Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 2,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

czyli nie parę łopat a jakieś 15-20kg :) Ogólnie sporo tego.

 

Ja bede mieszal z tym co mi zostalo po budowie stanu surowego - mam pare workow cementu, wapna, trzeba to zuzyc bo sie inaczej zbryli i zmarnuje. A proporcja 1:1 gips : perlit ( worki) to nie jest scisla. Przeciez mozna zasypywac samym perlitem. Jak pamietam, Adam zalecal 1 worek gipsu ( na 1 worek perlitu) , po to zeby zrobic skorupe na powierzchni wysypanego perlitu. Mysle ze jak ktos zmiesza worek perlitu (125 litro) z 1/2 worka gipsu/cementu, to tez bedzie dobrze. Zastanowcie sie ile wody moze zwiazac taki worek gipsu ? Mnostwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam banalne pytanie. SSZ i niedługo ma wchodzić elektryk i hydraulik. Chyba przed nimi muszę zrobić 'wannę' z papy, bo później to będzie niemożliwe. Mam rację?

 

Zrób wannę po elektryku i tynkach.

Wszystkie przewody prowadź górą, również te od zasilania gniazd.

Będziesz miał sporo sprzątania i likwidowania pozostałości po tynkwaniu.

Papę musisz sklejać na gorąco jeszcze przed hydraulikiem.

Inaczej popalisz izolację.

 

jwak

Edytowane przez jwak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano - myślę że nie ma to znaczenia, skoro i tak od góry będzie przyciskać to 2 warstwa styropianu. Zarównywanie przydałoby się nawet w tej górnej warstwie, bo perlit -przynajmniej EP180 powinien wtedy ładnie pozapychać szczeliny.

 

BTW, ile gdzieś cementu/gipsu wrzucać na 125 litrów? liczyłem tak parę łopat, nie więcej - to w sumie ma być nie warstwa nośna, a bardziej ulubiony przez Adama aerożel ;)

 

Jeśli rozsypiesz perlit z gipsem luzem bez zraszania to styropian podczas chodzenia będzie mocno klawiszował i ze szczlin będzie się wydostawał na zewnątrz.

Edytowane przez jwak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam zamiar zastosować zasypkę mieszaniny perlitu z gipsem lub cementem tak ok. 3 cm.

Na "chudziaku" jest ułożona hydroizolacja z papy ułożonej na zakładki i klejonej lepikiem.

Kontaktowałem się w tej sprawie z AM i wg niego jest to dobre rozwiązanie.

Będzie to wyglądało nastepująco:

- chudziak,

- hydroizolacja (papa+lepik),

- 3 cm warstwa sypkiego perlitu z gipsem/cementem,

- pod kominkiem - perlitobeton,

- na warstwę sypkiego perlitu z gipsem/cementem płyty styropianowe.

 

Ta 3 cm warstwa perlitu z gipsem/cementem ma następujace zadanie:

- mechaniczne oddzielenie papy od styropianu,

- unikniecie ewentualnego punktu rosy,

- zwiazanie ewentualnej wody, która by sie tam pojawiła.

 

Kolega AM uważa, że na tak przygotowaną 3 cm warstwę perlitu z gipsem można układać płyty styropianowe i nie będą one klawiszowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekmir

 

Kolega AM ma racje. Ja tez tak mam w planie zrobic, z tych samych wzgledow praktycznych o ktorych wspomniales. Jak zamierzasz rozprowadzic te 3cm warstwe perlitu ? Ja mysle ze kupie rure 3/4 lub 1 cal i bede sciagal łatą 2 metrowa po wypoziomowanych rurach. W najplytszym miejscu bede mial te 2cm perlitu , tam gdzie jest 'dol' pewnie wyjdzie wiecej. Ciekaw jestem jak to wyjdzie w praktyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekmir

 

Kolega AM ma racje. Ja tez tak mam w planie zrobic, z tych samych wzgledow praktycznych o ktorych wspomniales. Jak zamierzasz rozprowadzic te 3cm warstwe perlitu ? Ja mysle ze kupie rure 3/4 lub 1 cal i bede sciagal łatą 2 metrowa po wypoziomowanych rurach. W najplytszym miejscu bede mial te 2cm perlitu , tam gdzie jest 'dol' pewnie wyjdzie wiecej. Ciekaw jestem jak to wyjdzie w praktyce.

 

Ja technicznie wykonałem tak samo, poziomowane rury na podkladkach i sciągałem 2m łatą, tyle że grubsze warstwy.

Zaletą tego rozwiązania jest brak wycinania pod instalację wodno kanalizacyjną CO, odkurzacz itd.

 

U Ciebie w praktyce wyjdzie tak:

1.wykonasz pracę jak przy grubszej warstwie.

2.trudno będzie Ci uzyskać te 3cm.

3.dalej będziesz musiał wycinać styro i chować w nim instalację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie w sprawie izolacji fundamentów, czy pod chudziaka dawać styropian czy tylko folię ? Zastanawiam się jeszcze nad daniem pod chudziaka keramzytu tylko nie wiem jakiej frakcji. Wiem że keramzyt to drogi temat ale chcę mieć w domku ciepło i nie mieć wilgoci a gdzieś wyczytałem że keramzyt jest fajny w izolacji. Jakby ktoś miał jakieś pomysły lub zastrzeżenia do tego mojego pomysłu to poproszę o odpowiedź, jeszcze chce ocieplić ściany fundamentowe styropianem fasadowym o grubości 10 cm plus siatka i klej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobno trzeba zaizolować piasek podsypki od chudziaka, daje się tam folię lub jakiś inny materiał izolacyjny no chyba że ja coś źle usłyszałem.

 

Jeśli chodzi o folię to nie izoluje ona piasku od betonu.

Rozkładasz ją aby podczas wiązania woda zawarta w betonie zbyt szybko nie uciekła w piach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Tak czy inaczej izolacja przeciwwilgociowa musi być.

 

Trochę to dziwne, ale w tym przypadku izolacja nie przeciwwilgociowa, ale dla utrzymania wilgoci ( tylko do związania betonu).

U mnie lanie chudziaka wypadło w upalne dni, dla tego bylo to szczególnie konieczne

(zbyt szybkie odparowanie wody, plus ucieczka wilgoci w piach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...