Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 2,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Adam napisał papa, bituminy. Myślę, ze Icopal byłby dobry. W ogóle to strach pytać bo nie chodzi mi o wydawanie pieniędzy za markę i prestiż, ale czy jest coś równie dobrego na fundamenty i wszelkie hydroizalacje niż Icopal? Bo się spotykam z sarkazmem jak tylko rzucę słowo Icopal. Oszczędzać to można na meblach i kafelkach bo to się szybko wyrzuca i likwiduje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łeb mnie boli.

czyli pod tego perlita dać bardzo dobrą izolacije przeciw wodną.?

dać coć w stylu paby icopala szybki fundament i na to perlit .?

Jeżeli jest wysoki poziom wody gruntowej lub grunt o właściwościach podciągania kapilarnego, np. glina, to rzeczywiście szczelna wanna z izolacji jest konieczna.

Jak chcesz mieć 100% pewności, że izolacja cieplna będzie sucha (styropian, czy perlit), to daj chudy beton ze spadkiem do studzienki kontrolnej. Całość oczywiście bardzo dobrze zaizoluj, a do studzienki zostaw dostęp, normalnie szczelnie zamknięty. Jeżeli pod izolacją pojawi się woda (pochodząca z dyfuzji pary wodnej przez posadzkę lub z nieszczelności hydroizolacji), to będziesz o tym wiedział (chociaż niektórzy pewnie woleli by nie wiedzieć), ale też możesz w prosty sposób ją usunąć. W takiej sytuacji wilgotność izolacji będzie na niskim poziomie, i nie będzie miała większego wpływu na jej opór cieplny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie piach do 4m, a woda na 1.7m :)

Na wszelki wypadek daj drenaż opaskowy, np. na poziomie 1m pod powierzchnia terenu (poziom wody gruntowej może ulec zmianie).

Na piasku chudy beton i dalej perlit, wg receptury Adama (jeśli Ci się spodobał :) ) lub styropian i posadzka (z podłogówką lub bez niej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie w którym miesiącu stan wód powierzchniowych jest najwyższy? Poza tym na działce mam studnię która już robi za osuszacz terenu. Ale nad tym drenażem pogadam z architektem. Ponieważ mam jajo woda będzie się lała w kółko dosłownie, a przecież żadnej rynny nie przewiduję :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FlashBack jak wielu tu w tym wątku planuję budowę i robię własny kosztorys, aby zaplanować na co mnie będzie stać w pierwszym etapie i jak daleko go pociągnę. Chcę porównać "standardowe" wyliczenia z tymi, które ja wolałabym wykorzystać. Jak narazie perlit wychodzi w tej samej cenie co dobry styropian więc tu pytań więcej nie mam /no może + gips/. Jeszcze sprawdzę jak będzie bliżej wykonania ceny w Czechach bo mam blisko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie cenowo to nie problem z tym perlitem.

ja mam trochę inny problem - majster wyjechał w narożnikach bloczkami do poziomu zero , będę musiał zrzucić z 7 bloczków fundamentowych, muszę 11,3 cm wysokości isomura zmieścić w wysokości ocieplenia .

duchowo byłem nastowiony że izolacja przeciwwilgociowa na chudziaku będzie na tym samym poziomie jak ta sama izolacja przeciwilgociowa na fundamentach.

dla mnie 20 cm perlitu to mus.

tak naprawdę minmum to 25 cm.

może niepotrzebnie martwię się wywijaniem folii czy papy z chudziaka żeby polączyć ją z izol fundamentu..

rozumiem że jeżeli podniosę 0 10-12 cm wysokość podłogi to przy okazji to będzie na plus w obronie przeciw podciąganiu wilgoci?

Edytowane przez malux20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod 1/3 domu będzie piwnica więc trochę kombinacji, ale wytrzymamy. Kopanie będzie ciekawe bo tam kamień, skała i trochę gliny. czyli system odwadniający niezbędny. Właśnie co do kosztorysów to zgadzam się dlatego staram się to okiełznać i nie wychodzi tak żle jak to malują. Zliczam różnice. Pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

perlit w razie jakiejś nieszczelności folii , papy jest w stanie się o wiele bardziej obronić niż nawet xps-dobrze to rozumiem?

 

Tak. Zawiera bardzo dużo tlenków wapnia, magnezu itd.

 

 

Czy można pokusić się o zastąpienie xps-a na ścianach piwnicy perlitem?

Jest to materiał bardzo lekki, nie będzie problemu z wykonaniem szałunku i codziennym dolewaniem kolejnej warstwy na zewnętrznych ścianach piwnicy.

Przy tym rozwiązaniu wystąpi problem z wiązaniem do muru przy założeniu że ściana została uprzednio zabezpieczona dysperbitem lub papą. Można to rozwiązać poprzez zasypywanie powstającej izolacji.

 

Czy to zda egzamin?

Edytowane przez klaudiusz_x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam miał rację. Dziś po 4 dniach od położenia styro 2x8cm na folii na chudziaku po jego zdjęciu było wilgotno. Nie pływało. Ale wilgoć była wyraźna.

