Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 2,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

a oddzielać czymś w poziomie (folia, styropian?)

Ja położyłem folie w jednym pomieszczeniu, w trakcie układania doszedłem do wniosku że nie jest potrzeba i w pozostałych zrezygnowałem. Wylewka z miksokreta szła bezpośrednio na perlitogips. Ekipa od wylewek miała obiekcje, obawiali się iż perlit za szybko wchłonie wilgoć z wylewki i nie zwiąże ona jak należy. Stanęło na tym iż go polali wodą przed robotą, po robocie stwierdzili iż było ok. Wylewka po miesiącu wygląda dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktem jest że jest trochę miejsc gdzie są takie pęknięcia tak jakby takie purchle gdzie powierzchnia się ugina,chyba tam trzeba więcej wody wlać ale nie wiem ....może to pougniatać najpierw a dopiero wtedy wodą polać.może ktoś już rozwiązał taki problem.

ja przedreptałem po calej powierzchni podłogi, tam gdzie się zapadł perlit, podsypałem go do poziomu, podlałem woda uzupełnione miejsca. Na zdjęciu widać co musiałem schować w warstwie ocieplenia, szczególnie w okolicach przewodów oraz tregr zapadnięcia perlitu się zdarzały.

wentylacja-w-warstwie-perlitu.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przedreptałem po calej powierzchni podłogi, tam gdzie się zapadł perlit, podsypałem go do poziomu, podlałem woda uzupełnione miejsca. Na zdjęciu widać co musiałem schować w warstwie ocieplenia, szczególnie w okolicach przewodów oraz tregr zapadnięcia perlitu się zdarzały.

 

plumbum no to ja właśnie tego typu przewody wentylacyjne mam w planie ,gdzie kupiłeś tego uniflexa?i jaka cena za przewody ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestudiowałem wątek i próbuję go dostosować do następującej kombinacji:

- woda przeważnie nisko, ale okresowo nawet na 80cm ppg

- w tym momencie są ścianki fundamentowe i zaraz przywożą piasek, także jest jeszcze parę dni do manewru.

- wg projektu ścianki do poziomu '0', czyli góra ścianek = posadzka. To zostawia 22cm pomiędzy wierzchem chudziaka a górą ścianki fundamentowej (na 15cm styro, 5cm wylewki i 2cm posadzki). Wiem, projektant do d. a ja mam wyrzuty że tego nie wychwyciłem wcześniej.

- Mogę teoretycznie jeszcze zdjąć jedną warstwę bloczka, ale pod nim jest fi 12 stali wzmacniające ścianę, więc wolałbym tego nie robić...

- na ścianki fundamentowe kładę papę na osnowie poliestrowej PV200S32, wystającą 20cm do wewnątrz. Łączeniej z papą z chudziaka będzie w pionie.

 

Rozwiązania 'wątkowe' jakie nasuwają się do głowy:

a) ORTODOKSYJNE: nasypać o 10cm mniej piasku i na to chudziak- wychodzi wanna 32cm głęboka. W to wrzucić papę PV zawiniętą na ściany fundamentowe i zgrzaną z tą wystającą z izolacji poziomej. Na to 25cm perlitogipsu, a pod drzwiami/balkonami/kominkiem - perlitobetonu. Na to siatka i instalacje. Na to wylewka i posadzki.

b) MIESZANE: nasypać tyle piasku ile jest w projekcie i na to chudziak. W to papę, na to 3cm perlitogipsu (lub perlitobetonu) dla związania. Na to styropian. Na to folia paroprzepuszczalna. W styropian instalacje. Na to wylewka.

c) JESIENNE: układam styro jak w projekcie... ale w listopadzie.

 

We wszystkich rozwiązaniach nie wiem jak zaradzić mostkowi termicznemu który powstanie między wylewką pod posadzką, ścianą fundamentową (brzegiem wanny) i styropianem 8cm na pionowej izolacji fundamentu. Dołożyć jeszcze 7cm styropianu nad gruntem na siatkę z klejem na ścianie fundamentowej żeby chociaż z powietrzem nie było mostka?? Czy trzeba by pogrubić warstwę styro na całej izolacji pionowej do np 14cm?

