Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 2,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

  • 1 month później...

Witajcie,

moja budowa zmierza powoli do konca, zima szczegolnie mysli sie o ociepleniach / utratach ciepla dlatego chcialem sie podzielic co i jak zrobilem. Domek standardowy z202, zbudowany z dobrych materialow (Roben ceramika 24cm, docelowo ocieplenie 15cm na scianie, 110m2 podlogowki zasilanej piecem gazowym, rekuperacja z odzyskiem oraz GWC 60mb)

 

Prosze o Wasze opinie odnosnie zastosowanego ocieplenia:

 

1) 130cm 350ton zasypki piasek/zwirek, zageszczony

2) 10-15 cm chudy beton (zeby wyrownac i utwardzic)

3) papa odpalona i zgrzewana na krawedziach

4) 20cm styropianu (Gra-Styr, EPS-038 DACH/PODŁOGA, 80 g/m3 gestosc, dosc twardy i kladziony na przekladke w 2-3 warstwach), wyszlo ponad 35 kubikow + akcesoria i dalem za to styro 7'000 PLN czyli full kasy zeby bylo cieplo w nogi.Tutaj link: http://grastyr.pl/images/EPS038DACHPODLOGA.pdf

5) folia termoizolacyjna (odbija cieplo do gory)

4) 10cm posadzki (z rurkami podlogowki)

 

i na to dopiero chce dac 1.5cm deski podlogowej trojwarstwowej przenaczonej do podlogowki (cholera bedzie najdrozsza z tego wszystkiego a najmniej ciepla zatrzyma dlatego mnie tak to boli, ale bylem i kolegi ktory ma kafle wszedzie na dole i wrazenie chlodnej podlogi przekonuje mnie ze raczej kafle tylko w kuchni, sieni, oraz korytarzu - nie w pokojach)

 

Co myslicie?

 

pozdrawiam Wszystkich przedswiatecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Po przeczytaniu 90 str postanowiłem podzielić się własnym doświadczeniem.

dwa lata temu prowadziłem kapitalny remont piwnicy w własnym domu z adaptacją na potrzeby rekreacyjne .Przedtem była podłoga na gruncie składała się z wylewki na utwardzonej podsypce , 1cm stropianu, płytki podłogowe gres.

Pomieszczenia jako piwniczne spełniały się ale jako rekreacyjne niestety zbyt zimne i slabo wentylowane 30m2, ściany pustak na fundamencie z 3cm tynku wapiennego który byl bardzo delikatny. Jak cokolwiek oparłem o ścianę to się sypał.

 

Jestem z wykształcenia fizykiem i do problemu podeszłem z kalkulatorem, niestety żałuję ,że na te foru nie trafiłem. Zaoszczędziłbym pewnie dużo czasu na liczeniu i eksperymentowaniu z przyżadami pomiarowymi.

Na wstępie wielki szacunek dla twórców ciekawej idei z perlitem, banalnie prostej podłogi.

Przy skuwaniu płytek gresowych na 1 cm stropianie potwirdzam istnienie dużej ilości wody, ten chudziutki stropianik po naciśnięciu kapał.natychmiast kontrolnie skułem kawałek podłogi i piach pod nią był lekko mokry kilka dni po skuciu i wywiezieniu płytek podłoga wyschła. Płytki gresowe i zainpregnowane fugi po 25 latach były całkowicie nieprzepuszczalne dla pary wodnej.

Wymyśliłem sobie taki okład nowej podłogi z klimatyzacją podpodłagową i wentylowaną izolacją cieplną żeby więcej tej wody w stropianie nie było.:)

w ubitym piachu wybrałem rowek 12 na 12 cm i zalewalem go betonem z rurką w środku, którą w trakcie zalewania przesuwałem i tak powstała betonowa rura dobrze przewodząca ciepło a na dnie otwarta do piachu( rurka specjalnie była ciągnięta po piachu) , pod oknem za pomocą rurki pcv wyciągnięta do wyrzutni powietrzado pokoju a drugi koniec podłączonu do czerpni powietrza z zewnątrz. na tym wylewka betonowa 2 cm i po tygodniu wylałem bardzo rzadki sam cement ok 5mm. na to folia budowlana typ 200 na całości w jednym kawałku, folia aluminiowa spożywcza błyszczącą stroną do pomieszczenia i jeszcze raz folia typ 200. Termoizolacja to stropian dach-podłoga z naciskiem 1800kg na 1m2 w 4warstwachpo 5 cmułożonych w specjalny sposób:1 warstwa szczelnie na całości s pianką poliuretanową w szczelinach, żeby było jednolite i nieklawiszowało druga warstwa tworzyla kanał wentylacyjny jak labirynt o wymiarach 2cm na 5 cm wysoki wlot do kanału z czerpni a wylot do korytarza z wyrzutni ściennej z zatyczką (zamiast zaworu ponieważ suszenie izolacji to tylko zimą przy -1 stopni jak powietrze suche).3 warstwa po całościz pianką i 4 warstwa na zaklad po całościz pianką i dobrze obciążyłem każdą płytę żeby pianka nie podnosiła ich. na to folia pod podłogówkę i rurki pexwielostrefowo bez spinek siatka wylwwka płytki gres. dla sprawdzenia wilgoci na wyrzutni z kanału suszącego izolacje zamontowałem elektroniczny higrometr, podczas lekkiego mrozu 2 lata temu wskazał mi 92 % wilgotności przy włączonej podlogówce (masakra) po 3 dniach spadło do 55% po tygodniu 40% po 2 tygodniach 35%( to już bardzo sucho) tej wody było bardzo duż a folia nie szpilkowana, adam mk i inni mają rację, po roku ponownie włączyłem , znaczy wyciągnełem zatyczkę z rury suszącej izolację i tu już nie tak strasznie 89% i szybko spadło ,po tygodniu zamknołembo jednak troszkę przy suszeniu czuć zapach stropianu. ps rurka z klimą trż się sprawdza tylko brak mieszania powietrza i zimno jast na podłodze a wyżej gorąco:(

p ściany również zostały zaizolowane okna zmienione drzwi ciepłe i podłogówka prawie zimna bo sufit z parteru grzeje (na ścianie również dałem ogrzewanie wodne, dziś już bym nie dawał szkoda kasy, przewymiarowałem)

