Raźny 06.07.2012 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2012 Jak nie ma chudziaka jeszcze to ja bym dał na ten piasek z 10cm kruszywa 20-50mm kamień nie podciąga kapilarnie wilgoci. Zagęścił zagęszczarką. Na to styro EPS100 w grubości 35cm - dlatego, że jak się coś się wkropli na styro to grawitacyjnie popłynie po kamieniach w piach I styro nie będzie miał okazji stać się mokry. , na to zbrojony chudziak 10cm co by równomiernie rozkładał naciski na styro, na to szczelna hydroizolacja z papy i dalej to już wykończeniówka... To wszystko przy założeniu, że masz piach i pewność, że woda stabilnie pod ławami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aedifico 07.07.2012 05:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2012 Jak nie ma chudziaka jeszcze to ja bym dał na ten piasek z 10cm kruszywa 20-50mm kamień nie podciąga kapilarnie wilgoci. Który konkretnie kamień bo rodzajów trochę jest i większość podciąga. Zagęścił zagęszczarką. Na to styro EPS100 w grubości 35cm - dlatego, że jak się coś się wkropli na styro to grawitacyjnie popłynie po kamieniach w piach I styro nie będzie miał okazji stać się mokry. , na to zbrojony chudziak 10cm co by równomiernie rozkładał naciski na styro, na to szczelna hydroizolacja z papy i dalej to już wykończeniówka... To wszystko przy założeniu, że masz piach i pewność, że woda stabilnie pod ławami. Co ma wspólnego zbrojenie chudziaka z równomiernym rozkładem obciążeń? Czy kolega wie,że taki chidziak za maaksimum 15 lat zacznie ulegać zniszczeniu w wyniku korozji zbrojenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MKośc 07.07.2012 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2012 z tego co wiem to konstruktor nie przewidział zbrojenia chudziaka na 100% mam miec coś takiego :PG1 - POSADZKA MIESZKANIA NA GRUNCIEpodłoga alternatywnie: wykładzina; terakota...szlichta beton. z prow. instalacji, zdylatowana 4.0ocieplenie - styropian M30 10.0folia hydroizolacyjna 2x na zakładzatarcie beton warstwa wyrównawczabeton B 7.5 10.0warstwa zagęszczonego suchego piasku 20.0grunt rodzimy po zdjęciu humusu a ja chce bardziej docieplic podłogę tylko nie wiem w którym miejscu? jak już wczesniej pisałam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Raźny 08.07.2012 12:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2012 Wbrew pozorom jest to bardzo dobre rozwiązanie pod warunkiem niskiego poziomu wody gruntowej. Z tym, że raczej nie piasek, a grubsze frakcje kruszywa - żwir, pospółka. Podciąganie kapilarne tych materiałów jest niewielkie, a wilgoć, która może zebrać się pod styropianem (dlaczego się zbierze opisywał to Adam) po prostu wsiąka w podłoże gruntowe. kruszywo np.żwir płukany, specjalne maty drenujące. Napisał HenoK. W tym temacie, chyba okolice 10-15 strony? I ja się z TYM zgadzam. POD warunkiem niskiego stanu wody gruntowej. Co do zbrojenia w chudziaku. Czy zbrojony wieniec na ścianie fundamentowej po 15 lat przestanie istnieć?W tym przypadku autor nie neguje niskiego stanu wody jak pamiętam jeszcze. To skąd ma się pojawić korozja zbrojenia? To nie musi być zresztą siatka. Zbrojenie rozproszone PP jest alternatywą? Chudziak jest nad styropianem. Powinien być w stanie suchym? Ale oczywiście chętnie posłucham, jeśli kolega mnie wyprowadzi z błędu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 08.07.2012 12:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2012 Ja będę miał wieniec na bloczkach fundamentowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aedifico 08.07.2012 12:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2012 (edytowane) Wbrew pozorom jest to bardzo dobre rozwiązanie pod warunkiem niskiego poziomu wody gruntowej. Z tym, że raczej nie piasek, a grubsze frakcje kruszywa - żwir, pospółka. Podciąganie kapilarne tych materiałów jest niewielkie, a wilgoć, która może zebrać się pod styropianem (dlaczego się zbierze opisywał to Adam) po prostu wsiąka w podłoże gruntowe. kruszywo np. żwir płukany, specjalne maty drenujące. Napisał HenoK. W tym temacie, chyba okolice 10-15 strony? I ja