Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Dzięki Adam!!! Czy w tych pomieszczeniach gdzie nie będzie podłogówki mogę dać grubiej niż 10cm termoizolacji i wtedy wylewka pod podłogi drewniane będzie cieńsza? Tak bym rozłożyła prace , najpierw tam gdzie ogrzewanie podłogowe, a potem reszta żeby sie pozimy zgodziły. Zawsze to chyba lepiej troche cieplejsza podłoga pod deskami?

Tak czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Adamie no ja już wolę głupoty napisać niż udawać że się znam.

tylko się nie denerwujcie

 

pojęcie wanny -ło co chodzi?

czy 25 cm perlitu odpowiada grubości 25 cm styropianu?

 

jesli chodzi o wilgotność no właśnie wróciłem z córą z plaży mam mokre gacie i jakos mi tak zimno w tyłek.

na to jak kalesony ubiorę to nie będzie m i cieplej.

ja postaram się nagrać roboty.

 

kófa mać pomóżcie przy cokole ocieplenia na ścianie będzie okolo 25 cm -pozostaje mi tylko dać 20 cm xpsa żeby mały uskok wyszedł

Edytowane przez malux20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale fajny wątek znalazłem :)

 

Próbuje nadążać za Adamem, ponieważ styropianu miałem dawać 30cm rozumiem ze teraz należałoby dać taką samą warstwę perlitu. Zero problemu. U mnie ogrzanie podłogowe elektryczne czyli kable grzejne.

 

I teraz moje pytanie : jakie kolejne warstwy kładziemy na tym perlicie?

 

1) mocujemy zbrojenie, do niego kable grzejne, zalewamy posadzką i koniec?

2) jak się mylę to opieprzcie ale powiedzcie jak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakiej granulacji? Kurcze jak m3 perlitu + wapno przełożyć na m2 posadzki o grubości 30cm?

 

Aj sie człowiek myślenia oduczył.

Mamy 1m3 perlitu i do tego 1/10m3 wapna co daje prawie 4m2 posadzki o grubości 30cm.

Przy założeniu ze mam ok 300m2 posadzki potrzeba mi 75m3 perlitu granulacji 150 w cenie 220zł bez transportu ale także bez bonusu ja ilość czyli jakieś 16500zł.

 

A miałem dać 30cm styropianu 2x eps 100 + 1eps 200 to wychodzi dokładne na to samo.

Bo eps 100 jest po 150zł/m3 a eps200 jest po 250zł/m3

Edytowane przez autorus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakiej granulacji? Kurcze jak m3 perlitu + wapno przełożyć na m2 posadzki o grubości 30cm?

 

Aj sie człowiek myślenia oduczył.

Mamy 1m3 perlitu i do tego 1/10m3 wapna co daje prawie 4m2 posadzki o grubości 30cm.

Przy założeniu ze mam ok 300m2 posadzki potrzeba mi 75m3 perlitu granulacji 150 w cenie 220zł bez transportu ale także bez bonusu ja ilość czyli jakieś 16500zł.

 

A miałem dać 30cm styropianu 2x eps 100 + 1eps 200 to wychodzi dokładne na to samo.

Bo eps 100 jest po 150zł/m3 a eps200 jest po 250zł/m3

Tak cenowo wychodzi na to samo, ale... perlit gwarantuje ten opór cieplny. Możesz spokojnie dać 15 lub 20 cm perlitu i to wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale fajny wątek znalazłem :)

 

Próbuje nadążać za Adamem, ponieważ styropianu miałem dawać 30cm rozumiem ze teraz należałoby dać taką samą warstwę perlitu. Zero problemu. U mnie ogrzanie podłogowe elektryczne czyli kable grzejne.

 

I teraz moje pytanie : jakie kolejne warstwy kładziemy na tym perlicie?

 

1) mocujemy zbrojenie, do niego kable grzejne, zalewamy posadzką i koniec?

2) jak się mylę to opieprzcie ale powiedzcie jak :)

 

Perlit zastępuje styropian i inne płytopodobne składane badziewia. Pamiętaj tylko, że płytę grzejną musisz zrobić pływającą, więc dylatacja niezbędna. Poza tym nic się nie zmienia.

