokazałem - "maksymalna ilości wody jaką może "zmagazynować" powietrze (w postaci wilgoci) przy danym ciśnieniu nasycenia oraz temperaturze". To wyliczenia są raczej błędne. Tabela ta nie odnosi się w żaden sposób do styropianu tylko do powietrza. Czyli wykropliło by się 18g ale z 1 m3 powietrza, a nie styropianu.

 

Ale jak czujemy intuicyjnie - powietrza pod styropianem dużo raczej nie zmieścimy.

Więc pojawia się temat nasiąkliwości styropianu oraz jego wilgotności technologicznej.

 

Gdzieś w na forum ktoś podał, że styropian (jakiś standardowy EPS) charakteryzuje się na nasiąkliwością na poziomie 4% (w stosunku do objętości - jak dobrze rozumiem)

Nawet wykres który został ponownie wklejony w poście 790 porusza się w zakresie kilku procent.

Wczoraj znalazłem parametr dla jakiegoś tam styropianu o polepszonych właściwościach hydrofobowych - nasiąkliwość <0,8%. Rozumiem, że maksymalną nasiąkliwość uzyskamy gdy poddamy styropian topieniu.

 

Czyli dla tak skrajnej sytuacji mamy:

z 1 m3 styropianu o nasiąkliwości 4% możemy mieć aż do 40L wody

a z 1 m3 styropianu o nasiąkliwości 0,8% aż do 8L wody.

 

(bo 1m3 x 4% = 0,04m3 x 1000 kg/m3 = 40kg wody - a inaczej 40L wody)

Poprawcie mnie jeśli się mylę.

 

Cos tu jest nie halo Skad wiec bierze sie tyle tej wody w praktyce ? Dyfuzja z pomieszczenia, a moze ktos podlewal kwiatki przez 20 lat, przelewajac regularnie, albo nieszczelnosci w lazience ( prysznic kafelkowy) etc.

 

Jeżeli mówimy, że styropian w posadzce będzie szczelnie zamknięty to raczej żadne wody z pomieszczeń się nie dostaną, czy to przez dyfuzję, czy inne zjawiska. Poza tym - woda szybciej odparuje niż wsiąknie.

 

Inna mozliwosc to 'szybkie budowanie'. Mokre mury , chudziak, papa zgrzewana z izolacja pod murem, na to styro i wilgoc przenika z mokrego muru wykraplajac sie na chlodnej powierzchni chudziaka. Wszystko zamkniete od gory wylewka i folia i sie kisi. Wszystko trzeba suszyc, nic w pospiechu.

 

Zgadzam się z drugą częścią Twojej wypowiedzi. Powszechnie wiadomo, że podczas budowy domu należy odparować dużo wilgoci technologicznej. Co pozwoli również zminimalizować wpływ wilgoci na izolacyjność przegród (nie tylko omawianej tutaj, podłogi).

 

Chciałbym razem z wami dowieść używając LICZB i faktycznych danych, że skala zjawiska "wilgoci w posadzce" jest na tyle duża, że warto zmienić technologię izolacji - ze styropianu, który jest, bądź co bądź, materiałem dobrze znanym i łatwym w obróbce - na inny proponowany - np. perlit

 

Przyznam się, że fotorelacje od forumowiczów, którzy zdecydowali się na perlit i ich CENNE komentarze, póki co zniechęcają mnie do zastosowania innej technologi, prócz styropianu. Dlatego też szukam, z Waszą pomocą, mocnego argumentu, który mógłby zmienić moją podejście (lub nie).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EKMIR

Masz pape zwykla klejona lepikiem na zimno - zrywaj, albo stosuj perlit

 

Mam pape aswaltowa wierzchniego krycia - niestety nie znam jej parametrów. Do klejenia papy zastosowany został lepik na zimno IZOLBET K.

W jakiej formie zastosować perlit: sypkiej czy jako wylewke perlitobetonowa?

Dlaczego zwykła wylewka betonowa jest rozwiazaniem "nieszczęsliwym"?

Papa znalazłaby się pomiędzy "chudziakiem" a tą ok. 3 cm wylewka. dzięki temu nie byłoby kontaktu ze styropianem i zniknąłby problem jej szkodliwego oddziaływania.

Edytowane przez ekmir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tabaker:

 

widze ze czujemy temat podobnie. Te skrajne przypadki o ktorych mowiles dot nasiakliwosci styro - czy moze tak nabrac wody pod wplywem cisnienia pary wodnej ? Moze ta nasiaklowosc dotyczy sytuacji gdy trzymamy styro w wodzie , wyciagamy, 'wyrzynamy' i mamy 40L wody z 1m3 styro. Sam polistyren wiele wilgoci nie ciagnie, jesli juz to powietrze znajdujace sie w styro, a one nie powinny miec wiecej wilgoci niz otaczajace powietrze. Dlatego sugerowano wczesniej w postach, zeby ukladac styro w zimie, jak jest suchy. Trzeba by zwazyc styropian letnia pora i zimowa. Roznica to ta para wodna o ktorej tyle sie mowi.