 

PS. Z wątku wiem, że Adam nie lubi wersji B, bo nie jest 'najlepsza jaka może być'.. Pytanie na ile spełnia swój cel związania wilgoci, w skali nie tyle binarnej, co, powiedzmy decymalnej..

Edytowane przez impressa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałam 100 i dopiero proporcja 1 worek perlitu na 4 worki gipsu dawało radę. 150 czy 180 pod tym względem jest dużo ekonomiczniejsza w zużyciu gipsu. Po 3 dniach podłoga naprawdę była jak cementu.

 

Moncik

a ile gipsu było w Twoich workach?

 

Witam

 

W takim razie wynika, że perlit 100 jest nieopłacalny bo cena gipsu przebija różnicę w cenie pomiędzy perlitem 100 a 150 czy 200. Ja po kilku próbach i konsultacji z Adamem MK dwa pomieszczenia zrobiłem proporcjami 125l perlitu 25 kg gipsu 12,5 kg cement I. Wnioski : mogę wejść na podłogę, natomiast muszę chodzić jak po rożrzażonych węglach bo pęka i się zapada. Zobaczę jeszcze za kilka dni. Ale jeśli będzie tak dalej to nie da sie normalnie układać podłogówki. Ponadto przy polewaniu strasznie pęka. W załączeniu zdjęcia podłogi (5x5m) po 70minutowym polewaniu wodą (pistolet - opcja shower).

 

 

 

4 worki gipsu na worek perlitu to drogo ( ja mam po 0,49 zł/kg). A może jeszcze ktos ma jakies inne pomysły?

 

 

 

Ponadto zauważyłem że jakoś mało tego perlitu idzie.

 

http://img811.imageshack.us/img811/479/img6500a.jpg

 

http://img708.imageshack.us/img708/2797/img6499a.jpg

Edytowane przez jkr80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, mocno spękany, u mnie tak to nie wyglądało. Tzn miejscami, gdzie lała się rzeka wody bo np sporo jej spływało ze ściany, to tez miałem takie spękania Tak więc podejrzewam, iż to kwestia nieodpowiedniej aplikacji wody. Albo za dużo, albo za mocne strugi? Albo się mylę. Mistrzu powinien się wypowiedzieć.

Poza tym nie bardzo rozumiem, jak to mogło pękać PODCZAS polewania.

Ja bym to wszystko jeszcze obszedł dokładnie udeptując, podsypał i jeszcze raz podlał tam gdzie usiadło. Ale delikatniej.

Generalnie skorupa ma być po to aby się dało po tym chodzić podczas układania podłogówki na przykład. Później dodatkowe tony jastrychu idealnie to ubiją, więc zbytnio bym się nie umartwiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moncik

a ile gipsu było w Twoich workach?

 

15 kg.

 

Wnioski : mogę wejść na podłogę, natomiast muszę chodzić jak po rożrzażonych węglach bo pęka i się zapada. Zobaczę jeszcze za kilka dni. Ale jeśli będzie tak dalej to nie da sie normalnie układać podłogówki. Ponadto przy polewaniu strasznie pęka. W załączeniu zdjęcia podłogi (5x5m) po 70minutowym polewaniu wodą (pistolet - opcja shower).

 

 

Też miałam takie pęknięcia, może trochę mniej. To w niczym nie przeszkadza. Jeśli się o to boisz, zrób operację i wytnij kawałek - powinieneś mieć kilka centymetrów twardego i resztę sypką. U mnie pełną twardość perlit osiągnął po 3-7 dniach (w zależności od pokoju i czy był dodany cement). Myślę, że 150 lub 180 "zachowuje się" nieco lepiej. Potem można było bez żadnych problemów chodzić po perlicie - na kawałku miałam położony styropian i powiem szczerze bardziej uważałam i bałam się chodzić po styro. Jedyny problem w tym, że spinki do podłogówki średnio się trzymały. Poza tym - rewelacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...