Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 2,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Tak jest, te 20 cm pod posadzką jest zbedne. Lepiej dać więcej nad posadzką, tak z 15 cm twardego styro.

Dylatacja 2 cm od ściany nad posadzką też jest moim zdaniem zbędna. Skoro na zewnatrz jest ocieplenie, to dylatacja może być czymkolwiek cieńszym.

Jeśli ten szkic odwzorowuje jakąś rzeczywistośc, to obniżył bym ocieplenie ścian poniżej poziomu posadzki. Chociaż styrodur ma pewnie lepsze właściwości izolacyjne, to może i nie trzeba ? Ocieplenie ścian mozna by dac ciut grubsze...........ze 2 cm, ale tu też trochę zalezy od materiału sciany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja proponuję abyś dołożył ocieplenie fundamentów w pionie od strony wewnętrznej ( wokół całego domu ) np. 10 cm i jeśli możesz sobie na to pozwolić coś do zamknięcia mostka cieplnego jako 1 warstwa muru ( na poziomie styropianu w podłodze ) np. isomur , novomur.

 

Do samego spodu? U mnie to będzie jakieś 1,8m. Czy z tego zabiegu są jakieś realne oszczędności?

Ten isomur to drogi jest, sprawdzę jeszcze ten novomur. Masz je u siebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ściany od zewnątrz ocieplone styrodurem 8cm, niestety dwie ściany docieplone w dół tylko do izolacji poziomej, na dwóch następnych styrodur pociągnięty niżej, aż do spodu ławy, czy w związku tym jakoś izolować cieplnie wylewkę od fundamentu?

 

ps. Budynek remontowany a nie budowany od podstaw. Piwnica ma pełnić funkcje mieszkalne. "

 

Stało się...

Chyba dało się to lepiej zrobić.

Jak ta piwnica ma być ogrzewana?

 

Adam M.

 

Planowane ogrzewanie domu to 100% podłogówka. piwnica również. W piwnicy połowa powierzchni ma spełniać funkcję mieszkalne (powiększone dwa okna piwniczne, w efekcie będą w połowie poniżej poziomu gruntu, fosy przy oknach ) reszta to kotłownia, pralnia, spiżarnia itp

ten styrodur 8cm to od poziomu gruntu w dół. Powyżej będzie grubiej, zapewne nie mniej niż 15cm lamba 031. A może i na płyty PUR się zdecyduje, zobaczymy (na razie PUR z odzysku wychodzi mi cenowo x2 styropian 040)

 

Jeśli warto dołożyć XPS do poziomu np -50cm to mogę to jeszcze zrobić. Aha, w przyszłości do jednej z tych 2 ścian płyciej ocieplonych, będzie doklejony garaż w poziomie piwnicy, więc będę miał okazję to ocieplenie jeszcze usprawnić.

 

Dzięki za zainteresowanie moim problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do samego spodu? U mnie to będzie jakieś 1,8m. Czy z tego zabiegu są jakieś realne oszczędności?

Ten isomur to drogi jest, sprawdzę jeszcze ten novomur. Masz je u siebie?

Przynajmniej do głębokości 1 metra , mam isomur na nośnych i działówkach ( a w zasadzie pod nimi ) - ograniczenie mostka i dodatkowa hydroizolacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budujemy dom energooszczędny. U nas w fundamenty poszło na piach 40cm proszku pouliretanowego, na to jakieś 15 cm betonu. Na ten beton będziemy teraz kłaść 5cm XPS, następnie 3cm wylewki pod elektryczne kable grzejne i na kable 7 cm wylewki akumulacyjnej. Zwykły styropian musieliśmy zastąpić XPS ponieważ ocieplenie nie może być grubsze niż 5 cm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoiwa twardnieją poprzez hydratację. Hydratacja to przyłączenie cząsteczki wody. Perlit, ten pusty w środku piasek, nadaje się na zaprawy, jak KAŻDY piasek. Zaprawy ze spoiwem gipsowym twardnieją "w oczach". Zaprawy ze spoiwem cementowym twardnieją MOCNIEJ, ale po 28 dniach!

Ale gips powoduje korozje wszelkich zelaznych i stalowych elementow, nie? Trzeba je dobrze zabezpieczyc.

 

Planuje uzyc perlitobetonu, jako termoizolacji i do wyrownania niezwykle nierownego chudziaka (roznica wysokosci ponad 15cm). Perlitobeton wg przepisu 18/5,0, czyli 200 litrow perlitu (klasa III, EP 180 na ten przyklad) na 25kg cementu i 45 litrow wody. To daje parametry: 4,8MPa wytrzymalosci, 0,066 lambda i 710 gestosc. Na perlitobeton wylewka 4cm pod deski podlogowe (bez ogrzewania podlogowego). Jesli mialbym cement zastapic gipsem, to w jakich proporcjach i na ile sie zmienia parametry?

 

Producent perlitu (Zebiec) zaleca kilkadziesiat sekund mieszania cementu z perlitem w betoniarce, dolac wody i maks 3 minuty mieszac. Z gipsem w betoniarce raczej nie wyjdzie na gotowo, bo nie wysypie tego do taczki, ale na sucho wymieszac chociazby? Z cementem procedura jest prostsza i latwo poprawic bledy, wyrownac itd., ale to dlugie wiazanie... Producent podaje 2-3 dni na 3cm warstwy perlitobetonu wilgotnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...