adam_mk 04.04.2012 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2012 "styropian 20 cm " bym pominął...Nic tu nie robi twórczego... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pzw 04.04.2012 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2012 Tak jest, te 20 cm pod posadzką jest zbedne. Lepiej dać więcej nad posadzką, tak z 15 cm twardego styro.Dylatacja 2 cm od ściany nad posadzką też jest moim zdaniem zbędna. Skoro na zewnatrz jest ocieplenie, to dylatacja może być czymkolwiek cieńszym.Jeśli ten szkic odwzorowuje jakąś rzeczywistośc, to obniżył bym ocieplenie ścian poniżej poziomu posadzki. Chociaż styrodur ma pewnie lepsze właściwości izolacyjne, to może i nie trzeba ? Ocieplenie ścian mozna by dac ciut grubsze...........ze 2 cm, ale tu też trochę zalezy od materiału sciany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mamut 74 05.04.2012 08:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2012 ja bym dołożył ocieplenia na zewnątrz na całej powierzchni i pozbył się tych 20 centów pod podłogą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrRzYs 05.04.2012 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2012 Dziękuję za sugestie. Styro 20cm pomijam. Zasypię wszystko piachem...ech...ze 200m3...jak się okazało...Co do reszty ocieplenia to będę dawał jak najwięcej, choć ogranicza mnie szerokość działki...o ironio...ale o 2 centymetry to chyba nikt nie każe rozbierać budynku:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mamut 74 06.04.2012 09:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 a co ma grubość ocieplenia do szerokości działki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrRzYs 07.04.2012 09:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 Ustawowe odległości od granic sąsiada. Aktualnie jest na styk, ale przecież nikt linijką mierzyć nie będzie. Wesołych Świąt! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 07.04.2012 11:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 A ja proponuję abyś dołożył ocieplenie fundamentów w pionie od strony wewnętrznej ( wokół całego domu ) np. 10 cm i jeśli możesz sobie na to pozwolić coś do zamknięcia mostka cieplnego jako 1 warstwa muru ( na poziomie styropianu w podłodze ) np. isomur , novomur. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrRzYs 09.04.2012 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 A ja proponuję abyś dołożył ocieplenie fundamentów w pionie od strony wewnętrznej ( wokół całego domu ) np. 10 cm i jeśli możesz sobie na to pozwolić coś do zamknięcia mostka cieplnego jako 1 warstwa muru ( na poziomie styropianu w podłodze ) np. isomur , novomur. Do samego spodu? U mnie to będzie jakieś 1,8m. Czy z tego zabiegu są jakieś realne oszczędności? Ten isomur to drogi jest, sprawdzę jeszcze ten novomur. Masz je u siebie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plumbum 11.04.2012 16:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 "Ściany od zewnątrz ocieplone styrodurem 8cm, niestety dwie ściany docieplone w dół tylko do izolacji poziomej, na dwóch następnych styrodur pociągnięty niżej, aż do spodu ławy, czy w związku tym jakoś izolować cieplnie wylewkę od fundamentu? ps. Budynek remontowany a nie budowany od podstaw. Piwnica ma pełnić funkcje mieszkalne. " Stało się... Chyba dało się to lepiej zrobić. Jak ta piwnica ma być ogrzewana? Adam M. Planowane ogrzewanie domu to 100% podłogówka. piwnica również. W piwnicy połowa powierzchni ma spełniać funkcję mieszkalne (powiększone dwa okna piwniczne, w efekcie będą w połowie poniżej poziomu gruntu, fosy przy oknach ) reszta to kotłownia, pralnia, spiżarnia itp ten styrodur 8cm to od poziomu gruntu w dół. Powyżej będzie grubiej, zapewne nie mniej niż 15cm lamba 031. A może i na płyty PUR się zdecyduje, zobaczymy (na razie PUR z odzysku wychodzi mi cenowo x2 styropian 040) Jeśli warto dołożyć XPS do poziomu np -50cm to mogę to jeszcze zrobić. Aha, w przyszłości do jednej z tych 2 ścian płyciej ocieplonych, będzie doklejony garaż w poziomie piwnicy, więc będę miał okazję to ocieplenie jeszcze usprawnić. Dzięki za zainteresowanie moim problemem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tamburini 11.04.2012 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 A co polecacie w przypadku gdy na ocieplenie pozostaje jedynie 10cm? Perlit? A moze ze 2cm perlitu a na to dobrej klasy styropian? