herakles 04.12.2012 18:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 Jeśli tylko nie rozbierzesz tego co jest i dołożysz co narysowałaś to jest to jedyne sensowne rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kasia_2401 04.12.2012 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 powiedzmy, że bliskochudziak jest 10 cm poniżej zera terenu, a około 55 cm poniżej zera budynku.W tej powstałej dziurze planowałam 40-50 cm styropianu jako ocieplenie podłogi na gruncie.Teraz skłaniam się do perlitu z gipsem, oraz w wiatrołapie, garażu i w salonie przy drzwiach na taras perlit z cementem.Tylko nurtuje mnie jedna sprawa. A mianowicie, czy mogę najpierw ułożyć papę na chudziaku, a później wymurować ścianki działowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qubic 04.12.2012 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 możesz postawić działówki na papie.teraz jaki jest stan budowy?ściany zewnętrzne są wymurowane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qubic 04.12.2012 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 wody gruntowe masz wysoko?czy jest suche podłoże? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kasia_2401 05.12.2012 07:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 wody gruntowe to przekleństwo Babic Starych i okolicy wystarczy lekko łyżką koparki ruszyć i mamy coś takiego przed wylaniem ławy wysypałam tony suchego betonu, a później ława we wzmocnionej wersji po wymurowaniu fundamentów otrzymałam coś takiego oczywiście izolacja i drenaż zasypałam i zostawiłam na cały rok nie spieszę się z budową to miałam i czas poobserwować fundamenty W tym roku wylałam chudziaka B20 i w miejscu przyszłych ścianek działowych daliśmy pręty zbrojeniowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kasia_2401 05.12.2012 07:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 Stan obecny budowy to wymurowane ściany zewnętrzne oraz nośne oraz zalany strop monolit. Jeśli mówimy już o ścianach, to przy dryfixie trudno o stwierdzenie murowania. Nie ma to nic wspólnego z taczką czy choćby mieszadłem. Osobiście polecam tę metodę - szybko, czysto, brak mostków termicznych i brak wielkiej ekipy budowlanej, chyba, że chce się mieć dom w w dwa dni. A i co było dla mnie bardzo istotne, to w cenie dryfixu jest wliczony przyjazd przedstawiciela firmy z niwelatorem i innymi przyrządami w celu wystawienia pierwszej warstwy i narożników. Późniejszego murowania już nikt nie jest w stanie spieprzyć, nawet najgorszy murarz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 05.12.2012 09:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 Czy komin stoi na papie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kasia_2401 05.12.2012 13:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 komin jest posadowiony na specjalnie dla niego wylanej i uzbrojonej stopie, oczywiście sam komin został odizolowany od stopy i chudziaka papą termozgrzewalną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qubic 05.12.2012 21:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 to ile chcesz dać ocieplenia pod podłogę 50cm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kasia_2401 06.12.2012 06:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 Pozostawiona dziura w pomieszczeniach domu ma 50-55 cm. Planowane ocieplenie ok. 45-50 cm. Nie wiem jeszcze czy wypełnię ją w 100% perlitogipsem, czy pod koniec nie pokuszę się o styropian - nie musiałabym wówczas polewać perlitogipsu wodą i robić na wierzchu skorupy. W większości pomieszczeń na parterze będzie podłogówka, choć co do sypialni nie podjęłam jeszcze decyzji. W jednej skłaniam się do grzejnika kanałowego, a dziura 50 cm daje mi taką szansę. Co do garażu nie mam koncepcji. Pozostawiłam dziurę ok. 25 cm i dalej nie wiem. Podłoże piaszczyste, ubite. Brak chudziaka. Garaż będzie ogrzewany dwoma grzejnikami wodnymi. Temperatura 15 stopni będzie wystarczająca. To koncepcja. Brak projektu wykonawczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 06.12.2012 06:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 U mnie bardzo podobnie, ok 50-55cm. Ale za namowa kolegi Adama w ta warstwę ocieplenia na wysokości ok 30cm od gruntu chce dać rurki od cwu, gdzie jak gdzie ale tam im będzie najcieplej. Akurat w połowie grubości ocieplenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jkr80 06.12.2012 06:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 Witam Z moich doświadczeń wynika, że: 1 Proporcje 125l perlitu 100 (mąka) / 25kg gipsu na 12,5 kg cementu I są wystarczajace - warstwa po związaniu jest bardzo mocna. Należy tylko długo ok 2-3 tyg czekac az dobrze zwiąże. 2 Na pęknięcia ma wpływ sposób polewania - polewać należy niewielkie powierzchnie (2-3 m2) tak aby jak widzimy, że pęka natychmiast polać wodą. Opcja shower jest bardzo wygodna - ale MUSI POSIADAC ODPOWIEDNI WYDATEK inaczej idzie się zapłakać. Ja np pistolet ustawiałem między shower a coś tam i dzięki temu wydatek był większy. oczywiście na początku tylko shower. 