Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 2,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Co myślicie o tym artykule: klik, a w szczególności o rozwiązaniu z 50cm styropianu POD izolacją przeciwwilgociową? Kompletnie się na tym nie znam, aczkolwiek chyba troszkę się to kłóci z tym co zdążyłem tutaj przeczytać na pierwszych ~10 stronach? Wracam do czytania kolejnych stron, ale nie obrażę się gdyby ktoś w międzyczasie przedstawił swoje sugestie fundamentowe dla tego domku. Edytowane przez qrko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaglądam i nie zniknąłem na trwałe...

Ostatnio tak się porobiło, ze nie miałem kiedy podrapać się po... nosie.

Wściek się kończy to nadrobię zaległości...

 

Herakles

 

Zrobiłeś - to dobrze..

Nie skończyłeś, to poczytaj o płytach "Cetris".

Może Ci się nadadzą?

Wtedy...

Zasypujesz perlitem jak leci do potrzebnej wysokości.

Układasz najcieńsze (i najtańsze) płyty dbając o wypoziomowanie.

Jak obawiasz się wilgoci włażącej "diabli wiedzą skąd" to do perlitu dodaj TROCHĘ gipsu budowlanego na etapie zasypywania.

Taka technologia jest szybsza i ABSOLUTNIE sucha!

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze inaczej - moim problemem jest to, że mieszkajac na wsi nie mam zbyt duzego wyboru w firmach budowlanych. Sciaganie "profesjonalistow" z dalekich stron podwoilo by lub potroilo koszty budowy, natomiast "pan Heniek" ktorego firma postawila sporo okolicznych domow po prostu buduje po swojemu od lat kilkunastu czy tam kilkudziesieciu i ludzie są zadowoleni. Przypuszczam, ze nie bedzie wiedzial co to perlit, a jezeli nawet bedzie to pewnie nigdy go nie wykorzystywal.

 

Tym samym pozostało mi szukać rozwiazania optymalnego, tj. takiego które niekoniecznie jest w 100% najlepsze, ale takiego, które z punktu widzenia "profesjonalistów" jak Wy tutaj jest akceptowalne, a dodatkowo na tyle jasne i zrozumiale, że gdy ja jako osoba nie znajaca sie na tym przedstawie je panu Heńkowi, to powie on że rozumie w 100% i bedzie w stanie zrobić to tak jak ma być. Czy rozwiązanie z obrazka jest takim rozwiązaniem, czy szukać czegoś innego? No i czy będzie ono współgrało z ogrzewaniem podłogowym czy wymagane są jakies modyfikacje?

 

Przechwytywanie.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrko, szukaj czegoś innego. Wydasz 15 tys. na styropian, który Ci przemoknie i zgnije po kilku latach. Może stracić "nośność" i ten chudziak na nim go zgniecie. Podłoga opadnie. Posiedź z godzinke na forum i poczytaj.

 

w takim wypadku wszystkie domy postawione na plycie fundamentowej sa zle wykonane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z punktu widzenie laika budowlanego czytając ten wątek proponuje wykonac rysunek który by przedstawiał poszczególne warstwy najlepszego ocieplenia na gruncie ,jeśli nie morze to uczynić adam_mk z jakiegoś powodu to prosze niech ktoś Go wyręczy będzie prościej i mniej pytań szczwególnie dla ludzi o znikomej wiedzy budowlanej ,myslę że warto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z punktu widzenie laika budowlanego czytając ten wątek proponuje wykonac rysunek który by przedstawiał poszczególne warstwy najlepszego ocieplenia na gruncie ,jeśli nie morze to uczynić adam_mk z jakiegoś powodu to prosze niech ktoś Go wyręczy będzie prościej i mniej pytań szczwególnie dla ludzi o znikomej wiedzy budowlanej ,myslę że warto.

Popieram!

 

Doczytalem póki co do postu 335, podane w nim rozwiązanie:

- mata kartonowa/klej do płytek

- wylewka z rurkami CO ok 7 cm

- perlit z gipsem w proporcji 10 workow perlitu na 1 worek gipsu - 20 cm

- papa termozgrzewalna (musi byc SBS czy zwykla wystarczy?) w formie wanny zgrzana do szczytu scianek fundamentowych.

- chudziak

- ubity dobrze grunt piasek ziemia whatever?

wydaje się być w porządku.

 

Co do wanny, bo w sumie to tak tylko drogą dedukcji - chodzi tylko o to, że w tym wypadku papa będzie w punktach styku ze ściankami podciągnięta do góry tworząc "wannę", czy może kryje się za tym jakieś głębsze przesłanie?

Edytowane przez qrko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Niestety ja nadal nie ma m chudziaka.

Zrobiłem tylko fundamenty i z tego co kier bud powiedział będę musiał robić jeszcze wieniec na fundamentach :( kolejne koszty

 

Zdjęcia niedługo wkleję na swoją stronkę (nie wiem jak teraz na fm fotkę wrzucić bo moje są strasznie duże, ale może się uda.

 

Co do PUR to sprawa wygląda podobnie jak u " Łukasz_nowicjusz"

 

Proszek w fundamentach po deszczu wygląda od góry na mokry (wilgotny). Zrobiła się taka kilku milimetrowa skorupa (wiatr jej w sumie nie rusza).