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 11.04.2012 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 Do samego spodu? U mnie to będzie jakieś 1,8m. Czy z tego zabiegu są jakieś realne oszczędności? Ten isomur to drogi jest, sprawdzę jeszcze ten novomur. Masz je u siebie? Przynajmniej do głębokości 1 metra , mam isomur na nośnych i działówkach ( a w zasadzie pod nimi ) - ograniczenie mostka i dodatkowa hydroizolacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 15.04.2012 12:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2012 Odnośnie zewnętrznych to rozumiem ale działówki isomurem tego nie kumam. Pomijając koszty jaki to ma cel? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tutli_putli 22.04.2012 20:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2012 Budujemy dom energooszczędny. U nas w fundamenty poszło na piach 40cm proszku pouliretanowego, na to jakieś 15 cm betonu. Na ten beton będziemy teraz kłaść 5cm XPS, następnie 3cm wylewki pod elektryczne kable grzejne i na kable 7 cm wylewki akumulacyjnej. Zwykły styropian musieliśmy zastąpić XPS ponieważ ocieplenie nie może być grubsze niż 5 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 22.04.2012 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2012 i jak wygląda sprawa z purem? osiada? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tutli_putli 23.04.2012 06:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 Dwa lata minie jak został wsypany i zabetonowany - nic się złego nie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 23.04.2012 07:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 przyznam sie ze liczylem na taka odppowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 23.04.2012 11:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 Spoiwa twardnieją poprzez hydratację. Hydratacja to przyłączenie cząsteczki wody. Perlit, ten pusty w środku piasek, nadaje się na zaprawy, jak KAŻDY piasek. Zaprawy ze spoiwem gipsowym twardnieją "w oczach". Zaprawy ze spoiwem cementowym twardnieją MOCNIEJ, ale po 28 dniach! Ale gips powoduje korozje wszelkich zelaznych i stalowych elementow, nie? Trzeba je dobrze zabezpieczyc. Planuje uzyc perlitobetonu, jako termoizolacji i do wyrownania niezwykle nierownego chudziaka (roznica wysokosci ponad 15cm). Perlitobeton wg przepisu 18/5,0, czyli 200 litrow perlitu (klasa III, EP 180 na ten przyklad) na 25kg cementu i 45 litrow wody. To daje parametry: 4,8MPa wytrzymalosci, 0,066 lambda i 710 gestosc. Na perlitobeton wylewka 4cm pod deski podlogowe (bez ogrzewania podlogowego). Jesli mialbym cement zastapic gipsem, to w jakich proporcjach i na ile sie zmienia parametry? Producent perlitu (Zebiec) zaleca kilkadziesiat sekund mieszania cementu z perlitem w betoniarce, dolac wody i maks 3 minuty mieszac. Z gipsem w betoniarce raczej nie wyjdzie na gotowo, bo nie wysypie tego do taczki, ale na sucho wymieszac chociazby? Z cementem procedura jest prostsza i latwo poprawic bledy, wyrownac itd., ale to dlugie wiazanie... Producent podaje 2-3 dni na 3cm warstwy perlitobetonu wilgotnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dpo 23.04.2012 13:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 Dwa lata minie jak został wsypany i zabetonowany - nic się złego nie dzieje a co ile zageszczaliscie - mozesz podac w skrocie caly "proces technologiczny" u Was ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tutli_putli 23.04.2012 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 a co ile zageszczaliscie - mozesz podac w skrocie caly "proces technologiczny" u Was ? Nie jesteśmy jakimiś ortodoksyjnymi fanami procesów technologicznych Mniej więcej co 10cm, "ubijaliśmy ręcznie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 23.04.2012 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 o czym wy mówicie? Jakie ubijanie? Wydawało mi się ze do takiej pracy powinno się brać zagęszczarkę. Taka do kostki brukowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.