autorus 07.11.2011 12:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 czyli nie parę łopat a jakieś 15-20kg Ogólnie sporo tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
devileczek 07.11.2011 12:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 czyli nie parę łopat a jakieś 15-20kg Ogólnie sporo tego. Ja bede mieszal z tym co mi zostalo po budowie stanu surowego - mam pare workow cementu, wapna, trzeba to zuzyc bo sie inaczej zbryli i zmarnuje. A proporcja 1:1 gips : perlit ( worki) to nie jest scisla. Przeciez mozna zasypywac samym perlitem. Jak pamietam, Adam zalecal 1 worek gipsu ( na 1 worek perlitu) , po to zeby zrobic skorupe na powierzchni wysypanego perlitu. Mysle ze jak ktos zmiesza worek perlitu (125 litro) z 1/2 worka gipsu/cementu, to tez bedzie dobrze. Zastanowcie sie ile wody moze zwiazac taki worek gipsu ? Mnostwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dwiemuchy 07.11.2011 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 No dokładnie o to mi chodziło - mnie nie zależy na skorupie. Zresztą patrząc tutaj na recepty na perlitobetony, już PTB300 (z 12 kg czyli pół worka cementu na 125 litrów ) ma 0.55 MPa wytrzymałości na ściskanie - czyli w teorii ze 2x więcej, niż styropiany podłogowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
awo65 08.11.2011 06:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2011 Mam banalne pytanie. SSZ i niedługo ma wchodzić elektryk i hydraulik. Chyba przed nimi muszę zrobić 'wannę' z papy, bo później to będzie niemożliwe. Mam rację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jwak 09.11.2011 05:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2011 (edytowane) Mam banalne pytanie. SSZ i niedługo ma wchodzić elektryk i hydraulik. Chyba przed nimi muszę zrobić 'wannę' z papy, bo później to będzie niemożliwe. Mam rację? Zrób wannę po elektryku i tynkach. Wszystkie przewody prowadź górą, również te od zasilania gniazd. Będziesz miał sporo sprzątania i likwidowania pozostałości po tynkwaniu. Papę musisz sklejać na gorąco jeszcze przed hydraulikiem. Inaczej popalisz izolację. jwak Edytowane 9 Listopada 2011 przez jwak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jwak 09.11.2011 05:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2011 (edytowane) Ano - myślę że nie ma to znaczenia, skoro i tak od góry będzie przyciskać to 2 warstwa styropianu. Zarównywanie przydałoby się nawet w tej górnej warstwie, bo perlit -przynajmniej EP180 powinien wtedy ładnie pozapychać szczeliny. BTW, ile gdzieś cementu/gipsu wrzucać na 125 litrów? liczyłem tak parę łopat, nie więcej - to w sumie ma być nie warstwa nośna, a bardziej ulubiony przez Adama aerożel Jeśli rozsypiesz perlit z gipsem luzem bez zraszania to styropian podczas chodzenia będzie mocno klawiszował i ze szczlin będzie się wydostawał na zewnątrz. Edytowane 9 Listopada 2011 przez jwak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekmir 15.11.2011 18:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2011 Ja też mam zamiar zastosować zasypkę mieszaniny perlitu z gipsem lub cementem tak ok. 3 cm.Na "chudziaku" jest ułożona hydroizolacja z papy ułożonej na zakładki i klejonej lepikiem.Kontaktowałem się w tej sprawie z AM i wg niego jest to dobre rozwiązanie.Będzie to wyglądało nastepująco:- chudziak,- hydroizolacja (papa+lepik),- 3 cm warstwa sypkiego perlitu z gipsem/cementem,- pod kominkiem - perlitobeton,- na warstwę sypkiego perlitu z gipsem/cementem płyty styropianowe. Ta 3 cm warstwa perlitu z gipsem/cementem ma następujace zadanie:- mechaniczne oddzielenie papy od styropianu,- unikniecie ewentualnego punktu rosy,- zwiazanie ewentualnej wody, która by sie tam pojawiła. Kolega AM uważa, że na tak przygotowaną 3 cm warstwę perlitu z gipsem można układać płyty styropianowe i nie będą one klawiszowały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