Pozdrawiam i życzę pogodnych, ciepłych Świąt Bożonarodzeniowych :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Gość krzychu85

Witam.

Prosze mi doradzić czy lepiej ocieplic podloge tak ja kmam w projekcie 10cm styro tylko dam jakis bardzo dobry np.0,031

czy lepiej zwiększyć izolacje do 15cm przecietnego styro?Wszedzie w domu będzię podłogówka ,a pow zabudowy to 78m2.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Prosze mi doradzić czy lepiej ocieplic podloge tak ja kmam w projekcie 10cm styro tylko dam jakis bardzo dobry np.0,031

czy lepiej zwiększyć izolacje do 15cm przecietnego styro?Wszedzie w domu będzię podłogówka ,a pow zabudowy to 78m2.

 

Pozdrawiam.

Temat skonsultuj z wykonawcą ogrzewania, który określi straty ciepła zależne od zapotrzebowania na ciepło w ogrzewanych pomieszczeniach oraz zależne od oporu cieplnego tego, co nad płytą grzewczą ( rodzaj posadzki)

Moim zdaniem, minimum to 15 cm styro o lambdzie w okolicach 0,031 W/mK, plus porządne ocieplenie ścian fundamentowych. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kupowałem perlit w Bełchatowie do zasypania pierwszej warstwy ściany to przy okazji zapytałem o możliwość dania go na chudziaku. Pytanie moje było ile muszę go dać aby zastąpić 20 cm styro o dobrym współczynniku ,odpowiedź była że sporo więcej aby uzyskać podobne parametry . Jest to informacja od producenta z Bełchatowa.

 

Moje pytanie jaka jest prawda ? i czy gips+perlit 20 cm ma parametry choć zbliżobe do styro 20 cm ? czy jednak sporo gorsze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kupowałem perlit w Bełchatowie do zasypania pierwszej warstwy ściany to przy okazji zapytałem o możliwość dania go na chudziaku. Pytanie moje było ile muszę go dać aby zastąpić 20 cm styro o dobrym współczynniku ,odpowiedź była że sporo więcej aby uzyskać podobne parametry . Jest to informacja od producenta z Bełchatowa.

 

Moje pytanie jaka jest prawda ? i czy gips+perlit 20 cm ma parametry choć zbliżobe do styro 20 cm ? czy jednak sporo gorsze ?

Perlit ma współczynnik przewodzenia cieplnego λ= 0,045-0,059 W/(m·K), a to przekłada się na grubość izolacji w porównaniu do właściwości styropianu. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzychu85
Temat skonsultuj z wykonawcą ogrzewania, który określi straty ciepła zależne od zapotrzebowania na ciepło w ogrzewanych pomieszczeniach oraz zależne od oporu cieplnego tego, co nad płytą grzewczą ( rodzaj posadzki)

Moim zdaniem, minimum to 15 cm styro o lambdzie w okolicach 0,031 W/mK, plus porządne ocieplenie ścian fundamentowych. Pozdrawiam.

 

dom będzie budowany w marcu i teraz nie wiem jak to zrobić dobrze..bo tak mysle ,zę jak dam 5cm więcej to wszystko podniesie mi się o 5cm ,a więc otwory okienne i drzwiowe zmniejszą o tą wysokość..znowu wylewka przed domem będzie o 5cm niższa??dobrze myślę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dom będzie budowany w marcu i teraz nie wiem jak to zrobić dobrze..bo tak mysle ,zę jak dam 5cm więcej to wszystko podniesie mi się o 5cm ,a więc otwory okienne i drzwiowe zmniejszą o tą wysokość..znowu wylewka przed domem będzie o 5cm niższa??dobrze myślę?

Jak piszesz dom będzie budowany w marcu, więc masz wszelkie możliwości w zakresie usytuowania izolacji na odpowiednim poziomie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz coś podpowiedzieć w tym temacie?jestem zielony a nie chce po nocach nie spać ,żę coś zrobiłem nie tak:)

Zajrzyj na http://www.galeriaparkietu.eu tan w poradach w temacie posadzki drewniane na podkładach grzewczych, co jak i dlaczego znajdziesz sporo informacji. Póżniej jeżeli będziesz miał pytania, to bardzo proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Prosze mi doradzić czy lepiej ocieplic podloge tak ja kmam w projekcie 10cm styro tylko dam jakis bardzo dobry np.0,031

czy lepiej zwiększyć izolacje do 15cm przecietnego styro?Wszedzie w domu będzię podłogówka ,a pow zabudowy to 78m2.

 

Pozdrawiam.

 

jeżeli ma być podłogówka to oprócz lambdy weź jeszcze pod uwagę opór cieplny R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...