3 Zastanawia mnie to, że po 5 tyg (tyle upłynęło od wykonania pierwszej posadzki - obecność wody powinna byc już znikoma...) jak położę rękę na perlitowej wylewce czuję chłód. Martwi mnie to. czy moglibyście dać znać jak jest u was? Przypomnę tylko, że ja perlit mieszałem na całej grubości warstwy. Po doświadczeniach na kolejnej kondygnacji stwierdzam, że: 1 Proporcje 30kg gipsu na worek 125l perlitu (najdrobnieszego - jak mąka ziemniaczana) daje dobre rezultaty. cement nie jest potrzebny przy tej ilości gipsu a kosztowo wychodzi podobnie. Przyczyną moich wcześniejszych problemów była ewidentnie za mała ilość wody. Ostatnio już po 2 godz chodziłem po mieszance w w/w proporcjach. Z tego co przeczytałem a poźniej zauważyłem to : "...Gips, mimo że twardnieje na skutek reakcji chemicznej z wodą, nie jest materiałem wodoodpornym i w stanie wilgotnym traci wytrzymałość. W handlu gips dostępny jest głównie w postaci gotowych mieszanek zawierających, oprócz spoiwa gipsowego, dodatki opóźniające wiązanie, drobne kruszywo, środki poprawiające elastyczność i przyczepność. Jakich reguł należy przestrzegać przy stosowaniu wyrobów gipsowych? gipsu nie można mieszać z cementem, gdyż szybko wiąże wodę z zaprawy uniemożliwiając twardnienie cementu, gips korodując oddziałuje na metale, dlatego w miejscach styku z tym materiałem powinny one być pokryte powłokami ochronnymi... " 2. Polewać należy o tyle słabo na początku żeby zrobić warstwę która nie będzie się poddawac strumieniowi wody a później polewać dość obficie (adam pisał że mają kałuże powstać). I tak polewam najpierw (zaczynam od miejsca w najbliżej którego stoję) opcją shower pistoletu a pożniej jak już mam trochę miejsca zdejmuję pistolet i wężem ale z wyczuciem sterując strumień palcem (trochę zimno ale wydatek wody jest dużo większy i gips dostanie od razu spora ilość wody a o to przecież chodzi na koniec jak już jest w miarę twardo polewam samym wężem (3/4 cala). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kasia_2401 06.12.2012 10:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 Zgodnie z zaleceniami, oczywiście Pana Adama, cwu oraz cyrkulacja cwu ok 30 cm nad chudziakiem w bezpiecznej odległości od zimnej wody, w ścianach i kominie specjalna izolacja z pianki kauczukowej, takiej jak stosuje się przy solarach. Ale o tym wszystkim można poczytać na forum http://forum.muratordom.pl/showthread.php?62606-Cyrkulacja-CWU-Wór-bez-dnaPolecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kasia_2401 09.12.2012 17:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 Czy w garażu ocieplonym, o powierzchni ok. 26 metrów, w bryle budynku, ogrzewanym, w którym ma panować temperatura 12-15 stopni poprawna będzie poniższa podłoga na gruncie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Raźny 09.12.2012 22:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 Tak mnie męczy... Czy jeśli był by to przekrój salonu z ogrzewaniem podłogowym to. Czy nie lepiej było by chudziaka odizolować od ściany fundamentowej paskiem szerokości 5cm np. styroduru ? Aby odizolować rozgrzewany podkład podłogowy z podłogówką od ścian fundamentowych ? Czy nie ma to sensu bo i tak ściany nagrzeją się z upływem czasu i tak i tak będzie mostek w kierunku ławy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 10.12.2012 05:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 A po co ogrzewać garaż? Tam zawsze będą duże straty choćby z racji bramy garazowej która jest wielkim mostkiem ciepła. Jeśli robisz podłogę na gruncie to przy dobrym ociepleniu ścian podłoga będzie podgrzewała garaż Czy w garażu ocieplonym, o powierzchni ok. 26 metrów, w bryle budynku, ogrzewanym, w którym ma panować temperatura 12-15 stopni poprawna będzie poniższa podłoga na gruncie? [ATTACH=CONFIG]153568[/ATTACH] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kasia_2401 10.12.2012 06:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 Zdaje sobie sprawę, że drzwi garażowe to czarna dziura w domach energooszczędnych. Współczynnik przenikania ciepła to ok. 0,8 a po zamontowaniu 1,3 W/m2. Pamiętam również wykład Pana Adama o ciepełku z gruntu. Tyle, że u mnie w garażu będzie stał hydrofor własnego ujęcia wody do podlewania ogrodu, czy mycia samochodu, odkurzacz centralny, rekuperator, poprowadzona jest rura od GWC. Potrzebuje w garażu 12 stopni, a bez ogrzewania nie uzyskam takiej temperatury.Dla zmniejszenia strat przedzieliłam 5 metrowe drzwi garażowe słupkiem i otrzymałam dwoje drzwi, oraz zamontuje rekuperator ściennym zamiast tradycyjnej wentylacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 10.12.2012 06:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 tez będę miał odkurzacz w garażu, jemu akurat rozsądne zimno nie przeszkodzi. Z hydroforem to niestety juz jest problem Odnośnie bramy garażowej to trzeba pamiętać, ze oprócz płyty która jest w miarę ciepła, są uszczelki gumowe szpary itd i tam to dopiero zimno hasa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kasia_2401 10.12.2012 13:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 Niestety, ale zarówno hydrofor jak i rura od GWC nie lubią zimna, a i rekuperator lepiej jak stoi w ciepłym pomieszczeniu.Co do bramy, to mam pewien pomysł.Zakupie bramę z montażem, a z reguły firmy takie jak np. Hormann, określają współczynnik przenikania ciepła swoich wyrobów. Dla bram Hormann jest to np. 0,8, a po montażu 1,3. Ten wzrost to właśnie uszczelki i hulający wiatr w szparach. Zamówię firmę trudniącą się badaniami termowizyjnymi, w Warszawie badanie całego budynku to kwota 500 zł, i wszystko będzie jasne. Mam nadzieje:rolleyes:. Panowie nie odjadą póki nie ustawią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 10.12.2012 13:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 słusznie, i pochwal się wynikami. Ciekaw jestem jak to będzie wyglądało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.