devileczek 15.11.2011 20:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2011 Ekmir Kolega AM ma racje. Ja tez tak mam w planie zrobic, z tych samych wzgledow praktycznych o ktorych wspomniales. Jak zamierzasz rozprowadzic te 3cm warstwe perlitu ? Ja mysle ze kupie rure 3/4 lub 1 cal i bede sciagal łatą 2 metrowa po wypoziomowanych rurach. W najplytszym miejscu bede mial te 2cm perlitu , tam gdzie jest 'dol' pewnie wyjdzie wiecej. Ciekaw jestem jak to wyjdzie w praktyce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jwak 16.11.2011 07:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 Ekmir Kolega AM ma racje. Ja tez tak mam w planie zrobic, z tych samych wzgledow praktycznych o ktorych wspomniales. Jak zamierzasz rozprowadzic te 3cm warstwe perlitu ? Ja mysle ze kupie rure 3/4 lub 1 cal i bede sciagal łatą 2 metrowa po wypoziomowanych rurach. W najplytszym miejscu bede mial te 2cm perlitu , tam gdzie jest 'dol' pewnie wyjdzie wiecej. Ciekaw jestem jak to wyjdzie w praktyce. Ja technicznie wykonałem tak samo, poziomowane rury na podkladkach i sciągałem 2m łatą, tyle że grubsze warstwy. Zaletą tego rozwiązania jest brak wycinania pod instalację wodno kanalizacyjną CO, odkurzacz itd. U Ciebie w praktyce wyjdzie tak: 1.wykonasz pracę jak przy grubszej warstwie. 2.trudno będzie Ci uzyskać te 3cm. 3.dalej będziesz musiał wycinać styro i chować w nim instalację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 16.11.2011 07:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 w skrócie do bani Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekmir 16.11.2011 10:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 Z tymi rurkami to chyba dobry pomysł. Zastanawiam się tylko czy dodać gipsu czy cementu i w czym to mieszać. Dlaczego do bani. Tu nie chodzi o problem z wycinaniem, ryry albo zasypie perlitem albo proszkiem PUR.Stosuję to ze względów, które już wcześniej opisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
irasos 16.11.2011 11:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 Mam pytanie w sprawie izolacji fundamentów, czy pod chudziaka dawać styropian czy tylko folię ? Zastanawiam się jeszcze nad daniem pod chudziaka keramzytu tylko nie wiem jakiej frakcji. Wiem że keramzyt to drogi temat ale chcę mieć w domku ciepło i nie mieć wilgoci a gdzieś wyczytałem że keramzyt jest fajny w izolacji. Jakby ktoś miał jakieś pomysły lub zastrzeżenia do tego mojego pomysłu to poproszę o odpowiedź, jeszcze chce ocieplić ściany fundamentowe styropianem fasadowym o grubości 10 cm plus siatka i klej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 16.11.2011 11:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 a dlaczego chcesz dać cokolwiek pod chudziaka? Chyba ze się pomyliłeś i miało być na chudziaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
irasos 16.11.2011 11:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 podobno trzeba zaizolować piasek podsypki od chudziaka, daje się tam folię lub jakiś inny materiał izolacyjny no chyba że ja coś źle usłyszałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekmir 16.11.2011 12:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 Napewno nad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jwak 17.11.2011 07:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2011 podobno trzeba zaizolować piasek podsypki od chudziaka, daje się tam folię lub jakiś inny materiał izolacyjny no chyba że ja coś źle usłyszałem. Jeśli chodzi o folię to nie izoluje ona piasku od betonu. Rozkładasz ją aby podczas wiązania woda zawarta w betonie zbyt szybko nie uciekła w piach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek B.. 28.11.2011 20:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2011 Tak czy inaczej izolacja przeciwwilgociowa musi być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jwak 29.11.2011 08:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2011 Tak czy inaczej izolacja przeciwwilgociowa musi być. Trochę to dziwne, ale w tym przypadku izolacja nie przeciwwilgociowa, ale dla utrzymania wilgoci ( tylko do związania betonu). U mnie lanie chudziaka wypadło w upalne dni, dla tego bylo to szczególnie konieczne (zbyt szybkie odparowanie wody, plus ucieczka wilgoci w piach). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 29.11.2011 08:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2011 W sumie by się zgadzało Nawet gdybym położył pur to na niego musi być folia i wylewka właśnie z tych względów które podał jwak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek B.. 29.11.2011 11:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2011 (edytowane) Tę folię to bardziej trzeba położyć pod pur niż nad. Edytowane 29 Listopada 2011 przez Tomek B.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.