Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 2,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

"Kogos, kto jest taki doswiadczony w tego typu lekkich betonach, prosilbym rowniez o rade, ktory z tych materialow bedzie lepszy pod wzgledem cieplnym i wytrzymalosciowym: styrobeton, perlitobeton, czy pianobeton."

 

Względy cieplne:

Perlit sypany z wora. luzem, "udeptany" jaką deską.

Względy wytrzymałościowe:

Najlepszy perlitobeton, potem mieszanka z gipsem.

 

Pianobeton, beton komórkowy, Ytong i podobne....

A POTRAFISZ TO SOBIE BEZSPOINOWO NA CHUDZIAKU WYLAĆ?

CO Z PYŁEM ALU I ZASADAMI?

JAK Z TEMPERATURĄ SPIENIANIA? (zwykle 200stC).

 

Albo nie mówimy o tym samym!!!

NAPRAWDĘ Ci chodzi o PIANOBETON?!!!

 

Adam M.

 

Styrobetony są o klasę gorsze (dla mnie).

A.M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Względy cieplne:

Perlit sypany z wora. luzem, "udeptany" jaką deską.

Względy wytrzymałościowe:

Najlepszy perlitobeton, potem mieszanka z gipsem.

To jest konkret, dzieki.

Pianobeton, beton komórkowy, Ytong i podobne....

A POTRAFISZ TO SOBIE BEZSPOINOWO NA CHUDZIAKU WYLAĆ?

CO Z PYŁEM ALU I ZASADAMI?

JAK Z TEMPERATURĄ SPIENIANIA? (zwykle 200stC).

 

Albo nie mówimy o tym samym!!!

NAPRAWDĘ Ci chodzi o PIANOBETON?!!!

Tak, ale nie bloczki, tylko lany pianobeton:

http://www.pianobeton.pl/pianobeton1.html#co_to_jest_pianobeton

 

Pytanie troche z innej beczki i bardzo mi zalezy na twojej doswiadczonej opinii. Mam w tej chwili wylany szczatkowy taras przy scianie z salonem (pod salonem nie ma gruntu). Gorna krawedz tego betonu, to w zaleznosci od miejsca od ok. 17 do ok. 27cm pod krawedzia przyszlego gotowego tarasu (wykonczenie deskami ryflowanymi). Plan byl taki, by skuc betony i standardowo izolowac fundamenty styrodurem. Ale sek w tym, ze juz zrywalem "opaske" betonowa dookola budynku i nie jest to takie chop siup, bo ś.p. tesciu wylal tej opaski 20-30cm grubo na gruzie (gruz tez zwiazalo), a szeroko 30-50cm. W efekcie miejscami bylo grubo betonu na 30cm, a miejscami to byl beton pol na pol metra!! A ten taras jest grubszy jeszcze o to, co wystaje nad ziemie!!! Czyli od 20 do 30cm. I zastanawiam sie, czy po prostu tego tarasu nie wyrownac, dac 10cm styroduru poziomo na metr szeroko. Tyle samo styroduru bym musial dac pionowo, wiec koszt ten sam, a odchodzi mi ladny grosz za kucie tego gowna (opaske zrywala mi kopara, ale do tarasu nie dojedzie). Pytanie, czy efekt bedzie ten sam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam_mk cytuj prosze, do czego komentarz. To cos "wodouszczelnione", to na ten taras, czy na pianobeton? Jesli taras, to oczywiscie na styrodur musowo musi isc jakas hydroizolacja, ale nie napisales, czy to dobry pomysl.

 

A o tym pianobetonie piszesz z ironia, czy faktycznie wg ciebie, to dobry pomysl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pianobeton to beton spieniony.

I ta betonowa piana powinna zastygnąć (związać, utrwalić się) a nie zgasnąć!

Normalnie to robi się go jakoś tak, ze do mleka cementowego z piaskiem (beton) dodaje się opiłki aluminium i jakiś reagent (zasadę), który je zeżre z wydzielaniem gazu.

