Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

adam mk. nie tłumacz po raz setny swojego sposobu z perlitem,bo kazdy to zna,tylko w jakim celu wyważac drzwi juz raz otwarte?

Chodzi mi o to ze forumowicze znaja te metode ocieplania podłogi na gruncie bo jest ona skrupulatnie opisana w tym temacie,tylko jakie ona ma zalety wobec innych równiez stosowanych metod ocieplenia podłogi na gruncie,tak w aspekcie finansowycm jak i technicznym...uff:)

pozdrawiam

 

A no tylko i wyłącznie dlatego, ze język tu użyty jest na poziome 6 klasy szkoły podstawowej. Pomimo tego, co chwile ktoś oczekuje dodatkowych wyjaśnień. Wystarczy przeczytać ze dwie strony ze zrozumieniem i wszelkie zalety techniczne jak i finansowe staną się oczywiste. Niestety nie dla wszystkich... jak widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

front247

Chyba zaczynam rozumieć o co Ci chodzi...

Ale przecież pisałem, ze to nie ja rozdymam temat, tylko ci, którzy "dopytują" o to co pominęli czytając pobieżnie.

 

Mam propozycję!

Zrób zbiorcze kompendium i wstaw tutaj.

Takie o wszystkich metodach i w kilku wyczerpujących słowach o każdej - tak, jak postulujesz.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym kompendium wiedzy można wspomnieć o podgrzewaniu gruntu pod chudziakiem,nadmiarem ciepła z kolektora słonecznego. Działa.Pan instalator,montujący stelaż pod WC ,był uprzejmy przewiercić peksa od ogrzewania podłogowego.Przy okazji sprawdziłem co się dzieje pod styropianem.Sucho jak pieprz.,mimo,że papa,folia,styropian,folia,peksy montowane szpilkami(podziurawiły folię w cholerę) i anhydryt.Oprócz tego,że sucho to na jesień darmowego ciepła da.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem,chcę zrobić dobrze.Pewnie będe kolejnym który zastosuje perlit(choć na Lubelszczyźnie trudno dostępny,a transport drogi.Najbliżej znalazłem w Starachowicach,przy 14m3 ceny z transportem oscylują w granicach 200zł za metr.Jeśli ktoś zna możliwość tańszego nabycia proszę o kontakt)

Skłaniam się raczej do mieszania z cementem,i mam pytanie do p.Adama.Skoro dodając cementolitu alibo/i szkła wodnedo uzyskujemy nienasiąkliwą warstwę termoizolacyjną(i hydroizolacyjną?) czy nie można zrezygnować z robienia wanny z papy?

A te spinki do mocowania alupexa nie lepiej wbić tam gdzie plecy kończą swą szlachetną nazwę:-)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"A te spinki do mocowania alupexa nie lepiej wbić tam gdzie plecy kończą swą szlachetną nazwę? "

Sugerowałbym też rozważenie wbicia ich w linii prostej od miejsca, gdzie powinien mieścić się rozum do wspomnianego powyżej.

 

"czy nie można zrezygnować z robienia wanny z papy?"

 

Pewnie można.

Ale...

Papa kosztuje (w skali wydatków na dom) praktycznie... nic.

Bituminy sprawdzają się od ponad 2500 lat.

Z perlitem się "nie żrą" a cementolit jest droższy jak papa i wiadro lepiku.

 

Jakby tak plazmowym palnikiem stopić/zeszklić wierzchnią warstwę chudziaka to też papa zbędna...

Tyle, ze tu pod 4-5 tysięcy stopni trzeba by podejść.

Skutecznie by było, ale tanio - nie.

 

W stacjach kosmicznych też mają problem wilgoci/wody a papy nie stosują.

Tyle, ze stację taką wspólnie cały świat buduje, bo to domek na lata dla wszystkich nacji (po kolei, po kilku, według potrzeb, możliwości i uzgodnień).

 

Skłaniam się do takiego stanowiska:

Trzeba by wszystko przy budowie domu robić najskuteczniej jak się da przy zastosowaniu najprostszych , możliwie, metod i środków.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może warto, zanim sie przystąpi do prac budowlanych dla siebie, być na próbie szczelności czyjegokolwiek domu, dobrze gdy blisko i w najbliższym terminie. albo przejrzeć najświeższe zeznania forumowiczów co zrobili badania termowizyjne. Wtedy może, trochę na skróty, zyska sie poważniejsze podejście do budowy. Na podstawie tych krótkich doświadczeń człowiek zyska chęć robienia budowy starannie. Tymczasem na budowach jest brudno i brzydko i to chyba skłania większość do traktowania budowy po żołniersku, pach betoniara, pach łopata, paca, kombinerki.... ale nie budujemy chwilowego lokum, to ma być tak dobre jak.... sama nie wiem, meble Swarzędz czy porcelana Rosenthal... Trochę to wydaje trudne, gdy się spojrzy na ekipę która przyjdzie to robić, ale Ty płacisz im za robotę a sobie zapłać za dyrygowanie ich robotą. Oni prawie nigdy nie będą chcieli zrobić lepiej niż "wystarczy".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam zgadzam się z Tobą Prawie w 100%. Jesteś chyba pierwszą osobą na tym forum która wie co pisze. A co do hydroizolacji pod styropian proponuję chudziak na to papa na lepiku + folia na dysterbicie. Dalej styropian i posadzka. można zalać szlichtę pod styropian eliminując w ten sposób utlenianie ale osobiście uważam że papa na lepiku + folia na dysterbicie wystarczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak nie dam styropianu w podłodze:

 

Odnośnie styropianu dobrze napisał kolega Tomek B

 

"Styropian to przede wszystkim powietrze, które jest zamknięte w jego porach. Kiedy ocieplamy podłogę w temp. otoczenia wyższej od temp. podłogi dochodzi do kondensacji pary wodnej zawartej w powietrzu, zostaje to wszystko na zawsze na izolacji przeciwwilgociowej (folia, papa). W przypadku uruchomienia płyty grzejnej w okresie grzewczym zaczyna się kradzież ciepła. Ciepło z płyty grzejnej przenika przez pory styropianu doprowadzając tę wilgoć ponownie do stanu gazowego, która migrując przenosi ciepło z płyty grzejnej do chudziaka. Na powierzchni izolacji, która zawsze ma temp. 10 stopni (ponieważ leży na chudziaku), dochodzi do ponownej kondensacji, cykl się powtarza a złodziej ciepła jest bardzo syty i lubi wilgoć, ponieważ to bardzo dobry przewodnik.

Na ścianie, będzie podobnie, szczególnie jeśli dom zostanie bardzo dokładnie ocieplony a wilgoć z domu nie jest odprowadzana we właściwy sposób, dlatego co niektórym nawet grzyb rośnie.

Można położyć te płyty styropianowe, ale należy to zrobić w temperaturze otoczenia zbliżonej do temperatury wylewki betonowej (chudziaka), wtedy przy braku gradientu temperatur, nie dojdzie do kondensacji.

Zimą styropian jest prawie suchy. "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...