się z TYM zgadzam. POD warunkiem niskiego stanu wody gruntowej. Co do zbrojenia w chudziaku. Czy zbrojony wieniec na ścianie fundamentowej po 15 lat przestanie istnieć? W tym przypadku autor nie neguje niskiego stanu wody jak pamiętam jeszcze. To skąd ma się pojawić korozja zbrojenia? To nie musi być zresztą siatka. Zbrojenie rozproszone PP jest alternatywą? Chudziak jest nad styropianem. Powinien być w stanie suchym? Ale oczywiście chętnie posłucham, jeśli kolega mnie wyprowadzi z błędu. Pozdrawiam Szanowny kolego beton podkładowy do tzw. chudziaka to zazwyczaj B10 do ścian fund. min. B15 , beton B10 ma duży współczynnik w/c co powoduje wraz z warunkami w jakich pracuje szybką karbonizację betonu a ta z kolei zanik ochronnych właściwości betonu i korozję stali. Zwykle też siatka jest pojedyncza i jej ułożenie w betonie jest losowe więc nie spałnia żadnej funkcji poza przeciskurczową co z kolei powoduje,że jej zbrojenie jest właściwie bez sensu. P.S. Korozja zbrojenia nastąpi później jeśli beton jest w pełni nasycony wodą niż w betonie suchym lub okresowo mokrym. P.S.2 Nie mieszajmy sprawy podciągania kapilarnego z wysokim stanem wód gruntowych. Podciąganie kapilarne występuje zawsze kwestia tylko w jak dużym stopniu. P.S.3 Twierdzenie,że wilgoć sobie spłynie grawitacyjnie to jest jakiś żart Edytowane 8 Lipca 2012 przez Aedifico Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Raźny 08.07.2012 13:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2012 Z postów kojarzę, że masz dużą wiedzę, na temat betonowania dlatego spierać się nie będę. "...Twierdzenie,że wilgoć sobie spłynie grawitacyjnie to jest jakiś żart ..." Ponieważ... ? To rozwiązanie ma ta zaletę, przy niskim stanie wód, zaznaczam, warstwa styropianu zachowuje swoje parametry termoizolacyjne przez cały okres eksploatacji. A o to nam chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aedifico 08.07.2012 14:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2012 Z postów kojarzę, że masz dużą wiedzę, na temat betonowania dlatego spierać się nie będę. "...Twierdzenie,że wilgoć sobie spłynie grawitacyjnie to jest jakiś żart ..." Ponieważ... ? To rozwiązanie ma ta zaletę, przy niskim stanie wód, zaznaczam, warstwa styropianu zachowuje swoje parametry termoizolacyjne przez cały okres eksploatacji. A o to nam chodzi. Z tym zbrojeniem chudziaka spotykam się często w projektach i zupełnie nie rozumiem co projektanci chcą tym osiągnąć, projektują jakby zupełnie zapomnieli czego się uczyli. Odnośnie wilgoci to wilgoć "nie spływa" , żaden drenaż na wilgoć nie pomoże bo wilgoć może być związana w materiale a nie tylko na jego powierzchni. Owszem można zredukkować podciąganie kapilarne ale całkowicie odciąć wilgoć jakimś zasypem/kamieniem/drenażem to nie da rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MKośc 08.07.2012 18:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2012 a ja dalej nie wiem gdzie mam dać ten dodatkowy styropian ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aedifico 08.07.2012 19:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2012 (edytowane) a ja dalej nie wiem gdzie mam dać ten dodatkowy styropian ..... Na ten poprzedni tylko zaplanuj warstwy żeby się pomieszczenie nie obniżyło... Tak na marginesie jak ktoś robi hydroizolacje polecam KSK, wygodne i można samemu wykleić: http://www.technologie-budowlane.com/BOTAMENTT_KSK-3-100454-103_126_130.html http://skn.pl/pl/strony/bornithene/ Edytowane 8 Lipca 2012 przez Aedifico Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Raźny 08.07.2012 19:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2012 A czy wykonane jest badanie geotechniczne i ustalony został stabilny poziom wód gruntowych? Jeżeli jest niski, ja tak mam. stabilne 1m pod ławami oraz piach. To styropian daję pod chudego. Poczytaj pierwsze 20 stron tego wątku dlaczego. Powiem Ci, że ja dam najprawdopodobniej 35cm EPS 100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aedifico 08.07.2012 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2012 To styropian daję pod