 

Odnosnie perlitu- sek w tym ze cala brudna robote odwala gips, to on wiaze wode.Perlit jest tylko wypelniaczem. Rownie dobrze moze nim byc styropian, tylko ze ten sie slabo miesza z gipsem :) Dlatego ja planuje wysypac suchy perlitobeton wartwa wyrownujaca chudziak- bede mial zalety dwoch systemow:

 

- sucho ( cement/gips) bedzie wiazal wode

- tanio - perlitu i gipsu pojdzie jak na lekarstwo

- bez pylenia i odkrywania technologi perlitowej podlogi.

- bardzo energooszczednie ( perlit nigdy nie przebije suchego styro)

 

Ponadto, odwiedzilem strone Perlipolu, w karcie technicznej twierdza ze nasiakliwosc jest na poziomie 3-80%!!! Pewnie to zalezy od frakcji, grubsze sa mniej nasiakliwe ( te drozsze). Perlit filtracyjny- tu mam duze watpliwosci co do wlasciwosci termoizolacyjnych i higroskopijnych. Perlit filtracyjny zawiera min 60% frakcji 0.25mm i max 5% frakcji 1mm. Jak to dostanie wody ( poklady gipsu zostana zuzyte ) to dopiero bedzie blotko.

 

Inne podejscie- producent perlitu podaje przepis na perlitobeton PTB500 - 1 worek cementu na 1 worek perlitu ( skad my to znamy) . Jak cement zwiaze to mamy przewodnosc cieplna na poziomie 0.14 W/mk, styropian 0.038W/mk (4 -krotna roznica, mowimy o stanie suchym). Gdy nam taki perlitobeton zamoknie ( bo zamoknie) , jakie beda wlasciwosci cieplne materialu ? Nie mowie zle, mowie ze nie wiem jakie ?!!!

 

Kolejna rzecz, producent zaleca do perlitobetonow frakcje 180, a nie 'pyl' filtracyjny. Podobnie do zasypek min 180. 150 i 100 wydaje sie isc do tynkow.

Jeszcze jedna sprawa, przy sporzadzaniu zapraw, betonow itd zalecaja nie mieszac dluzej niz 6 minut. Adam o tym wspominal- 'lopateczka' delikatnie. Jakbym to robil sam to nie ma sprawy, ale wytlumacz to prostemu robotnikowi ze mieli szklo. Nie pojmie tego i znajac zycie zrobi po swojemu, pojdzie na faje a betoniara bedzie krecic- co z tego wyjdzie? Napewno nie to co wyjsc powinno. Czyli mamy potencjalne pole do bledu wykonawczego.

 

Ja podobnie jak TaBaker mam mieszane odczucia odnosnie kwestii wykonawczej. Dac komus zeby spartolil cos o czym wczesniej nie slyszal ? Robic samemu ? no tak - buduje sie raz i dla siebie. Tylko ze ja pracuje i nie mam czasu, a za dniowke mojej pracy moge zatrudnic 3-4 kolesi na mojej budowie, wiec jaki w tym sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EKMIR

 

Widze ze bardzo chcesz wylac te 3cm betonu. Czy to odetnie rozpuszczalnik z Izolbetu? Nie wiem. Twoje ryzyko. Rozpuszczalnik to nie tylko ciecz ale i pary. Wiem ze szkoda rozwalac cos co juz sie zrobilo, bo kasa, bo wklad prac, etc. Ale jak cos pojdzie nie tak to bedziesz spal spokojnie ? Styropian nie lubi rozpuszczalnikow, oj nie. Takiej technologi jaka proponujesz sie nie stosuje !!!, wiec skad tu miec pewnosc czy bedzie dobrze czy zle. Napewno jakies to rozwiazanie jest , ale czy zgodne ze sztuka budowlana? Zrob jak uwazasz, ale watpie czy ktos sie podpisze pod takim pomyslem. Potwierdzenia na forum raczej pozytywnego nie uzyskasz. Jezeli Ci sie nie uda ( albo uda) to przynajmniej wniesiesz wklad w rozwoj budownictwa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem twoje dylematy dlatego ja kombinuje z tym pur.

 

Załóżmy ze jest na poziomie ocieplenia maja takie same właściwości. Ale tego pur można dać ile się tylko chce. Pigeon pisał ze dał 80cm. To prawie metr izolacji. BEZPŁATNEJ. Czy nie warto sie nad tym zastanowić? Czy przy takiej grubości warto w ogóle myśleć o bloczkach ze szkła piankowego?

 

Takie pomysły mi po głowie chodzą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem twoje dylematy dlatego ja kombinuje z tym pur.

 

Załóżmy ze jest na poziomie ocieplenia maja takie same właściwości. Ale tego pur można dać ile się tylko chce. Pigeon pisał ze dał 80cm. To prawie metr izolacji. BEZPŁATNEJ. Czy nie warto sie nad tym zastanowić? Czy przy takiej grubości warto w ogóle myśleć o bloczkach ze szkła piankowego?

