Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

dobra tania papa, na welonie szklanym v60s24, tylko ze sie srednio nadaje na izolacje fundamentow i podlog na gruncie. Ktos juz sie wypowiadal na ten temat w tym watku. Nie wiem czy nie Adam.

 

Z ciekawosci zapytam czy kleiles na zakladach czy cala powierzchnia do betonu? Rozne sa szkoly, roznie radza. Icopal twierdzi, ze cala powierzchnia nalezy kleic, tylko czy to nie jest uwarunkowane tym zeby wcisnac dodatkowo grunt do betonu ? Z drugiej strony, taka papa dobrze przyklejona ( szczegolnie ta na welonie szklanym) pęknie, jak chudziak dostanie jakiejs rysy i z izolacji wtedy robi sie 'brak izolacji'. Moze wiec lepiej laczyc tylko na zakladach. Podobno remedium na to jest papa na wlokninie poliestrowej ( elastyczna).

 

Kleiłem na zakłady i wypuszczałem na ściany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A ja mam pytanie z innej beczki - obecnie elektrycy układają mi peszle podłogowe - miejscami peszli jest jesli nie platanina, to 'słoneczko' - więc pewnie z układaniem styropianu będzie masakra. Z innych robót zostało mi trochę perlitu ekspandowanego - głównie EP180, ale i EP250.

 

W miarę oczywiste jest, żeby peszle obsypać tym perlitem tam, gdzie będą wycięcia w styropianie -ale zastanawiam się, czy w miejscach takich jak wiatrołap - mała powierzchnia,dużo peszli - nie użyć perlitu zamiast styropianu-przynajmniej dla pierwszej warstwy.

 

Pytanie teraz - czy (i czym) ten perlit ubijać w takim razie, czy mieszać go np. z cementem(jeśli tak - w jakich proporcjach). Czy może w ogóle tego nie robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zacząłem cofać się po wątku - ogólnie chodiz mi o jedną rzecz, czyli zrobienie tylko warstwy wyrównującej tam, gdzie peszli jest najwięcej-zamiast bawić się w rzeźbienie w styropianie - a na tym już układać styropian i jechać standardową wylewką.

 

Z tego co widzę, to teoretycznie mógłby to być sam perlit-ewentualnie zmieszany z gipsem żeby uniknąć wilgoci. Zastanawiałem się tylko czy i na ile usiądzie to - jeśli tak, to kiedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne..no ale ze względu na różne ograniczenia zostanę jednak przy perlicie pod styropianem. Traktując to jako taką zasypkę na spód - trzeba to jakoś specjalnie ubijać (zakładam warstwę jakieś 3-4 cm- w sam raz, żeby się w niej peszle schowały. Chodzi o to, żeby było to zasadniczo nie gorsze niż styropian, który na tym będzie leżeć.

 

No i nie wiem czy w tym przypadku spryskiwać perlitogips, czy zostawić 'jak leży' - a gips traktować tylko jako pochłaniacz ewentualnej wilgoci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co to znaczy wibrować? W betoniarce jak pamiętam można 3 min tylko.

Pur jest bezpłatny, z właściwościami cieplnymi jest kłopot bo nikt tego nie zmierzył, opieramy się na materiałach podobnych. Pianka pur ma cos ok 0,025.

 

Ktos tu stwierdzil, ze PUR ( ten sypki) jest spręzysty, kwestionujac pomysl stosowania w podlodze na gruncie. Odnosnie perlitu do zasypek - pomysl wydaje sie swietny. Nierownosci chudziaka, peszle, to wszystko mozna zasypac mieszanka perlit + gips/cement. Sciagnac rowno łatą po listwach albo rurkach i styro mozna rowniutko ukladac. Przy okazji nie ma sie co obawiac wilgoci, bo gips/cement ja pochlonie i podkład stwardnieje. Ja bym nie polewal i nie ubijal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie chodzi po prostu o wyrownanie tej pierwszej warstwy styro w ktorej ida rurki od wody i elektryki i zasypanie wyciec z peszlami - jak sciagnie sie to lata, mialbym rowny podklad pod druga warstwe styropianu.

 

Co do ubijania/wibrowania - chodzilo mi o uzycie czegos w stylu wiertarka/mlot udarowy z czyms tepy na chudziaku - przy betonowaniu w szalunkach sprawdza sie to lepiej od opukiwania mlotkiem - wiec sadze, ze gdyby taka wibracje puscic na chudziak, powinno to spowodowac 'rozplyniecie sie' perlitu. Choc w sumie nie powinno to miec znaczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano - myślę że nie ma to znaczenia, skoro i tak od góry będzie przyciskać to 2 warstwa styropianu. Zarównywanie przydałoby się nawet w tej górnej warstwie, bo perlit -przynajmniej EP180 powinien wtedy ładnie pozapychać szczeliny.

 

BTW, ile gdzieś cementu/gipsu wrzucać na 125 litrów? liczyłem tak parę łopat, nie więcej - to w sumie ma być nie warstwa nośna, a bardziej ulubiony przez Adama aerożel ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano - myślę że nie ma to znaczenia, skoro i tak od góry będzie przyciskać to 2 warstwa styropianu. Zarównywanie przydałoby się nawet w tej górnej warstwie, bo perlit -przynajmniej EP180 powinien wtedy ładnie pozapychać szczeliny.

 

BTW, ile gdzieś cementu/gipsu wrzucać na 125 litrów? liczyłem tak parę łopat, nie więcej - to w sumie ma być nie warstwa nośna, a bardziej ulubiony przez Adama aerożel ;)

 

W poprzednich wpisach podano juz recepture - 1 worek gipsu na 1 worek ( 125litrow) perlitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...