chudego. Powiem Ci, że ja dam najprawdopodobniej 35cm EPS 100. Spierał się nie będę ale z mojego punktu widzenia to "nieco" nie mające uzasadnienia rozwiązanie ale wolnoć Tomku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MKośc 08.07.2012 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2012 Nie obniży mi się pomieszczenie bo ja już powiedziałam architektowi że na 100% dam 20 cm styropianu na przekładkę 10/10 i on już wysokośc pomieszczenia naniósł .zastanawiam się tylko czy dać normalny styropian czy jakiś specialny ,będę miała ogrzewanie podłogowe,ja to sobie tak wyobrażam więc bardzo proszę o poprawę bo naczytałam się już tyle że głowa pęka:PG1 - POSADZKA MIESZKANIA NA GRUNCIEpodłoga alternatywnie: wykładzina; terakota...szlichta beton. z prow. instalacji, zdylatowana 4.0ocieplenie - styropian M30 10.0FOLIA POD PODŁOGÓWKĘ"SPECJALNY STYROPIAN" 10CMfolia hydroizolacyjna 2x na zakładzatarcie beton warstwa wyrównawczabeton B 7.5 10.0warstwa zagęszczonego suchego piasku 20.0grunt rodzimy po zdjęciu humusu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekmir 09.07.2012 11:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2012 Ponieważ opinie na temat zastosowania folii na styropianie, przed wylewką są podzielone bardzo proszę o dyskusję i argumenty dotyczące tego zagadnienia.- czy należy wykonać szczelną izolację z folii budowlanej tak aby nie "wpuścić" do ocieplenia wilgoci, co w przypadku konieczności mocowania elementów ogrzewania podłogowego (dziurki w folii)- czy może zastosować folię parporzepuszczalną aby była mozliwość "wyprowadzenia" wilgoci z ocieplenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mario133 11.07.2012 20:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2012 (edytowane) Witam, mam mały problem ponieważ w projekcie mam nietypowy sposób rozwiązania podłogi (załącznik) http://imageshack.us/f/196/podoga.jpg To rozwiązanie nie podoba mi się ponieważ umieszczenie termoizolacji pod "płytą żelbetową" powoduje powstanie mostków termicznych pod ścianami fundamentowymi wewnątrz budynku. Pomyślałem, żeby termoizolację wykonać ze styropianu 2x10 cm położonego na tej płycie żelbetowej, ale takie rozwiązanie generuje dodatkowe koszty w postaci: - konieczności dodania jednej warstwy silikatów do ścian konstrukcyjnych w celu zachowania wysokości pomieszczeń - większej ilości piasku do utwardzenia pod płytę Sama płyta jest zbrojona siatką typu Q188 (fi 6/fi 6 co 150/150) górą i dołem płyty. Samo rozwiązanie płytowe wydaje mi się rozsądna ze względu na to że połączy ściany fundamentowe z podłożem i zapewni stabilność podłogi na długi okres (brak problemów z osiadaniem podłogi). Czy dobrze myślę czy jest to zbyteczne rozwiązanie i wystarczy wylać zwykły chudziak bo zbrojenie nie wiele zmieni ? Czy jest możliwość wykonania tej płyty na przedostatniej warstwie bloczka betonowego, tak aby uniknąć dodawania warstwy silikatów ? Aha nie mam w projekcie uwzględnione z jakiego betonu ma być ta "płyta żelbetowa", czy mogę przyjąć B10 jak zwykły chudziak? Z góry dziękuje za wszelką pomoc. Edytowane 11 Lipca 2012 przez Mario133 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekmir 11.07.2012 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2012 Zbrojenie "chudziaka" to chyba nie najlepszy pomysł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aedifico 12.07.2012 04:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lipca 2012 Witam, mam mały problem ponieważ w projekcie mam nietypowy sposób rozwiązania podłogi (załącznik) http://imageshack.us/f/196/podoga.jpg To rozwiązanie nie podoba mi się ponieważ umieszczenie termoizolacji pod "płytą żelbetową" powoduje powstanie mostków termicznych pod ścianami fundamentowymi wewnątrz budynku. Pomyślałem, żeby termoizolację wykonać ze styropianu 2x10 cm położonego na tej płycie żelbetowej, ale takie rozwiązanie generuje dodatkowe koszty w postaci: - konieczności dodania jednej warstwy silikatów do ścian konstrukcyjnych w celu zachowania wysokości pomieszczeń - większej ilości piasku do utwardzenia pod płytę Sama płyta