Zakładając, że:

1. Dostawa wilgoci skończy się z chwilą wylania i wysuszenia posadzki. W końcu pod panelami będzie folia albo będą kafle.

2. Nie mogę jej odprowadzić niżej, bo mam fatalny grunt i na chudziaku jest papa termo.

3. Nie oddam styro, bo pocięty i rozłożony

 

Wyjściem, które się nasuwa to umieszczenie pod styro materiału który zwiąże tę "chwilową" wilgoć. Wymyśliłem wapno lub gips.

Zasypałem wapnem :-) Nie mam pojęcia ile zwiąże tej wody. Czy całą. Zobaczymy jutro. Już pod koniec dnia było widać, że wapno jest inne.

Adam zejdź proszę jeszcze raz na mój padół i napisz słowo (albo kilka, bo jeszcze weźmiesz to na serio).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy można pokusić się o zastąpienie xps-a na ścianach piwnicy perlitem?

Jest to materiał bardzo lekki, nie będzie problemu z wykonaniem szałunku i codziennym dolewaniem kolejnej warstwy na zewnętrznych ścianach piwnicy.

Przy tym rozwiązaniu wystąpi problem z wiązaniem do muru przy założeniu że ściana została uprzednio zabezpieczona dysperbitem lub papą. Można to rozwiązać poprzez zasypywanie powstającej izolacji.

 

Czy to zda egzamin?

Tak będę ocieplał fundament od środka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam miał rację. Dziś po 4 dniach od położenia styro 2x8cm na folii na chudziaku po jego zdjęciu było wilgotno. Nie pływało. Ale wilgoć była wyraźna.

Zakładając, że:

1. Dostawa wilgoci skończy się z chwilą wylania i wysuszenia posadzki. W końcu pod panelami będzie folia albo będą kafle.

2. Nie mogę jej odprowadzić niżej, bo mam fatalny grunt i na chudziaku jest papa termo.

3. Nie oddam styro, bo pocięty i rozłożony

 

Wyjściem, które się nasuwa to umieszczenie pod styro materiału który zwiąże tę "chwilową" wilgoć. Wymyśliłem wapno lub gips.

Zasypałem wapnem :-) Nie mam pojęcia ile zwiąże tej wody. Czy całą. Zobaczymy jutro. Już pod koniec dnia było widać, że wapno jest inne.

Adam zejdź proszę jeszcze raz na mój padół i napisz słowo (albo kilka, bo jeszcze weźmiesz to na serio).

Janie było widać, że wapno jest inne.... dałeś to gaszone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak

Stosowanie izolacji przeciwwilgociowej, co nie zatrzymuje wilgoci to jakaś paranoja.

Robimy wannę z papy na lepiku.

Szczelną. Do tej wanny wsypujemy ten pelit z gipsem.

Tam nie ma miejsca na odrobinę powietrza wilgotnego, coby chciało penetrować tę zasypkę.

Robimy na zsypce twardą "skórkę", żeby się dało po tym chodzić i wykonywać dalsze prace.

WTEDY jest zrobione dobrze i na sucho.

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzednią wypowiedź wkleiło "na churra"..

Ni w pięć ni w dziewięć...

 

jan_z_wolna

Co Ty kombinujesz?

Twoim (i nie tylko) problemem jest to, że chudziak ma te 7st a powietrze ze 30.

ZMIEŃ ten stan!

Daj tam z 5cm perlitu (na sucho i nawet bez gipsu!!!)

Odetniesz te niskie temperatury od dolnej powierzchni styro i proces ustanie!

Styro nie będzie klawiszował...

Roboty na dniówkę.

A do tego następnego domu, co go zbudujesz - to już będziesz wiedział!

 

Wapno zostaw tam w diabły!

Zrobiłeś wściekle solidną barierę na mikre życie. (jak przodkowie robili)

Niech zostanie, bo nie przeszkadza. Piasek, nawet pusty w środku, z wapnem się nie pogryzie...

Adam M.

Edytowane przez adam_mk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

nie zauważyłem by było wcześniej - perlit można także kupić w firmie CERTECH (http://certech.com.pl) - jak kupowałem do zasypywania "pierwszej warstwy", mieli najtaniej, ponadto uzyskałem dużo interesujących informacji.

 

Mam także pytanie, jaka jest wydajność owej mieszanki perlitu z gipsem? Czy jeśli z obliczeń, wyjdzie mi, że potrzebuję np 30m3 izolacji, to mam się zaopatrzyć w 15m3 perlitu, 15m3 gipsu? Czy też np, podczas mieszania, z powodu różnic w granulacji objętość się zmniejszy? Lub przy zraszaniu wodą nie opada nieco poziom?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem właśnie przed układaniem izolacji na podłodze. Jak styropian zamienię na perlit, to jak do niego mocować rurki ogrzewania podłogowego? Na siatce stalowej? podobno to nie jest dobre rozwiązanie.

 

PS: Czy pod rurki dawać folię? Wylewkę planuje anhydrytową.

Edytowane przez Aga i Krzysiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...