Edytowane przez Tomek B..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłby kolega rozwinąć tą "pływającą płytę"?

 

U mnie na posadzkę ma być wylewany beton B25 bo posadzka będzie szlifowana i to już będzie koniec. Wykonawca mi od razu powiedział ze trzeba będzie rozbić dylatacje aby nie popękał. Czy one już wystarczą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłby kolega rozwinąć tą "pływającą płytę"?

 

U mnie na posadzkę ma być wylewany beton B25 bo posadzka będzie szlifowana i to już będzie koniec. Wykonawca mi od razu powiedział ze trzeba będzie rozbić dylatacje aby nie popękał. Czy one już wystarczą?

Pływającą płytę wykonuje się, jeśli mamy ogrzewanie podłogowe. Dookoła ścian i progów stosuje się miękkie dylatacje, ponieważ podczas zmian temperatur płyta rozszerza się i kurczy, jeśli nie będzie dylatacji to popęka. Jeśli płyta nie ma ogrzewania podłogowego, to trzeba ją podzielić na mniejsze części np. listwami drewnianymi aby nie miała więcej niż 5m2.

Edytowane przez Tomek B..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już kładziemy te płyty styropianowe to musimy to robić przy najmniejszej wilgotności powietrza. Styropian chłonie wilgoć z powietrza, jest zamknięta w tych bąbelkach, kiedy rzucimy to na chudziaka o temp. 10 stopni to nam coś wylezie:lol2:, a jak zalejemy to betonem to zostanie tam na zawsze. Ta wilgoć będzie pośrednikiem w transporcie ciepła z płyty grzejnej w kierunku gruntu. Edytowane przez Tomek B..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

perlit to inaczej keramzyton.

?

 

powiedzćcie a nie zapadnie się podłoga nad tym?

Perlit nie ma nic wspólnego z keramzytem czy też keramzytonem jak nazwałeś. W zależności od obciążenia dobiera się mieszankę perlitu i masy wiążącej. Adam poleca gips i także już jestem za tym. Sposób przedstawiony przez Adama to najcieplejszy podkład, o wytrzymałości najtwardszego styropianu, więc nie rozumiem o co tutaj obawy?

Edytowane przez Tomek B..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez jedną chwilkę samych Was zostawić nie można!!!

Jak dzieci!

Tylko się kto odwróci - zaraz wszystko poprzewracają i wymieszają!

 

Chyba trzeba będzie raz jeszcze ŁOPATĄ, P O W O L I i DRUKOWANYMI...

Poczekajcie chwilkę, bo klepanie trwa.

Ja tego nie mam na "kopiuj-wklej".

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie znalazłem na innym forum

http://forum.muratordom.pl/archive/index.php/t-54546.html?

 

"Podam wam współczynnik przewodzenia ciepła lambda dla styropianu w zaleźności od tego ile jest w nim wody (styropian fs15) w 1m3:

0 kg wody - 0,04

10 kg - 0,04

20 kg - 0,04

50 kg - 0,042

100 kg - 0,049

200 kg - 0,071

300 kg - 0,1

400 kg - 0,14

500 kg - 0,18

600 kg - 0,24

700 kg - 0,31

800 kg - 0,4

900 kg - 0,52

950 kg - 0,6

 

Typowa zawartość wilgoci technologicznej to 1 kg/m3"

 

#1

Czy zatem jeżeli nawet w porach styro jest zamknięta woda atmosferyczna, to czy aż tak znacząco wpływa na pogorszenie parametrów. W końcu ilość tej wody jest ograniczona. Podłoga odcięta od wilgoci gruntu to nie wiadro z wodą.

 

#2

Skoro w styro jest woda, to przecież kładzenie zimą nic nie da. I tak przyjdzie pora roku kiedy wylezie ona i zaatakuje znienacka. No chyba, że styro jest suchutki z fabryki (ale latem też może być) albo kładziemy go na biegunie z małą prężnością pary.

 

Tak czy siak. Jutro jadę w Pradolinę i wyrzucę położony dwa dni temu styro i folię i zobaczymy jak to wygląda. Chata nie była wietrzona przez ten czas. Bardzo jestem ciekawy czy te rozważania mają w moim przypadku jakieś odzwierciedlenie w rzeczywistości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...