jest zbrojona siatką typu Q188 (fi 6/fi 6 co 150/150) górą i dołem płyty. Samo rozwiązanie płytowe wydaje mi się rozsądna ze względu na to że połączy ściany fundamentowe z podłożem i zapewni stabilność podłogi na długi okres (brak problemów z osiadaniem podłogi). Czy dobrze myślę czy jest to zbyteczne rozwiązanie i wystarczy wylać zwykły chudziak bo zbrojenie nie wiele zmieni ? Czy jest możliwość wykonania tej płyty na przedostatniej warstwie bloczka betonowego, tak aby uniknąć dodawania warstwy silikatów ? Aha nie mam w projekcie uwzględnione z jakiego betonu ma być ta "płyta żelbetowa", czy mogę przyjąć B10 jak zwykły chudziak? Z góry dziękuje za wszelką pomoc. To jest absolutnie błędne rozwiązanie ! Po pierwsze ta pseudo płyta jest zbyt słabo zbrojona aby być zamocowana w ścianach, lepiej aby była zdylatowana od ścian, pod drugie przy 10 cm grubości nie utrzyma się normowych warunkó zachowania otuliny po trzecie zbrojonego elementów nie wolno wykonywać z betonu B10. Tak zaprojektowany element to po 15 lataach zagwarantowana korozja i rozwój znisczenia betonu. Beton min. B15 , najlepiej B20 z uwagi na ochronę przed karbonizacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 12.07.2012 08:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lipca 2012 Tu bym się przychylał, ja leję B25 z dodatkiem wodoodpornym. Duży koszt nie jest raptem 10zł/m3 za dodatek a spokój do końca życia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mario133 12.07.2012 17:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lipca 2012 Dziękuje za odpowiedzi. Po namyśle zrezygnuje z tej płyty ze względu na jej znaczny koszt przy chęci poprawnego wykonania. Skłaniam się do rozwiązania: porządne ubicie piasku warstwami 3 x 10 cm na mokro -> chudziak B10 z dylatacją ze styropianu do poziomu ścian fundamentowych na to papa SBS termozgrzewalna potem styropian 2 x 10 cm na zakładkę, następnie wylewka zbrojona z ułożoną podłogówką (chyba wersja bez foli -> bezpośrednio na styropian) Czy tak będzie sensownie ?Jak się jeszcze odważę na niekonwencjonalne rozwiązania to wogóle z chudziaka zrezygnuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plumbum 13.07.2012 10:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2012 no i stało się, dołączyłem do grona perlitowców. Parter około 90m2 wysypany. Co przykryłem? poza stropem i tregrami co 90cm, sporo elstycznych przewodów wentylacyjnych (miejscami wystaja ponad perlit, tam gdzie przechodziły ponad tregrami, bo fi przewodow to ponad 6cm, a poziom perlitu to 5cm ponad tregry) no i troche peszli z kablami. Mieszanie: znalazłem duży pojemnik prostokątny z tworzywa, w którym mieścił się jeden worek 125L perlitu i 25kg gipsu. trochę się usypywało na początku mieszania, dlatego gips podawałem w dwóch porcjach. Odnoszę wrażenie że perlit wymieszany z gipsem trochę siada. Nie wiem, czy się dobrze wyraziłem mam na myśli to, iż litr grochu zmieszany z litrem piasku nie daje w efekcie dwóch litrów grocho-piachu MOje uwagi co do osiadania perlitu: ma ono miejsce niestety, w szczególności w takich miejscach gdzie przebiegały przewody wentylacyjne oraz pod tregrami, czyli tam, gdzie niezbyt dokładnie rozprowadził się proszek. Po związaniu perlitu wykonałem obowiązkowy spacerek po całej podłodze wymuszając siadanie perlitu, miejscami było to nawet 2cm. Po tej operacji podsypałem ubytki i zrosiłem ponownie wodą. Aha, przecież miałem się o coś zapytać. Jutro zabieram się do rozkładania podłogówki. Plan jest taki: siatka fi2,7mm z okiem 10x10cm bezpośrednio na perlit. Zainspirowany Mistrzami tego forum stwierdzam: żadnej folii, żadnego aluminium, żadnych malowanych krateczek, żadnych takerów i klipsów. Za to wykorzystam między innymi sznureczki którymi były wiązane worki z perlitem Jeśli jednak coś nie tak zrozumiałem i robię jakieś straszne głupstwo, to proszę mi dać znać jak najszybiej !!!! wkrótce wrzucę zdjęcia Aha, podłoga nie na gruncie, ale w tym wątku było sporo o perlicie, więc pozwoliłem sobie napisać. plumbum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.