 

Takie pomysły mi po głowie chodzą :)

 

Proponujesz pionierskie rozwiazania. mozesz byc super wygranym (izolacja za darmoche) albo super przegranym. Poszukaj jeszcze. moze to ktos ma od kilku lat. Inaczej bedziesz krolikiem doswiadczalnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekmir:

 

Jak dobrze zrozumiałem - chcesz wylać ekstra 3cm betonu aby oddzielić styropian od papy zgrzanej lepikiem Izolbet K.

 

Poszukaj informacji na temat odporności chemicznej styropianu - wiemy, że nie lubi np. rozpuszczalników organicznych.

 

np. jeden z artykułów po wygooglowaniu:

http://producencistyropianu.pl/pl/mity_o_styropianie.php

 

Dwa sprawdź, czy Twoja hydro-izolacja ma to co styropian nie lubi. Trzeba poszukać karty charakterystyki i sprawdzić czy został zastosowany rozpuszczalnik organiczny.

Byłem wręcz gotów podać Ci taką kartę charakterystyki Izolbetu K na tacy - ale wywala mi jakiś błąd pdf przy próbie odczytu tej karty. Więc poszukaj jej sam albo poproś producenta aby Ci ją dostarczył - na pewno to zrobi!

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Devileczek:

 

Po przeczytaniu Twojego ostatniego postu zapewniam Cię, że "mamy podobnie" - raczej nie będę mógł wszystkiego robić "tymi ręcami" z powodu zawodu. Więc zależy mi również na prostocie wykonania, aby nie mieć problemów z wykonawcami.

 

Te skrajne przypadki o ktorych mowiles dot nasiakliwosci styro - czy moze tak nabrac wody pod wplywem cisnienia pary wodnej ?

 

Sądzę, że ciśnienie pary wodnej będzie oddziaływać jedynie na strefę powierzchniową styropianu oraz silniej na miejsca cięcia płyt styropianowych.

Nie sądzę, że to zjawisko jest w stanie doprowadzić do zawilgocenia całej objętości styropianu.

Z resztą można to sprawdzić:

Czy jak rozlejemy "kałużę" z wody na poziomo położonym styropianie to czy przesiąknie ona przez ten styropian?

Jeżeli nie - to ciśnienie nie spenetruje styropianu

Jeżeli tak - no to jest możliwe aby styropian zawilgotniał w całej swojej objętości pod wpływem wywieranego ciśnienia.

 

Poprawcie mnie jeśli się mylę.

 

Odnosnie perlitu- sek w tym ze cala brudna robote odwala gips, to on wiaze wode.Perlit jest tylko wypelniaczem

 

Skoro tak to może jeszcze prościej?

Wysypać na chudziak/hydroizolacje czysty gips - który zwiąże wodę (strzelam - np. 1cm). A funkcję termoizolacji pozostawić tylko styropianowi.

Będzie jeszcze taniej bo bez perlitu . No i niewątpliwie - łatwiej (co w sumie też się przekłada na koszty, jeżeli przypomnimy sobie, że "czas to pieniądz").

 

A dodatkowo - to ten gips będzie również pełnił funkcję rozdzielającą między papą/lepikiem a styropianem. Czyli to czego szuka kolega Ekmir (suchy gips/cement nie wprowadzi do podłogi dodatkowej wilgoci - w przeciwieństwie do betonu).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taBaker

 

Kazdy lepik na zimno ma rozpuszczalnik, ktory rozpuszcza asfalt, to i rozpusci styropian.Tylko lepiki tylko na goraco lub dyspersja wodna ( odparowywuje woda a nie rozpuszczalnik) do stosowania ze styropianem.

 

Wlasnie taki system ja chce zastosowac, warstwa wyrownujaca na chudziak ( raczej na pape), ktora bedzie rowniez wiazac wilgoc i ulatwiac ukladanie styro. Ja jednak wolalbym mieszanke gips/cement+perlit. Na 75m2, grubosci 1 cm potrzebowalbym prawie 1m3 gispu, to spory koszt. Perlit 'daje' objetosc- to swietny wypelniacz. Poza tym mam pare workow cementu ktore mi zostaly, tez moge wykorzystac.

 

Odnosnie problemu Ekmira - czy wystarczy oddzielic styro od 'zlej ' papy fizycznie by nie bylo kontaktu ? Co z oparami...rozpuszczalnik paruje, z czasem moze zniszczyc strukture styropianu. Warstwa gipsu ( 1cm) moze tej zbawiennej roli nie wypelnic. Nie mam pojecia. Ja bym nie ryzykowal, kupil lepsza pape na wlokninie poliestrowej ( elastycznej) . Ale to jest moje skromne zdanie

Edytowane przez devileczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taBaker

 

Odnosnie problemu Ekmira - czy wystarczy oddzielic styro od 'zlej ' papy fizycznie by nie bylo kontaktu ? Co z oparami...rozpuszczalnik paruje, z czasem moze zniszczyc strukture styropianu. Warstwa gipsu ( 1cm) moze tej zbawiennej roli nie wypelnic. Nie mam pojecia. Ja bym nie ryzykowal, kupil lepsza pape na wlokninie poliestrowej ( elastycznej) . Ale to jest moje skromne zdanie

 

Na forum mozna znaleźć opinię, że wystarczy oddzielić papę od styropianu folia budowlaną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...