 

Natomiast proszek wsypany do wiaderka pływał. To samo jak wrzuciłem nie proszek, a kawałki pumeksów z tego PUR-u, który na zewnątrz mokry,a w środku suchutki..

 

Jeśli ktoś doradzi jakie czujniki kupić to zrobię pomiary przez tą zimę i wiosnę.

 

Jaki pisałem, chcę zakopać w fundamentach 2 lub 3 czujniki mierzące temperaturę i wilgotność i jeden zalać w chudziaku a drugi położyć w warstwie styro.

 

Czeka mnie jeszcze obrzucenie fundamentów na zimę PUR-em to sprawdzę jak się on ma bo ostatnich obfitych deszczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, wątek przecztany, mętlik w głowie jeszcze większy, zacznijmy od rzeczy podstawowych. Ktoś wrzucił taki obrazek: KLIK. To co rzuca mi się w oczy w przek tego typu to to, że zawsze pomiędzy fundamentem, a ścianą jest 1 bloczek czegoś innego, tutaj keramzyt, gdzies indziej isomur. Jego rolą jeżeli dobrze zrozumiałem jest eliminacja mostka cieplnego w tym miejscu. Rozumiem, że ma on znacznie lepsze parametry izolacyjne niż taki porotherm, a jednocześnie jest zbyt drogi żeby budować z niego np. 2 warstwy, albo jeszcze lepiej cały dom? Czy może nie o cenę chodzi, a o to, że zwyczajnie nie miało by to sensu, bo na wyższych warstwach nie sąsiadował by on z gruntem, więc byłby to przerost formy nad treścią?

 

PS. Wszyscy tutaj budują fundamenty z jakichś bloczków? Sporo ludzi robi wykopy i zamawia gruche, jak to jest?

Edytowane przez qrko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, wątek przecztany, mętlik w głowie jeszcze większy, zacznijmy od rzeczy podstawowych. Ktoś wrzucił taki obrazek: KLIK. To co rzuca mi się w oczy w przek tego typu to to, że zawsze pomiędzy fundamentem, a ścianą jest 1 bloczek czegoś innego, tutaj keramzyt, gdzies indziej isomur. Jego rolą jeżeli dobrze zrozumiałem jest eliminacja mostka cieplnego w tym miejscu. Rozumiem, że ma on znacznie lepsze parametry izolacyjne niż taki porotherm, a jednocześnie jest zbyt drogi żeby budować z niego np. 2 warstwy, albo jeszcze lepiej cały dom? Czy może nie o cenę chodzi, a o to, że zwyczajnie nie miało by to sensu, bo na wyższych warstwach nie sąsiadował by on z gruntem, więc byłby to przerost formy nad treścią?

 

PS. Wszyscy tutaj budują fundamenty z jakichś bloczków? Sporo ludzi robi wykopy i zamawia gruche, jak to jest?

 

To mój rysunek i powstał na etapie kiedy przeczytałem ten wątek, wiec był tylko moja propozycją (jak to mówią zdjęcie lepsze niż tysiąc słów) i właśnie takie rysunki rozwiałyby wątpliwości laików takich jak my:) Jeżeli chodzi o keramzyt, to nie jest on za drogi żeby z niego wybudować cały dom (4,2pln za szt), ale z tego co wyczytałem to ma niższy współczynnik przenikania ciepła. Ogólnie miałem zamiar w niego wsypać PUR, lub perlit, (bo ma większe otwory niż porotherm) ale pur nie dojechał na czas, a perlit gdzieś daleko od moich stron, więc pozostał sam keramzyt. Jeżeli chciałbyś zrobić dobrze i ciepło, proponuję płytę fundamentową (ja niestety uległem otoczeniu i musiałem wybrać inną drogę) powstanie tzw. termos, no i oczywiście jak proponują guru forum sylikat 18 cm + dobry styro. Wybrałem porotherma ze względów finansowych (murarz szybciej wykonał swoją pracę) i z powodu mniejszej nasiąkliwości, oaz mniejszej możliwości skrzywienia ścian prze murarza. Jeżeli już masz tradycyjne fundamenty i nie narzekasz na brak kasy to bierz isomura 60pln za mb z tego co widziałem, pozwoli zachować ciągłość izolacji i wyeliminujesz mostek cieplny. Jeżeli masz idealnie prostą działke (w co wątpię) to wylewasz gruchą do stanu zero (po zdjęciu humusu), a później z jeden lub dwa bloczki (bloczkami łatwiej uzyskać poziom) wysokość zależy od grubości izolacji i wylewek,a na to ściany:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam pytanie. Chciałbym zrobić wylewkę, ale chciałbym też żeby pochłaniała ona wilgoć od gruntu. Dom jest w stanie surowym zamkniętym, i w piwnicy chciałbym zrobić wylewkę z perlitem(taka izolacja od gruntu).

Muszę dawać folie pod tą wylewkę??

Czy jak wyleje taką wylewkę na 10 cm to muszę jeszcze położyć styropian??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cala idea podlogi perliotwej to pochlanianie ewentualnie pojawiajacej sie niewielkiej ilosci wilgoci od domu poprzez wiazanie jej przez sypki gips. Dlatego odcinasz sie szczelna wanna z papy od wilgoci z gruntu. Jesli posadzka bedzie wiazac wilgoc od gruntu to jej "pojemnosc" szybko sie skonczy. I nici z jej zalet.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...