Aby reakcja zaszła poprawnie - grzeje się to do około 200stC.

Ciepło przyspiesza reakcje chemiczne.

 

Co dostaniesz?

Cementowe bąbki choinkowe w wersji "mini" i do tego - posklejane.

Im cieńsza ścianka takiego pęcherzyka - tym gorsza wytrzymałość mechaniczna.

Ciekawe - jaki procent bąbelków ZAMKNIĘTYCH się uzyskuje tą metodą!

 

Perlit to 100% zamkniętych bąbelków ze ścianeczką bardzo cienką i dość twardą (bo to szkło).

Dla mnie pianobetony nie są żadną konkurencją dla perlitu.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Szukajac wczesniej informacji znalazlem juz Twoje posty z bodajze lat 2006-2007 wlasnie o perlitobetonie. Dlatego sie dziwie, ze teraz odradzasz perlitobeton, a w zamian polecasz perlitogips."

 

To nie tak!

Perlit z gipsem (dla posklejania kuleczek) jest lepszy jako podkład pod podłogę od perlitobetonu, bo szybszy i daje absolutnie suchą warstwę w głębi ocieplenia.

W Wielu miejscach jednak lepszy jest perlitobeton, choć na związanie i wyschnięcie się czeka.

Choćby likwidacja mostków cieplnych pod drzwiami (wejściowymi, balkonowymi, tarasowymi itp).

 

To kwestia jego lepszej przydatności do konkretnego zastosowania.

Do szklenia okien też nie bierzesz 5kg młotka!

:lol:

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź jaką płytkę do łapy.

OBEJRZYJ JĄ DOKŁADNIE!

Ma POWIERZCHNIĘ!

 

Jak jest malutka - to małą.

Jak jest duża - to większą.

 

Po płytkach się chodzi...

Nacisk na podłoże rozkłada się na te powierzchnie.

Przy dużych płytkach może być perlitobeton o mniejszej "gęstości" czyli lepszy termoizolator.

Będzie stabilnie.

 

Masz zamiar zrobić tam "magazyn wysokiego składowania"?

:lol:

KAŻDA gęstość dobra dla domu....

(chyba, że planujesz szafę z ołowiu)

 

Adam M.

Edytowane przez adam_mk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu nie umiem przelozyc suchych danych o wytrzymalosci na sciskanie na praktyczne zastosowania. Teoretycznie np. wypelniona szafa na 4 nogach moze osiagnac nacisk i 25kg na noge, a noga moze wypasc akurat na rogu plytki.

 

Adam, napisz jeszcze prosze o tym likwidowaniu mostkow cieplnych pod drzwiami. Masz na mysli wylewanie progow? Podmorowke pod drzwiami tarasowymi? Mam wlasnie na dniach robic taka podmurowke i normalnie majster chce podmurowac ceglami, a po jednej i drugiej stronie cegiel dac styropian, ale moze faktycznie zaszalowac i "wylac" perlitobeton? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co mam opisywać, jak właśnie Ty to precyzyjnie zrobiłeś?

:lol:

Dokładnie tak!

 

A z tym ściskaniem...

Człowiek jest zbudowany "nieoptymalnie".

Np. w bagnie - tonie, a łosie - nie! (choć cięższe są).

Jak staniesz na czymś i "to" się nie ugnie, nie rozleci - jest dobre!

Potestuj styropian i styrodur to sam zobaczysz o co idzie.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze może jeden drobiazg...

Perlit jest NIEŚCIŚLIWY!!!

Wygląda jak pył styropianowy, ale jest z bardzo sztywnego szkła wulkanicznego.

Ścianki tych bąbelków są cienkie ale bardzo sztywne.

Pozornie - gówniaty materiał, bo się pod nogą USUWA...

Ale to samo robi piasek na plaży!

A twardy jest bardzo!

Jak nie pozwolisz się przemieszczać tym drobinkom (jak je czym posklejasz) - będzie twardo i "nośnie".

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...