jwak 29.10.2011 16:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2011 dobra tania papa, na welonie szklanym v60s24, tylko ze sie srednio nadaje na izolacje fundamentow i podlog na gruncie. Ktos juz sie wypowiadal na ten temat w tym watku. Nie wiem czy nie Adam. Z ciekawosci zapytam czy kleiles na zakladach czy cala powierzchnia do betonu? Rozne sa szkoly, roznie radza. Icopal twierdzi, ze cala powierzchnia nalezy kleic, tylko czy to nie jest uwarunkowane tym zeby wcisnac dodatkowo grunt do betonu ? Z drugiej strony, taka papa dobrze przyklejona ( szczegolnie ta na welonie szklanym) pęknie, jak chudziak dostanie jakiejs rysy i z izolacji wtedy robi sie 'brak izolacji'. Moze wiec lepiej laczyc tylko na zakladach. Podobno remedium na to jest papa na wlokninie poliestrowej ( elastyczna). Kleiłem na zakłady i wypuszczałem na ściany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kalio 29.10.2011 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2011 A może tak na papę rozsypać warstwe gipsu na to styropian przekładany gipsem jak tort gips i folia jeśli bedzie jakaś wilgoć to gips ja zwiąże inaczej będzie sucho jak styropian będzie miał wilgoć to gips powinien tą wilgoć odbierać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kalio 03.11.2011 08:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 podciągam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dwiemuchy 04.11.2011 11:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2011 A ja mam pytanie z innej beczki - obecnie elektrycy układają mi peszle podłogowe - miejscami peszli jest jesli nie platanina, to 'słoneczko' - więc pewnie z układaniem styropianu będzie masakra. Z innych robót zostało mi trochę perlitu ekspandowanego - głównie EP180, ale i EP250. W miarę oczywiste jest, żeby peszle obsypać tym perlitem tam, gdzie będą wycięcia w styropianie -ale zastanawiam się, czy w miejscach takich jak wiatrołap - mała powierzchnia,dużo peszli - nie użyć perlitu zamiast styropianu-przynajmniej dla pierwszej warstwy. Pytanie teraz - czy (i czym) ten perlit ubijać w takim razie, czy mieszać go np. z cementem(jeśli tak - w jakich proporcjach). Czy może w ogóle tego nie robić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 04.11.2011 12:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2011 nic nie rozumiem, to w końcu masz z perlitu podłogę czy styropianu? czy z obu na raz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dwiemuchy 04.11.2011 12:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2011 Właśnie zacząłem cofać się po wątku - ogólnie chodiz mi o jedną rzecz, czyli zrobienie tylko warstwy wyrównującej tam, gdzie peszli jest najwięcej-zamiast bawić się w rzeźbienie w styropianie - a na tym już układać styropian i jechać standardową wylewką. Z tego co widzę, to teoretycznie mógłby to być sam perlit-ewentualnie zmieszany z gipsem żeby uniknąć wilgoci. Zastanawiałem się tylko czy i na ile usiądzie to - jeśli tak, to kiedy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
farmi 04.11.2011 13:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2011 najlepiej rurki i peszle zalać pianką ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 04.11.2011 13:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2011 sposób jest dobry tylko drogi ja będę pianka robił ocieplenie domu z zewnątrz, ok 700m2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dwiemuchy 04.11.2011 14:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2011 Fajne..no ale ze względu na różne ograniczenia zostanę jednak przy perlicie pod styropianem. Traktując to jako taką zasypkę na spód - trzeba to jakoś specjalnie ubijać (zakładam warstwę jakieś 3-4 cm- w sam raz, żeby się w niej peszle schowały. Chodzi o to, żeby było to zasadniczo nie gorsze niż styropian, który na tym będzie leżeć. No i nie wiem czy w tym przypadku spryskiwać perlitogips, czy zostawić 'jak leży' - a gips traktować tylko jako pochłaniacz ewentualnej wilgoci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 04.11.2011 14:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2011 perlit będzie gorszy od styro, to nie ulega wątpliwości, ubijać kulki szklane? Chyba żartujesz. 3-4cm sa bez sensu bo po spryskaniu całość ci się skawali, wiec po co to robić, nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dwiemuchy 04.11.2011 14:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2011 Pewnie będzie - ale biorąc pod uwagę, że na powierzchni 3 m2 biegnie kilkanascie peszli rozchodzących się od rozdzielni, za wiele tego styropianu się tam nie ułoży, do tego będzie w małych kawałkach - chciałem po prostu ułatwić sobie robotę i wykorzystać pozostały perlit. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dpo 04.11.2011 15:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2011 sposób jest dobry tylko drogi ja będę pianka robił ocieplenie domu z zewnątrz, ok 700m2. po ile wychodzi metr i jakie ma wlasciwosci cieplne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dwiemuchy 05.11.2011 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2011 A - co do ubijania, chodzilo mi bardziej o 'wibrowanie' tego perlitu, żeby się uleżał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 05.11.2011 18:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2011 Ale co to znaczy wibrować? W betoniarce jak pamiętam można 3 min tylko. Pur jest bezpłatny, z właściwościami cieplnymi jest kłopot bo nikt tego nie zmierzył, opieramy się na materiałach podobnych. Pianka pur ma cos ok 0,025. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
devileczek 06.11.2011 23:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2011 Ale co to znaczy wibrować? W betoniarce jak pamiętam można 3 min tylko. Pur jest bezpłatny, z właściwościami cieplnymi jest kłopot bo nikt tego nie zmierzył, opieramy się na materiałach podobnych. Pianka pur ma cos ok 0,025. Ktos tu stwierdzil, ze PUR ( ten sypki) jest spręzysty, kwestionujac pomysl stosowania w podlodze na gruncie. Odnosnie perlitu do zasypek - pomysl wydaje sie swietny. Nierownosci chudziaka, peszle, to wszystko mozna zasypac mieszanka perlit + gips/cement. Sciagnac rowno łatą po listwach albo rurkach i styro mozna rowniutko ukladac. Przy okazji nie ma sie co obawiac wilgoci, bo gips/cement ja pochlonie i podkład stwardnieje. Ja bym nie polewal i nie ubijal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 07.11.2011 06:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 To wszystko prawda ale dla większej grubości niz te 3-4 cm. Dla takiej grubości się nie sprawdzi. Pur można spokojnie dobić wibratorem, nic sie nie stanie. JA i tak będę zbroił podłogę wiec sprężynowanie nie ma znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dwiemuchy 07.11.2011 10:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 Mnie chodzi po prostu o wyrownanie tej pierwszej warstwy styro w ktorej ida rurki od wody i elektryki i zasypanie wyciec z peszlami - jak sciagnie sie to lata, mialbym rowny podklad pod druga warstwe styropianu. Co do ubijania/wibrowania - chodzilo mi o uzycie czegos w stylu wiertarka/mlot udarowy z czyms tepy na chudziaku - przy betonowaniu w szalunkach sprawdza sie to lepiej od opukiwania mlotkiem - wiec sadze, ze gdyby taka wibracje puscic na chudziak, powinno to spowodowac 'rozplyniecie sie' perlitu. Choc w sumie nie powinno to miec znaczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
devileczek 07.11.2011 10:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 Ponoc ' nadgorliwosc jest gorsza od faszyzmu' Ja bym nie ubijal, nie wibrowal, zarownac, przyklepac packa i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dwiemuchy 07.11.2011 10:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 Ano - myślę że nie ma to znaczenia, skoro i tak od góry będzie przyciskać to 2 warstwa styropianu. Zarównywanie przydałoby się nawet w tej górnej warstwie, bo perlit -przynajmniej EP180 powinien wtedy ładnie pozapychać szczeliny. BTW, ile gdzieś cementu/gipsu wrzucać na 125 litrów? liczyłem tak parę łopat, nie więcej - to w sumie ma być nie warstwa nośna, a bardziej ulubiony przez Adama aerożel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
devileczek 07.11.2011 11:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 Ano - myślę że nie ma to znaczenia, skoro i tak od góry będzie przyciskać to 2 warstwa styropianu. Zarównywanie przydałoby się nawet w tej górnej warstwie, bo perlit -przynajmniej EP180 powinien wtedy ładnie pozapychać szczeliny. BTW, ile gdzieś cementu/gipsu wrzucać na 125 litrów? liczyłem tak parę łopat, nie więcej - to w sumie ma być nie warstwa nośna, a bardziej ulubiony przez Adama aerożel W poprzednich wpisach podano juz recepture - 1 worek gipsu na 1 worek ( 125litrow) perlitu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.